Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:23

Zilfstar schreef:
Kreeg laatst van een andere moeder het verwijt te horen dat mijn kind zoveel deed voor een 5 (bijna 6) jarige... Haar dochter kon nooit met die van mij spelen... Nee, want de 3 dagen dat ze WEL zou kunnen zit dat kind op de BSO!

En ja ik heb dus idd tijd om:

> op tijd te koken op maandag zodat zoon (8) met papa naar de reddingsbrig kan (zwemmen)
> op di-ocht met zoon mee kan naar ergo
> op dinsdag na schooltijd dochter naar tekenles te brengen
> op woe-middag zoon naar toneelles kan brengen
> op woe middag met mooi weer met dochter naar ons paard kan waar ze op "rijd"
> op do-midd dochter naar zwemles kan brengen
> op vrij-midd met zoon naar ons paard kan waar hij rijles van mij op krijgt
> op vrijdag tijd heb om koken en turnles van dochter kan combineren...

Had ik al gezegd dat ik het huishouden fulltime doe, ik een eigen bedirjf heb van 20 uur per week en een zoon heb die regelmatig op controle moet vanwege lich beperkingen?? :D En dat ik ook zelf elke dag naar mijn paard toe ga (mesten, rijden etc) Hoezo ik heb het druk hahaha... MAAR ik ben er wel voor de kids!

Maar... dit gaat verder wel off topic

en ben je dan per defenitie beter dan de werkende moeder ....wat wil je hier mee zeggen dan?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:24

Ik zie de kleintjes van de bs van mn dochtertje elke dag met treurkopjes richting de bso lopen en eerlijk gezegt breekt mn hart dan als ik ze zie lopen!
Tuurlijk is niet elke ouder in staat om 24/7 thuis te zijn voor zn kind maar ergens vind ik het wel sneu voor de kleintjes en dan realiseer ik me elke keer weer hoe fijn we het hebben samen.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:26

funnyhorses schreef:
Ik zie de kleintjes van de bs van mn dochtertje elke dag met treurkopjes richting de bso lopen en eerlijk gezegt breekt mn hart dan als ik ze zie lopen!

Mijn collega wordt boos aangekeken als ze haar zoontjes komt halen van de BSO, ze zijn namelijk altijd zo lekker met de andere kinderen aan het spelen.. Het is ook maar wat je wil zien he.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:27

Figaro schreef:
funnyhorses schreef:

Mijn collega wordt boos aangekeken als ze haar zoontjes komt halen van de BSO, ze zijn namelijk altijd zo lekker met de andere kinderen aan het spelen.. Het is ook maar wat je wil zien he.

hihih ja mijn collega nam een vrije middag voor haar dochter ...kreeg ze te horen dat moeders veel te vroeg was en dat ze maar paar uur later terug moest komen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:28

Figaro schreef:
funnyhorses schreef:

Ja dit kun je van 2 kanten bekijken he?
Ik zou het niet zo leuk vinden als mn kind me boos deed aankijken ipv blij zijn als ze me ziet.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:33

funnyhorses schreef:
Ik zou het niet zo leuk vinden als mn kind me boos deed aankijken ipv blij zijn als ze me ziet.

Tja boos kun je ook tussen aanhalingstekens zien. Natuurlijk zijn ze bij om hun moeder weer te zien, maar ze hebben het ook prima naar hun zin op de BSO en gaan er zeker niet met treurige kopjes heen. Het is meer dat ze nog niet weg willen omdat ze fijn aan het spelen zijn. Voor kinderen kunnen dat soort dingen niet lang genoeg duren. Net als dat ze 'boos' zullen zijn als ze uit de speeltuin wegmoeten oid.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 14-09-10 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:34

Figaro schreef:
funnyhorses schreef:

Het is idd net wat je wil zien, maar dat werkt 2 kanten op. En het is een heel verschil of een kind 1 of 5 dagen op de BSO zit.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:34

Vienna2007 schreef:
Lame schreef:
Alleen thuis...... en geloof me, daar heb je het heel wat drukker dan achter je bureau op kantoor hoor.. Ik tenminste wel ;)

En je bent ook nog waarzegster?

