Dejavu, ik sluit me niet af voor je posts. Mijn motto is leven en laten leven. Ik begrijp niet helemaal wat je van me wilt nu?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Jane, kinderen zijn bang voor vanalles, da's kindeigenEen kind zal echt niet banger zijn voor een burka dan voor een scream masker.
Dejavu, ik sluit me niet af voor je posts. Mijn motto is leven en laten leven. Ik begrijp niet helemaal wat je van me wilt nu?
dejavu schreef:(Met mijn vorige post bedoelde ik dat je wel naar iedereen wijst dat we intolerant zijn, maar ergens ben je dat zelf ook. Je quote me, breekt mijn post na 4 woorden af en doet het af met een dooddoener als 'intolerant voor intolerantie'.)
janesmith schreef:Je haalt zelf aan dat naaktlopen niet prettig is voor kinderogen. Een boerka is net zo onprettig voor kinderogen.
Hermelientje schreef:Mannen in Nederland zijn zo ontzettend handig, die hebben helemaal geen boerka's nodig om vrouwen te onderdrukken en uit te sluiten van hoge bestuurlijke posities of leidinggevende banen in de industrie of bij banken, of van hogere posities bij wetenschappelijke instellingen. Dus of er nu al dan niet een boerkaverbod is zal weinig uitmaken voor de positie van vrouwen in Nederland. Je hebt als vrouw meer kans om president van het grootste islamitische land ter wereld te worden dan minister president van Nederland.
Citaat:De boerka/hoofddoekdiscussie doet mij toch wel erg denken aan de langharig tuig discussie uit de jaren 60/70. Wat een probleem van niks zeg, iemand die hier wakker van ligt moet zich echt eens goed afvragen wat er eigenlijk echt met hem/haar aan de hand is.
joostvangestel schreef:In Duitsland is er op dit gebied ook al het een en ander aan de hand:
http://www.rp-online.de/niederrheinsued ... 19122.html
Wel interessant hoe dat gaat aflopen. Veel inwoners van Mönchengladbach zien de salafisten als een serieuze bedreiging.
janesmith schreef:Het kan je tegenstaan, maar het is nu eenmaal de mening van iemand. Als je wenst dat je eigen mening gerespecteerd wordt, dien je die van een ander ook te respecteren. Je kunt het er zeker mee oneens zijn, maar je kunt nooit stellen dat de ander ongelijk heeft met deze argumenten. Ze zijn in theorie namelijk zeker mogelijk, dus is de eventuele angst ook gegrond.
Hermelientje schreef:Mannen in Nederland zijn zo ontzettend handig, die hebben helemaal geen boerka's nodig om vrouwen te onderdrukken en uit te sluiten van hoge bestuurlijke posities of leidinggevende banen in de industrie of bij banken, of van hogere posities bij wetenschappelijke instellingen. Dus of er nu al dan niet een boerkaverbod is zal weinig uitmaken voor de positie van vrouwen in Nederland. Je hebt als vrouw meer kans om president van het grootste islamitische land ter wereld te worden dan minister president van Nederland.
De boerka/hoofddoekdiscussie doet mij toch wel erg denken aan de langharig tuig discussie uit de jaren 60/70. Wat een probleem van niks zeg, iemand die hier wakker van ligt moet zich echt eens goed afvragen wat er eigenlijk echt met hem/haar aan de hand is.
christel1857 schreef:Hermelientje schreef:Mannen in Nederland zijn zo ontzettend handig, die hebben helemaal geen boerka's nodig om vrouwen te onderdrukken en uit te sluiten van hoge bestuurlijke posities of leidinggevende banen in de industrie of bij banken, of van hogere posities bij wetenschappelijke instellingen. Dus of er nu al dan niet een boerkaverbod is zal weinig uitmaken voor de positie van vrouwen in Nederland. Je hebt als vrouw meer kans om president van het grootste islamitische land ter wereld te worden dan minister president van Nederland.
De boerka/hoofddoekdiscussie doet mij toch wel erg denken aan de langharig tuig discussie uit de jaren 60/70. Wat een probleem van niks zeg, iemand die hier wakker van ligt moet zich echt eens goed afvragen wat er eigenlijk echt met hem/haar aan de hand is.
JahoorEn wat maakt de positie van de vrouw dan zo anders dan in Duitsland of Australie? Landen waar ze wél een vrouwelijke minister president hebben.