Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:56

mooi verwoord radalinpony.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:02

Dank je.
Helemaal eens met de toevoeging, Krips.

@Jaantje: niemand, maar dan ook niemand, kan helemaal zelfstandig een mening vormen. Die wordt namelijk al beinvloed door wélke informatie je van anderen krijgt, en op welke manier deze gekleurd is.
Dát beseffen is de eerste stap op weg naar een gefundeerde (maar nooit helemaal onafhankelijke) mening. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:09

Blue_Eyes schreef:
1940-1945? Ik zie liever niet dat de geschiedenis zich herhaalt, jij wel?

Lijkt me nogal stug dat dit zich herhaalt...Nogmaals: Hitler is door hele andere omstandigheden aan de macht gekomen...!

Geert Wilders maakt de Moslims tot nu toe nog niet tot zondebok voor de economische crisis, of wel...?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:14

Zo, ik had aardig wat bij te lezen.
Ik vind de sfeer niet zo gezellig in dit topic, dus ik ga dit topic weer verlaten.
Ik ben blij dat ik niet zoveel angst heb als sommigen hier.
Veel plezier met discussieren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:18

Electra63 schreef:
Zo, ik had aardig wat bij te lezen.
Ik vind de sfeer niet zo gezellig in dit topic, dus ik ga dit topic weer verlaten.
Ik ben blij dat ik niet zoveel angst heb als sommigen hier.
Veel plezier met discussieren.

Nou, volgens mij liep de discussie vrij harmonieus... :?

Jammer dat iedereen alles op angst afschuift. Ik ben absoluut niet bang en met mij meerdere bokkers niet...

sommige bokkers drukken, wanneer je een net iets te negatieve instelling t.o.v. het hele Moslim-gebeuren, meteen de stempel angst hierop....Is dat dan andersom ook niet zo? Zijn sommige bokkers hier ook niet bang voor andere bokkers diens mening meer in richting politiek a la Wilders gaat?

Ik weet trouwens een veel betere omschrijving, die in ieder geval veel beter bij mij past in deze kwestie: "Op je hoede zijn".

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:26

Dat ben ik helemaal met je eens Adil18.
randalinpony, gezien mijn leeftijd denk ik en weet ik dat ik heel goed in staat ben om mijn eigen mening te vormen en zoals ik schreef door persoonlijke ervaringen.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:51

Ik heb persoonlijk niks tegen moslims. Ik vind het zeer lieve en warme mensen en ik spreek uit ervaring, want ik woon doordeweeks in Antwerpen , dus kom er élke dag mee in contact. De gedachtegang van de Islam zit me daarentegen wat dwars. Omdat islamitische mannen blijkbaar zó seksistisch zijn dat ze elk levend wezen met borsten willen bespringen, moet de vrouw zich dus maar verstoppen. Het probleem zit dus bij de mánnen die zich niet kunnen inhouden, en daarvoor moet de vrouw zich dus maar volledig bedekken, zodat mannen niet aan de verleiding hoeven te weerstaan en daarom dus naar de inhoud van de vrouw kijken. Natuurlijk zullen mannen een vrouw wel eens als lustobject zien, maar daar doe je nu eenmaal niets aan. Ik heb namelijk nog nóóit gehad dat ik niet serieus genomen werd ook al heb ik een V-hals ofzo aan. :+ En daarnaast ben ik zelden door een 'westerse' jongen op een ongemakkelijke manier benaderd, terwijl mijn vriendinnen en ik na 7uur niet meer normaal over straat durven te lopen in Antwerpen door de allochtonen die ons daar continu bedreigen.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:53

HAHAHA grappig... dat gebeurt echt niet !! _-:( idioten

Ik heb niks tegen die mensen maar dit slaat alles!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:36

randalinpony schreef:
Zonder het te beseffen, maak jij trouwens ook deel uit van de negatieve spiraal: in je eerste posts over dit onderwerp was je nog in staat om genuanceerde uitspraken te doen en oorzaak en gevolg te onderkennen, nu zie ik van jou alleen nog maar verharding en eenzijdigheid.
Jammer.