Hm, dan moet ik ook maar eens aan mijn man vragen of hij mij wil betalen voor het wassen en strijken, en koken etc, naast mijn fulltime baan. Kassa!

Goh wat een vriendelijke opmerking... terwijl ik jou op geen enkele manier aan val... jammer..

Ik heb het niet over wassen, strijken, koken e.d. Ja daar kan je het ook druk mee hebben, maar dan heb je geen goede planning denk ik, maar ik bedoel meer het heen en weer brengen van kids naar school, psz, vriendjes, vriendinnetjes, feestje, zwemles e.d. Dat laatste.. echt daar kan je het heel druk mee hebben.. Het gebeurt mij vaak dat op de dagen dat ik thuis ben, ik s'avonds nog aan de slag moet met het huishouden omdat ik daar overdag niet klaar mee kwam door bovenstaande reden.

En dan zit ik overdag echt niet op mijn reet hoor.. Dus dat in vergelijking met een dag achter mijn computer, waar ik op mijn gemakje al mijn werk af kan krijgen binnen de uren dat ik werk, ja dat is dan redelijk relaxed!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:35

Figaro schreef:
Twiggy2008 schreef:
Het is gewoon niet altijd mogelijk in bepaalde banen.

Er zijn maar heel weinig banen waarbij je echt niet parttime kunt werken. Een managementfunctie is bij uitstek geschikt om parttime (4 dagen) te kunnen doen ;)
Ik denk meer aan offshore, defensie, langere periodes werken in het buitenland etc waarbij het wat moeilijker zou kunnen zijn.

Nou, helaas, die gaat dus niet op in ons geval. ;)
Ja, thuis werken, maar dan moet er ook echt gewerkt worden. Doet hij ook al, hoor, maar dan is er weinig tijd om echt aandacht aan je kind te besteden. Ik weet waar ik het over heb, heb deze situatie jaren meegemaakt en ik zit geen onzin te verkopen. In de mediawereld gaat radio/tv/internet 24 uur per dag door, hoor. ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:36

Gut ik zou er wat voor geven om over een tijdje een vent te hebben die zegt ''lieverd, blijf jij maar lekker thuis hoor, ik zorg wel voor het geld''. Nee hoor, vind werken prima, maar ken iemand die het zo geregeld heeft en die heeft echt een topleventje (imo dan hoor). 1x in de zoveel tijd een manicure, een eigen internetbedrijfje runnen (op kleine schaal dus meer hobbymatig), 's ochtends brengt ze dr zoontje naar school en daarna door naar dr paardje... Goh, where do I sign? :D

Ik ben opgegroeid met werkende ouders maar als mn moeder nu een dagje vrij is, vind ik t echt super om thuis te komen uit mn werk (rond 2 uur) en dan samen een koppie thee te doen....

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:39

Ik vind het heel jammer dat ik regelmatig de term "egoistisch" voorbij zie komen m.b.t. moeders die thuisblijven voor de kinderen.

Ik had een mooie, fijne baan die ik idd heb opgegeven om voor de kinderen thuis te zijn (met de oudste heb ik dagopvang geprobeerd en dat "vrat" aan me, voelde me er vreselijk bij)

Ik durf te beweren dat mijn dagen als manager (en ik reiste veel en maakte behoorlijk wat uren) rustgevender waren dan mijn dagen nu, thuis met 3 jonge kinderen, het huishouden, de paarden en alles wat erbij hoort.
Ook is het financieel een heel ander plaatje op 1 inkomen, maar ik heb niet het gevoel dat onze kinderen wat dan ook maar tekort komen en ik vind het prettig om er voor hen te zijn.

