'Tiet zat', kleuters aan de borstvoeding... raar of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:32

Nathalie schreef:
Ok, dat ben ik zeker met je eens. Maar veel mensen vinden dat wel normaal, en een kind aan de borst niet....

(werd niet vreemd gekeken door de topless dames, maar door verschillende mensen die ook aan het zwembad lagen.)

Hoe oud was dat kind op dat moment? Want je suggereert voortdurend dat je lang door gaat, maar omschrijf dat eens??

Nathalie

Re: 'Tiet zat', kleuters aan de borstvoeding... raar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:36

Toen was mijn dochter 5 maanden oud.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:00

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Wat mij bijv. in sommige situaties doet denken aan iets seksueels zijn papa's die als kids al wat ouder zijn nog vrolijk met hen in bad gaan. Maar da's wat anders.

Het is ook maar goed dat erbij staat 'in sommige situaties', want ik vind dit namelijk wel een beetje vreemd. Waarom zou je niet? Mijn dochters vinden het geweldig om nog met mij samen onder de douche te gaan. Waarom zouden ze dat met mij wel kunnen en met papa niet?

Ik ga zelfs nog onder de douche met de jongens van mijn zus en doe ze ook nog heerlijk in bad. Ik heb zelf geen kids, maar deze jongens voelen echt als deel van mij :j Het voelt zo eigen :+:
Maar kan mij wel goed voorstellen dat er mensen zijn die er wel wat moeite mee hebben als het om andere mensen dan de ouders gaan :j, ken serieus een man die altijd in zijn zwembroek zijn kids in bad deed hahaha :D Want anders vond hij het ongepast! Tja, ieder zo zijn manier denk ik dan :) Als de kids maar schoon worden :P
De jongste van mijn zus heeft wel langer borstvoeding gehad, omdat het haar kleine kindje was en maar moest blijven := Jochie is nu allang van de borst af maar heeft moeders wel om zijn vingertje gewikkeld, maar ach: dat had ik ook gedaan, kinderen zijn best slim ;)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:37

Aan bv is echt niets seksueels en ik vind ook echt dat het daarmee niet in verband mag worden gebracht. Aan een veulen of lammetje dat bij zijn of haar moeder drinkt stoort niemand zich, waarom bij een moeder en een baby dan wel?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:50

Esplendido schreef:
Aan bv is echt niets seksueels en ik vind ook echt dat het daarmee niet in verband mag worden gebracht. Aan een veulen of lammetje dat bij zijn of haar moeder drinkt stoort niemand zich, waarom bij een moeder en een baby dan wel?

Omdat blote borsten met seksualiteit wordt geassocieerd.
En het uier van een beest niet.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:01

En omdat een lammetje of veulen niet meer drinkt als het vijf is.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:33

Ik denk dat hiet wat dingen door elkaar gehaald wordt.Volgens mij heeft niemand er problemen mee
als een baby aan de borst is en ziet niemand dat als iets seksueels.
Maar als een moeder zegt dat het haar zo'n fijn gevoel geeft dat haar 5 jarige nog steeds aan
haar borst drinkt dan denk ik ook hmmmm is dat wel normaal?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:51

Ik vind het walgelijk dat bv gerelateerd wordt aan iets seksueels.
Diegene mogen zichzelf achter de oren krabben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:10

Blue_Eyes schreef:
13 maanden wordt al heeeel vaak onder 'lang voeden' geschaard, dus ik snap wel dat ze zich aangesproken voelt.

Maar voelen is heel anders dan dat je aangevallen wordt en dit topic gaat over langdurig voeden, zoals aangegeven wordt een jaar of 8. ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:13

Volgens mij zitten er in dat filmpje toch ook echt kindjes van rond de 1,5 a 2 jaar hoor. Dus waar die 8 jaar vandaan komt? ;) Het gaat toch over het filmpje?

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:14

Bloodymary schreef:
En omdat een lammetje of veulen niet meer drinkt als het vijf is.

Ik kende een veulen dat dronk tot ze 3 jaar was...
Maar dat was ook wel echt een uitzondering natuurlijk.

En topless zonnen vind ik ook veel gekker lijken dan een baby aan de borst...
Maar ook dat is eigen keuze natuurlijk.
Ow; als je wil weten waar gigantisch 'wild-gevoed' wordt: Ikea :')
Dus mocht je je eraan ergeren, niet even in het restaurant stoppen terwijl je meubeltjes wilde kopen :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:16

Oh ja? Nog nooit gezien hihi heb er zelf ook nog nooit zitten voeden.
De La Place is/was hier erg favoriet!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:16

Ik kijk naar de topictitel en daar staat kleuters, dus vanaf 4 jaar en ouder. Die 8 jaar gebruik ik een beetje gekscherend... ;)
Tot en met 2 jaar vind ik ook niet raar of zo al heb ik dat zelf niet gedaan, maar daar kan ik me dan nog wel in komen. Maar 4 jaar en ouder, nee dat begrijp ik niet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:22

Ikea is idd wel hét BV-trefpunt :D !

Mijn vriendin heeft ooit eens 2 shetlanders gekocht, moeder en dochter (8 en 4 jr).
Na een week kwamen we erachter dat het veulen blijkbaar nooit afgespeend was, want die dronk ook nog bij de moeder :\ ....

Ik heb ooit eens een artikel in de Kinderen of in de Ouders van Nu (weet het niet meer, is ook alweer een jaar of 18-20 geleden dat ik zulke tijdschriften las :+ ) gelezen dat er blijkbaar wel degelijk vrouwen zijn die sexuele gevoelens bij het borstvoeden krijgen :\ ....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:31

Die sporen dan écht niet, Sterre! Bah... ik word er misselijk van!

