Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:47

Als iemand me aanspreekt in Burka, ga ik er niet eens op in, ik wil weten met wie ik praat. Ik loop gewoon weg, want ik vertrouw t niet (je weet toch niet of je in de mailing genomen wordt) en het is voor mij niet gewoon en daar hoef ik ook niet mee te leren leven en of aan te wennen, want we zijn in NL en daar horen geen burka's thuis.

Iedereen mag zelf weten wat ie gelooft en waar ie vandaan komen, maakt me niet uit, we zijn allemaal mensen, maar aub geen extreme dingen zoals burka hier.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-09-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:48

Maar het verschil is dat je van de Turkse en de Spaanse mensen, die hierheen zijn gekomen om het smerige werk te doen, nooit zo'n last hebt gehad!
Ik vraag me af hoe ze dat doen met solliciteren!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:49

Winddancer schreef:
Euhmmmmm.....ik heb het niet over oudjes.....wel goed lezen voordat je reageert....gaat over "vluchtelingen". Ooit een bejaarde Nederlander met een burka gezien :roll: ?

Je begrijpt toch dat je voor de thuiszorg een zorgindicatie nodig hebt? Er zijn ook jonge gezinnen met hulp bijvoorbeeld.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:51

MarcoBorsato schreef:
Winddancer schreef:
Euhmmmmm.....ik heb het niet over oudjes.....wel goed lezen voordat je reageert....gaat over "vluchtelingen". Ooit een bejaarde Nederlander met een burka gezien :roll: ?

Je begrijpt toch dat je voor de thuiszorg een zorgindicatie nodig hebt? Er zijn ook jonge gezinnen met hulp bijvoorbeeld.

Thuiszorg????? Daar heb ik nooit wat van gezegd hoor!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:51

Zullen we nu onderhand maar weer eens ontopic gaan en het respectvol houden aub?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:52

Lieveli, je blijft nou wel doorgaan maar weet jij hoe het werkt met vluchtelingen/asielzoekers?
Misschien krijgen zij dat gewoon wel, ze krijgen zoveel wat wij niet krijgen dus waarom geen zorg?
Je hebt nu wel duidelijk gemaakt dat je het niet gelooft, is je goedrecht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:52

Winddancer schreef:
Niks triest aan hoor! Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka ;)

Ik werk bij een hele grote zorgverzekeraar en ik kan je verzekeren dat onze gemiddelde wanbetaler niet voldoet aan het profiel wat jij hier schetst.
Ook heb ik hele leuke collega's met een allochtone achtergrond waar prima mee samen te werken is. Sommige met een hoofddoek buiten de deur, sommige zo compleet ingeburgerd dat niemand in de gaten heeft dat er een andere orgine dan de Nederlandse aan ten grondslag ligt.

En hoezo geen kerken in Turkije: Dit staat in Istanboel http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ntoine.JPG
En in Marokko staan ze ook gewoon; http://www.ayaas.net/news/sahara6.jpg

Vergelijk deze moderne landen niet met een Afghanistan want dan sla je echt de plank volledig mis.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:54

Een vrouw draagt dus de burka om haar schoonheid te verbergen.Maar wat nou als ze zich moet identificeren?doet ze die hoofddoek/kap dan af of mag dat officieel ook niet?
Want als ze dat niet zou doen denk ik dat ze gearresteerd word.
Beetje raar om je schoonheid te verbergen,dat zou je juist aan iedereen moeten laten zien.
Als je heel 'lelijk' bent hebt je eerder een reden om dat te verbergen.
Mja burka of niet op straat,ik vind het er vreemd uit zien.Maar een verbod erop is puur om het geld én om Geertje te paaien.Dat hij zich maar eens sterk maakt voor de zorg i.p.v. iets wat niet écht belangrijk is.
Verbod mag van mij verder wel,maar is niet het belangrijkst.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:12

Anne_GTI schreef:
Winddancer schreef:
Niks triest aan hoor! Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka ;)

Ik werk bij een hele grote zorgverzekeraar en ik kan je verzekeren dat onze gemiddelde wanbetaler niet voldoet aan het profiel wat jij hier schetst.
Ook heb ik hele leuke collega's met een allochtone achtergrond waar prima mee samen te werken is. Sommige met een hoofddoek buiten de deur, sommige zo compleet ingeburgerd dat niemand in de gaten heeft dat er een andere orgine dan de Nederlandse aan ten grondslag ligt.