Hoe is het dan egoistisch te noemen om thuis te blijven?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:42

Nathalie, ik vond mijn dagen vroeger op kantoor over het algemeen ook 'relaxter' dan de boel hier thuis runnen. Al deel je wel je eigen tijd in natuurlijk, naast de standaard zaken. En ik hoor dat ook van werkende moeders, vriendinnen van me, dat ze op hun werk relaxter zitten dan thuis. Toch apart. ;)

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:43

Als beide partijen het hiermee eens zijn, vind ik het prima als de vrouw thuis blijft en de man werkt (tenminste, als er kinderen in het spel zijn). Zonder kinderen vind ik dat je allebei gewoon aan het werk moet.

Mijn moeder is toen ik klein was altijd thuis geweest. Wij hadden 4 kinderen thuis. Toch kan ik zeggen dat ik een heel gelukkig leven had, ondanks dat we niet altijd heel veel geld hadden. Het is maar hoe je het bekijkt, hoe je je geld besteedt, en waar je écht gelukkig van wordt. Nee, wij gingen niet in de zomer naar een all-inclusive 4 sterren hotel in weet ik waar, maar lekker met zijn 6jes naar Ameland, of naar Zeeland. Daar heb ik overigens supertijden gehad. Kinderen hebben echt niet zo'n luxe vakantie nodig. Ik vind dat de liefde van een kind niet te koop is. Met wat minder tijd, en meer aandacht maak je kinderen naar mijn mening veel gelukkiger.

Ik werk in het onderwijs, en ik zie genoeg gezinnen waar ouders allebei een fulltime baan hebben. Het gevolg is dat veel (ik zeg echt niet alle!!!) kinderen élke dag, vóór en ná school in de opvang zitten. Maar dan wel elke maand naar dingen als de Efteling?! Want daar is dan geld voor.... Ik denk dat kinderen het fijner vinden om elke dag lekker thuis met moeder of vader een boterhammetje te eten, en de aandacht te krijgen, en aan het eind van de maand naar een grote (gratis) speeltuin te gaan. Om maar een voorbeeld te noemen.

Om weer terug te komen op het topic. Ik ben van mening dat wanneer er kinderen in het spel zijn, één van de ouders niet, of in ieder geval part-time aan het werk is. Dit vind ik dan absoluut niet lui, maar gewoon noodzakelijk en in het belang van het kind. Anders moet je misschien maar geen kinderen nemen.....Maar dat is mijn mening!

Wanneer er geen kinderen in het spel zijn, ben ik van mening dat je allebei gewoon aan het werk moet. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we allebei 4 dagen, ipv. 5 dagen aan het werk gaan, zodat we lekker wat meer tijd hebben voor elkaar, en voor ons huisje. We hebben dan wat minder geld, maar we hebben wel meer tijd om de rest van het geld uit te geven! :D
Als ik later groot ben, en er kinderen komen, wil ik ook (deels) stoppen met werken. Of mijn vriend... dat moeten we dan nog maar even zien!
Laatst bijgewerkt door Aukjee_ op 14-09-10 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:44

Ik denk dat ''egoïstisch'' een kreet is van vrouwen die zijn doorgeslagen in het feminisme (en dat bedoel ik absoluut niet aanvallend! Laat het even duidelijk zijn, voor ik weer half bokt over me heen krijg :P). Ooit moesten vrouwen vechten om gehoord en erkend te worden, nu begint dat een beetje minder te worden (al is er gerust nog sprake van een glazen plafond) en zijn er vrouwen die het nut niet meer inzien van een carrière en dus thuis blijven voor de kinderen. Vrouwen die kampen met dat glazen plafond of zich simpelweg gediscrimineerd worden om hun geslacht zullen de thuisblijvers dan zien als ''opgevers'', dus zondoende egoïstisch.... Enne, ik heb aan beide kanten gestaan hoor... Eerst wilde ik ook een flitsende carrière enz enz en vond ik thuisblijven maar onzin.. Intussen heb ik ontdekt dat ik eigenlijk vreselijk kneuterig ben en gewoon huisje, boompje, beestje, moestuintje wil :P