Ik ben tot mijn enkeltjes afgebrand :P (naar mijn gevoel) om die 'genuanceerde mening' omdat men toch niet de moeite nam om te lezen wat ik schreef maar alleen maar te hakken op een fragment van wat ik zei :Y)
Ook is mij vaak genoeg verweten dat ik niet duidelijk (?) was, daarom heb ik voor de duidelijkheid wat meer stelling aangenomen (dat gebeurt in dit soort discussies, zei Femke Halsema laatst ook op tv) en bespaar ik mezelf de moeite om allemaal ge-bla bla eromheen te typen om het vooral aardig over te laten komen want iets anders heeft duidelijk geen nut. :)

Wat betreft het onderwerp van dit topic ben ik ook zeker verhard. Mensen als Sharia4... knabbelen hakken keihard in op mijn normen en waarden die ik gewend ben te hebben in dit land en die ik voor mezelf goed vind.

En stellen mij als persoon ('die ongelovige') verantwoordelijk voor misstanden van vroeger, van nu in zowel USA, het westen als in moslimlanden.
Nou zou je kunnen zeggen dat 'wij', althans sommige Nederlanders, ook elke moslim verantwoordelijk houden voor misstanden in moslimlanden en in eigen land. Maar daar gaat de discussie op zich niet over.
kijk anders even hier

Wat de Usa betreft heb ik er ook last van: ik ben geen fan van wat zij doen, ik kijk ook met een schuin oog naar NWO van is het misschien toch waar? Ik heb ook last van bepaalde dingen waarvan ik denk: waar gaat dit heen??
klik klik en klik (voorbeeldjes)
Ik ben tegen de oorlog in Iran, Afghanistan, enz. Alllerlei andere dingen geven mij ook zorgen dat ik denk; wat heeft het voor zin? Het is toch 1 grote troep. Dingen die in de wereld gebeuren heb ik geen invloed op maar wel last van.

Toch spreekt de Sharia4... mij ook aan als schuldige voor allerlei misstanden, want ik sta toch achter de democratie??
Ik neem géén afstand van mijn vrijheid, dat niet! Ik geloof nog steeds in een democratie boven sharia-wetgeving, hoewel ik gewoon ook mijn twijfels heb over de vrijheid die we hebben en er duidelijk niet mee om kunnen gaan... dat zelfde zal gebeuren als er moslims aan de macht komen, denk aan de Arabische landen waar al sinds jaar en dag (en pas sinds wikileaks bekend, blijkbaar) vliegtuigen vol prostituees enz. ingevlogen worden.

Wat die gasten van Sharia4... betreft: Ik neem dat soort dingen zéker wel serieus.
Raardere dingen gebeurden pal onder onze neus (wir haben es nicht gewusst...) en Sharia4... speelt net zo in op de angst van mensen als Wilders, maar dan onder een andere naam en de doelgroep zijn.. wij zelf :+ alleen we kunnen het soms maar niet geloven, omdat 'wij' zo overtuigd zijn dat onze manier de enige juiste is en 'wij' zoveel macht lijken te hebben in deze wereld.
Dat overkomt ons niet :n
Ik geloof dat niet meer en ik geloof er niet in om kortzichtig "onzin!" roepen als een bericht mij niet aanstaat.
Wat Adil zegt: je bent toch op je hoede en ik geloof dat dat in elke situatie beter is dan alles maar als "onzin!" en "angst :z " weg te wuiven.

Wat betreft dat seksistische; ik heb er ook last van op mijn werk dat sommige mannen van een andere dan Nederlandse afkomst heel naar kunnen worden op het moment dat ik alleen op kantoor blijk te zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:09

Tja, ik heb geen enkele behoefte harder in mijn standpunten te worden naar aanleiding van een paar posters op bokt. :) Dat is nou eenmaal het risico van discussieren met mensen van allerlei slag en pluimage, je hebt niets te vertellen over het niveau van de reacties.
En eerlijk gezegd waardeer ik posts die toch wel meer dimensies hebben en zelfreflectie onthullen het meest, ook van mensen met een andere mening. :)

En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt. Slogans leiden zelden tot nieuwe inzichten.

