Dus jij vind het ook niet erg als paarden 24/7 op stal staan van veulen af aan. Ze weten dan toch niet beter?
Misselijkmakend, die reacties..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Elamor schreef:@ Famke:
Dus jij vind het ook niet erg als paarden 24/7 op stal staan van veulen af aan. Ze weten dan toch niet beter?
Misselijkmakend, die reacties..
Boeren bestempelen als misdadiger is dat niet?
Famke160301 schreef:Varkens die binnen geboren zijn en binnen blijven weten niet wat ze missen, zijn nooit anders gewend. En nee ze zijn niet zielig. Maar goed das mijn mening. En dan komen we meteen bij de clou van t verhaal, zielig is een menselijke emotie, lees nog maar eens een keer heel goed, Menselijke Emotie!! Varkentjes lopen echt niet suïcidaal in hun hok rond omdat ze nooit buiten zijn geweest en zijn daar ook niet diep ongelukkig van. Ze weten echt niet wat ze missen en wat je niet weet, kun je ook niet verdrietig over zijn! T wordt zielig gevonden omdat mensen ze vermenselijken, en dát is pas zielig! Net als hondjes die een jasje aan moeten omdat ze t koud zouden hebben, belachelijk (behalve als t chinese/mexicaanse naakthonden zijn die ook met -10 naar buiten willen), t baasje zal t wel koud hebben dus t hondje ook.
Een varken speelt, vecht (af en toe), eet, drinkt en slaapt. En verder gaat ie echt niet zitten denken wat hij allemaal moet missen! Wij (mensen) plakken ergens t predicaat zielig op, puur en alleen omdat wíj vinden dat t zielig vinden en niet de varkens zelf. Een varken denkt niet na over zijn leven en hebben niet net als mensen die psychisch problemen hebben, behoefte aan een psycholoog of psychiater.
Maar goed in onze wereld van welvaart wordt een dier steeds vaker meer als mens behandelt dan als dier. Een jasje hier, een strikje daar, geen gewone mand voor de hond, wel nee het moet een complete sofa zijn. Wat zeg ik, honden liggen vaker op de sofa dan hun eigen baasjes, 1) omdat de baas ze er niet af durft te sturen want t arme diertje zal wel erg moe zijn... en 2) door t gebrek aan natuurlijke hierarchie, claimt de hond de sofa en laat zijn tanden zien aan zien baasje om zíjn territorium te verdedigen. Maar dan zijn we goed bezig!!
Om maar te zwijgen over alle setjes waarin we onze paardjes hijsen. Denk je nu werkelijk dat je paard t maar iets interesseerd welk kleurtje hij nou weer moet dragen?? Welnee, dat zit tussen de oren van zijn baasje, die vindt iets mooi/lelijk, goed of slecht voor t paard, en zielig of niet zielig.
Ik zou zeggen ga eens op een plaats werken waar veel dieren zijn, bv asiel, pension, paardenstoeterij of op een plaats waar veel mensen zijn zoals bejaarden tehuizen, kinderdagverblijven enz enz. Je zult op iédere locatie wel enkele dieren/mensen aantreffen die iets mankeren. Is t niet een ontstoken oogje, dan is t wel een wondje oid.
Ik ga t filmpje niet nog een keer toelichten wat er allemaal te zien is, staat hier al uitgebreid in dit topic. Als tegenstanders eerst eens de moeite nemen om álles eens een keer helemaal aandachtig door te lezen waarom iets is en dan pas een reactie zou geven dan zou dat miss een hoop lompe ondoordachte reacties voorkomen. En zeker de leken die hier reageren en nooit van hun leven een week op een varkens bedrijf gewerkt hebben. Ga dat eerst eens doen voordat je hier loze, onjuiste, domme provocerende en ja zelfs beledigende opmerkingen plaatst!
(zou het wel graag eens willen zien, leken die even een wagen van 400 biggen moeten laden, ben kei benieuwd of varkentje 399 en 400 ook nog heel voorzichtig opgepakt worden, als een teer poppetje...en of ze dan nog vinden of biggetjes "zielig" zijn als ze krijsen... zeker als nummer 1 en 2, die natuurlijk nog met fluwelen handschoentjes en tedere gevoelens in de wagen worden gedragen, een keel opzetten van een jewelste...)
Ik ga met mijn voorganger mee en trek me ook terug uit dit topic. Vind dat ik moeite zat heb gedaan om uitleg te geven, waarbij ik echt niet alles goed praat. Tuurlijk zijn er rotte appels, maar dan bedoel ik wel rotte appels in de zin van échte verwaarlozing en geen bedrijf waar 's nachts een zeug verwerpt, of waar een biggetje wordt doodgelegen. Dit bedrijf heeft een bepaald keurmerk, en ondanks dat leken hier wat anders beweren, zo'n certificaat krijg je echt niet bij een pakje boter....
o ja nog een laatste reactie, de opmerking van iemand hier dat een boer maar even een baantje erbij moet nemen om zijn financiele te kortkomingen op te krikken, sorry hoor maar jij weet echt niet waar je over praat!
Famke160301 schreef:... Ik ga t filmpje niet nog een keer toelichten wat er allemaal te zien is, staat hier al uitgebreid in dit topic. Als tegenstanders eerst eens de moeite nemen om álles eens een keer helemaal aandachtig door te lezen waarom iets is en dan pas een reactie zou geven dan zou dat miss een hoop lompe ondoordachte reacties voorkomen. En zeker de leken die hier reageren en nooit van hun leven een week op een varkens bedrijf gewerkt hebben. Ga dat eerst eens doen voordat je hier loze, onjuiste, domme provocerende en ja zelfs beledigende opmerkingen plaatst!...