Edit; aukje, dát is idd wat je nu veel te veel ziet! Mijn ouders waren aan het werk uit noodzaak, tijdens de zwangerschap raakte mn vader zn (extreem goedbetaalde) baan kwijt, mn moeder was toen al gestopt met werken... Maar je ziet idd veel te veel dat de liefde van kinderen wordt gekocht! Ik heb een tijdje in een speelgoedzaak gewerkt, en daar leer je een hoop hoor! Als je als ouder zijnde nu is een bordspelletje op tafel zette, zou kindlief die dure DS waarschijnlijk niet nodig hebben... En dan heb ik het nu over kindertjes van 5, 6 jaar oud.. Nee, broodje eten met je ouders is veel meer waard dan dat... Jammer dat zo veel ouders te gehaast zijn om dat nog in te zien. Dan heb ik het dus overigens niet over de ouders die niet anders kunnen omdat er toch brood op de plank moet komen hoor.
Laatst bijgewerkt door amyz op 14-09-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:45

tita schreef:
Zilfstar schreef:
Kreeg laatst van een andere moeder het verwijt te horen dat mijn kind zoveel deed voor een 5 (bijna 6) jarige... Haar dochter kon nooit met die van mij spelen... Nee, want de 3 dagen dat ze WEL zou kunnen zit dat kind op de BSO!

En ja ik heb dus idd tijd om:

> op tijd te koken op maandag zodat zoon (8) met papa naar de reddingsbrig kan (zwemmen)
> op di-ocht met zoon mee kan naar ergo
> op dinsdag na schooltijd dochter naar tekenles te brengen
> op woe-middag zoon naar toneelles kan brengen
> op woe middag met mooi weer met dochter naar ons paard kan waar ze op "rijd"
> op do-midd dochter naar zwemles kan brengen
> op vrij-midd met zoon naar ons paard kan waar hij rijles van mij op krijgt
> op vrijdag tijd heb om koken en turnles van dochter kan combineren...

Had ik al gezegd dat ik het huishouden fulltime doe, ik een eigen bedirjf heb van 20 uur per week en een zoon heb die regelmatig op controle moet vanwege lich beperkingen?? :D En dat ik ook zelf elke dag naar mijn paard toe ga (mesten, rijden etc) Hoezo ik heb het druk hahaha... MAAR ik ben er wel voor de kids!

Maar... dit gaat verder wel off topic

en ben je dan per defenitie beter dan de werkende moeder ....wat wil je hier mee zeggen dan?

Hoor je mij niet zeggen hoor... want ik ben zelf OOK een werkende moeder (lees maar eens goed!!!) Het ging erom dat ik door een moeder er echt op aangesproken werd dat mijn kinderen zoveel bezigheden hadden buiten school. Dat lukte haar niet ivm werk en de dagen die haar kind dus op BSO zit.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:53

Figaro schreef:
funnyhorses schreef:

Tja boos kun je ook tussen aanhalingstekens zien. Natuurlijk zijn ze bij om hun moeder weer te zien, maar ze hebben het ook prima naar hun zin op de BSO en gaan er zeker niet met treurige kopjes heen. Het is meer dat ze nog niet weg willen omdat ze fijn aan het spelen zijn. Voor kinderen kunnen dat soort dingen niet lang genoeg duren. Net als dat ze 'boos' zullen zijn als ze uit de speeltuin wegmoeten oid.

Niet ieder kind reageerd hetzelfde natuurlijk.
Maar je hebt kinderen die liever bij mama of papa zijn en die MOETEN dan naar de bso.
En precies dat MOETEN vind ik echt zo zielig. ;(
Ik snap dat het voor veel ouders niet anders kan,maar toch......................