Maar dan nog.
Ik snap heel goed dat mensen sharia4life een doodenge organisatie vinden. Iedere tendens richting het opleggen van anderen van wat jíj goed vindt met geweld en dwang , is eng.
Wat mij betreft moeten we hier heel dicht bovenop zitten.

Maar wat ik net zo eng vind, is de andere kant van het spectrum, een politicus die vooral populariteit wint door het demoniseren van de héle groep moslims. Al was het maar omdat moslims ook mensen met gevoelens zijn, en in de huidige situatie is het niet zo slim hen consequent af te schilderen als het grootste gevaar voor het westen. Ze zijn hier al, en ze waren niet gevaarlijk. Waarom zou je ze van ons vervreemden (er is ook angst onder allochtonen!) door een hele religie weg te zetten als 'eng'.

Ik ben niet bang voor de moslims in mijn omgeving. Het zijn geen ontspoorde straatjochies, maar lieve mensen.
En voor ontspoorde straatjochies ben ik ook bang als ze niet in Allah geloven (oude vrouwtjes beroven is trouwens niet echt goed Islamitisch gedrag.)

Ik zie zowel Wilders als enge extremisten dus als een bedreiging van een heel groot Nederlands goed: het vermogen om vreedzaam met allerlei culturen en religies naast elkaar te leven en elkaar te respecteren.

Mensen hebben het vermogen om een groep als geheel eigenschappen toe te dichten waarmee een vijandsbeeld geschapen wordt. Een Jood is dan geen mens meer, maar een untermensch. En jijzelf wordt dan een ubermensch.
Zulke trekjes sluipen van twee kanten in de moslim-westerlingverhouding en dat kan nooit goed gaan.

De enige manier om samen te leven, is om op zijn minst die ander, als mens te blijven zien. Niet als moslim, jood of heiden.
Als we elkaar als mens blijven zien, opent dat de weg voor begrip. We hoeven het niet eens allemaal goed te keuren wat die ander doet. Maar we moeten wel accepteren dat niet iedereen de dingen doet zoals we zelf graag doen.

En dat proberen de manieren van de ander te veranderen best mág maar dan wel via de weg van de dialoog, niet met verbaal of lichamelijk geweld.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:16

Adil18 schreef:
Had het al eens eerder gehoord...

Ik zeg "Bye bye, zwaai zwaai!" en lekker opdonderen naar landen waar dat wel normaal is...! :D

Daaaaaaaag! :evaw:

+:)+ kijk en dat is de instelling die we allemaal eens moeten krijgen, bevalt het je niet? opzouten dan, oefen je geloof dan maar ergens anders uit.
wij hebben geen tijd om ons met dit soort onzin bezig te houden.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:19

jameyskatje schreef:
precies adil. in mijn ogen is het bang voor het onbekende. en hoe komt het dat men bang is?omdat men wordt beinvloed door de politiek en media en niet zelf op onderzoek uitgaat en met moslims in gesprek gaat.

mijn uitnodiging voor de bekeerlingendag op 8 januari staat nog steeds.

het lijkt me heel interessant voor personen die er eigenlijk heel negatief tegenover staan om eens een leuke positieve middag onder de moslims mee te maken en uiteraard met elkaar in gesprek gaan

mag ik vragen wat je hier mee wil bereiken?

zie je eigenlijk wel wat je schrijft BEKEERLINGENdag??? hallo dit is wat nl juist niet wil. pfff
en ja in de koran staat dat je de ander moet proberen te overtuigen van je geloof. en dat alles wat geen moslim is haram is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:22

Citaat:
hallo dit is wat nl juist niet wil. pfff

Hoezo, Nederland? Waarom zou het Nederland ook maar iets boeien of ik of jij je tot de Islam bekeren? Zolang dat maar eigen keuze van ons is. We hebben ten slotte vrijheid van godsdienst in dit land. Lees de wet er maar op na. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:36

randalinpony schreef:
Citaat:

Hoezo, Nederland? Waarom zou het Nederland ook maar iets boeien of ik of jij je tot de Islam bekeren? Zolang dat maar eigen keuze van ons is. We hebben ten slotte vrijheid van godsdienst in dit land. Lees de wet er maar op na. :)

Gezien de uitslagen van de laatste verkiezing denk ik toch echt dat het merendeel van Nederland denkt: "We zitten echt niet op zo'n bekeerlingendag te wachten". Ik denk ook dat Lovelucydan dat daarmee bedoelt, maar dat kan ik uiteraard mis hebben.

