Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:59

Fiffill schreef:
Miepie77 schreef:
Nee hoor, dat mag gewoon niet dus als ik dan over ze heen rijd, kan ik er niets aan doen. Ging helemaal per ongeluk ineens onder de auto. Dit is net zo bezopen als zeggen dat dat hondje er haast om vroeg om doodgetrapt te worden omdat hij daar wel of niet los mocht lopen. Het was in een park, niet op de snelweg.

Dus jij vindt het prima als je hond niet luistert? Want DAT Is wat ik zeg. Ik zeg nergens dat je zomaar een hond mag schoppen :? viel me al vaker op in het topic, maar veel mensen hebben hier moeite met lezen...

het was een pup van 6 maanden en het blijven dieren he, kinderen en mensen doen ook niet 100% van de tijd alles zo als het precies hoort, we zijn geen robots.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:01

Nee, maar als je hond niet kan luisteren omdat je 'm (nog) niet goed hebt opgevoed moet je hem gewoon niet loslaten in een gebied waar dat niet de bedoeling is, simple as that. ;) Zeker niet in een park, daar is het meestal wel vrij druk, ben je straks je hond kwijt...

En voordat er weer gemekker over komt: daarmee praat ik het evt. bewust schoppen van een hond niet goed.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:04

Fiffill schreef:
Nee, maar als je hond niet kan luisteren omdat je 'm (nog) niet goed hebt opgevoed moet je hem gewoon niet loslaten in een gebied waar dat niet de bedoeling is, simple as that. ;) Zeker niet in een park, daar is het meestal wel vrij druk, ben je straks je hond kwijt...

En voordat er weer gemekker over komt: daarmee praat ik het evt. bewust schoppen van een hond niet goed.

een hond moet het ook leren en leren loslopen doe je niet thuis, maar in een park en dan nog kan een hond omdat het geen robot is wel eens op iets anders reageren, kinderen houd je ook niet binnen tot ze 18 zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:06

Ik zou voor zoiets een rustig leeg weiland oid opzoeken, geen vol park. ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:15

ik vind het verschrikkelijk irritant als eigenaren het "normaal" vinden als hun dieren overlast veroorzaken bij andere mensen (die niet om het huisdier hebben gevraagd, anders hadden ze er zelf wel eentje gekocht en meegenomen ;) )
IMO is dit voor onopgevoedde honden, katten die loslopen en andermans tuin gebruiken als toilet of vogels uit de voilliere van de buren grijpen etc.

Hier aan de overkant is er een losloopstrook (30 km zone, 1 kant sloot met een stoepje, dan een weg en aan de andere kant van de weg een flat).
Dan kan je wel zeggen "het is een losloopstrook" maar het is ook gewoon een autoweg waar het langs is.
en als je ziet hoeveel honden er hier "even" de weg op schieten. Laat ik het zo zeggen, als er hier eentje onder een auto terecht komt dan is het neit de eerste, en zeker niet de laatste.

Maar ook bij de auto's zijn er eigenaren die van de hoogste toren blazen dat de automobilist schuldig is, dat die te hard reed en niet uit keek. Gelukkig ligt het nooit aan de opvoeding en het niet luisten van de hond.

En een hond los laten lopen doe je toch in een losloop gebied?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:16

