Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:01

Ik heb PvdD gestemd. Ik vond het wel spannend, de eerste keer stemmen _O-

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:02

Ik kom uit een rood nest, mijn ouders hadden vroeger de welbekende poster met de vuist en die roos erin voor het raam hangen. Posters met kernwapens erop en mannetje wat er tegen aan schopt etc. Heb vroeger in de SP actief, voor de gemeente Middelharnis toen, gefoldert en meevergaderd etc. Toch nu stem ik PVV. Ik ben redelijk normaal (geloof ik) wel gescheiden, drie kinderen. Dat ik ooit op de SP ben gaan stemmen, had te maken met het feit dat hun als enigste partij toen dierenrechten punten in hun plannen hadden. Vroeger plakte ik een SP poster voor mijn raam, zou ik nou niet doen met een PVV poster, want heb zo een steen door mijn raam. Ik had SP stickers op mijn fiets, stop de oorlog in Irak, geen haar op mijn hoofd die nu PVV stickers gaat plakken op mijn fiets. Staat er dadelijk alleen nog een krom frame. PVV punten worden vaak, net als van andere partijen volledig uit het verband getrokken. Als je gaat lezen waarom ze voor of tegen bepaalde standpunten zijn, kom ik meestal tot de conclusie dat ze inderdaad voor mij wel logisch zijn. Dat ik nu Proviciaal en Gemeente nooit meer SP zal stemmen komt ook doordat ik samen met mijn vriend een tuinderij heb. Dat is mijn brood, leef ik van, moet ik keihard voor werken. De SP wil hier alles weg hebben aan kas. Leuk , maar je wil niet weten wat hier in de regio dat aan economische schade meebrengt. Ook veel jeugd hebben daar hun baantje.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:04

yrsa_karlijn schreef:
PVV punten worden vaak, net als van andere partijen volledig uit het verband getrokken.

Welke punten dan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:16

Heb net de kieswijzer gedaan en daar stond GroenLinks weer bovenaan. Daar ga ik dadelijk mijn stem op uitbrengen :) .

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:37

JuliaMaria schreef:
Eefske schreef:
Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen PVV stemmen.
Om mij heen hoor ik niemand die PVV stemt? Studiegenoten, vrienden, familie, allemaal niet.
Waar ligt dit aan? Sociaal milieu? Opleiding? Ik weet het niet :=

Of al die mensen durven het niet te zeggen. Maar dat kan ik me niet voorstellen.

Het ligt juist wél voornamelijk aan het laatste. Want als je zegt dat je PVV stemt dan krijg je meteen een stempel van hier tot daar en mag je gaan verantwoorden waarom. En dat laatste is prima, áls de ondertoon niet zo extreem zou zijn. Mensen gaan onmiddelijk de discussie met je aan, proberen je onderuit te halen. Kan je je voorstellen dat iemand daar op een gegeven moment geen zin meer in heeft? :)
Als je PvdA stemt vragen mensen je ook waarom, maar dat is 99% uit interesse. Als het om de PVV gaat dan is de insteek vaak heel anders. Dat is gewoon niet leuk.

Ik werd vandaag nog de grond in gestampt omdat ik PvdA stem. Reactie: 'Waarom? :oo Nou. Ik stem lekker PVV. Al die criminele allochtonen eruit, hebben we ook geen politie meer nodig en dan kunnen zij andere nuttige dingen gaan doen.'

Op zo'n manier krijg ik wel een vertekend beeld van PVV-stemmers, ja.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:40

Tja als jij je beeld laat bepalen door één (of een paar) PVV stemmer(s), dan moet je het misschien eerder bij jezelf zoeken want dat is natuurlijk onzin. :)

Er zijn ook verknipte SP stemmers hoor, en vreemde PvdD stemmers. Dat heeft niets met de PVV te maken met maar met het feit dat stemmers nou eenmaal mensen zijn. ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:44

JuliaMaria schreef:
Tja als jij je beeld laat bepalen door één (of een paar) PVV stemmer(s), dan moet je het misschien eerder bij jezelf zoeken want dat is natuurlijk onzin. :)

Er zijn ook verknipte SP stemmers hoor, en vreemde PvdD stemmers. Dat heeft niets met de PVV te maken met maar met het feit dat stemmers nou eenmaal mensen zijn. ;)

Ik zeg niet dat mijn beeld wordt bepaald door een persoon. Ik noem een voorbeeld.
Maar ik hoor regelmatige zulke kortzichtige uitspraken en dat vind ik zo jammer.
En dat geldt inderdaad niet alleen voor PVV-stemmers of SP-stemmers of wie dan ook. Maar dan heb ik zoiets van, ga niet zo lopen schreeuwen en iemand de grond in stampen, voordat je je hebt verdiept in
de standpunten van een bepaalde partij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 16:50

eowyn04 schreef:
tevens dat ze niet alleen bezig zijn met de islam, maar dat wordt natuurlijk graag in beeld gebracht door de media.

