Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:39

Waarom per definitie heel vreemd? Sommige mensen hebben soms de hulp nodig die misschien niet binnen het ideale plaatje en kader van patient/cliënt-therapeut-relatie en behandeling past. Nogmaals: ik zeg niet dat elke therapeut zijn/haar cliënten mee naar huis moet nemen. Ik denk ook dat het dermate onverstandig is, omdat het een heel kwetsbare positie is waar je je in begeeft, zowel als patiënt/cliënt en niet in de laatste plaats als therapeut, maar ik sluit ook zeker niet uit dat het misschien eens in het belang kan zijn van de behandeling. En daarbij speelt dus dat gevoel/intuïtie voor mij persoonlijk een heel grote rol.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:38

IngridM schreef:
Nou sorry hoor maar het lijkt mij toch wel HEEL vreemd dat een therapeut zoiets voor zou stellen. Als er mogelijkheid is tot zelfmoord moet hij andere hulp inschakelen/iemand op laten nemen. Je neemt je patient natuurlijk niet mee naar huis.

Klopt natuurlijk niet om patienten mee naar huis te nemen.....heeeel vreemd!!

Het is ook niet slim, juist om dit soort beschuldigingen (waar of niet waar)... zover ik heb begrepen doet hij het ook niet meer.
Echter is de aanpak van Keith behoorlijk anders dan de andere methodes, waarbij veel van zijn patienten wel ervaring maar geen baat bij hebben gehad en bij de methode van Keith wél baat hebben (gehad) ... Ik vind het iig niet slim wat hij heeft gedaan door ze mee naar huis te nemen
Hij gaat wel ver in zijn manier van behandelen, wat blijkbaar voor vele wél heeft geholpen en een hulpverlener die zo graag wil helpen is dan weer wel positief.
Vind het dus nogal dubbel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:05

Polivy schreef:
Waarom per definitie heel vreemd? Sommige mensen hebben soms de hulp nodig die misschien niet binnen het ideale plaatje en kader van patient/cliënt-therapeut-relatie en behandeling past. Nogmaals: ik zeg niet dat elke therapeut zijn/haar cliënten mee naar huis moet nemen. Ik denk ook dat het dermate onverstandig is, omdat het een heel kwetsbare positie is waar je je in begeeft, zowel als patiënt/cliënt en niet in de laatste plaats als therapeut, maar ik sluit ook zeker niet uit dat het misschien eens in het belang kan zijn van de behandeling. En daarbij speelt dus dat gevoel/intuïtie voor mij persoonlijk een heel grote rol.

Maar het blijft grensoverschrijdend en risico vol en gevoel/intuïtie valt in een rapport (en die moeten ze toch echt wel opstellen), niet te omschrijven/uit te leggen. Dus om met een goed motief te komen zal niet meevallen. En als de patient/client later aankomt met "ik ben/voel me misbruikt" is het al helemaal lastig om te zeggen "Ja maar ik gebruikte mijn gevoel/intuïtie", kijk maar in het rapport...
Ik kan me totaal niet voorstellen trouwens, wat iemand thuis kan doen, wat in een beschermde omgeving van instituut/werkplek niet zou kunnen.
Is er iemand die daar voorbeelden van kan geven?
Is het nodig/beter om een vriend/vriendin te vervangen? Heeft een patient/client niet meer aan een echte vriend(in) of familie? Kunnen die niet geschoold worden in opvang?
Patient/client moet toch in de maatschappij verder met eigen vrienden, aanklampen (aan therapeut) toestaan is feitelijk hem/haar isoleren van de maatschappij.

Ik zie eigenlijk bij een te intense therapeut relatie dat de afhankelijkheid van een middel/het probleem naar de afhankelijkheid van een persoon wordt verlegd, of zie ik dat te zwart-wit? Dan moeten ze toch weer "afgespeend"? Dan kun je toch beter aanklampen voorkomen door genoeg afstand te houden?
Ze kunnen je toch heus wel vertrouwen zonder dat ze nou meteen je in je huiselijke omgeving kennen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:10

Huh? Hij zat toch allang in de UK?
Althans, niet zo gek lang na dat dit alles in het nieuws kwam had ik ergens gelezen dat hij al in Engeland zat...