Ik ga er ook vanuit dat dit een rottig ongelukje is. Een shi tsu pup van 6 maanden oud heeft heel weinig nodig om hem dood te maken hoor. Een pup van die leeftijd weegt ongeveer 3 kg. en is ongeveer 20 cm. groot. dus niet veel groter dan een konijn.
1 goede zet of tik met je voet op een kwetsbare plek en het is gebeurd.
ik kan me zo voorstellen dat als je daar rent, en er rent ineens een hondje naast je, dat je uit reaktie een tik naar de zijkant zou geven. al is het maar om niet op je bek te gaan door z'n hondje wat voor je voeten loopt. en inderdaad haalt een jogger tijdens het rennen vaak flink uit met z'n voeten. dus als het per ongeluk gebeurd is dan kan het alsnog zo zijn dat het hondje net op de verkeerde plek geraakt is. denk ook wel dat je op zo'n moment schrikt als er iets naast je opduikt en dat je niet gaat kijken of het een pup is of niet. zowel een verhaal uit de telegraaf als een verhaal van 12-jarige neem ik met een korrel zout. ze zegt dat hij uithaalde met z'n been. dat kan. maar dat is maar net hoe je het ziet en wil zien he. ik heb hier ook wel eens door de tuin gebanjerd waarbij onze labrador met z'n bek vlak boven mijn hak ging lopen. ik raakte hem per ongeluk in m'n beweging tegen z'n kaak/kop. nou, dat was nog lopend en bij een hond van bijna 40 kg. maar het gaf een klap hoor (ik voelde hem ook aardig in m'n voet). en hij liep ook piepend weg. en dat was een hond die 9X!! zo zwaar en groter is dan een shi tzu pup.
en wie zegt dat de jogger heeft gezien dat de pup dood was???
als er een hond naast mij mee zou rennen en die zou ik raken dan zou ik ook zeggen dat het hun eigen schuld was om hierna ws. boos verder te rennen omdat er weer een hond voor m'n voeten loopt. denk niet dat het op zo'n moment in mijn gedachten op komt dat het hondje zwaar gewond of dood zou zijn hoor. (of ik moet werkelijk zien dat ze het dier doodstil in hun armen hebben). maar eigenlijk hoor je alleen de kant van de eigenaar van de hond en daar baseerd iedereen maar op dat het ook zo is. vindt trouwens ook dat de titel van dit topic best veranderd mag worden. er is immers niet bewezen dat de trimmer het expres gedaan heeft maar dat is wel het enige waar iedereen naar kijkt.
er heeft trouwens ook in een andere krant gestaan dat de eigenaresse van het hondje nu uitgaat van een ongeluk en dat dit ws. niet met expres gedaan is ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:17

Miepie77 schreef:
een hond moet het ook leren en leren loslopen doe je niet thuis, maar in een park en dan nog kan een hond omdat het geen robot is wel eens op iets anders reageren, kinderen houd je ook niet binnen tot ze 18 zijn.

Kinderen met honden vergelijken? :? Zou apart zijn als kinderen ook op de stoep hun ontlasting doen en speciale losloopgebieden hebben omdat ze anders aan de riem moeten :+

Nee hoor, je hond mag fijn loslopen op plekken die daarvoor bedoeld zijn, maar verder horen mensen geen last van ze te hebben :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:19

ik zou die jogger wel eens even willen spreken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:47

Ik snap iets niet :? ...... Ik hou ook niet zo van honden die voor mijn voeten lopen, achter me aan rennen of achter mijn paard, kind of katten aan rennen, het is niet echt mijn ding. Het komt er op neer dat ik vind dat honden in principe onder appel van hun baas dienen te staan. Maar goed, een pup moet alles nog leren. Een pup is meestal erg schattig en ach, ik kan er wel in komen als 'ie het niet allemaal meteen snapt of gewoon nog niet zo goed luistert. Hardlopen doe ik trouwens ook wel eens, dus ik snap dat een hondje wat achter je aan rent niet fijn kan zijn.

Dus je trapt gericht of niet, whatever, op zo'n moment en het gaat fout. Je doet in elk geval iets waardoor je dat diertje raakt. En dan ren je gewoon door? Dan kijk je niet even? Dan zie je niet dat er nog een kindje bij staat? Dan zie je niet dat dat beestje niet meer beweegt? Je rent gewoon verder? Dat ding snap ik nou echt even niet..... En daar heb ik dan ook geen goed woord voor over!!! :n

Dat je een kindje achter laat met een dood hondje.... Echt, degene die dat mijn kind aan doet met een van onze huisdieren (we hebben geen hond, wel poezen), geloof me, die is nog niet jarig! :( :( :(

Dus hardloper, kom maar op met je verhaal. Ik ben benieuwd, want ik snap er niets van!

