De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:40

Ik snap eigenlijk niet op grond van welke wet/regelgeving een Pool eerder een huurhuis zou kunnen krijgen dan een Nederlander maar ik kan het mis hebben dat zulke wetgeving helemaal niet bestaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:44

randalinpony schreef:
Heb jij een strafblad dan, of wel eens met poep naar de buren gegooid?

Ehm nee := maar er zijn vast wel dingen uit mijn leven die zó verdraaid kunnen worden dat het in mijn nadeel kan werken.

Precies Samloes

samloes schreef:
maar nu ga ik me ook verlagen tot dat nivo en dat is niet de bedoeling.
Ik wil respect blijven houden voor andere partij stemmers. iedere parijt heeft goede en slechte standpunten en hoop dat ze er uiteindelijks iets van kunnen maken

Veel Groen-Linksers en SP'ers zijn ook Hamas- aanhangers en krakers. Mij hoor je daar niet over verder dat iemand 'daarbij' wil horen, vind ik zo min.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:46

randalinpony schreef:
Ik snap eigenlijk niet op grond van welke wet/regelgeving een Pool eerder een huurhuis zou kunnen krijgen dan een Nederlander maar ik kan het mis hebben dat zulke wetgeving helemaal niet bestaat.

Ik weet ook niet of dat überhaupt wel zo is. Je hoort er heel veel mensen over klagen, maar bewijs zie je er niet van. Ik vraag me dan ook af of dat niet meer angsten zijn ipv realiteit. Je weet immers helemaal niet hoe lang zo'n persoon bijvoorbeeld al ingeschreven staat.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:48

randalinpony schreef:

Nee, maar helaas is het toch echt zo. Zelfs de wethouder heeft geprobeerd ons te helpen, maar kan niets voor ons doen.

edit: ik neem aan dat een wethouder de regels wel weet, anders zijn we voorgelogen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:54

Ik kan niks over Polen vinden maar er zit een kern van waarheid in wat Samloes zegt:

http://demo.webregio.nl/groot-alkmaar/r ... dwijk.aspx

Edit: er zijn inderdaad grote problemen in de Bollenstreek:

Citaat:
Zes wethouders uit de Greenport-gemeenten en gedeputeerde Volkshuisvesting
Manita Koop van de provincie Zuid-Holland hebben op
10 december in Noordwijk een intentieovereenkomst ondertekend voor
de huisvesting van tijdelijke arbeidsmigranten in de regio. De bestuurders
willen afspraken maken met gecertifi ceerde uitzendorganisaties
om de huisvesting van de vooral Poolse werknemers verantwoord en
brandveilig op te pakken. Uiterlijk juni 2008 moet er een plan op tafel
liggen voor voldoende aanvullende tijdelijke huisvesting voor maximaal
vijf jaar. De gemeenten moeten hiervoor locaties aanwijzen. Tot slot is
afgesproken voor het eind van 2008, in samenwerking met de sector,
woningcorporaties en de provincie, plannen te maken voor een defi nitieve
huisvesting van de nieuwkomers.

Wat ik eruit begrijp is dat ze in deze regio nog met de ouderwetse wachtlijsten werken in plaats van actief kunnen reageren op vrijgekomen huurhuizen via een krantje of internet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:10

samloes schreef:
[

Tuurlijk heeft Wilders ook verkeerde dingen gezegd, maar tot nu toe is er geen politicus die het goed gedaan heeft, het gaat alleen maar slechter met Nederland.

Er zijn een hele boel politici die het heel goed gedaan hebben anders zou Nederland er niet zo goed voor staan

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:12

Kijk, en daar zijn we het oneens met elkaar. Ik vind dat Nederland er absoluut niet goed voor staat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:15

kanniet schreef:
Kijk, en daar zijn we het oneens met elkaar. Ik vind dat Nederland er absoluut niet goed voor staat.

