Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:1940-1945? Ik zie liever niet dat de geschiedenis zich herhaalt, jij wel?
Electra63 schreef:Zo, ik had aardig wat bij te lezen.
Ik vind de sfeer niet zo gezellig in dit topic, dus ik ga dit topic weer verlaten.
Ik ben blij dat ik niet zoveel angst heb als sommigen hier.
Veel plezier met discussieren.
randalinpony schreef:Zonder het te beseffen, maak jij trouwens ook deel uit van de negatieve spiraal: in je eerste posts over dit onderwerp was je nog in staat om genuanceerde uitspraken te doen en oorzaak en gevolg te onderkennen, nu zie ik van jou alleen nog maar verharding en eenzijdigheid.
Jammer.
Adil18 schreef:Had het al eens eerder gehoord...
Ik zeg "Bye bye, zwaai zwaai!" en lekker opdonderen naar landen waar dat wel normaal is...!![]()
Daaaaaaaag!
jameyskatje schreef:precies adil. in mijn ogen is het bang voor het onbekende. en hoe komt het dat men bang is?omdat men wordt beinvloed door de politiek en media en niet zelf op onderzoek uitgaat en met moslims in gesprek gaat.
mijn uitnodiging voor de bekeerlingendag op 8 januari staat nog steeds.
het lijkt me heel interessant voor personen die er eigenlijk heel negatief tegenover staan om eens een leuke positieve middag onder de moslims mee te maken en uiteraard met elkaar in gesprek gaan
randalinpony schreef:Citaat:hallo dit is wat nl juist niet wil. pfff
Hoezo, Nederland? Waarom zou het Nederland ook maar iets boeien of ik of jij je tot de Islam bekeren? Zolang dat maar eigen keuze van ons is. We hebben ten slotte vrijheid van godsdienst in dit land. Lees de wet er maar op na.
Citaat:En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt. Slogans leiden zelden tot nieuwe inzichten.
lovelucydan schreef:Adil18 schreef:Had het al eens eerder gehoord...
Ik zeg "Bye bye, zwaai zwaai!" en lekker opdonderen naar landen waar dat wel normaal is...!![]()
Daaaaaaaag!
kijk en dat is de instelling die we allemaal eens moeten krijgen, bevalt het je niet? opzouten dan, oefen je geloof dan maar ergens anders uit.
wij hebben geen tijd om ons met dit soort onzin bezig te houden.
jaantsje schreef:Als we nu eens beginnen met ieder in zijn waarde te laten en niet met alle geweld willen bekeren?
Respect voor een ander ook al is die zwart, wit ,geel of wat voor kleur dan ook.
Zo is het ook met geloof, een ander niet willen bekeren. Daar zitten de meeste mensen echt niet op te wachten.
Handel naar de geest zoals die in een land zijn en ga er niet zo tegenaan schoppen. Dat is wat agressie oproept bij autochtonen net zoals van tevoren al te beginnen van dit is discriminatie
Citaat:Gezien de uitslagen van de laatste verkiezing denk ik toch echt dat het merendeel van Nederland denkt: "We zitten echt niet op zo'n bekeerlingendag te wachten". Ik denk ook dat Lovelucydan dat daarmee bedoelt, maar dat kan ik uiteraard mis hebben.
randalinpony schreef:Tja, ik heb geen enkele behoefte harder in mijn standpunten te worden naar aanleiding van een paar posters op bokt.
Citaat:En eerlijk gezegd waardeer ik posts die toch wel meer dimensies hebben en zelfreflectie onthullen het meest, ook van mensen met een andere mening.
Citaat:En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt.
randalinpony schreef:Citaat:hallo dit is wat nl juist niet wil. pfff
Hoezo, Nederland? Waarom zou het Nederland ook maar iets boeien of ik of jij je tot de Islam bekeren? Zolang dat maar eigen keuze van ons is. We hebben ten slotte vrijheid van godsdienst in dit land. Lees de wet er maar op na.
ladylay schreef:En als je je echt verdiept in de koran, is het echt absurt wat erin staat.