Citaat:
En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt. Slogans leiden zelden tot nieuwe inzichten.

Dit ben ik overigens met je eens. Maar: Hoe dan? En daar komen we toch op het punt waar we allemaal tegenaan lopen te hikken. Wij-zij krijg je bij deze discussies zeer snel, ik ook, mijn posts getuigen hier ook van en ik durf hier ook wel voor uit te komen...Maar ja, nogmaals, hoe dan? Best moeilijk hoor...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:39

Grappig dat ik wekenlang niet op bokt heb gezeten en vervolgens weer een topic tegenkom met dezelfde mensen die allemaal stug hetzelfde blijven zeggen. Kortom: zinloze discussie :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:41

christel1857 schreef:
Grappig dat ik wekenlang niet op bokt heb gezeten en vervolgens weer een topic tegenkom met dezelfde mensen die allemaal stug hetzelfde blijven zeggen. Kortom: zinloze discussie :P

Kortom: Zinloze post :?

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:48

Inderdaad!

lovelucydan schreef:
Adil18 schreef:
Had het al eens eerder gehoord...

Ik zeg "Bye bye, zwaai zwaai!" en lekker opdonderen naar landen waar dat wel normaal is...! :D

Daaaaaaaag! :evaw:

+:)+ kijk en dat is de instelling die we allemaal eens moeten krijgen, bevalt het je niet? opzouten dan, oefen je geloof dan maar ergens anders uit.
wij hebben geen tijd om ons met dit soort onzin bezig te houden.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:50

Als we nu eens beginnen met ieder in zijn waarde te laten en niet met alle geweld willen bekeren?
Respect voor een ander ook al is die zwart, wit ,geel of wat voor kleur dan ook.
Zo is het ook met geloof, een ander niet willen bekeren. Daar zitten de meeste mensen echt niet op te wachten.
Handel naar de geest zoals die in een land zijn en ga er niet zo tegenaan schoppen. Dat is wat agressie oproept bij autochtonen net zoals van tevoren al te beginnen van dit is discriminatie

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:52

Als je nou na die eerste twee of drie regels gestopt was, had ik volledig met je in kunnen stemmen. Laten we nou eens beginnen met een beetje respect en leefruimte voor elkaar... Van ALLE kanten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:53

jaantsje schreef:
Als we nu eens beginnen met ieder in zijn waarde te laten en niet met alle geweld willen bekeren?
Respect voor een ander ook al is die zwart, wit ,geel of wat voor kleur dan ook.
Zo is het ook met geloof, een ander niet willen bekeren. Daar zitten de meeste mensen echt niet op te wachten.
Handel naar de geest zoals die in een land zijn en ga er niet zo tegenaan schoppen. Dat is wat agressie oproept bij autochtonen net zoals van tevoren al te beginnen van dit is discriminatie

Inderdaad, het extreme (van beide kanten!) is nooit grappig...! en ik praat al weer richting wij-zij-vorm, het is echt moeilijk! :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:06

Citaat:
Gezien de uitslagen van de laatste verkiezing denk ik toch echt dat het merendeel van Nederland denkt: "We zitten echt niet op zo'n bekeerlingendag te wachten". Ik denk ook dat Lovelucydan dat daarmee bedoelt, maar dat kan ik uiteraard mis hebben.

Maar die mensen hoeven er dan toch ook niet naar toe?
En als de Jehovahs aan mijn deur staan ben ik toch ook niet verplicht naar hun verhaal te luisteren?
Dat wil in mijn ogen niet zeggen dat je niet mag proberen om anderen te overtuigen dat jouw manier van leven de beste is. Ik probeer zo vaak mensen te overtuigen, van dat extra vitamines heilzaam zijn tot aan dat onbespoten groente beter voor ze is.
Zolang ik ze geen biodynamisch aardappeltje door de strot wring, maar het vrijblijvend aanbiedt, geeft dat toch niet?