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:55

amyz schreef:
Eerst wilde ik ook een flitsende carrière + BMW cabrio enz enz en vond ik thuisblijven maar onzin..

met deze kleine aanpassing, had ik het zelf geschreven kunnen hebben ;) :P

Het gekke is, dat ik het juist van mijzelf egoistisch had gevonden als ik was blijven werken. Ik vond mijn werk namelijk super, genoot ervan en kon er creatief mijn 'ei' kwijt. Ik ben juist thuis gebleven om er voor de kinderen te zijn. Omdat ik het zelf altijd ontzettend gewaardeerd heb, dat mijn moeder er voor ons was en ik heb daar heerlijke herinneringen aan (idd de door anderen al genoemde 'kopjes thee met koekje voor het huiswerk' e.d.).

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:02

amyz schreef:
Gut ik zou er wat voor geven om over een tijdje een vent te hebben die zegt ''lieverd, blijf jij maar lekker thuis hoor, ik zorg wel voor het geld''. Nee hoor, vind werken prima, maar ken iemand die het zo geregeld heeft en die heeft echt een topleventje (imo dan hoor). 1x in de zoveel tijd een manicure, een eigen internetbedrijfje runnen (op kleine schaal dus meer hobbymatig), 's ochtends brengt ze dr zoontje naar school en daarna door naar dr paardje... Goh, where do I sign? :D

Ik ben opgegroeid met werkende ouders maar als mn moeder nu een dagje vrij is, vind ik t echt super om thuis te komen uit mn werk (rond 2 uur) en dan samen een koppie thee te doen....

Ze zijn er nog hoor, die mannen; die van mij zegt nog regelmatig "als ik jullie (ik & kids) zo gelukkig zie, lekker thuis met de paardjes rommelen maakt mij dat gelukkig en werk ik met liefde een uurtje langer"

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:05

funnyhorses schreef:
Tuurlijk is niet elke ouder in staat om 24/7 thuis te zijn voor zn kind maar ergens vind ik het wel sneu voor de kleintjes en dan realiseer ik me elke keer weer hoe fijn we het hebben samen.

Dit is zo'n standaard reactie van een thuiszittende moeder.... Schei eens uit. En ga eens echt kijken. Ze hebben het enorm leuk, op de BSO! En ik ben er zelf ook niet slechter van geworden.

Kom eens met echte argumenten en feiten, ipv deze nutteloze.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:06

Twiggy2008 schreef:
Nathalie, ik vond mijn dagen vroeger op kantoor over het algemeen ook 'relaxter' dan de boel hier thuis runnen. Al deel je wel je eigen tijd in natuurlijk, naast de standaard zaken. En ik hoor dat ook van werkende moeders, vriendinnen van me, dat ze op hun werk relaxter zitten dan thuis. Toch apart. ;)

Klopt, ik heb een vriendin met een licht geestelijk gehandicapt jongetje, en zij werkt voor haar eigen rust, even haar zinnen verzetten ( 2 halve dagen per week) Moet ze gewoon doen vind ik een rustige moeder geeft rustige kindertjes. Ik zou het een andere verhaal vinden als ze belde ik ga 5 hele dagen werken, dan moet er naar mijn mening naar een andere oplossing gezocht worden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:09

dorientjuh schreef:
Persoonlijk vind ik het egoistisch van een vrouw wanneer zij thuis blijft omdat ze geen zin heeft om te werken en dus in feite teert op de beurs van haar man. Eventuele kinderen moeten het eveneens doen met minder geld dan wanneer beide ouders zouden werken, waardoor bijvoorbeeld de kinderen volledig zelf hun studie moeten betalen, terwijl dit niet het geval zou zijn wanneer beide ouders zouden werken.

Kortom: het gaat hier over vrouwen die hun hele leven niet (willen) werken, dus ook niet als de (eventuele) kinderen bijvoorbeeld al uit huis zijn.