Hmmz, ik weet me nog debatten voor de geest te halen waarop op werkelijk elke vraag het antwoord kwam: Door een strenger immigratiebeleid kunnen we weet ik veel hoeveel miljard bezuinigen.
Of het nou ging over scholen, milieu of wat dan ook... Daar kan je de media niet de schuld van geven. Daarbij vind ik het erg opvallend dat er een zwijgverbod geld voor mensen die verkiesbaar zijn, maar goed, het zal wel aan mij liggen :) De PVV heeft best een paar punten waar ik me in kan vinden, maar die vind ik bij andere partijen ook terug. De hele uitstraling van de PVV staat me niet aan, dus ook al zou hun programma perfect bij mij passen zou ik er nog steeds niet op stemmen :n

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:57

Voor mensen die het steeds maar hebben over het feit dat PVV stemmers over het algemeen laag opgeleid zouden zijn:
Ik stem PVV,en ben niet laag opgeleid. Voor alle mensen die wel laag opgeleid zijn ; dit wil zeker niet zeggen dat deze mensen per definitie dom zijn, hoewel ik vind dat deze schijn wel gewekt word. De PVDA is van oudsher een arbeiderspartij,die zijn vaak ook niet hoog opgeleid,hier hoor je niemand over, maar PVV stemmers zijn blijkbaar een minderwaardige bevolkingsgroep in de ogen van velen.
Het is al treurig genoeg dat je als PVV kiezer hier niet eens eerlijk over kan zijn,in zo n land leven we dus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:00

annabell8 schreef:
Voor mensen die het steeds maar hebben over het feit dat PVV stemmers over het algemeen laag opgeleid zouden zijn:
Ik stem PVV,en ben niet laag opgeleid. Voor alle mensen die wel laag opgeleid zijn ; dit wil zeker niet zeggen dat deze mensen per definitie dom zijn, hoewel ik vind dat deze schijn wel gewekt word. De PVDA is van oudsher een arbeiderspartij,die zijn vaak ook niet hoog opgeleid,hier hoor je niemand over, maar PVV stemmers zijn blijkbaar een minderwaardige bevolkingsgroep in de ogen van velen.
Het is al treurig genoeg dat je als PVV kiezer hier niet eens eerlijk over kan zijn,in zo n land leven we dus.

De mensen die het daarover hebben zijn vooral de PVV stemmers zelf, wees niet bang. :+

Ik vind PVV stemmers niets minder dan anderen, iedereen mag toch kiezen wat hij wil en dat maakt niemand er minder om. :)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:01

maXcomX schreef:
Tuurlijk is PVV (Partij Van Venlo) een partij die een hekel heeft aan allochtonen.
Ze mogen het alleen niet zo benoemen, anders zit Wilders meer in de rechtbank dan in de 2e kamer.
Waarom zouden ze anders hebben laten uitrekenen wat allochtonen kosten?
Wat kosten die lui van de PVV eigenlijk, die daar een beetje met een grote brutale mond moeten menen, waar ik een hekel aan heb?
Ik vindt het typisch een partij voor mensen met een beperking.

Zozo... wat moet men dan verstaan onder "mensen met een beperking"?
Dat woord is nogal breed en vind het nogal wat om je zo uit te laten :?
Een mening over de PVV of welke partij dan ook mag je natuurlijk hebben maar die opmerking slaat nergens op :o ;)

Een ieder moet stemmen wat ie zelf wil, dat mag namelijk in Nederland :j
Dat je het niet met elkaar eens bent daar kun je over discuseren maar ik zie echt opmerkingen voorbij komen waar mijn mond van open valt :n
En om te gaan moddergooien met beperkingen, sociaal milieu, laag opgeleid e.d.
Zulke kortzichtige opmerkingen zie ik eerder als een beperking van de persoon die dat soort dingen uitlaat 8)7

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:03

ik ga iig links stemmen, dit gaat niet goedkomen zo!

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:08

Wij hebben CDA gestemd..
Hun zijn redelijk voor de boeren..
Ook in andere punten komen hun het beste in ons rijtje thuis.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:18

Flower,ik ben het helemaal met je eens. Ieder zijn eigen mening maar je hoeft elkaar niet minderwaardig te vinden wat betreft politieke voorkeur.Iedereen heeft zo zijn eigen idee over wat goed en slecht is,en uiteindelijk moet elke partij zich nog maar even waarmaken.De telleurstelling zal uiteindelijk wel weer pittig zijn vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:20

Ik denk dat elke partij in Nederland wel de extreme aanhangers heeft.. of zoals hier eerder genoemd werd, we zijn allemaal verknipt. En of dat er nou bij het stemmen uitkomt, of bij andere zaken. We zijn allemaal mensen, met eigen voorkeuren :j