Maar goed, hoewel het zijn goed recht is om te vertrekken, heeft het in dit geheel inderdaad een beetje een nare bijsmaak.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:11

NU is niet altijd de vlotste, I guess...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:17

Kanelly schreef:
Maar goed, hoewel het zijn goed recht is om te vertrekken, heeft het in dit geheel inderdaad een beetje een nare bijsmaak.

Kan ook juist verstandig zijn, want hierdoor zal het wel weer wat rustiger worden rond hem in de media.
Lijkt me bijzonder vervelend (zachtjes uitgedrukt) als je wél valsbeschuldigd wordt, terwijl je zo je best hebt gedaan om mensen te hélpen.
Als hij het wel heeft gedaan dan is het ook verstandig trouwens :x - maar de manier waarop het misbruik gegaan zou zijn volgens de slachtoffers , zou imo weer ontzettend dom zijn...Raar vond ik hem wel, maar niet dom :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:23

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:45

Ik reageer hier ook maar even.
Ik volg veel van hem.
heb zoveel respect voor die man.
hij was gister avond bij PAUL EN WITTEMAN en heeft daar een heel gesprek gehad!
Ik hoop echt dat hij onschuldig wordt verklaard, heb echt zoveel goede dingen van hem gehoord van mensen uit mijn directe omgeving

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:54

joyce_eddy schreef:
Ik volg veel van hem.
Ik hoop echt dat hij onschuldig wordt verklaard, heb echt zoveel goede dingen van hem gehoord van mensen uit mijn directe omgeving

heb je pauW en witteman gezien?
Hij heeft inderdaad heel veel gepraat, maar eigenlijk niks gezegd.

Ik ken de man niet en ik ken ook niemand persoonlijk die hem kent, dus heb geen goed oordeel over hem.
Maar bij die uitzending zette ik echt wel mijn vraagtekens.
Hoop dat dit heel goed uitgezocht gaat worden en dat de waarheid boven tafel komt.
(dit kan natuurlijk ook zijn dat hij onschuldig blijkt, maar dan weten we het iig zeker)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:00

Ik geloof hem, naar aanleiding van mijn eigen werkervaring daar, nog steeds niet.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:06

@LovingTweety heb jij bij hem gewerkt?
ben jij dan 1 van de oude collega,s die tegen hem gaat/heeft getuigd?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:07

ik vond het al een rare toen ik hem voor het eerst op tv zag (beetje onbetrouwbare kop...om het zo maar even te noemen) ....en nu weet ik het zeker dat het een rare vogel is..
Waar rook is, is vuur ( en dat geldt bijna altijd)
Mocht het niet waar zijn, dan komt dat vanzlf uit, maar meestal komen deze verhalen niet voro niks in de wereld.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:10

Sky_As schreef:
Mocht het niet waar zijn, dan komt dat vanzlf uit, maar meestal komen deze verhalen niet voro niks in de wereld.

nou ja de mensen met wie hij werkt zitten natuurlijk behoorlijk in de knoop, dus het risico op 'aandacht trekken' is natuurlijk aanwezig.
Maar daar had hij dan ook rekening mee moeten houden.

wat voor mij het meest verdacht is, is dat hij de kans heeft gehad, maar niet één keer recht voor zijn raap heeft gezegd dat hij niks gedaan heeft/onschuldig is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:13

lejo schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik volg veel van hem.

heb je pauW en witteman gezien?
Hij heeft inderdaad heel veel gepraat, maar eigenlijk niks gezegd.

