Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:10

Ayasha,
Ik begrijp dat jij mij niet snapt, maar Jantergouw snapt mij wel. Wij komen elkaar tegen in andere topics.
Dus ik heb een mening over hem en hij heeft een mening over mij. Of dat juist is, laat ik maar in het midden.
Alleen bij vrijheid van meningsuiting, dacht ik, dat ik alles mocht zeggen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:10

Electra63 schreef:
Ayasha,
Ik begrijp dat jij mij niet snapt, maar Jantergouw snapt mij wel. Wij komen elkaar tegen in andere topics.
Dus ik heb een mening over hem en hij heeft een mening over mij. Of dat juist is, laat ik maar in het midden.
Alleen bij vrijheid van meningsuiting, dacht ik, dat ik alles mocht zeggen?

Jep, en ik mag het in vraag stellen. :D
Leuk systeem he?

Electra63

Re: Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:11

Jij mag mij een vraag stellen.
Ik leg jou uit waar mijn mening in dit geval Jantergouw op gebaseerd is.
Verder nog vragen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:11

Ayasha schreef:
Waar staat dat het me stoort dan? :D Er staat dat ik haar niet snap. :D
Ik vind het niet netjes om anderen woorden in de mond te leggen waves. Bovendien draagt dat volgens mij ook niet bij aan een goede discussie!

Daar heb je gelijk in Ayasha :j maar sinds de linkse kerk en de Marokkanen opmerkingen waren we dat punt een beetje voorbij denk ik. Maar ok, back on topic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:12

Electra63 schreef:
Jij mag mij een vraag stellen.
Ik leg jou uit waar mijn mening in dit geval Jantergouw op gebaseerd is.
Verder nog vragen?

nee hoor. :D Je bent vriendelijk bedankt voor de uitleg :j
Sja sorry kan er niets aan doen. Ik ben een nieuwsgierig geval. Ik weet graag veel... :))
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-09-10 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:12

Nou, laten we dan maar een nieuw onderwerp verzinnen voor dit topic. Zonder politiek/buitenlanders etc.

Iemand een idee?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:13

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:14

Electra63 schreef:
Dan is het voor jou en Jane te hopen, dat dit zo blijft.
Want anders moet je straks toch ineens je hand ophouden en je heb dan natuurlijk geen rechten opgebouwd immers je was in het buitenland en je hebt niet gewerkt in Nederland.

Die kans is gelijk aan 0,0.
Hoe kom je erbij dat ik nooit in Nederland gewerkt heb? Is dat weer zo'n feit dat uit je linkse duim komt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:18

Nicolletje schreef:
Mensen die mij kennen vinden het fijn dat ik mijn mening zeg en niet kan liegen.
Dat schept duidelijkheid en met die duidelijkheid kan je wat mee, of niet.

Mensen die dat eigenlijk niet willen horen en willen dat ik lieg voor de goede orde, vinden mij beledigend.
Beledigend is dus in dit geval telkens subjectief.

Je hebt liegen, en je hebt nuanceren. Je kan het hebben over kopvoddentax, of stellen dat je minder hoofddoekjes op straat wilt. En idd, beledigend is subjectief. Maar ik ben van mening dat het helemaal geen kwaad kan je best te doen anderen niet te beledigen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:20

jantergouw schreef:
Electra63 schreef:
Dan is het voor jou en Jane te hopen, dat dit zo blijft.
Want anders moet je straks toch ineens je hand ophouden en je heb dan natuurlijk geen rechten opgebouwd immers je was in het buitenland en je hebt niet gewerkt in Nederland.

Hoe kom je erbij dat ik nooit in Nederland gewerkt heb? Is dat weer zo'n feit dat uit je linkse duim komt?

Je weet nooit hoe het loopt met de economie Jan. Zolang banken kunnen omvallen, zo kan het ook gaan met die paar kledingzaken van Jane haar vader.
En ik weet niet of je ooit in Nederland gewerkt hebt.
Jane is 21 (schreef ze ooit eens), dus lang gewerkt heeft zij niet, dus ze kan niet veel opgebouwd hebben.
Maar misschien ben jij veel ouder, sorry dan, ik dacht dat haar vriendje ongeveer net zo oud zou zijn.