Mri

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:53

hardloper heeft contact gehad met de familie en excuses gemaakt. In verschillende kranten is te lezen geweest dat de vrouw des huizes nu van mening is dat het een ongeluk was :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:08

Het gaat hier om het loslopen niet over de ontlasting, t is wel duidelijk dat mensen van alles mogen doen en dan moet iedereen er begrip voor hebben, maar een hond die net als een paard overigens niet altijd in de houding zal lopen, nee dat mag allemaal niet, dat is nou met 2 maten meten.
Dat een losloopgebied naast een weg word geplaatst, kunnen de honden niets aan doen overigens, de gemeente bedenkt dit, je zal ook geen kinderspeelplaatsen naast de wegen zien zonder hek, daar word wel over nagedacht.
En wat een sommige mensen hier over huisdieren zeggen geeft weer eens mooi aan hoe dieronvriendelijk velen zijn.
Misschien een harde waarheid, maar wij mensen zijn ook dieren, nee echt, ja echt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:09

Ik snap best dat een hond geen automaat is en het af en toe in zijn bol kan krijgen. Dat is ook heus niet zo erg... echter zie je zo vaak onopgevoede honden, dat is niet leuk meer :n en dat vind ik niet normaal.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:55

Cayenne schreef:
Miepie77 schreef:

Kinderen met honden vergelijken? :? Zou apart zijn als kinderen ook op de stoep hun ontlasting doen en speciale losloopgebieden hebben omdat ze anders aan de riem moeten :+

Nee hoor, je hond mag fijn loslopen op plekken die daarvoor bedoeld zijn, maar verder horen mensen geen last van ze te hebben :)

Kinderen met honden vergelijken , ja als je dat doet merk je al snel dat er veel meer onopgevoede kinderen loslopen dan onopgevoede honden , heb ook veel vaker kinderen die zomaar blind oversteken voor mijn fiets dan honden .
Maar dat geeft dan weer niet want daar moet je wel rekening mee houden .

Als je van je fiets wordt gelopen door een hond of een kind , doet het evenveel pijn hoor !

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:02

Vandaag werd in de TC Tubantia vermeld dat de trimmer zich inmiddels bij de eigenaren van het hondje heeft gemeld. :j

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:18

je kan er oneindig over blijven discusseren..over waar je een hond traint om los te lopen etc.
Ik vind gewoon dat mensen wat meer rekening met elkaar moeten houden,wel of geen ongeluk.. je hoort zo vaak over dit soort dingen.
Hoop dat de trimmer met een goed verhaal komt want vind het schandalig als je een huilend kind laat staan met haar dode hondje..vreselijk

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:19

Irene2 schreef:
Vandaag werd in de TC Tubantia vermeld dat de trimmer zich inmiddels bij de eigenaren van het hondje heeft gemeld. :j

was vorige week al bekend dat hij zich bij de familie had gemeld. familie gaat nu ook uit van een ongeluk. alleen jammer dat sommige hier niet kunnen lezen en maar achter hun standpunt blijven staan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:07

Tieme schreef:
ik heb hier ook wel eens door de tuin gebanjerd waarbij onze labrador met z'n bek vlak boven mijn hak ging lopen. ik raakte hem per ongeluk in m'n beweging tegen z'n kaak/kop. nou, dat was nog lopend en bij een hond van bijna 40 kg. maar het gaf een klap hoor (ik voelde hem ook aardig in m'n voet). en hij liep ook piepend weg. en dat was een hond die 9X!! zo zwaar en groter is dan een shi tzu pup.

Tja, ik heb hier chihuahua's die lichter zijn dan de pup in dit verhaal en daar is ook al heel wat mee gebeurd, maar ze leven nog wel hoor. Als ik die dood zou willen schoppen, moet ik wel gek doen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:44

1 goede schop tegen hun hoofd en die blaffen ook niet neer, die diertjes hebben toch slecht sluitend platen zoals pas geboren baby's hebben?.
*niet lomp bedoelt, maar 1 ongelukkige tik en het is wel gebeurt*

honden en kinderen, leuk dat je ze hebt maar let er aub goed op.
vorige week is een 4jarig jongetje hier overreden, bestuurder van de auto kon er niets aan doen. kindje was aant spelen op de parkeerplaats met zn skelter.
meneer reed achteruit en kind schoot opeens vbanachter een auto vandaan achter die auto.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:16

Ik denk dat het beste de titel even aangepast kan worden naar "trimmer trapt puppy per ongeluk dood". Dan reageert er niemand meer verkeerd op de titel.

