Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Heb jij een strafblad dan, of wel eens met poep naar de buren gegooid?
samloes schreef:maar nu ga ik me ook verlagen tot dat nivo en dat is niet de bedoeling.
Ik wil respect blijven houden voor andere partij stemmers. iedere parijt heeft goede en slechte standpunten en hoop dat ze er uiteindelijks iets van kunnen maken
randalinpony schreef:Ik snap eigenlijk niet op grond van welke wet/regelgeving een Pool eerder een huurhuis zou kunnen krijgen dan een Nederlander maar ik kan het mis hebben dat zulke wetgeving helemaal niet bestaat.
randalinpony schreef:Ik snap eigenlijk niet op grond van welke wet/regelgeving een Pool eerder een huurhuis zou kunnen krijgen dan een Nederlander maar ik kan het mis hebben dat zulke wetgeving helemaal niet bestaat.
Citaat:Zes wethouders uit de Greenport-gemeenten en gedeputeerde Volkshuisvesting
Manita Koop van de provincie Zuid-Holland hebben op
10 december in Noordwijk een intentieovereenkomst ondertekend voor
de huisvesting van tijdelijke arbeidsmigranten in de regio. De bestuurders
willen afspraken maken met gecertifi ceerde uitzendorganisaties
om de huisvesting van de vooral Poolse werknemers verantwoord en
brandveilig op te pakken. Uiterlijk juni 2008 moet er een plan op tafel
liggen voor voldoende aanvullende tijdelijke huisvesting voor maximaal
vijf jaar. De gemeenten moeten hiervoor locaties aanwijzen. Tot slot is
afgesproken voor het eind van 2008, in samenwerking met de sector,
woningcorporaties en de provincie, plannen te maken voor een defi nitieve
huisvesting van de nieuwkomers.
kanniet schreef:Kijk, en daar zijn we het oneens met elkaar. Ik vind dat Nederland er absoluut niet goed voor staat.
sarabande schreef:kanniet schreef:Kijk, en daar zijn we het oneens met elkaar. Ik vind dat Nederland er absoluut niet goed voor staat.
In vergelijking met veel ons omringende landen doet Nederland het economisch goed. Helaas zullen de minder bedeelden het onder dit kabinet ook minder krijgen, omdat op alles bezuinigd gaat worden. Maar dat had iedereen kunnen weten die voor een rechtse regering kiest.
kanniet schreef:Doordat er in het verleden met geld gesmeten is, zal de broekriem nu aangesnoerd moeten worden. Het lijkt net een huishouden. Wie teveel geld uitgeeft houdt niets meer over voor de noodgevallen, en dat moeten we voorkomen zodat in echte nood altijd een helpende hand uitgestoken kan worden.
Edit: 17 feb 2009: De financien van Bos: van plus 6 miljard naar min 32 miljard euro
samloes schreef:Allochtonen en hier vooral Polen krijgen voorrang op huurwoningen.
kanniet schreef:Was in het verleden minder geld uitgegeven was dit niet nodig geweest. We moeten wel diegenen die het geld bij elkaar werken een beetje de gelegenheid geven om zelf ook vruchten te plukken van hun gezwoeg.
Nicolletje schreef:Deden ze dat maar, kantoorpanden toewijzen als woning...![]()
Maar het is een tendens dat goedkope huurwoningen verdwijnen en dat daarvoor in de plaats dure woningen komen.
Degene die als eerste slachtoffer daarvan zijn, zijn de 'zwakkeren' in de samenleving.
Omdat er weinig plek overblijft om te wonen op deze manier, creëer je naar mijn idee juist ghetto's. Plus het lijkt net alsof 'alleen maar die allochtonen' zulke huizen toegewezen krijgen.
kanniet schreef:Van de goodwill van de regering gaan we ook uit, ook bij de nieuwe regering. Laten we hopen dat die eindresultaten beter zijn dan die van de gewezen regeringen (invloeden van buitenaf incluis), zodat we open kunnen blijven staan voor mensen die écht hulp nodig hebben.