Het gaat hier over de mensen die een burka dragen, wat heeft dat met de zorg te maken? Kan me trouwens ook niet voorstellen dat zij een € 120,- aan de zorgverzekering minimaal per persoon kunnen neertellen per maand. Waarvan?????

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:14

sarabande schreef:
mika11 schreef:
Ook al wonen ze in een Westers land, velen keuren die levensstijl toch af en blijven met hun eigen groep leven.

Ze kunnen hier lekker leven, omgaan met hun eigen groep, en ondertussen de Westerse cultuur afkraken.
Als je je niet kunt aanpassen aan de Westerse cultuur, kun je beter uitwijken naar een ander Moslimland

Al jaren worden dit soort teksten in dit soort topics gezet en al jaren wordt dan gewezen op Nederlanders in het buitenland al dan niet geëmigreerd met hun Hollandse clubs, Hollands eten en dat terwijl ze al generaties lang ergens wonen.

Feit blijft dat de situatie in al die jaren niet verbeterd is.

De Nederlanders in het buitenland waar jij op doelt, zijn niet afhankelijk van het land waar ze in wonen.
Het land waar ze verblijven, betaalt niet zodat de Nederlanders daar comfortabel kunnen leven.
Dat doen ze zelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:25

Winddancer schreef:
Het gaat hier over de mensen die een burka dragen, wat heeft dat met de zorg te maken? Kan me trouwens ook niet voorstellen dat zij een € 120,- aan de zorgverzekering minimaal per persoon kunnen neertellen per maand. Waarvan?????

Ja want moslims werken niet...

Joanne1987

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:26

ff eerlijk.... hier bij ons het meerendeel niet nee... of de hele dag in auto's rondrijden, in de moskee hangen en in thee huizen zitten moet ook onder werken vallen tegenwoordig...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:27

Wat lees ik hier weer een hoop vooroordelen.
Van de ong. 180 burka-dragers woont er i.i.g. een aantal in Wijchen waar zij mensen beroven, die moeten toch makkelijk te vinden zijn. :=
Dat moslima's met burka niet werken dat kan, dit betekent echter niet dat zij automatisch een uitkering ontvangen, waarschijnlijk worden zij onderhouden door hun echtgenoot. Dus ook de zorgverzekering zal door de echtgenoot worden betaald. Dat 99% van de allochtonen niet werkt, is natuurlijk de grootste onzin. Bijna al het "vuile" ongewaardeerde werk in Nederland wordt door allochtonen gedaan. En natuurlijk zijn er in Nederland ook vrouwen die er voor kiezen (bijv. vanuit hun geloof) om thuis voor de kinderen te zorgen en te worden onderhouden door hun man.
En als kinderen schrikken van iemand in Burka, dan vraag ik me af of je je kind niet te beschermend opvoedt? Een paar jaar geleden ging een kennis (van een klein stadje op het platteland) met de metro in Rotterdam en haar zoontje van 6 schrok van een grote donkere man met rastaharen en pet. Dan denk ik, onder welke steen leven jullie?

Ik ben blij dat ik in Rotterdam woon en niet zoveel vooroordelen heb als sommigen hier in dit topic. :D

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:28

Grappig dat mensen denken dat het 'veiliger' wordt als er een burka/bivakmutsverbod komt. Alsof een overvaller denkt 'oliebol nu mag die muts niet meer.. Weetje ik ga toch die winkel maar niet beroven'. Natuurlijk niet, die doet om de hoek alsnog z'n mutsje op en stapt zo de winkel in. _O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:29

dus dat heeft met beschermend opvoeden te maken... snapte al niet waarom mn petekindje ze aliens noemt...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:29

Afbeelding

deze mensen lopen er in wijchen rond stuk of 10 schat ik zo ,
dit is een boerka toch>?

Joanne1987

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:31

voor mij wel maar hier zullen een paar zeggen van niet omdat er geen gaas voor de ogen zit...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:32

Electra63 schreef:
Wat lees ik hier weer een hoop vooroordelen.
Van de ong. 180 burka-dragers woont er i.i.g. een aantal in Wijchen waar zij mensen beroven, die moeten toch makkelijk te vinden zijn. :=
Dat moslima's met burka niet werken dat kan, dit betekent echter niet dat zij automatisch een uitkering ontvangen, waarschijnlijk worden zij onderhouden door hun echtgenoot. Dus ook de zorgverzekering zal door de echtgenoot worden betaald. Dat 99% van de allochtonen niet werkt, is natuurlijk de grootste onzin. Bijna al het "vuile" ongewaardeerde werk in Nederland wordt door allochtonen gedaan. En natuurlijk zijn er in Nederland ook vrouwen die er voor kiezen (bijv. vanuit hun geloof) om thuis voor de kinderen te zorgen en te worden onderhouden door hun man.
En als kinderen schrikken van iemand in Burka, dan vraag ik me af of je je kind niet te beschermend opvoedt? Een paar jaar geleden ging een kennis (van een klein stadje op het platteland) met de metro in Rotterdam en haar zoontje van 6 schrok van een grote donkere man met rastaharen en pet. Dan denk ik, onder welke steen leven jullie?

