Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JuliaMaria schreef:Eefske schreef:Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen PVV stemmen.
Om mij heen hoor ik niemand die PVV stemt? Studiegenoten, vrienden, familie, allemaal niet.
Waar ligt dit aan? Sociaal milieu? Opleiding? Ik weet het niet![]()
Of al die mensen durven het niet te zeggen. Maar dat kan ik me niet voorstellen.
Het ligt juist wél voornamelijk aan het laatste. Want als je zegt dat je PVV stemt dan krijg je meteen een stempel van hier tot daar en mag je gaan verantwoorden waarom. En dat laatste is prima, áls de ondertoon niet zo extreem zou zijn. Mensen gaan onmiddelijk de discussie met je aan, proberen je onderuit te halen. Kan je je voorstellen dat iemand daar op een gegeven moment geen zin meer in heeft?
Als je PvdA stemt vragen mensen je ook waarom, maar dat is 99% uit interesse. Als het om de PVV gaat dan is de insteek vaak heel anders. Dat is gewoon niet leuk.
JuliaMaria schreef:Tja als jij je beeld laat bepalen door één (of een paar) PVV stemmer(s), dan moet je het misschien eerder bij jezelf zoeken want dat is natuurlijk onzin.
Er zijn ook verknipte SP stemmers hoor, en vreemde PvdD stemmers. Dat heeft niets met de PVV te maken met maar met het feit dat stemmers nou eenmaal mensen zijn.
eowyn04 schreef:tevens dat ze niet alleen bezig zijn met de islam, maar dat wordt natuurlijk graag in beeld gebracht door de media.
annabell8 schreef:Voor mensen die het steeds maar hebben over het feit dat PVV stemmers over het algemeen laag opgeleid zouden zijn:
Ik stem PVV,en ben niet laag opgeleid. Voor alle mensen die wel laag opgeleid zijn ; dit wil zeker niet zeggen dat deze mensen per definitie dom zijn, hoewel ik vind dat deze schijn wel gewekt word. De PVDA is van oudsher een arbeiderspartij,die zijn vaak ook niet hoog opgeleid,hier hoor je niemand over, maar PVV stemmers zijn blijkbaar een minderwaardige bevolkingsgroep in de ogen van velen.
Het is al treurig genoeg dat je als PVV kiezer hier niet eens eerlijk over kan zijn,in zo n land leven we dus.
maXcomX schreef:Tuurlijk is PVV (Partij Van Venlo) een partij die een hekel heeft aan allochtonen.
Ze mogen het alleen niet zo benoemen, anders zit Wilders meer in de rechtbank dan in de 2e kamer.
Waarom zouden ze anders hebben laten uitrekenen wat allochtonen kosten?
Wat kosten die lui van de PVV eigenlijk, die daar een beetje met een grote brutale mond moeten menen, waar ik een hekel aan heb?
Ik vindt het typisch een partij voor mensen met een beperking.
Eefske schreef:JuliaMaria schreef:Tja als jij je beeld laat bepalen door één (of een paar) PVV stemmer(s), dan moet je het misschien eerder bij jezelf zoeken want dat is natuurlijk onzin.
Er zijn ook verknipte SP stemmers hoor, en vreemde PvdD stemmers. Dat heeft niets met de PVV te maken met maar met het feit dat stemmers nou eenmaal mensen zijn.
Ik zeg niet dat mijn beeld wordt bepaald door een persoon. Ik noem een voorbeeld.
Maar ik hoor regelmatige zulke kortzichtige uitspraken en dat vind ik zo jammer.
En dat geldt inderdaad niet alleen voor PVV-stemmers of SP-stemmers of wie dan ook. Maar dan heb ik zoiets van, ga niet zo lopen schreeuwen en iemand de grond in stampen, voordat je je hebt verdiept in
de standpunten van een bepaalde partij.
janouk schreef:d0nnaa_dan schreef:Waarom dan, Janouk?
Ik had op de vorige pagina (of die daarvoor) al een post hierover geplaatst. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar jouw beweegredenen aangezien ik er zelf ook over na heb gedacht.
Voorop gesteld dat het dit jaar lastig is, want ik vind dat landelijk de regering geen tegenwerking kan gebruiken in de 1e kamer. Het is belangrijk voor onze economie dat de regering goede maatregelen kan nemen om de economie te bevorderen en het begrotingstekort te verkleinen.
Ik heb een eigen bedrijf. Ik zou landelijk voor de VVD stemmen.
Maar als ik provinciaal VVD zou stemmen, zou ik stemmen voor nadelige beslissingen in mijn woonomgeving. Vooral provinciaal is het voor mij belangrijk dat ik een partij stem, die tegen de uitbreiding van Schiphol stemt.
Meer bedrijventerreinen rondom Schiphol, terwijl er al zoveel leeg staat. Ik vind dat eerst die lege gebouwen maar eerst gevuld moeten worden, voordat nog meer landbouwgrond opgeofferd wordt aan Schiphol. De Partij voor de Dieren stemt tegen nieuwe bedrijventerreinen, maar voor het duurzaam maken en opknappen van bestaande bedrijventerreinen.
Verder spelen hier een 380KV electriciteitskabel die veel overlast in mijn woonomgeving gaat veroorzaken. De HSL lijn, etc. etc.
Verder ben ik voor de Ecologische Hoofdstructuur in Nederland, waardoor natuurgebieden met elkaar verbonden worden. Ook daar kan ik mijn stem niet kwijt bij de VVD, maar wel bij PvdD.
Verder ben ik voor meer schuilstallen in de wei, tegen megastallen, tegen nieuwe kerncentrale, nieuwe kolencentrales, etc.
Dus uiteindelijk past de Partij voor de Dieren het beste bij wat ik vind en wil in mijn omgeving. Al ben ik het ook weer niet met al hun standpunten eens.