Het is eigenlijk zelden dat een vrouw thuis blijft omdat zijn geen zin zou hebben om te werken ;) .
Als er het besluit genomen wordt dat een van de twee partners (idd vaak de vrouw) niet zou gaan werken, lijkt me dat dit in overleg met de partner gaat :) .

En waarom zou een vrouw op de beurs van haar man teren :? ; zij voedt immers ook zijn kinderen op, wast zijn kleren, kookt zijn potje en regelt verder al die zaken die niks met zijn werk te maken hebben :)* .
Kinderen worden er ook echt niet ongelukkiger van als er wat minder geld overblijft dan dat het geval zou zijn bij twee werkende ouders; van een harmonieuze, stabile omgeving is nog nooit een kind slechter geworden, wél van ouders die gestressed zijn omdat de combinatie werken en kinderen/huishouden bij hun niet lekker loopt. (Er zijn natuurlijk ook zat gezinnen waar beide ouders werken en waar dit allemaal wél perfekt loopt, maar ik heb mijn werkende vriendinnen vaak genoeg vreselijk gestressed gezien, zeker toen de kinderen nog kleiner waren := .)
De redenen waarom beide partners in een gezin werken, spelen natuurlijk ook een rol.
Het is toch wat anders als de moeder werkt omdat ze zonder haar inkomen anders niet rond kunnen komen of dat ze werkt om zich de luxe van 2 x per jaar op vakantie én de sportwagen én die dure merkkleren te kunnen bekostigen. Je hebt natuurlijk ook nog de groep die misschien niet persé hoeft te werken, maar die het gewoon erg leuk vindt om te doen :) .
Begrijp me niet verkeed hoor: alle redenen zijn prima, ook die van degene die alleen maar voor de luxe werken, maar ik persoonlijk vind de term "egoistisch" absoluut kul :) .
Natuurlijk is vandaag de dag het cliché "man werkt, vrouw is thuis" wel enigermate achterhaald.
De meiden/vrouwen van tegenwoordig hebben vaak een goede opleiding en ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet zegt "nou heb ik al die jaren geleerd en nu ga ik er vervolgens niets mee doen".
Ik blijf er dus bij dat het imo niet egoistisch is, maar het een keuze van beide partners is :) .

Anoniem

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:12

ik ben opgegroeid dat mijn moeder altijd thuis was en mn vader werkt. ( nog steeds is dat zo bij mn ouders ). Ik vind dat niet ego van mn moeder. ik had altijd iemand die op me wachtte als ik thuis kwam van school met wat lekkers. Ik was geen sleutel kind.
Mijn vader vind dat ook prima. Die verdiend meer dan genoeg om een gezin te onderhouden. nu zijn mijn zus en ik al lang t huis uit maar danog hoeft mn moeder niet te werken.
En ik heb nooit wat te kort gehad omdat er minder geld zou zijn omdat mn moeder niet werkte hoor, was een redelijk verwend kind :D dat altijd maar alles kreeg :P

Ik vind als het salaris van de man het toelaat en de vrouw doet t huishouden enzo, wat is dan het probleem?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:13

Ik snap nooit al die verwijten van vooral vrouwen naar elkaar.
De werkende moeder doet het niet goed, want de kinderen gaan naar de opvang.
En de thuisblijvende moeder doet het ook niet goed, want die ontwikkelt zich niet en/of is te lui om te werken.

Laat iedereen voor zichzelf (en hun kinderen) bepalen wat het beste is.

Thirty

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:15

Het is hier heel normaal dat de vrouw thuis blijft en de man gaat werken. En dat vind ik prima. Er is hier meer dan genoeg te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:17

Mijn moeder is gestopt met werken toen mijn zus geboren werd (22 jaar geleden) en is 3 jaar geleden weer begonnen. Mijn vader had een eigen zaak die genoeg geld binnen bracht dus mijn moeder hoefde simpelweg niet te werken. egoistisch? in geen enkel opzicht. Hebben wij ergens tekort aan? nee hoor.
Waar valt zij dan onder?