In vergelijking met veel ons omringende landen doet Nederland het economisch goed. Helaas zullen de minder bedeelden het onder dit kabinet ook minder krijgen, omdat op alles bezuinigd gaat worden. Maar dat had iedereen kunnen weten die voor een rechtse regering kiest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:18

sarabande schreef:
kanniet schreef:

In vergelijking met veel ons omringende landen doet Nederland het economisch goed. Helaas zullen de minder bedeelden het onder dit kabinet ook minder krijgen, omdat op alles bezuinigd gaat worden. Maar dat had iedereen kunnen weten die voor een rechtse regering kiest.

het is de eerste rechtse regering in bijna 100 jaar...dus we weten helemaal niets

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:23

Doordat er in het verleden met geld gesmeten is, zal de broekriem nu aangesnoerd moeten worden. Het lijkt net een huishouden :(:) . Wie teveel geld uitgeeft houdt niets meer over voor de noodgevallen, en dat moeten we voorkomen zodat in echte nood altijd een helpende hand uitgestoken kan worden.

Edit: 17 feb 2009: De financien van Bos: van plus 6 miljard naar min 32 miljard euro

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:29

kanniet schreef:
Doordat er in het verleden met geld gesmeten is, zal de broekriem nu aangesnoerd moeten worden. Het lijkt net een huishouden :(:) . Wie teveel geld uitgeeft houdt niets meer over voor de noodgevallen, en dat moeten we voorkomen zodat in echte nood altijd een helpende hand uitgestoken kan worden.

Edit: 17 feb 2009: De financien van Bos: van plus 6 miljard naar min 32 miljard euro

In een huishouden waar eerlijk verdeeld wordt, ontzien ze juist de zieken en hulpbehoevenden en laten degenen die zichzelf kunnen redden wat meer bijdragen, met deze regering is dat omgekeerd.
Ik weet niet of Henk en Ingrid dat al begrepen toen ze gingen stemmen.

Dat was niet Bos alleen dat was een kabinetsbesluit dat op de financiële crisis regageerde

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:33

Was in het verleden minder geld uitgegeven was dit niet nodig geweest. We moeten wel diegenen die het geld bij elkaar werken een beetje de gelegenheid geven om zelf ook vruchten te plukken van hun gezwoeg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:42

kanniet schreef:
Was in het verleden minder geld uitgegeven was dit niet nodig geweest. We moeten wel diegenen die het geld bij elkaar werken een beetje de gelegenheid geven om zelf ook vruchten te plukken van hun gezwoeg.

Ja als het zo simpel lag zou inderdaad zelfs Lucassen het beleid kunnen maken.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:52

Toch is de basis zo simpel: wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Hoe je het moet organiseren om iets te hebben is wat moeilijker, vooral als veel mensen onnodig niet willen deelnemen aan het arbeidsproces of naar NL willen komen omdat ze dan verzorgd worden. Die plaatsen moeten echt open blijven voor de mensen die het echt nodig hebben, echte vluchtelingen dus. De rest mag van mij toegang ontzegd worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:20

geerke schreef:
het is de eerste rechtse regering in bijna 100 jaar...dus we weten helemaal niets

Nou dat is niet helemaal waar het is de eerste regering in 100 jaar met een VVD PM, Balkenende 1 en 2 waren ook vrij rechts

RoodZonnetje

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:46

Nicolletje, uit je links/teksten maak ik niet op dat allochtonen voorrang krijgen op een autochtoon??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:07

Het ging over Poolse werknemers, toch?
Ik ben niet genoeg op de hoogte van de woningbouwdingen hier in de bollenstreek, maar bij ons (in mijn eigen dorp) kan je reageren op woningen.
Hier in de bollenstreek worden de woningen blijkbaar nog toegewezen.
Men zit met een hoop Polen in de maag hier dus ik kan me voorstellen dat zij een woning toegewezen krijgen boven een 'eigen starter'.
Tot woede van de eigen inwoners.
Dat haal ik uit o.a. deze berichten en als ik verder google.

Dat was het eigenlijk.
Ik weet ook nog niet precies wat het met de PVV te maken heeft maar als Samloes denkt dat de PVV daar de oplossing voor heeft is dat haar goed recht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:16

samloes schreef:
Allochtonen en hier vooral Polen krijgen voorrang op huurwoningen.

