Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bakkabouter schreef:MIJN mening is, dat je op zo'n momenten de privacy van de betrokkenen boven je eigen nieuwsgierigheid hoort te plaatsen.
Huertecilla schreef:Ik zie in deze geen verschil tussen verkrachters en leedgieren. Het is alleen een gradatie van schending.
unicorn_kiss schreef:Ik ben -en dan ben ik heel eerlijk- de eerste die de andere kant opgaat als er een ongeluk gebeurt (Het is te zeggen: als ik duidelijk kan zien dat er hulp genoeg aangeboden wordt). Zo'n leed kan ik absoluut niet aanzien. Ben het eens met bakkabouter. Dat je even schrikt en kijkt oke, maar dat je speciaal ergens naartoeholt om op de eerste rij te gaan zitten, vind ik misselijkmakend.
rommulus schreef:was geen man maar een meisje
en waren geen tien tallen maar ruim een paar honderd ofzo (tenminste tegen de tijd dat ambulance en politie er waren)
zo ken ik ook nog een andere dat er iemand toch in dook (zijn persoonlijke bezittingen op de wal liet liggen) na dat ie het slachtoffer er uit had getrokken waren zijn persoonlijke bezittingen verdwenen.
niemand had wat kunnen zien omdat er zoveel mensen omheen stonden
mika11 schreef:Als er dan maar mensen zijn uit de omstanders die ook echt helpen, dan heb je er wat aan.
Er is toch zo'n bekend verhaal dat er iemand verdrinkt. Er staan tientallen mensen te kijken en ze gaan er allemaal vanuit dat iemand wel anders wel zal helpen. Dat gebeurt dus niet en de man verdrinkt terwijl iedereen toekijkt. (is echt gebeurd)
Huertecilla schreef:Gister twee motorfietsen frontaal tegen elkaar in een bocht op een onverharde weg bij een feestterrein.
We waren op 200 meter op het betreffende terrein en werden gelíjk gewaarschuwd. Een meute nieuwsgierigen op weg naar kijkgenot blokkeerde het enige toegangspad.
Voor ons uit reed een politiewagen met sirene doch een meter erachter sloot de menigte zich al ondanks dat we er een twintigtal meter achter reden met zwaailicht en sirene. Idem achter ons voor de ambulance.
Er was een meter ruimte rond elk slachtofferen de motofietsen waren al opzij gezet
dus de polite kon daar niets meer over de toedracht uit opmaken.
Hulp en afvoer naar het ziekenhuis van de twee serieus, waarvan één levensgevaarlijk, gewonden ondervond grote hinder door kijkers.
Er waren meer mensen rond het ongeval dan op het feestterrein![]()
minikatje schreef:en even over het personaliseren, mocht mijn vriend/ familie/vriending verongelukken, dan kunnend ie paar kijkes mij ook niets meer schelen.
mensen oordelen toch wel en mensen kijken toch wel.