Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:56

Met die chaos die er nu is op het terrein, nee ik zou niet meer gaan.

Maar zou er bijv een medewerker van een ladder vallen en overlijden dan vindt ik dat wel iets anders dan dit....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:57

Tja hé dit is toch wel even wat anders Roosch.. Hier is iedereen mee betrokken geweest.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:58

Op het nieuws zeiden ze dat ze vannacht de weide gaan draineren en enkele tenten herstellen om de weide weer in goede vorm te krijgen. Als ik een dagticket had en er zouden bands spelen die ik écht graag wil zien, dan zou ik wel gaan, ja. Misschien niet meteen morgen, maar zaterdag.

En zo ken ik ook heel veel mensen die erg teleurgesteld zullen zijn over vandaag. Foo Fighters was dé headliner van vanavond, die hebben al jaaaaaren niet meer in België gespeeld en waren dé publiekstrekker dit jaar. Niet alleen het publiek, maar ook de organisatie, want die moeten nu wel meerdere bands enkele honderdduizenden euro's (als het geen miljoenen zijn, want zo gaat dat met zo'n wereldbands, voor Coldplay betaal je makkelijk meer dan 1 miljoen) betalen aan bands die zijn gekomen maar niet hebben gespeeld. Daar maken ze als organisatie waanzinnig veel verlies mee, dat ze volgend jaar moeten zien terug te winnen door hogere inkomprijzen.

Overigens vind ik uiteraard dat dit niet in contrast staat met de ramp van vandaag, maar het is wel een aspect waar de organisatie mee rekening moet houden. Een festival van miljoenen euro's las je niet zomaar af.

Veertje96 schreef:
Vriendin van mij was er, haar vriendin is dood...
Zij is nogal van slag, ik wete niet wat ik haar moet zeggen !

Pffff, verschrikkelijk :\

Ik las dit net nog, top!
Citaat:
De NMBS legt extra treinen in om de festivalbezoekers naar huis te helpen. Heel wat mensen zien het niet zitten om op Pukkelpop te blijven na wat er is gebeurd en willen naar huis. Momenteel werden al vier extra treinen voorzien, maar dat kunnen er nog meer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:59

Zonnetje81 schreef:
Met die chaos die er nu is op het terrein, nee ik zou niet meer gaan.

Maar zou er bijv een medewerker van een ladder vallen en overlijden dan vindt ik dat wel iets anders dan dit....

Ja daar ben ik het mee eens. Dit ligt toch anders vind ik dan bv. de artiest die zelfmoord pleegde vorig jaar. Dit is gewoon een geval van overmacht, en dan al die jonge, onschuldige slachtoffers.

Net zo goed of je stond er zelf met je vrienden tussen! Zoiets wil je niet meemaken gewoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-11 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Veertje96

Veel bekende duiken er nog niet op terwijl ik weet dat er veel waren.
Morgen zal ik meer weten, o, wacht, dat is nog twee minuten.
Nauwja, morgen ochtend.

Anoniem

Goed initiatief van de NMBS!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:00

Het is een catastrofe, laat me daar even duidelijk over zijn.
Als de ravage is opgeruimd en het weer is weer goed.. tja.. ik zou er wel even over twijfelen denk ik.
Maar als de organisatie zou besluiten door te gaan met het festival zou ik denk ik gewoon gaan.
Ach, dit is een geheel andere discussie, lijkt me niet aan de orde eigenlijk. Heb geen kaartje.

Financieel gezien moet dit ook een enorme ramp zijn voor PKP. Eminem, Foo Fighters, weet ik veel wat er nog meer staat..
Zou er persoonlijk ook kapot van zijn als ik de Foo's zou moeten missen, maar dat staat niet in verhouding met wat er gebeurd is.

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:00

Ja! Fijn dat meerdere zich erom bekommeren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:01

Roosch heeft inderdaad gelijk, vorig jaar waren er ook 2 doden. Een tourmanager die backstage aan een hartaanval overleed en een bandlid dat na zijn show in het publiek was gesprongen, op een meisje was geland dat in kritieke toestand naar het ziekenhuis is afgevoerd. Hij heeft zich na zijn show van een verlichtingspaal gegooid op de parking van het festival... Verschrikkelijk hoeveel bad luck dit festival heeft gehad de laatste jaren :\

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:01

Krijg mijn vrienden ook al niet te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:02

Moest Eminem nog komen? :\ ja dan zullen ze het wel moeten laten doorgaan.. anders verliezen ze volgens mij echt té veel. Die komt al zo weinig naar Europa.

Roosch

Rustig blijven, netwerk ligt plat. :(:)

Veertje96

Babeth schreef:
Krijg mijn vrienden ook al niet te pakken...

Ik ook niet, ik maak me zorgen...

ja idd, waardeloos!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:03

6 van mijn vriendinnen zijn er ook. Ik was aan het werk toen ik het hoorde. Schrok me dood, kreeg geen gehoor als ik ze belde.
Gelukkig zijn ze nog helemaal heel, alleen wel erg geschrokken..

Anoniem

Yasmine schreef:
Roosch heeft inderdaad gelijk, vorig jaar waren er ook 2 doden. Een tourmanager die backstage aan een hartaanval overleed en een bandlid dat na zijn show in het publiek was gesprongen, op een meisje was geland dat in kritieke toestand naar het ziekenhuis is afgevoerd. Hij heeft zich na zijn show van een verlichtingspaal gegooid op de parking van het festival... Verschrikkelijk hoeveel bad luck dit festival heeft gehad de laatste jaren :\

Ja zoals al eerder gezegd is lijkt het wel alsof er een soort 'vloek' over dit festival rust.. echt vreemd.

Zonnetje81

Ja maar toch blijf ik erbij dat dat iets anders is dan die chaos nu...alles is vernielt, ondergelopen, iedereen is getroffen, de een erger dan de ander. Ik vind dat de organisatie hier niet aan voorbij kan gaan....maar dat is mijn mening :) Daarom zou ik er ook niet meer heen kunnen gaan, ze kunnen het toch ook niet in 1 dag oplappen.... De zwarte cross had een week, zonder publiek om de mega tent te vervangen etc. Ook daar zijn doden gevallen, maar toch van een andere omvang dan dit!

Dat de Loveparade werd afgelast vond iedereen doodnormaal....

Tieneke

We zijn alvast te weten gekomen dat die vriend van m'n zus niet op de lijst van gewonden staat. Dat is het belangrijkste.

Ik weet van de sterfgevallen vorig jaar, maar ook ik vind dit iets anders. Maar nogmaals: ik kan wel begrijpen dat anderen toch nog zouden gaan, maar zelf zou ik het niet kunnen.

Anoniem

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:04

Gelukkig maar Tieneke! :)

Roosch

Ik denk dat er maar een klein percentage bezoekers iets meegekregen heeft van de ellende eigenlijk.. op noodweer na.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 19-08-11 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Is er een lijst?

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:05

Ayasha schreef:
Is er een lijst?

Drie zijn bekend, ik hoor graag de vierde.

Anoniem

Hoeveel doden waren er nu ook weer op de Love Parade?

Tieneke

Het noodnummer Ayasha, daar weten ze wie gewond is.

Roosch

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:06

Er werd opgeroepen alleen te bellen als je directe familie bent!!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:06

Roosch schreef:
Zeer grote kans op. Als festivalganger ben ik er helemaal stil van..

Hetzelfde hier....