LiNdA1986 schreef:Citaat:'Tijdens het filmen van de dieren moesten we heel geconcentreerd werken om alles goed op beeld te krijgen. Soms viel die concentratie weg en keek ik recht in de ogen van een dier achter tralies. Die blikken breken mijn hart'.
Ja, dat is echt triest. Arme dieren.
Natuurlijk kan het zijn dat een dier weleens ziek is of iets, maar als ze nooit daglicht zien (helaas ook door domme regels!) en heel hun leven op dezelfde plek staan, tja, dat is geen leven.
Maar veel mensen ontkennen dit of willen dit niet inzien (okee, in een paar gevallen zou het heus wel goed gaan) en ik ben heel benieuwd hoe de Bokkers hadden gereageerd als dit om paarden zou gaan.
svdijk86 schreef:Was een keer een stukje op tv over het bakken van 2 biefstukken, 1 biologisch en 1 niet, de biologische kwam een made bij naar boven het vlees uit toen hij op 1 kant in de pan lag.
Zo dan(al gebeurd dat bij heel veel vlees biologisch of niet volgens mij)
Als ik op de biologische tour zou gaan zou ik beter dieren voor eigen consumptie aan kunnen schaffen
en verdoofd slachten
Volgens mij kan niemand het ooit goed doen in deze maatschappij. (ik weet veeel betere onderwerpen
om over te discussiëren dan DIT filmpje.
_Tara_ schreef:svdijk86 schreef:Was een keer een stukje op tv over het bakken van 2 biefstukken, 1 biologisch en 1 niet, de biologische kwam een made bij naar boven het vlees uit toen hij op 1 kant in de pan lag.
Als ik op de biologische tour zou gaan zou ik beter dieren voor eigen consumptie aan kunnen schaffen
en verdoofd slachten
Volgens mij kan niemand het ooit goed doen in deze maatschappij. (ik weet veeel betere onderwerpen
Mades in het biologisch vlees? Ik eet alleen maar bio vlees en ben nog nooit een made tegen gekomen. Daarnaast mag dit ene filmpje niet gebruikt worden als voorbeeld van hoe 't er aantoe gaat in de vleesindustrie maar 1 filmpje met 1 bio biefstuk waar een made uit kwam, dan wordt er wel direct geconcludeerd dat dat bij heel veel bio vlees gebeurd?Beetje jammer.
Zinia schreef:waarschijnlijk iets te eenzijdig uit, maar tegenhangers en ook tegenhangers hier op bokt moeten niet doen alsof het ineens allemaal niet bestaat omdat de beelden achter elkaar zijn gezet.
Varkensboeren en tegenhangers die in een slachtofferrol kruipen, dikke -1
_Tara_ schreef:s_en_z schreef:Was een keer een stukje op tv over het bakken van 2 biefstukken, 1 biologisch en 1 niet, de biologische kwam een made bij naar boven het vlees uit toen hij op 1 kant in de pan lag.
en verdoofd slachten
Mades in het biologisch vlees? Ik eet alleen maar bio vlees en ben nog nooit een made tegen gekomen. Daarnaast mag dit ene filmpje niet gebruikt worden als voorbeeld van hoe 't er aantoe gaat in de vleesindustrie maar 1 filmpje met 1 bio biefstuk waar een made uit kwam, dan wordt er wel direct geconcludeerd dat dat bij heel veel bio vlees gebeurd?
Beetje jammer.
Duke schreef:Zinia schreef:waarschijnlijk iets te eenzijdig uit, maar tegenhangers en ook tegenhangers hier op bokt moeten niet doen alsof het ineens allemaal niet bestaat omdat de beelden achter elkaar zijn gezet.
Varkensboeren en tegenhangers die in een slachtofferrol kruipen, dikke -1
'Iets' te eenzijdig? Een dikke -1? Heb je het hele topic gelezen? Sommige mensen zijn zo van hun eigen mening en visie doordrenkt en zien de boeren zo als de kwaaie bruut dat ze ook totaal niet open staan voor het andere verhaal. Kan ik wel praten als Brugman, maar dat heeft dan ook geen zin, denk ik dan maar.
Zinia schreef:Duke schreef:
'Iets' te eenzijdig? Een dikke -1? Heb je het hele topic gelezen? Sommige mensen zijn zo van hun eigen mening en visie doordrenkt en zien de boeren zo als de kwaaie bruut dat ze ook totaal niet open staan voor het andere verhaal. Kan ik wel praten als Brugman, maar dat heeft dan ook geen zin, denk ik dan maar.
Nou ik wil niet vervelend doen maar veel bio-industrie boeren zíjn ook niet zo begaan met hun dieren en zien dieren enkel als hun broodwinning en dieren als een product dat zo snel mogelijk volwassen en rondgegeten moet zijn om geslacht te kunnen worden óf om jongen te kunnen voortbrengen.
Dat er dan een zielige varkensboer(in) opstaat omdat ze s'nachts gefilmd zijn en wij nu 'alleen' de slechte kant hebben gezien, daar word ik niet zoveel anders van. 'Ga janken' denk ik dan.
Overigens is het niet heel stijlvol om s'nachts in te breken en een paar zielige beelden te laten zien, jammer genoeg wéét ik hoe het er in veel varkenshouderijen aan toe gaat.
Ik heb geen medelijden met zielige varkensboertjes die nu in een kwaad daglicht zijn gezet, als het er allemaal zo prachtig aan toe ging daarbinnen zagen we geen krappe stallen met planken als ondergrond en hadden de varkens ook daglicht tot hun beschikking of verse modder en gras om in te wroeten.