Nicolletje schreef:Wilders is al eerder verschenen voor het OM. (openbaar ministerie)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_M ... _NederlandDaar is hij vrijgesproken.
Het Om heeft afgezien van vervolging en dat is wat anders dan vrijgesproken... dat was in 2008
Nicolletje schreef:Vervolgens waren er mensen die het niet eens waren met de uitspraak.
Die kunnen in hoger beroep gaan.In hoger beroep krijg je te maken met het Hof
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerechtsho ... derland%29
Het was het hof dat besliste toch over te gaan toto vervolging, begin 2009.
Dit was wel nadat men zich beklaagd had tegen het OM dat deze niet over wilde tot vervolging.
Nicolletje schreef:Dus het is nu het Hof vs. Wilders, maar omdat het OM de rechtsorde vertegenwoordigt, maarja het OM heeft hem al eerder vrijgesproken dus waarom zouden ze hem nu ineens aan willen klagen?
Zoiets is het volgens mij in een soort Jip en Jannete-taal.
Maar misschien heb ik het mis en kan een ander het beter uitleggen.
Misschien Jip en Janneke taal gebruiken 
uitspraken van Wilders waren net even anders dan hier eerder vermeld werden:
Citaat:
De islam wil overheersen onderwerpen en is uit op de vernietiging van onze beschaving. In 1945 werd het nazisme overwonnen, in 1989 het communisme, nu moet de islamitische ideologie overwonnen worden.
In de film beelden van Nl in de toekomst als islamitisch land: een ansichtkaart uit Nederland met alleen minaretten etc. Plus gewelddadige onthoofdingen en beelden aanslagen.
Citaat:
De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf; de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan verbeelding over
Citaat:
Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrante er meer bj. Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nl; geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek
Citaat:
Verbied dat ellendige boek. Zoals ook Mein Kampf verboden is
Citaat:
We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van Islamitische criminelen.
“ De islam is een gewelddadige religie. Als Mohammed hier vandaag leefde, zou de Kamer er onmiddellijk mee instemmen hem met pek en veren het land uit te jagen