moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:37

Tieneke schreef:
Dat "brabbelen" is voor hun wel "de directe lijn" met hun God. Het is wel wat meer dan gewoon brabbelen. Brabbelen doen baby's.

Oh ja...ach, als onvruchtbare woestijn heb ik daar niet zoveel verstand van wat baby's doen.
Hier in deze streek word ook wel gezegd dat mensen brabbelen, en dan bedoelen ze een beetje binnensmonds praten.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:53

Onassa schreef:
Ze kunnen toch ook gewoon thuis hun matjes uitrollen en daar wat gaan zitten brabbelen??
Christenen bidden toch ook gewoon thuis of snap ik als niet gelovige nu iets helemaal niet? }:0

Natuurlijke hebben alle gelovige die niet moslim zijn geen "kerk" of zoiets, waar die hun kerkdienst behouden en bidden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:02

FaberSmid schreef:
Onassa schreef:
Ze kunnen toch ook gewoon thuis hun matjes uitrollen en daar wat gaan zitten brabbelen??
Christenen bidden toch ook gewoon thuis of snap ik als niet gelovige nu iets helemaal niet? }:0

Natuurlijke hebben alle gelovige die niet moslim zijn geen "kerk" of zoiets, waar die hun kerkdienst behouden en bidden?

Kerk is toch zo,n ding waar ze klok luiden als iemand dood is en zo,n gebouw waar iedereen welkom is.
(Ik zie op de veluwe wel eens borden staan welkom in (bijvoorbeeld) Kootwijk, ook welkom in de kerk)
Gastvrij denk ik dan altijd, heul gastvrij, je schijnt er eerst een tosti te krijgen en nadien een kopje koffie met de buurtbewoners te kunnen drinken in het parochiegebouw.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:05

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over een islamitisch cultureel centrum op het gebied van of rondom ground zero. Zoals eerder gezegd, graag ontopic blijven.

FaberSmid

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:13

Karll66 gefeliciteerd met uw verjaardag.

Mag ik u alle vragen, wie van u persoonlijk die ramp beleefd hebben, of via familie, geliefden, vrienden, kennissen of via via media?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:28

Via media,ik was op vakantie in Italie.
Mijn zwager had een tv en schotel antenne mee en zo volgde we de gruwelijke beelden.
Mijn pa was al helemaal oversruur, bang voor de gevolgen en of we wel weer normaal per auto terug naar nederland konden keren.
Tja...die man heeft dus écht de 2e WW mee gemaakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:41

Zo'n beetje elke vakantiefoto (oke ik overdrijf: Luxor, Cairo in Egypte, de Sbarro pizzeria in Jeruzalem én ik ben ooit in de 1e intifada terechtgekomen) is korte tijd na mijn bezoek door moslimterroristen opgeblazen, behalve Twin Towers want daar was ik nog niet geweest.

Ik zat op mijn werk met 9/11 en mensen raakten in paniek en ik ook, totdat ik naar huis ging en de beelden op tv kon zien. Ik dacht vooral: bizar.... ;(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:00

Professor schreef:
Heb eens gelezen: Niet het sterkste volk heeft de toekomst maar het meest intelligentste.

Mag hopen dat die dan wel ook wat taalgenen aan hun koters meegeven. Om je prof te noemen en dan zo beroerd te spellen...:n

Anyway gaat weer bijlezen. :o

edit en weer bij. :)
Ik heb weer een hoop over de geschiedenis geleerd, waarvoor dank, maar nergens een goed argument waarom er juist dáár een enorm gebedscentrum moet komen?
Ik vind het dus nog steeds respectloos, of, zo je wilt, sociaal uitermate onhandig om dat zo te doen. Kijk hoe de gemoederen hier oplopen, dat zal niet veel anders zijn op andere plekken in de wereld waar er over dit onderwerp wordt gediscussieerd.
Overigens wat die Wilders daar gaat doen is me een raadsel. :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:21

Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:21

:D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:22

:')
Echt geweldig, maar ergens is het toch ook bizar. Dat je zo op je woorden moet letten aangaande een geloof, een van de véle geloven, uit angst om getroffen te worden door een aanslag.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:25

Ja eigenlijk wel he?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:38

Ja ik verbaas me daar best wel over.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 01:49

'Moskee GZ is religieus statement'

Mosab Yousef, zoon van Hamas-stichter sjeik Hassan Yousef, is tegen de bouw van een moskee pal naast Ground Zero in New York. De tot het christendom bekeerde ex-moslim waarschuwt dat de moslimorganisatie achter het project een politiek en religieus statement wil maken.

''Waarom is voor deze plek gekozen? Omdat dit de enige plek in Manhattan is waar een honderd miljoen dollar kostende moskee gebouwd kan worden? Nee. Omdat het een krachtig politiek en religieus statement zal zijn'', zegt Yousef. De organisatie, het Cordoba Initiative, stelt dat haar islamitische centrum inclusief moskee en zwembad de relaties tussen niet-extremistische moslims en westerlingen zal bevorderen. Onzin, meent Yousef.

''Bouw een ziekenhuis in plaats van een moskee. Bouw iets dat de nabestaanden van de slachtoffers zal helpen. Doe iets productiefs voor de mensheid in het algemeen'', schrijft hij op zijn blog. Yousef stelt dat westerlingen tot het uiterste gaan om te voorkomen dat zij moslims beledigen, ''terwijl de moslimgemeenschap zich niets aantrekt van het gooien van zout in Amerika's open wonden.''

De openingsdatum van de moskee is 11 september 2011.
www.SpitsNieuws.nl 20 juli 2010

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 01:52

hier valt toch niks meer aan toe te voegen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:20

Nope ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:51

gewoon afstoken of opblazen dat ding als het er staat

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:02

En dan al dat gequote, en totaal geen eigen tekst.
Niet van uzelf schrijven quoten en nog eens quoten, net als een Oostenrijker die parolen schreeuwde, net zo als een W. die alleen maar parolen schreeuwen kan, maar geen enkele eigen onderbouwde tekst.
En de meelopers die blind er achter aan lopen.
En al die quote´s blind geloven, maar totaal geen onderbouwing, en maar het vingertje naar Amerika, typisch Nederlands, maar zelf wel Indonesische onderdrukt hebben, en dorpjes uitgemoord hebben.
De meeste Joden geexporteerd (in verhouding tot, door de Jodenraad zelf)heeft in de 2e wereldoorlog, en maar wijzen naar andere landen.
Het zijn altijd die anderen, dat zegt Wilders ook, het zijn de Islamieten, en schaart alles daaronder wat maar een baard of iets heeft.
En eindelijk is er een zondebok geboren, voorheen hadden wij het boze in Oost Europa, en nu Islamieten.
Gewoon te dom voor woorden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:21

frankiej schreef:
gewoon afstoken of opblazen dat ding als het er staat

Natuurlijk vooral het goede voorbeeld geven door ook geweld te gebruiken tegen onschuldige mensen en slachtoffers veroorzaken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:59

Wat hebben de Joden en de wereldoorlog te maken met een topic over een Islamitisch Centrum bij Ground Zero?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:12

Professor: dat mensen blijkbaar een heel ander referentiekader hebben dan jij, en daardoor een compleet andere mening, maakt nog niet dat jij intelligenter bent.
In tegendeel, door er zulke termen bij te betrekken laat je juist merken dat je gefrustreerd raakt omdat je het met échte argumenten niet kunt winnen. Sowieso is het onzinnig om iemand nav een mening over een zeer betwistbaar onderwerp dom te noemen. Dat raakt kant noch wal. Zulke opmerkingen wijzen juist op een laag discussie vermogen, iets wat je kunt koppelen aan een lagere intelligentie.

The crow who calls the 'raven' black...