MamboBeach, ok zit wat in. Ik heb het filmpje bekeken en dat gaat inprincipe over langvoeden, niet perse enkel kleuters, maar ook kids van een jaar of 1,5 a 2.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:33

Ik heb ooit eens een artikel in de Kinderen of in de Ouders van Nu (weet het niet meer, is ook alweer een jaar of 18-20 geleden dat ik zulke tijdschriften las :+ ) gelezen dat er blijkbaar wel degelijk vrouwen zijn die sexuele gevoelens bij het borstvoeden krijgen :\ ....[/quote]

Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! En dat vind ik toch ook wel een beetje vreemd. (en ik geef zelf toch al een tijdje bv)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:35

Okay, daar heb ik niet naar gekeken, het filmpje. :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:38

Volgens mij staat in het bv-boek van de kraamzorgorganisatie dat ze streven naar minimaal 6 maanden..
Kleuters aan de borst, nee ik zou er niet aan moeten denken, hoewel ik heus overtuigd ben dat bv het beste is, maar dan wel voor een baby!

Ivm privacy de naam van mn werk niet neergezet.....
Laatst bijgewerkt door ArlandoO op 09-09-11 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:39

Het advies is 6 maanden exclusief en 2 jaar voeden, met dus vanaf 6 maanden vaste voeding erbij.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:48

Esplendido schreef:
Daar kan ik me echt niets bij voorstellen! En dat vind ik toch ook wel een beetje vreemd. (en ik geef zelf toch al een tijdje bv)

Tja, ik heb in het totaal (2 kinderen) ook bijna een jaar BV gegeven en ik kan me er ook helemaal niks bij voorstellen :n ....

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:17

Allemachtig, het is maar goed dat ik niets te doen had, want er viel wat bij te lezen :+

Ik ben bijna uitgeteld van mijn eerste uk, en zeker van plan borstvoeding te geven. Mijn streven op dit moment is een jaar, maar goed, we zien wel waar 'het schip strand'. Persoonlijk moet ik er niet aan denken een grote peuter of kleuter aan de borst te hebben, die vind ik echt te groot *bibber* en ik vind het op het filmpje er ook niet uit zien. Maar goed, ik ben me ervan bewust dat ik gevormd ben door de maatschappij waarin ik leef en dat het niet als normaal wordt gezien hier. Ik zal me er dan ook niet aan storen als iemand naast me haar kleuter de borst geeft. Je gaat je gang maar.

Maar dat heb ik ook met nudisten en topless zonnen, beide zou ik nooit doen, maar ik stoor me er niet aan als anderen het doen.

Wat ik wel jammer vind is dat sommige mensen zo negatief kunnen reageren op een borstgevoed kind. En dan heb ik het nog niet eens over 'oudere' kinderen, maar ik vind het nu al spannend om straks mijn baby in het openbaar te voeden (gelukkig ben ik gezegend met een flinke portie eigenwijsheid), omdat mensen zich daar dan blijkbaar aan storen. Natuurlijk probeer je dat discreet, maar zeker in het begin gaat het nog niet altijd zo gemakkelijk, dus kan niet garanderen dat er nooit iemand iets zal zien...

De discussie fles- vs borstvoeding is een voor mij zinloze discussie. Ik ben van mening dat borstvoeding het beste is, maar dat flesvoeding ook goed is. Mocht bij mij de borstvoeding niet lukken (waar ik vooralsnog niet vanuit ga), dan stap ik zonder problemen over op flesvoeding. Ik ben er zelf ook prima groot mee geworden en echt niet vaak ziek geweest of zo.

Gelukkig verloopt deze discussie over het algemeen genomen netjes (op een paar héle vreemde opmerkingen na... }:0 ), chapeau hoor!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:21

Ik las er gister in het AD ook weer een artikel over
maar ik vind het op een gegeven moment wel welletjes.......... kzou er bij 2 jaar toch wel een hele dikke streep onder zetten....

Arme borstjes die moeten daarna gelijk de plastisch chirurg onmoeten :P

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:27

shilady schreef:
Arme borstjes die moeten daarna gelijk de plastisch chirurg onmoeten :P

Valt wel mee hoor; heb ik het totaal bijna een jaar gevoed, maar er hangt bij mij niks :) !
(En dat terwijl ik toch al 46 ben :+ !)
Het heeft meer met de samenstelling van je bindweefsel te maken dan met de BV ansich!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:12

Ikea als voedplek, ik heb er 1 keer gevoed (met een hele grote sjaal eromheen) maar voelde me toch niet echt op m'n gemak. Tijdje later in een kroegje, met m'n man en oudste zoon erbij, toen voelde ik me meer op m'n gemak. Gek he?

Ik heb trouwens het filmpje nu ook gekeken. Ik vind 5 jaar toch echt wel groot. Ik denk dat ze als promo filmpje beter kids vanaf 3 maanden (want dan stoppen de meeste mama's) tot 2 jaar ofzo hadden moeten doen. Dit schrikt toch meer af zo?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:53

Samantha_ schreef:
Ik heb trouwens het filmpje nu ook gekeken. Ik vind 5 jaar toch echt wel groot. Ik denk dat ze als promo filmpje beter kids vanaf 3 maanden (want dan stoppen de meeste mama's) tot 2 jaar ofzo hadden moeten doen. Dit schrikt toch meer af zo?

Dat denk ik ook wel, ja. Maar al met al gaat de film over langvoeden en is het voor hulpverleners als huisartsen, cb's, kinderartsen. Omdat zij er vaak raar van op kijken en dat best absurd is. Dat doen ze bij een baby van 3 maanden, of een baby van 9 maanden o.i.d. niet zo gauw.