Ik ken de man niet en ik ken ook niemand persoonlijk die hem kent, dus heb geen goed oordeel over hem.
Maar bij die uitzending zette ik echt wel mijn vraagtekens.
Hoop dat dit heel goed uitgezocht gaat worden en dat de waarheid boven tafel komt.
(dit kan natuurlijk ook zijn dat hij onschuldig blijkt, maar dan weten we het iig zeker)

Lejo, Ik ben het met jou eens (net als Ben Saunders :D ).

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:13

Ik vind het nogal dubbel of eerder gezegt, vaag allemaal.
Ik ben blij dat deze persoon bestaat, hij heeft vrienden uit mijn kring enorm gered en ben hem heel erg dankbaar voor en nog meer maar dat doet niet terzake.
Maar ik vond hem gister een beetje apart op de tv.
Ik werd niet veel wijzer van zijn verhaal. Net zoals wat Ben zei; je draait er omheen.
En dat was ook zo.. Al vond ik zelf :)
Maar ik hoop zo dat het allemaal niet waar is!!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:14

Electra63 schreef:
Lejo, Ik ben het met jou eens (net als Ben Saunders :D ).

Laat dat de reden geweest zijn dat ik die uitzending ben gaan kijken, de berichten over Ben's reactie :P
(niet dat ik die zo hoog aanzie, maar het was wel intrigerend)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:15

joyce_eddy schreef:
@LovingTweety heb jij bij hem gewerkt?
ben jij dan 1 van de oude collega,s die tegen hem gaat/heeft getuigd?

Ja ik ben 1 van zijn secretaresses geweest, nee ik ga niet tegen hem getuigen. Ik heb alleen een paar uitspraken van hem en nergens bewijs voor.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:22

Ik kijk nu Pauw en Witteman terug, en ik begin toch steeds meer te twijfelen..... hij draait er zo omheen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:51

Ik heb de uitzending van P&W nog niet gezien. Tot nu toe heb ik achter Keith gestaan.
Ik ga zo even terugkijken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:04

Heb ook net P&W gezien. Hij draait er wel om heen ja. :=

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:11

Lusitana schreef:
Ik zie eigenlijk bij een te intense therapeut relatie dat de afhankelijkheid van een middel/het probleem naar de afhankelijkheid van een persoon wordt verlegd, of zie ik dat te zwart-wit? Dan moeten ze toch weer "afgespeend"? Dan kun je toch beter aanklampen voorkomen door genoeg afstand te houden?
Ze kunnen je toch heus wel vertrouwen zonder dat ze nou meteen je in je huiselijke omgeving kennen?

Nee, dat zie je niet te zwart/wit. De afhankelijkheid wordt inderdaad verlegd, maar dat is dan ook echt de bedoeling van de methode.
De methode is juist zo effectief omdat er geen afstand gehouden wordt.
Wat betreft je laatste vraag: besef je dat het om mensen gaat met bijzonder weinig vertrouwen in de mens. Daar win je niet zomaar vertrouwen bij en die huiselijke omgeving speelt daardoor juist een essentiële rol.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:13

patatkraam schreef:
Heb ook net P&W gezien. Hij draait er wel om heen ja. :=

Dat kan ook niet anders.
Keith had daar nooit moeten gaan zitten, want hij kan niets vertellen. Hij heeft zwijgplicht ondertekend.

Heel vervelende uitzending van P&W. Ze doen het helaas wel vaker, nieuws-items in een heel gekleurd daglicht plaatsen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:20

Ik hoop dat hij het niet gedaan heeft, maar dat weet je natuurlijk niet.

Heb die ene serie gezien met die families en denk niet dat er veel mensen zijn die dat net zo goed kunnen als hij. +:)+ Wat dus ook een keerzijde kan hebben. Zou echt jammer zijn.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:31

Heb de uitzending gister niet gezien, als je me dit een jaar geleden had verteld had ik het nooit geloofd. Zelfs toen het net uit gekomen was niet..
Maar toen een heel goed en lief vriendinnetje van mij vertelde wat haar was overkomen met Keith kan ik niet anders dan het geloven dat hij dingen heeft gedaan die niet mogen.