Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:34

Het is gewoon helemaal niet goed nee.
De mensen die straks echt hulp nodig hebben kunnen nergens meer terecht als we zo doorgaan.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:44

Ik durf de rekensom bijna niet te maken als deze man zijn vrouwen nu ook laat komen.......

Anoniem

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:02

Voor 500 per dag stop ik ook met werken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:10

Ik doe het zelfs voor minder :Y)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:17

Ik ga asiel aanvragen in België :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:22

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:40

Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar onze dochter Sarah (nu 19 maanden). Zij heeft een Nederlandse vader en een Marokkaans-Nederlandse moeder.

Bizar :n Dus dat meisje in kwestie is nog maar 1/4 Marokkaanse en haar kinderen worden 1/8 Marokkaanse.

Met zo'n regeling had ik dus gewoon verplichtingen gehad aan Italie nu, omdat mijn opa's moeder Italiaanse was.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:54

Ik las het in het treinkrantje. Ik vind de procedure meer dan ongewoon. Wat geeft de gemeentes het recht om identiteitsinformatie van Nederlandse staatsburgers (of zelfs door te geven aan vreemde mogendheden???). De argumentatie dat de pasgeborene ongeacht de aanmelding toch de Marokkaanse nationaliteit heeft, vind ik bijzonder zwak.

Natuurlijk gaat het over een hypothetisch verhaal, maar misschien zouden we Tanja Nijmeijer ook maar eens in Marokko aan moeten melden, want dan kunnen we tenminste haar Nederlandse nationaliteit eens opzeggen... ;)

De redenering is ook op zijn minst genoemd onthutsend: betrokkenen zijn nu eenmaal Marokkaan, dus hebben de gemeentes de plicht dit aan te melden. Wat een klinkklare onzin. Als de Marokkaanse authoriteiten niet weten dat ze bestaat, is ze dus ook geen Marokkaan.

Volgens mij zou Amnesty International hier toch heel hard aan de bel moeten trekken en is dit redelijk aan te vechten bij officiële mensenrechtenorganisaties.

PS: om het verder te trekken, stel dat Marokko ook aangemeld wil hebben of dat het kind wel fatsoenlijk als Moslim wordt opgevoed, dan wordt het al heel snel heel erg fout..
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 10-11-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:01

Ik vraag me af waar de ambtenaar in kwestie dan precies bang voor is.
Welke sancties staan er op het niet aanmelden cq de andere kant op kijken :?

edit: ik vind trouwens de conclusie van de columnist wel scheef.
Ik zou persoonlijk eerder bang worden van de gevolgen van een Marokkaans paspoort dan mogelijke uitzetting van criminelen. Of zijn dochter crimineel wordt is hij zelf deels verantwoordelijk voor als opvoeder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:13

joostvangestel schreef:
PS: om het verder te trekken, stel dat Marokko ook aangemeld wil hebben of dat het kind wel fatsoenlijk als Moslim wordt opgevoed, dan wordt het al heel snel heel erg fout..

Volgens mij wordt zo'n kind wel automatisch moslim ook al zouden de ouders dat niet willen. Toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:22

joostvangestel schreef:

Zover gaat het niet. Maar het heeft ook met erfrecht en zo te maken, want dit soort dingen draaien altijd om geld.
De politiek, en nu dit kabinet ook weer bij monde van Donner, zegt al jaren hier niets tegen te kunnen doen.

Het lijkt me zo dat als binnenlandse zaken de ambtenaren een rondschrijven stuurt om keuze bij de ouders te leggen, de boel simpel opgelost is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:23

En hierin herken ik veel dingen die in de NL samenleving gebeuren. De overtrokken tolerantie (en zelfmoord van de eigen cultuur) beschreven in dit artikel.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:26

Nicolletje schreef:
joostvangestel schreef:

Volgens mij wordt zo'n kind wel automatisch moslim ook al zouden de ouders dat niet willen. Toch?

Als een van de ouders moslim is wel, als dat überhaupt mogelijk is om een gemengd huwelijk aan te gaan. Je "bent" moslim bij geboorte. Moeilijke materie, want als je als moslim(a) trouwt met een andersgelovige ben je als moslim helemaal fout bezig.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:28

sarabande schreef:
joostvangestel schreef:

Zover gaat het niet. Maar het heeft ook met erfrecht en zo te maken, want dit soort dingen draaien altijd om geld.
De politiek, en nu dit kabinet ook weer bij monde van Donner, zegt al jaren hier niets tegen te kunnen doen.

Het lijkt me zo dat als binnenlandse zaken de ambtenaren een rondschrijven stuurt om keuze bij de ouders te leggen, de boel simpel opgelost is.

Er zijn, naar mijn weten, hierover (en over veel meer zaken) afspraken met Marokko gemaakt, die moeten eerst maar eens ongedaan gemaakt worden. Marokko heeft in NL een veel te dikke vinger in de pap.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:32

wikipedia schreef:
Een moslim (Arabisch: مسلم, moeslim, Perzisch: مسلمان, Turks: Müslüman) is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God (Arabisch: الله, Allah). "Moslim" kan dus ook in een bredere context gebruikt worden. Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld, ook hier in dit artikel.

