Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winddancer schreef:Euhmmmmm.....ik heb het niet over oudjes.....wel goed lezen voordat je reageert....gaat over "vluchtelingen". Ooit een bejaarde Nederlander met een burka gezien?
MarcoBorsato schreef:Winddancer schreef:Euhmmmmm.....ik heb het niet over oudjes.....wel goed lezen voordat je reageert....gaat over "vluchtelingen". Ooit een bejaarde Nederlander met een burka gezien?
Je begrijpt toch dat je voor de thuiszorg een zorgindicatie nodig hebt? Er zijn ook jonge gezinnen met hulp bijvoorbeeld.
Winddancer schreef:Niks triest aan hoor! Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka
Anne_GTI schreef:Winddancer schreef:Niks triest aan hoor! Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka
Ik werk bij een hele grote zorgverzekeraar en ik kan je verzekeren dat onze gemiddelde wanbetaler niet voldoet aan het profiel wat jij hier schetst.
Ook heb ik hele leuke collega's met een allochtone achtergrond waar prima mee samen te werken is. Sommige met een hoofddoek buiten de deur, sommige zo compleet ingeburgerd dat niemand in de gaten heeft dat er een andere orgine dan de Nederlandse aan ten grondslag ligt.
sarabande schreef:mika11 schreef:Ook al wonen ze in een Westers land, velen keuren die levensstijl toch af en blijven met hun eigen groep leven.
Ze kunnen hier lekker leven, omgaan met hun eigen groep, en ondertussen de Westerse cultuur afkraken.
Als je je niet kunt aanpassen aan de Westerse cultuur, kun je beter uitwijken naar een ander Moslimland
Al jaren worden dit soort teksten in dit soort topics gezet en al jaren wordt dan gewezen op Nederlanders in het buitenland al dan niet geëmigreerd met hun Hollandse clubs, Hollands eten en dat terwijl ze al generaties lang ergens wonen.
Electra63 schreef:Wat lees ik hier weer een hoop vooroordelen.
Van de ong. 180 burka-dragers woont er i.i.g. een aantal in Wijchen waar zij mensen beroven, die moeten toch makkelijk te vinden zijn.![]()
Dat moslima's met burka niet werken dat kan, dit betekent echter niet dat zij automatisch een uitkering ontvangen, waarschijnlijk worden zij onderhouden door hun echtgenoot. Dus ook de zorgverzekering zal door de echtgenoot worden betaald. Dat 99% van de allochtonen niet werkt, is natuurlijk de grootste onzin. Bijna al het "vuile" ongewaardeerde werk in Nederland wordt door allochtonen gedaan. En natuurlijk zijn er in Nederland ook vrouwen die er voor kiezen (bijv. vanuit hun geloof) om thuis voor de kinderen te zorgen en te worden onderhouden door hun man.
En als kinderen schrikken van iemand in Burka, dan vraag ik me af of je je kind niet te beschermend opvoedt? Een paar jaar geleden ging een kennis (van een klein stadje op het platteland) met de metro in Rotterdam en haar zoontje van 6 schrok van een grote donkere man met rastaharen en pet. Dan denk ik, onder welke steen leven jullie?
Ik ben blij dat ik in Rotterdam woon en niet zoveel vooroordelen heb als sommigen hier in dit topic.
Joanne1987 schreef:ff eerlijk.... hier bij ons het meerendeel niet nee... of de hele dag in auto's rondrijden, in de moskee hangen en in thee huizen zitten moet ook onder werken vallen tegenwoordig...
Winddancer schreef:Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen!
Joanne1987 schreef:dus dat heeft met beschermend opvoeden te maken... snapte al niet waarom mn petekindje ze aliens noemt...
Electra63 schreef:Joanne1987 schreef:ff eerlijk.... hier bij ons het meerendeel niet nee... of de hele dag in auto's rondrijden, in de moskee hangen en in thee huizen zitten moet ook onder werken vallen tegenwoordig...
Hoe weet jij dat? Hoe kan jij zien dat zij heel de dag in auto's rondrijden? Ben je zelf dan ook thuis/vrij?
Sommigen werken misschien onregelmatig, dus ben je (vaak) overdag thuis.
En i.p.v. voor de TV te hangen gaan mensen van buitenlandse afkomst graag naar buiten als ze vrij zijn of gaan met elkaar naar een theehuis. So what? Wil je alles bepalen dan voor anderen? Of alleen voor allochtonen, of liever gezegd voor Nederlanders van buitenlandse afkomst?