Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:45

Winddancer schreef:
Met de stofzuiger over de snelweg :D

:')

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:46

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:54

Yessy schreef:
Wow ik vind het gewoon gênant om te lezen wat hier allemaal boven staan... dat mensen echt zo kunnen zijn en zich daar niet schuldig om voelen... en andere mensen die wel eerlijk zijn en gewoon werken voor hun geld uitmaken voor schijnheilig en NSB'ers?

Waar staat dat ik niet werk voor mijn geld dan????
Ik was helaas niet bij het graaien-op-de-snelweg-incident aanwezig maar kan mijn leven toch echt niet bekostigen van die ene keer in het jaar dat ik een briefje geld in de supermarkt of het dorp vindt.

Vooroordelen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:55

Tja, het maakt nogal wat los zie ik.. Ik denk dat ik een graai had gedaan en het in een sok onder mijn matras had gestopt voor zware momenten van mezelf of familie.

Ben ik gewoon heel eerlijk in.. :) en dat kan mij een slecht mens maken, of niet. Het ligt er maar net aan hoe zwaar iemand er aan tilt.

En kennelijk tilt de politie er niet zwaar aan, als ik dan lees dat ze hopen dat de graaiers het eerlijk terug komen brengen.. ;)

Bekeuringen uitschrijven kan de politie wel, mensen die geld van de weg afpakken bestraffen doen ze niet. Wat klopt er niet aan dit plaatje? Kwestie van prioriteiten stellen lijkt mij zo.. Maar goed, dat is een andere discussie..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:56

ashley1 schreef:
Eigenlijk, Isabonny: ja, ik zou het inderdaad doen.
Ik zou het denk ik (als ik zou durven als er een camera stond te filmen ;) ) zeker zoveel mogelijk meenemen... en thuis een rustig nadenken en lezen en overleggen wat ik er het beste mee zou kunnen doen.

Ik zou uitzoeken van wie het af komt, is het de dagopbrengst van winkeliers of is het voor een pinautomaat bestemd (was dus in dit geval zo)? Zijn de biljetten gemerkt en ben je dus sowieso de sjaak als je het wilt uitgeven of kun je het gewoon prima houden zonder dat iemand daar achter komt?

Ergo: in het geval van vandaag, was bestemd voor een pinautomaat en ik geloof niet dat er een verfbom is afgegaan of dat de biljetten gemerkt zijn, dus kom er maar eens achter wie wat heeft meegenomen... zou deze opbrengst toch mooi hier bij mij blijven!!

Dan ben je dus , en jij niet alleen hoor ;) , doodgewoon een ordinaire dief :( .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:58

@Tallie; Of een kwestie van dingen niet kunnen hardmaken.... Ze kunnen op dat filmpje wel zien dat jij daar was, misschien ook wel dat je geld hebt geraapt, maar niet hoeveel en als ze niet direct geregistreerd hebben welke mensen de briefjes hebben afgegeven aan politie/man van de geldkar, dan kunnen ze niet veel. Dat is het jammere eraan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:59

Durf je wel?? Cyberpesten. :P :P

Isabonny schreef:
Dan ben je dus , en jij niet alleen hoor ;) , doodgewoon een ordinaire dief :( .
Laatst bijgewerkt door Chaos op 30-08-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:59

Dief of niet, men komt er gewoon mee weg door de politie die zich zo soft opstelt..

Gelegenheid maakt de dief.. ;)

@blue_eyes. Ben ik met je eens.. Maar dan nog, voor verhoor kan men iedereen ophalen, toch? ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:01

Een paar weken geleden gingen er voor mij mensen pinnen, het was 250 euro, de beste man vergat het en toen ik wou pinnen zag ik het, ben al gillend en rennend achter de beste mensen aan gerend deze was me erg dankbaar.. Tuurlijk wat zou het fijn zijn 250 euro zomaar uit het niets.. Maar prettig zou ik me er niet bij voelen..

Ik weet niet of ik me op de weg zou kunnen inhouden dat durf ik niet te zeggen ik was er niet bij..

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:02

goh ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo weten wat ik zou hebben gedaan.... zou het zeker goed kunnen gebruiken maar weet niet of ik me er gemakkelijk bij zal voelen.... ik zeg niet dat ik niks zou oprapen.... maar ook niet dat ik het allemaal zou laten liggen... ik denk dat dat een moment van één seconde beslissing is...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:06

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er ook maar wat geld terug komt of het moet al zijn dat mensen het toch vrijwillig gaan terug geven.
Ook al zouden ze de serienummers weten van de biljetten (weet niet of dat zo is) kun je het nooit achterhalen. Zou betekenen dat alle ondernemers in de wijde omtrek minimaal op de hoogte moeten zijn van al die nummers en bij ieder biljet de hele lijst moeten checken om te kijken of dat nummer er bij staat.

Buiten het feit dat je ellenlange wachtrijen gaat krijgen, moet je ook maar zien te bewijzen dat degene het daadwerkelijk "gestolen" heeft. Kan het net zo goed bij de C&A als wisselgeld hebben gekregen van een onoplettende medewerker.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:08

Ik verbaas me er echt over, ik zag gister het stuk en toen dacht ik nog dat doe je toch niet? je staat gewoon kant en klaar voorschut wanneer de politie bij je aanbelt en je het alsnog moet inleveren :')

Ik zeg dan ook gewoon eerlijk dat ik het niet zou doen, ik vind het diefstal...