Het probleem met dat grote deel van Nederland lijkt mij dat ze zo bang worden van de Islam, dat ze mensen zouden willen verbieden moslim te worden. Dat lijkt mij ongeveer net zon verkeerde ontwikkeling als dat moslims ons hier komen opleggen om moslim te worden.

In beide gevallen is de vrije keuze in het gevaar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 02:51

randalinpony schreef:
Tja, ik heb geen enkele behoefte harder in mijn standpunten te worden naar aanleiding van een paar posters op bokt. :)

Ik ben niet harder in mijn standpunten geworden, ik uit ze alleen meer zwart-wit omdat, zo blijkt nu ook weer, iets anders toch niet gelezen wordt.
Omdat er telkens blijkbaar geen tussenvorm (in denken, lezen, standpunten, discussieren) is, dat blijkt wat mij betreft maar weer uit deze post:

Citaat:
En eerlijk gezegd waardeer ik posts die toch wel meer dimensies hebben en zelfreflectie onthullen het meest, ook van mensen met een andere mening. :)

Waaaaaarom telkens die steken onder water, echt :n Als je mijn posts niks vindt, waarom moet je er dan op reageren??

Citaat:
En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt.

Anti-Wilders mensen mogen dan ook hand in eigen boezem steken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:26

randalinpony schreef:
Citaat:

Ja, maar als het zo doorgaat met geloof op andere drukken etc. hebben we zeer zeker een moslimland..
Maar goed, de wereld verislamitiseerd, en moeten we allemaal met hoofddoekjes lopen etc.

En als je je echt verdiept in de koran, is het echt absurt wat erin staat.
Ze mogen liegen om bestwil, een voorbeeld.
De vrouwen worden onderdrukt, niet iedereen, algemeen..
Omdat de man zich niet seksueel aangetrokken mag voelen tot de vrouw, moet de vrouw zich in een gewaad kleden.
Laat die mannen er wat aan doen, homo is daar heel erg.. Maar wat uiteraard niet in het nieuws komt..
Die zogenaamde bijeenkomsten van de lui in de hogere stand, doen het gewoon met elkaar..
Moeten ze lekker zelf weten, daar niet van, maar als iemand dan homo is word ie gestenigd of vermoord.
Zo hypocriet allemaal..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:16

En ook in deze discussie maar weer eens de vraag: waarom is het toch zo moeilijk respect voor elkaar op te brengen? Respect voor je discussiepartner, maar ook zeker respect voor je medelanders... (extremisten daargelaten want die krijgen mijn respect niet, zowel extremistische moslims als extremistische anti-moslims niet) Niemand verplicht je hetzelfde te denken, zijn en handelen zoals een ander. Begrip, niet persé begrijpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:35

ladylay schreef:
En als je je echt verdiept in de koran, is het echt absurt wat erin staat.

Ik heb een NL vertaling in huis en bestudeerd. Sla deze regelmatig na wanneer er weer eens wat geclaimd wordt over wat erin staat.
Staat niets absurds in.
Zelfs niet voor een geschrift uit de 6e eeuw anno nu.

Geef gerust een citaat en waar het staat in jouw uitgave.

Ja, het is een dogmatisch en daardoor expansief geschrift.
Net als de Tora en de Bijbel.
Alle drie claimen dat er maar één God is; de húnne, dat een ander ´dwaalt´ en dat het woord God´s (hun god) uitgedragen moet worden.
In NL is iedereen vrij om in welk van deze boeken of welk ander ook, te geloven.
Juist déze religies echter moeten omkaderd worden door wetgeving om het recht in iets anders te geloven te waarborgen.

Geloof is per definitie niet rationeel. Daarom krijg je ook van die irrationele reactie tegen een ander geloof. Helemáál wanneer het zoals bij christendom en islam om ´exclusief monotheïsme´ gaat.
Omdat het niet rationeel is, is het fundamenteel om de vrijheid ervan vast te leggen en te handhaven.