En je kunt wel zeggen dat wij een nieuwe zondebok hebben gekozen en dat we dus generaliseren, maar jíj bent hier juist degene die generaliseert door te spreken over heel europa en door te zeggen dat wij hier allemaal anti-moslim zijn, want dat is helemaal niet waar! Dat maak jij er zelf van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:33

Professor schreef:
En dan al dat gequote, en totaal geen eigen tekst.
Niet van uzelf schrijven quoten en nog eens quoten, net als een Oostenrijker die parolen schreeuwde, net zo als een W. die alleen maar parolen schreeuwen kan, maar geen enkele eigen onderbouwde tekst.
En de meelopers die blind er achter aan lopen.
En al die quote´s blind geloven, maar totaal geen onderbouwing, en maar het vingertje naar Amerika, typisch Nederlands, maar zelf wel Indonesische onderdrukt hebben, en dorpjes uitgemoord hebben.
De meeste Joden geexporteerd (in verhouding tot, door de Jodenraad zelf)heeft in de 2e wereldoorlog, en maar wijzen naar andere landen.
Het zijn altijd die anderen, dat zegt Wilders ook, het zijn de Islamieten, en schaart alles daaronder wat maar een baard of iets heeft.
En eindelijk is er een zondebok geboren, voorheen hadden wij het boze in Oost Europa, en nu Islamieten.
Gewoon te dom voor woorden.

Het lijkt me sterk dat Jane daar iets mee te maken had professor, kijk hoe u zelf generaliseert.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:51

janesmith schreef:
'Moskee GZ is religieus statement'

Mosab Yousef, zoon van Hamas-stichter sjeik Hassan Yousef, is tegen de bouw van een moskee pal naast Ground Zero in New York. De tot het christendom bekeerde ex-moslim waarschuwt dat de moslimorganisatie achter het project een politiek en religieus statement wil maken.

''Waarom is voor deze plek gekozen? Omdat dit de enige plek in Manhattan is waar een honderd miljoen dollar kostende moskee gebouwd kan worden? Nee. Omdat het een krachtig politiek en religieus statement zal zijn'', zegt Yousef. De organisatie, het Cordoba Initiative, stelt dat haar islamitische centrum inclusief moskee en zwembad de relaties tussen niet-extremistische moslims en westerlingen zal bevorderen. Onzin, meent Yousef.

''Bouw een ziekenhuis in plaats van een moskee. Bouw iets dat de nabestaanden van de slachtoffers zal helpen. Doe iets productiefs voor de mensheid in het algemeen'', schrijft hij op zijn blog. Yousef stelt dat westerlingen tot het uiterste gaan om te voorkomen dat zij moslims beledigen, ''terwijl de moslimgemeenschap zich niets aantrekt van het gooien van zout in Amerika's open wonden.''

De openingsdatum van de moskee is 11 september 2011.
http://www.SpitsNieuws.nl 20 juli 2010

Als zelfs Moslims al dan niet ex het er al niet mee eens zijn, dan snap ik sommigen niet in dit topic die er allemaal fratsen bij halen om hun eigenlijk gelijk te halen.
Ik vind het zeer kwetsend dat de tweede wereldoorlog er steeds word bijgehaald en het gezemel over de maori, aboriginals, indianen etc. After all dat zijn allemaal natives.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:57

Maar niet alle natives van america, waarvan het american land is afgenomen en vol gebouwd. Nu doen die jammeren over een centrum bij g 0? En niemand van u alle die zo hard moslim doen veroordelen, hebben de ramp persoonlijk beleefd en ervaren. Allen via via media. En dan rustig schrijven "miami" zijn bezoekers vreemd?
Alles mogen american bouwen, maar nee moslim mogen niets bouwen. Het is toch tenslotte heilige grond door de ramp, enig idee hoe lang het al heilige grond was?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:07

Wat weet jij er nou van of ik alleen via de media die ramp heb beleefd, daar weet je helemaal niks vanaf. Weer zo'n vooroordeel. Naar anderen wijzen is wel je sterkste punt, want o ja je eigen mening heb je natuurlijk nog niet gegeven.