En jij mag mij best beledigen hoor met mijn linkse duim *\o/*

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:21

Ayasha schreef:
Electra63 schreef:
Dat komt door de andere topics.
Als je een hekel hebt aan buitenlanders die in Nederland zijn, dan vraag ik me af, wat de Duitsers denken van die Nederlanders in Duitsland?

Maar jullie hoeven het niet op te nemen voor Jan, dat kan hij nl. zeer goed zelf.

En jij hoeft niet voor mij te bepalen wat ik "hoef" of "niet hoef". Dat kan ik nl zeer goed zelf. ;)

Dat moet je aan de duitsers vragen. Misschien is hij wel daarheen gevráágd voor extra expertise? En nu hij die gegeven heeft komt hij weer terug naar eigen land. Daarbij, als ik Jan's berichten goed lees heeft hij niets tegen die wat hier komen werken. Wel tegen die dat hier komen zitten en niets doen. :)

He jan, je hebt de quote verkloot... :=

Klopt helemaal. Ik heb niks tegen buitenlanders die hier normaal doen zoals bijna alle buitenlanders. Wel werken, geen straatterroristje spelen en niet proberen hun levensfilosofie op alle manieren aan ons op te dringen.

Maar het feit is dat er door enkele Bokkers een obsessie bestaat tegen mijn persoon, die langzamerhand lachwekkende vormen begint aan te nemen en zelfs om professionele hulp vraagt.

PS, quotje gerepareerd. Bedankt. :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:23

Mwah Jan, Zo heb je ze nu eenmaal... Daar doe je weinig aan. :) Ik zou het opvatten als een compliment als ik jou was. ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:23

Wat vinden we hier nu van? Libelle heeft dus de politieke discussies gesloten omdat ze het niet aankonden. Bokt wil zo niet in het nieuws komen neem ik aan, het komt behoorlijk amateuristisch over dat je je eigen forum niet in de hand houdt. Ze hadden alle storende gebruikers toch gewoon kunnen bannen bijvoorbeeld.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... an_Libelle

Maar waar ligt de grens? Wanneer ban je mensen om hun mening, of gaat het om de manier van brengen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:24

Ik doe even een poging weer ontopic te komen jongens ;)

Electra63

Ik ben niet geobsedeerd hoor door jou Jan (ook niet geïntimideerd).
Maar je kom jou nogal eens tegen op NM, ook ongevraagd in ons huiskamertopic.

Ik vind het altijd leuk als mensen zo hard roepen over van alles maar daar zelf af en toe ook schuldig aan zijn.

Krips

Is vrijheid van meningsuiting zoiets als het doel heiligt de middelen? Het blijkt gewoon dat ergens meer aandacht voor is wanneer het ongenuanceerd en grof gebracht wordt. Dat lijkt me al een slechte ontwikkeling ansich. Maar het zorgt wel dat het doel, het aandacht krijgen voor een probleem of voor jou mening, bereikt wordt?

Of zo diegene die wat duidelijk wil maken ervoor moeten kiezen om de mening genuanceerd te brengen en af te wachten wat de reacties zijn?

Wat denken jullie hierover?
(Om even terug te komen op het onderwerp van dit topic)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:25

Waves schreef:
Ik doe even een poging weer ontopic te komen jongens ;)

Ik denk niet dat dit gaat lukken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:25

Waves schreef:
Wat vinden we hier nu van? Libelle heeft dus de politieke discussies gesloten omdat ze het niet aankonden. Bokt wil zo niet in het nieuws komen neem ik aan, het komt behoorlijk amateuristisch over dat je je eigen forum niet in de hand houdt. Ze hadden alle storende gebruikers toch gewoon kunnen bannen bijvoorbeeld.

Maar waar ligt de grens? Wanneer ban je mensen om hun mening, of gaat het om de manier van brengen?

als je alle zogenaamde "storende" (meestal gewoon afwijkende) meningen gaat verbannen krijg je fokt.nl II. Daar mag je alles behalve als je het niet eens bent met de beheerder. :D

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van wat je wil brengen of je dit genuanceerd doet of niet, en vooral: welke doelgroep je hebt.