Ben wel benieuwd naar de uitslagen vanavond.. en net op zo'n avond dat je vroeg naar bed wilt.. ik volg het toch altijd :=

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:21

Haha. Ja. Ik ben toch ook wel erg benieuwd :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:21

Eefske schreef:
JuliaMaria schreef:

Ik zeg niet dat mijn beeld wordt bepaald door een persoon. Ik noem een voorbeeld.
Maar ik hoor regelmatige zulke kortzichtige uitspraken en dat vind ik zo jammer.
En dat geldt inderdaad niet alleen voor PVV-stemmers of SP-stemmers of wie dan ook. Maar dan heb ik zoiets van, ga niet zo lopen schreeuwen en iemand de grond in stampen, voordat je je hebt verdiept in
de standpunten van een bepaalde partij.

Oke zo kwam het over. :)

Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden... Het is inderdaad vooral onwetendheid (en kortzichtigheid...) waar dat moddergooien vandaan komt. En als je dan kritiek hebt, wat helemaal prima is, heb dat dan op de partij en de bijbehordende standpunten, niet op de stemmers....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:38

Eens met Fl0wer. Je kan het niet met elkaar eens zijn, maar laat wel iedereen in z'n waarde. Raar om te zeggen dat mensen die PVV stemmen een beperking hebben. Ik ben het ook niet met de partij eens, maar kom op nou.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen op de PVV stemmen, of de VVD, of het CDA. Ik vind het me echt moeilijk voor te stellen dat mensen het eens kunnen zijn met die punten. Maargoed, dat maakt het geen mindere mensen

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:40

Voor de verandering ga ik wel stemmen deze keer, D66 of iets anders... In ieder geval geen pvv, vvd of cda.

Jammer dat er geen pol is in het topic, in de vorige verkiezingstopics leek bokt vrij rechts, ik zie nu veel links stemmers.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:45

Ik heb de vorige keer SP gestemd.

Heb ik vanmorgen ook weer gedaan. Heeft niets met de regering voor mij te maken maar kon me het beste in de standpunten van de SP vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:15

Stemmen nog nooit gedaan dus ik wordt weer een zwevende stem, zo heet dat toch?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:15

Nee een zwevende kiezer is iemand die geen vaste partij heeft waar hij of zij of stemt.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:16

janouk schreef:
d0nnaa_dan schreef:
Waarom dan, Janouk? :)
Ik had op de vorige pagina (of die daarvoor) al een post hierover geplaatst. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar jouw beweegredenen aangezien ik er zelf ook over na heb gedacht.

Voorop gesteld dat het dit jaar lastig is, want ik vind dat landelijk de regering geen tegenwerking kan gebruiken in de 1e kamer. Het is belangrijk voor onze economie dat de regering goede maatregelen kan nemen om de economie te bevorderen en het begrotingstekort te verkleinen.
Ik heb een eigen bedrijf. Ik zou landelijk voor de VVD stemmen.

Maar als ik provinciaal VVD zou stemmen, zou ik stemmen voor nadelige beslissingen in mijn woonomgeving. Vooral provinciaal is het voor mij belangrijk dat ik een partij stem, die tegen de uitbreiding van Schiphol stemt.
Meer bedrijventerreinen rondom Schiphol, terwijl er al zoveel leeg staat. Ik vind dat eerst die lege gebouwen maar eerst gevuld moeten worden, voordat nog meer landbouwgrond opgeofferd wordt aan Schiphol. De Partij voor de Dieren stemt tegen nieuwe bedrijventerreinen, maar voor het duurzaam maken en opknappen van bestaande bedrijventerreinen.
Verder spelen hier een 380KV electriciteitskabel die veel overlast in mijn woonomgeving gaat veroorzaken. De HSL lijn, etc. etc.

Verder ben ik voor de Ecologische Hoofdstructuur in Nederland, waardoor natuurgebieden met elkaar verbonden worden. Ook daar kan ik mijn stem niet kwijt bij de VVD, maar wel bij PvdD.

Verder ben ik voor meer schuilstallen in de wei, tegen megastallen, tegen nieuwe kerncentrale, nieuwe kolencentrales, etc.

Dus uiteindelijk past de Partij voor de Dieren het beste bij wat ik vind en wil in mijn omgeving. Al ben ik het ook weer niet met al hun standpunten eens.

Bedankt voor je uitleg :j Duidelijk, en begrijpelijk :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:17

Jockey_my schreef:
Ik, en mijn vriend (Stem voor hem) stemmen op de partij van de dieren.

Hier heb ik ook op gestemd :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:26

Feit is dat rechts en conservatief mij te weinig doet voor de natuur in dit land. En ik vind ze niet erg sociaal. En dan is er nog een partij die stemming maakt m.b.t. de allochtonen in ons land. Kan me daar gewoon niet in vinden. Heb dus links en progressief gestemd! :)