Verder denk ik dat als een hardloper van 60-80 kilo in volle vaart op een puppy gaat staan, er weinig kansen voor die puppy zijn om te overleven.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:22

Echt waar vreselijke mensen op deze wereld. Ik snap dat het hondje eigenlijk niet had los moeten lopen maar dan nog. Om dan op zo'n manier te reageren, door te lopen een hondje doodtrappen en dan doorlopen en zeggen eigenschuld. Ik was die vent naar z'n nek gevlogen.
Zoals minikatje al zegt. Kindjes en pups is opletten geblazen.
Het jochie van 3 dat overleden is is natuurlijk wel heel erg en ik leef dan ook mee met de nabestaande.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:17

uhm alice13 ik ben eigenlijk van mening dat het een ongeluk was.
wie weet wilde de trimmer het hondje even opzijzetten waardoor deze hem niet meer zou volgen maar terugging naar de eigenaar.

ik geloof niet dat hij zag dat de pup dood was, leuk voor het verhaal dat hij die arme arme kinderen huilend achterliep met een dode pup in hun handen.
hij liet ze ook wel achter, maar dan wel zich niet bewust van de situatie.

wat ik met mijn vorige verhaal wilde vertellen was dat je niet beseft hoe kwetsbaar kinderen en pups zijn en dat de ouders/eigenaars daarom extra moeten opletten.
hoe cru ook, ze hebben zelf verlies maar ook een ander opgezadeld met naar schuldgevoel.
neem aub zelf je verantwoording, het scheelt zoveel levens :)
ongelukken zullen we altijd hebben, maar de er zijn zoveel ongelukken waarvan ik denk" hadden ze maar dit of hadden ze maar dat, wat zullen die mensen zich voor de kop slaan en rot voelen"

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:56

Nee ik bedoel het ook niet verkeerd. Maar als mens weet je ook wel dat je niet naar een jong beest moet trappen. Ook niet om hem aan de kant te zetten. Wat ik nog veel erger vind is dat hij is door gelopen. Wees dan ook een vent en kijk of het dier het goed maakt. Wij hebben zelf een hond van 6 maand (ietjes groter) Die zal hooguit een keer piepen en dan terug lopen naar de baas. Maar als je als zo'n flinke vent (misschien niet expres) op zo'n klein hondje gaat staan, vind ik de gevolgen heel logies!

Ik denk dat de eigenaren van de pup, hun volgende pup niet meer los zullen laten lopen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:14

als je per ronde 5 honden opzij moet zetten, dan kijk je niet meer naar de laatste 2 :)
het gebeurt zovaak dat je een hond voor,naast, achter je hebt of aan je broek hangen.
blaffend, grommend,springend, eerste 2 keer is leuk daarna is het voornamelijk ergerlijk.

zoals ik al zei, meestal loop ik een stukje zodat de hond kalm blijft.
maar je blijft niet bezig, jij bent niet verantwoordelijk voor de opvoeding van een ander.
trimmer schuift pup even opzij zodat deze hem niet meer volgt en loopt verder, s'avonds komt hij er pas achter wat er is gebeurt.
als het echt zo'n vervelende pestvent was was hij ook niet bij de eigenaren langs geweest, niemand wist immers wie hij is?
hij had ook zn schouders kunnen ophalen en niets kunnen doen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:39

Ik had niet begrepen dat hij bij de eigenaren langs is geweest. Dat spreek van ware klasse! Maar had ik niet begrepen. Sorry

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:41

minikatje schreef:
trimmer schuift pup even opzij zodat deze hem niet meer volgt en loopt verder, s'avonds komt hij er pas achter wat er is gebeurt.
als het echt zo'n vervelende pestvent was was hij ook niet bij de eigenaren langs geweest, niemand wist immers wie hij is?
hij had ook zn schouders kunnen ophalen en niets kunnen doen.

Ik blijf er bij, van opzij schuiven (ook niet van per ongeluk onder de voet lopen trouwens) gaat een pup niet dood, van een goede schop misschien wél. Maar ook blijf ik er bij dat ook die kleintjes best wat kunnen hebben, of ik moet gewoon écht van geluk spreken dat die ukkies bij mij nog leven.

En ik kan me best voorstellen dat de meneer die mensen snel heeft opgezocht. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gebeurd is (net als alle anderen hier), maar ik kan me zo voorstellen dat hij dat misschien ook wel heeft gedaan omdat de media ingeschakeld werd en hij niet afgeschilderd wou worden als boeman.