Ik ben blij dat ik in Rotterdam woon en niet zoveel vooroordelen heb als sommigen hier in dit topic. :D

Die werken meestal ook niet en als je van één inkomen al minimaal € 240,- moet betalen aan zorgverzekering en je doet maar het "vuile" werk (wat ook zo is, maar je verdient er dus nauwelijks wat mee) houd je toch niks meer voor de overige vaste lasten over....laat staan je levensbehoeften (boodschappen e.d.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:33

Joanne1987 schreef:
ff eerlijk.... hier bij ons het meerendeel niet nee... of de hele dag in auto's rondrijden, in de moskee hangen en in thee huizen zitten moet ook onder werken vallen tegenwoordig...

Hoe weet jij dat? Hoe kan jij zien dat zij heel de dag in auto's rondrijden? Ben je zelf dan ook thuis/vrij?
Sommigen werken misschien onregelmatig, dus ben je (vaak) overdag thuis.
En i.p.v. voor de TV te hangen gaan mensen van buitenlandse afkomst graag naar buiten als ze vrij zijn of gaan met elkaar naar een theehuis. So what? Wil je alles bepalen dan voor anderen? Of alleen voor allochtonen, of liever gezegd voor Nederlanders van buitenlandse afkomst?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:34

Winddancer schreef:
Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen!

Ik blijf me verbazen dat dergelijke uitspraken (en nog een aantal andere uitspraken in dit topic) toegelaten worden op Bokt, het is je reinste haatzaaierij. Als er topic over het scheren van je schaamstreek op Bokt verschijnt wordt het direct gesloten om tere kinderzieltjes te beschermen. Maar een negatief en onwaar beeld over mensen in burka verspreiden mag wél. Wie begrijpt dit en kan het me uitleggen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:34

ponylies schreef:
Afbeelding

deze mensen lopen er in wijchen rond stuk of 10 schat ik zo ,
dit is een boerka toch>?

Dat is dan gemakkelijk, deze 10 van de 180 zijn dus crimineel? Aangifte doen en anders de pers, vooral de Telegraaf of Wakker Nederland inschakelen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:35

Joanne1987 schreef:
dus dat heeft met beschermend opvoeden te maken... snapte al niet waarom mn petekindje ze aliens noemt...

_O-

Mijn zusje zag een keer toen ze naar de basisschool ging een pater langslopen en vroeg doodsbang aan mijn moeder: wat doet dat spook hier?
En dan hebben zij nog gewoon een zichtbaar gezicht, bij een burka dus niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:36

nee dat zeg ik niet :(

ik zeg dat een van die mensen uit die groep het heeft gedaan,
wil je aub niet mijn woorden verdraaien,
ik kan jou toch ook met respect behandelen??????????

Joanne1987

Electra63 schreef:
Joanne1987 schreef:

Hoe weet jij dat? Hoe kan jij zien dat zij heel de dag in auto's rondrijden? Ben je zelf dan ook thuis/vrij?
Sommigen werken misschien onregelmatig, dus ben je (vaak) overdag thuis.
En i.p.v. voor de TV te hangen gaan mensen van buitenlandse afkomst graag naar buiten als ze vrij zijn of gaan met elkaar naar een theehuis. So what? Wil je alles bepalen dan voor anderen? Of alleen voor allochtonen, of liever gezegd voor Nederlanders van buitenlandse afkomst?

ja dat zie ik ja... en waarom? omdat ik tijdens mijn meer als 40 urige werkweek 1,5 dag vrij ben en achter een moskee woon. daarbij komt dat mijn vader arbeidsongeschikt is en dat ook ziet... en dat zijn de mannen wat ja, niet de vrouwen en die zouden werrken toch?

Electra63

Joanne1987 schreef:

Dat heeft je petekindje dan ergens gehoord: aliens.
Ik hoop niet dat je dat bedoeld met de normen en waarden van Nederlanders: mensen uitschelden als alien.