Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AppelQueen schreef:
Citaat:Of erger nog:
Duizenden beesten met z'n allen op een kleine donkere oppervlakte ophokken. En elke zondag keurig naar de kerk gaan en geen gewetenswroeging hierover hebben, tenslotte was op dag zes al besloten dat de mens kon doen met de dieren wat hij wilde:
Dag 6
God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen"
-----------------------
Die nog geen 200.000 mensen in NL die ritueel geslacht vlees eten, valt volkomen in het niet, tegen de andere 15 miljoen mensen die vlees eten van opgehokte mishandelde dieren. Zullen we het daar eerst maar eens over hebben: In plaats van die laatste paar nare minuten wellicht, ten opzichte van een leven lang lijden in bioconcentratiekampen.
De ritueel slachten discussie is een nondiscussie zolang wij nog bioindustrie hebben
alex66 schreef:@arabesk ... de posters in dit topic zijn echt niet pro bioindustrie, ze zijn behalve tegenstanders van de onverdoofde slacht juist ook voor een beter leven voor de dieren die we opeten.
het verbieden van onverdoofde slacht is een begin... een goed begin.
daarnaast worden er steeds meer mensen zich bewust van dierenleed en die kiezen veel vaker dan voorheen voor diervriendelijke producten.
rome is ook niet in één dag gebouwd
Jolliegirl schreef:Als je het importeren gaat verbieden, hou je ook haast geen fok meer over.
Ook paarden worden geimporteerd..
Het gaat om de manier WAAROP.....
Jolliegirl schreef:Tuurlijk ben ik hiervan op de hoogte, sta zelf in een slachterij....
Sterker nog : Ik ben het met je eens
Het gaat wel om de manier waarop.
Er vertrekken hier ook paarden naar Belgie voor de slacht. En dit gaat op een normale diervriendelijke manier met een gewone vrachtwagen of trailer. Niets mis mee...
Een mens heeft zeker verantwoording, maar het blijven mensen, en dingen kunnen fout gaan. Ook hier in Nederland wordt er wel eens misgeschoten.
Dat in cannada, mijn god, dat was heftig, om over de VS nog maar niet te spreken...
Walgelijk....!
Massaslacht in buitenland? prima, in kortrijk gaan er ook zo'n 500/600 paarden doorheen... maar dit gebeurt tenminste normaal... zonder al dat gedonder eromheen..
Maar nee.... geef mij maar een bekend staande slachterij die alles netjes afhandeld.
Mijn beest gaat de grens niét over.... niet levend iig.
Jolliegirl schreef:Ik vind dat elk mens dit moet doen.... blijven zorgen tot het eind..
En welk eind dit dan is... dood of verkoop... maakt me geen ruk uit... Als je er maar voor zorgt met heel je hart!!
Ik ben in de loop der jaren erg uitgehard door het werk in de slachterij... Ik zie veel dood, en soms ook gewoon echt trieste paarden...
Maar dierenwelzijn staat bij mij wel echt bovenaan..
En idd, als dat allemaal nou eens doordringt tot in den haag...
Hier is niets Koosjers an!
moi22 schreef:Tsja weet niet wat er erger is ritueel slachten of zoals dat toen in Canada ging![]()
Dat van de vs heb ik trouwens gemist ging dat ook over paarden?
Cherie eigenlijk moet t toch vanzelf sprekend zijn dat je tot t eind goed voor je dier bent.
Al heb ik wel vertrouwen in de Nederlandse slachthuizen dat t hier netjes gaat. Ben n paar keer voor m'n studie in n slachthuis geweest en het viel mij steeds op dat ze heel netjes met die dieren omgaan als ze nog leven. Al kan dat ook zijn omdat er Pottenkijkers bij zijn op dat moment al denk ik dat dat effect wel mee valt. Vorig jaar was ik 2 dagen voor koninginnedag in het slachthuis en t was een gekkenhuis omdat ze door koninginnedag een dag minder konden slachten maar toch evenveel wilden verwerken. Wij hebben regelmatig om ons heen staan kijken of er niet ergens een verborgen camera was en dat ze onze reacties wilden testen maar tot en met het verbloeden heb ik alleen maar lof. De dieren werden heel rustig naar de slachtplaats geleid en voor ze met hun ogen konden knipperen was het voorbij.