In de brede zin, ben ik dus ook een Moslim, aangezien de God van het Christendom en het Jodendom één en dezelfde entiteit is als die van de Islam.

Maar in de engere zin is iemand die geen aanhanger is, geen moslim, dus het is niet iets dat je tegen je wil kan zijn.

Het probleem is dat er in de wereld veel mensen zijn die zich een goed moslim noemen en vanuit die hoedanigheid stelt wie er eigenlijk al dan niet moslim is. De ergste zendelingen onder dezen zetten vermeende andere moslims onder druk om vooral zich maar te houden aan de regels van de Islam.

En verder hebben velen in dit topic het hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ridda

Ik weet dat wat in wikipedia staat, niet altijd de waarheid is, maar het artikel ziet er redelijk doordacht uit. Dan geldt verder de vraag hoe je eigenlijk moslim wordt. Vanuit geboorte vind ik dat nog altijd heel erg cru, maar het kan zijn dat een aantal stromingen dat zo gewoon vinden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:06

kanniet schreef:
Als een van de ouders moslim is wel, als dat überhaupt mogelijk is om een gemengd huwelijk aan te gaan. Je "bent" moslim bij geboorte. Moeilijke materie, want als je als moslim(a) trouwt met een andersgelovige ben je als moslim helemaal fout bezig.

Ik bedoel, Marokko heeft als staatsgodsdienst Islam. Het is niet toegestaan daar vanaf te wijken als (eenmaal) Marokkaans/ moslim geborene.
Marokko gaat ervan uit dat elk geboren Marokkaans kind automatisch Moslim is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:15

Uit het artikel van Kanniet:

Citaat:
Als die uitblijft, heeft de ridicule tegenactie vrij spel: weldra verschijnen overal kruizen, wordt de kerstboom in overheidsgebouwen verplicht en krijgt elke wijk een varkensslagerij, omdat de traditie ook vanuit de braadpan moet worden hersteld.

Wilders was al begonnen, met zijn Nederlandse vlag in elk gebouw :Y)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:25

Nicolletje schreef:
Uit het artikel van Kanniet:

Citaat:
Als die uitblijft, heeft de ridicule tegenactie vrij spel: weldra verschijnen overal kruizen, wordt de kerstboom in overheidsgebouwen verplicht en krijgt elke wijk een varkensslagerij, omdat de traditie ook vanuit de braadpan moet worden hersteld.

Wilders was al begonnen, met zijn Nederlandse vlag in elk gebouw :Y)

Als je niet overspoeld wil worden moet je hoge dijken opwerpen......misschien is, met het oog op de toekomst, de marokkaanse vlag toepasselijker.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:03

Om even terug te komen op de problemen in de (multiculturele) samenleving dit kamerlid van de PVV loste de problemen in zijn wijk wel heel erg kordaat op:

http://www.crimesite.nl/crimesite/159-h ... noten.html

Zeer toepasselijk is deze mijnheer Lucassen woordvoerder wonen en wijken. Hebben ze in ieder geval iemand met dossierkennis zou ik zeggen. ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:49

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:28

Laten we ontopic blijven en het over de multiculturele samenleving hebben. En er niet constant moslimextremisten bij halen, daar kan je beter een ander topic voor openen Nicolletje.. Wat voor verwachtingen hebben jullie nu over het werk van meneer Lucassen? Zal een man die meisjes verkracht heeft en buurtgenoten bedreigd heeft een stabiel en betrouwbaar aanspreekpunt vormen voor problematiek omtrent wonen en wijken? Zal hij de multiculturele samenleving in goede banen kunnen leiden?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:35

Heino: de vraag is of de PVV wel een multiculturele samenleving wil, dus ik weet niet of die vraag feitelijk wel relevant is?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:37

Ik denk dat wat de PVV wil niet relevant is. Feit is dat we een multiculturele samenleving hebben en feit is ook dat we daar niet 1-2-3 vanaf kunnen komen (voor zover dan al wenselijk is, maar dat terzijde).
Dus ja, ik vind mijn vraag zeker relevant en ben benieuwd hoe jij (en anderen) daar over denkt? Zal de multiculturele samenleving in betere banen geleid kunnen worden met iemand die zelf niet bepaald een ideale burger is aan het roer?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:05

Heino schreef:
Laten we ontopic blijven en het over de multiculturele samenleving hebben. En er niet constant moslimextremisten bij halen, daar kan je beter een ander topic voor openen Nicolletje.. Wat voor verwachtingen hebben jullie nu over het werk van meneer Lucassen? Zal een man die meisjes verkracht heeft en buurtgenoten bedreigd heeft een stabiel en betrouwbaar aanspreekpunt vormen voor problematiek omtrent wonen en wijken? Zal hij de multiculturele samenleving in goede banen kunnen leiden?

Heino, ik probeer het juist ontopic te krijgen omdat ik niks met berichten over die vent Lucassen kan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:16

Ik vind een nieuwsbericht over moslim-extremisten die weer iemand bedreigen persoonlijk weinig te maken hebben met de multiculturele samenleving. De heer Lucassen, die een bijdrage moet leveren aan de multiculturele samenleving echter wél. Dus ik ben wel benieuwd naar je mening daarover.