Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moi22 schreef:Dat mag inderdaad niet al zitten er wel wat mazen in de wet waardoor hij wel gebruikt wordt. Bij diergeneeskunde laten ze die dingen ook wel zien en leggen uit hoe hij gebruikt wordt mbv een filmpje maar mogen we ze niet zelf gebruiken bij een partus.
In principe kan het ding geen kwaad mits hij bij dieren gebruikt wordt waarbij het kalf nog wel door het geboortekanaal past en op het juiste moment met de juiste kracht gebruikt wordt. Doe je dat niet dan kan zo'n ding levensgevaarlijk zijn voor zowel koe als kalf.
Sonja_vR schreef:hier komt er ook geen onverdoofd geslacht dier in huis,
barbaarse praktijken
maXcomX schreef:Nou, dat zou een optie zijn. Maar aangezien de prijs van vlees hier veel goedkoper is dan in NL, is het hier erg lastig om rendement te halen uit vlees. Er wordt gewoon niet op grote schaal geslacht, slagers zijn hier ook slachter en maken daar ook weer regionaal vlees van (gerookt, worst etc) Duitsers hier zijn ook veel kieskeuriger over vlees. Er wordt enorm veel vlees gegeten, maar toch is het veelal streek gebonden. Dat vel me al op toen ik hier pas kwam wonen. Veetransporten (grote veewagens) zie je hier nauwelijks in de streek. De slager haalt met z'n 4x4 en transportaanhanger zelf het vee op voor de slacht.
maXcomX schreef:Slachten ziet er nooit leuk uit.
Je moet het gewend zijn.
maXcomX schreef:De kunst bij dit soort doden is een scherp mes en goed kunnen steken. Mijn grootvader kon zelfs de halsslagader van een kip aanprikken zonder de halve nek door te klieven. Hoewel hij alles slachtte, altijd met (percussie) verdoving. Een spartelend of tegenstribbelend dier kun je bijna niet snel doden.