Electra63: door er van uit te gaan dat dat niet lukt in alle geval niet inderdaad. ;) Hoop doet leven!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:27

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:

Je weet nooit hoe het loopt met de economie Jan. Zolang banken kunnen omvallen, zo kan het ook gaan met die paar kledingzaken van Jane haar vader.
En ik weet niet of je ooit in Nederland gewerkt hebt.
Jane is 21 (schreef ze ooit eens), dus lang gewerkt heeft zij niet, dus ze kan niet veel opgebouwd hebben.
Maar misschien ben jij veel ouder, sorry dan, ik dacht dat haar vriendje ongeveer net zo oud zou zijn.

En jij mag mij best beledigen hoor met mijn linkse duim *\o/*

Je had het niet over Jane, maar over mij. Ik zou volgens jou niet in Nederland gewerkt hebben.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:29

Krips schreef:
Is vrijheid van meningsuiting zoiets als het doel heiligt de middelen? Het blijkt gewoon dat ergens meer aandacht voor is wanneer het ongenuanceerd en grof gebracht wordt.

Ik denk dat dit de spijker op zn kop is. Je ziet gewoon de discussies over het onderwerp doodvallen en dat men dan verder gaat over de manier van discussieren (vragen om bronnen, praten over wanneer iets een belediging is etc). Ik maak me hier zelf ook zeker schuldig aan.
Je ziet het ook in dit topic gebeuren. Zo ongeveer vanaf dat mensen ongenuanceerd dingen over marrokanen gaan roepen, offtopic nota bene, gaat het alle kanten op en niet meer over het onderwerp, de grenzen van vrijheid van meningsuiting.
Het onderwerp wordt wel leuk in de praktijk gebracht maar dat was niet de bedoeling geloof ik ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:29

Sorry hoor Jan als ik jou en Jane af en toe door elkaar haal, maar als jullie zelfs elkaars spreekwoorden overnemen, moet je het mij niet kwalijk nemen, dat jullie zo veel op elkaar lijken.

Maar goed, dan heb je dus wel in Nederland gewerkt. Dan ben je waarschijnlijk toch wel een stukje ouder.
Goed van je. +:)+
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 17-09-10 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:30

Waves schreef:

Pfoeh, dat is niet niks. Ik vind wel dat ze het niet helemaal hadden moeten sluiten. In principe vind ik dat een soort toegeven. Ze zouden denk ik dan strenger moeten optreden tegen discriminerende posts. Constant de discussie moeten leiden. Ik vind nog steeds dat het belangrijk is dat er discussies gevoerd worden. Discussie is de belangrijkste manier om dingen bespreekbaar te maken en tot kennis te komen. Diegene die de verantwoordelijkheid van de vrijheid van meningsuiting dan niet kunnen dragen. Die moeten daarvoor maar 'gestraft' worden door een ban of iets dergerlijks. Die kunnen blijkbaar niet omgaan met een open discussie. Maar ik blijf het als iemand die niet staat voor de ideeen van bijvoorbeeld de PVV juist heel belangrijk vinden dat ik met de mensen die hier wel voorstander van zijn in gesprek blijf. Ik wil juist die kampvorming tegen gaan en ik contact blijven met allerlei verschillende gedachtes.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:30

Ayasha schreef:
Mwah Jan, Zo heb je ze nu eenmaal... Daar doe je weinig aan. :) Ik zou het opvatten als een compliment als ik jou was. ;)

Dat doe ik ook, Ayasha. Des te meer links op me hakt, des te beter ben ik rechts bezig. :-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:31

jantergouw schreef:
Ayasha schreef:

Dat doe ik ook, Ayasha. Des te meer links op me hakt, des te beter ben ik rechts bezig. :-)

Dat is de goede instelling; vooral hakken, maar niets oplossen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:59

Waves schreef:
Het onderwerp wordt wel leuk in de praktijk gebracht maar dat was niet de bedoeling geloof ik ;)

Idd, ongenuanceerde meningen over en weer... Maakt een discussie niet leuker om te lezen en aan mee te doen, als het zo doorgaat ga ik mijn eigen topic ook nog verlaten :=
Wat is er nu toch zo moeilijk aan een discussie voeren met respect voor elkaar? Zonder generalisaties en ongefundeerde beschuldigingen?

Kom ik weer terug op mijn eerste vraag, waarom mag iemand wel generaliseren over linkse stemmers, maar krijg ik een OW/ban zodra ik mijn ongezouten mening geef?