Dit zei Samloes, en daar reageerde ik ook op :)
Dat die Polen ook een huis nodig hebben is logisch. En dat er percentueel gezien misschien meer Polen een huis toegewezen krijgen kan ik me ook voorstellen, omdat er misschien meer startende Polen op de woningmarkt zijn momenteel. Maar dat Polen voorgetrokken worden, dat geloof ik niet. Wat ik uit je bericht haalt is men hard hun best doet om meer veilige woningen te creëren voor Polen, omdat die nu misschien vaak in onveilige kraakpanden terechtkomen terwijl ze mogelijk ook in leegstaande kantoren terecht kunnen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:39

kanniet schreef:

Dat weten we toch helemaal niet. De situatie nu is zo ontstaan door alle dingen die op wereldniveau enzo gebeurt zijn, onze regering heeft niet op alle zaken invloed. We weten niet hoe Nederland ervoor zou staan wanneer deze dingen (crisis) niet waren gebeurt en hoe onze regering op andere dingen gereageerd zou hebben.
Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat de regering altijd doet waarvan gedacht wordt wat het beste is voor ons. En dat ze niet zomaar iets doen zonder te onderzoeken wat eventuele gevolgen zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:41

Deden ze dat maar, kantoorpanden toewijzen als woning... -O-
Maar het is een tendens dat goedkope huurwoningen verdwijnen en dat daarvoor in de plaats dure woningen komen.
Degene die als eerste slachtoffer daarvan zijn, zijn de 'zwakkeren' in de samenleving.
Omdat er weinig plek overblijft om te wonen op deze manier, creëer je naar mijn idee juist ghetto's. Plus het lijkt net alsof 'alleen maar die allochtonen' zulke huizen toegewezen krijgen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:44

Van de goodwill van de regering gaan we ook uit, ook bij de nieuwe regering. Laten we hopen dat die eindresultaten beter zijn dan die van de gewezen regeringen (invloeden van buitenaf incluis), zodat we open kunnen blijven staan voor mensen die écht hulp nodig hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:56

Nicolletje schreef:
Deden ze dat maar, kantoorpanden toewijzen als woning... -O-
Maar het is een tendens dat goedkope huurwoningen verdwijnen en dat daarvoor in de plaats dure woningen komen.
Degene die als eerste slachtoffer daarvan zijn, zijn de 'zwakkeren' in de samenleving.
Omdat er weinig plek overblijft om te wonen op deze manier, creëer je naar mijn idee juist ghetto's. Plus het lijkt net alsof 'alleen maar die allochtonen' zulke huizen toegewezen krijgen.

Hier in de buurt komen wel steeds meer projecten met oude kantoren die ingericht worden als sociale huurwoningen. En een soort containers die ze plaatsen voor studenten :)
Waarom denk je dat alleen allochtonen in aanmerking komen voor goedkopere huizen? Die indruk heb ik namelijk niet. Overigens vind ik wel dat mensen een beetje moeten wonen in huizen die ze financieel kunnen dragen en niet te lang in een goedkoop huis moeten blijven zitten. Ik ken genoeg mensen met een dubbel inkomen die in huizen met een huurprijs van €350 incl. blijven zitten en dat vind ik ook niet eerlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:57

kanniet schreef:
Van de goodwill van de regering gaan we ook uit, ook bij de nieuwe regering. Laten we hopen dat die eindresultaten beter zijn dan die van de gewezen regeringen (invloeden van buitenaf incluis), zodat we open kunnen blijven staan voor mensen die écht hulp nodig hebben.

Korten op de zorg, op de politie, hogere premies, Wajong weg, sociale werkplaatsen sluiten, allemaal mensen die echt hulp nodig hebben en ik heb Wilders nog niet horen protesteren

O dat klopt Heino, daar wilde de SP in samenwerking met Lucassen dus wat aan doen, maar daar stak Wilders via Donner een stokje voor, vooral de mensen met genoeg geld niet in de weg lopen is de credo van dit kabinet.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:23

Nee, mensen die geld kunnen verdienen zoveel mogelijk laten verdienen zodat ze genoeg belasting kunnen betalen om de mensen die hulp nodig hebben te kunnen helpen. Verder de mensen die onterecht profiteren zoveel mogelijk in de weg lopen. Als iemand ook maar enigszins kan deelnemen aan het genereren van geld moet diegene aan het werk gezet worden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:51

Volgens mij is dat niet bepaald nieuw beleid Kanniet.