@ blue eyes, met de camera beelden kunnen ze wel kentekens achterhalen en daardoor achter de mensen komen, en worden ze niet gesnapt, tjah dan hoop ik dat ze zich maar vreselijk diep schamen :n

Blue_Eyes

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:08

Dat ze achter de namen/adressen van die mensen kunnen komen, dat is zo en hebben ze ook al gezegd. Maar ze kunnen niet hard maken wie iets heeft meegenomen en zo ja dan, hoeveel.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:11

Blue_Eyes schreef:
Dat ze achter de namen/adressen van die mensen kunnen komen, dat is zo en hebben ze ook al gezegd. Maar ze kunnen niet hard maken wie iets heeft meegenomen en zo ja dan, hoeveel.

Dat klopt, juridisch gezien kunnen ze je niks maken. Je auto was op dat moment daar, maar wie er in zat en wat degene heeft gedaan kun je nooit bewijzen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:12

Kunnen ze geen vingerafdrukken nemen van het asfalt? +:)+

:')
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 30-08-11 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:12

Balou_k schreef:
Een paar weken geleden gingen er voor mij mensen pinnen, het was 250 euro, de beste man vergat het en toen ik wou pinnen zag ik het, ben al gillend en rennend achter de beste mensen aan gerend deze was me erg dankbaar.. Tuurlijk wat zou het fijn zijn 250 euro zomaar uit het niets.. Maar prettig zou ik me er niet bij voelen..

Ik weet niet of ik me op de weg zou kunnen inhouden dat durf ik niet te zeggen ik was er niet bij..

ja dat vind ik een hele andere zaak, dan zou ik ook achter die mensen aanrennen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:13

@Gulpje; Hahaha, dat is wel heel erg CSI _O-

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:13

grappig om te zien (op het filmpje) dat sommige mensen zich heel erg schamen en andere zich totaal niet schamen.... vind het begin stukje ook wel grappig... "mevrouw, wat gaat u met dat geld doen?" "ik weet niet van wie het is, ik raap het ff op" jaja.... en vervolgens in je auto stappen....

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:17

heb net het filmpje gezien, maar ik denk niet dat ik daar inderdaad zou lopen graaien zo. Zoals het in het verhaal stond dacht ik ja, hoor maar als ik het dan zo zie...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:19

lelijke_heks schreef:
grappig om te zien (op het filmpje) dat sommige mensen zich heel erg schamen en andere zich totaal niet schamen.... vind het begin stukje ook wel grappig... "mevrouw, wat gaat u met dat geld doen?" "ik weet niet van wie het is, ik raap het ff op" jaja.... en vervolgens in je auto stappen....

die gozer in dat filmpje die zo rustig alleen staat, en dan ineens floep, in zijn zak :')

@ blue eyes, ja dat is waar... jammer hoor..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:20

Chaos schreef:
Durf je wel?? Cyberpesten. :P :P

Isabonny schreef:

Ik kan gewoonweg slecht tegen oneerlijkheid :o? , noem me maar blond en naief.

Als ik fout terugkrijg bij de winkel of in een restaurant zeg ik het ook. En helaas komt dat regelmatig voor; die studenten van tegenwoordig kunnen niet eens meer hoofdrekenen }:0 . Moet het bedrijfsleven toch handenvol geld kosten als ik de reacties hier zo lees |o .
Ik heb vorig jaar zelfs een terrashaard ter waarde van ca. € 600 teruggebracht naar de winkel, omdat ze me bij de levering van mijn louncheset een doos teveel in de bus hadden gezet.
Het was een hele mooie terrashaard, ik had hem best willen hebben.....maar niet door hem me dan maar gratis te houden en te roepen: Moet het personeel maar uitkijken of...daar zijn ze toch voor verzekerd...of....daar ligt zo'n winkel toch niet wakker van...die verdienen genoeg...
Ik moet ook ophouden om in dit topic te kijken, want ik krijg steeds meer :r neigingen....tjongejonge, waar is het fatsoen gebleven :n .

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:20

...als je weet dat de pakkans 0% zou zijn, zou ook een deel van de mensen die nu zeggen niks mee te willen nemen, geld meenemen
...als je weet dat het jouw eigen verdiende geld is dat daar ligt, zouden veel meer mensen die nu het geld zonder pardon mee zouden nemen, boos zijn op het feit dat anderen het meenemen. Het ligt er maar net aan vanaf welke kant je kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:23

Ik vind het zelfs gevaarlijk.. als je ziet hoe hard er nog auto's voorbij komen op de snelweg en dat die vrouw de hele snelweg nog oversteekt :=

Ik had het niet gepakt, ben 1 keer uit de auto geweest op de snelweg en dat was mij genoeg. :) Bovendien, als ik weet waar iets vandaan komt, neem ik het niet zomaar mee. Of dat nou geld is, of iets anders.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:25

@ Zunzuncito; ik zou het dus echt niet meenemen, al was het in de nacht en was er geen camera aanwezig, ik kan dan gewoon niet meer slapen, misschien is dat dom dat mag, ik vind het gewoon diefstal... kan misschien komen omdat ik op mijn werk met open kassa's sta en waar gerust zo'n 5000 euro inzit iedereen vraagt me altijd of ik niet ff naar de bahama's wil, ik ben misschien wel gewoon (te) eerlijk opgevoed, daar schaam ik me niet voor

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:28

xDramaQueen schreef:
@ Zunzuncito; ik zou het dus echt niet meenemen, al was het in de nacht en was er geen camera aanwezig, ik kan dan gewoon niet meer slapen, misschien is dat dom dat mag, ik vind het gewoon diefstal... kan misschien komen omdat ik op mijn werk met open kassa's sta en waar gerust zo'n 5000 euro inzit iedereen vraagt me altijd of ik niet ff naar de bahama's wil, ik ben misschien wel gewoon (te) eerlijk opgevoed, daar schaam ik me niet voor

Dat vind ik heel wat anders....je gaat echt niet opzettelijk de kassa leegroven van je werkgever :n