sarabande schreef:Shenavallie schreef:Ik ga even niet inhoudelijk in op de eigenlijke vraag van de TS, maar heb onlangs wel een super goed stukje gelezen over bejaarden vs gevangenen. Op een of andere manier kan ik het stukje nergens meer terug vinden, maar het kwam hier op neer:
Zet de bejaarden in de cel en de gevangenen in een bejaardenhuis. Zo krijgen de bejaarden de zorg die ze verdienen, waaronder goed toezicht en driemaal daags een maaltijd. De gevangen worden vervolgens aan hun lot overgelaten, krijgen hopelijk een maaltijd per dag en mogen de rest van de dag in hun kamer doorbrengen...en verder weet ik even niet meer wat er in stond. Het was in ieder geval goed geschreven en heel treffend! Als het goed is, dan heeft mijn moeder nog een kopie van het stukje thuis liggen. Zodra zij van vakantie terug is, dan zal ik haar vragen het voor mij op te zoeken en kan ik het eventueel alsnog hier neer zetten.
Ik denk dat jij je eens zowel op de hoogte moet stellen van de noden van bejaarden als de manier waarop gevangen behandeld worden. Populisme is erg makkelijk maar uitwassen aan beide zijden met elkaar vergelijken heeft weinig werkelijkheids zin.
Wacht nou maar af tot ik het stukje heb, dan snap je wat ik bedoel. Niet meteen beginnen te brullen, want dan hoor je niet meer wat een ander werkelijk zegt.