Minstens 15 doden en 100 gewonden op Loveparade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Minstens 15 doden en 100 gewonden op Loveparade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:33

Nu las ik op een filmpje bij You Tube in zo'n "Breaking News" balkje dat er 1,5 miljoen mensen zijn geweest. Is dat al via officieel medium bevestigd dan?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:02

http://www.ruhrlink.de/artikel/lovepara ... videos.htm Hier zie je hoe de hulpdiensten met man en macht de mensen uit de massa proberen te trekken. Vanaf de grond, vlak bij de trap. En de opluchting bij sommige mensen die eindelijk uit de verdrukking zijn gekomen! Filmpje teil 2 en 3

Overigens op die hele site vind je filmpjes van chaos. Ik krijg nu eindelijk een goed beeld hoe het geweest moet zijn bij die trap. Iedereen liep over elkaar heen, degenen die over de rest liepen kregen van het publiek onder zich geen medewerking waardoor één van hen viel. Ik vraag me af of hij nog op zijn voeten terecht is gekomen... %)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:18

In die serie filmpjes van Bild, filmpje 5 geloof ik, daar is het einde van de avond, er zijn wat feestende mensen op straat in beeld.
De verslaggever en wat omstanders vragen aan deze (behoorlijk strak staande - zo te zien) mensen, zeg, er zijn doden gevallen, vind je het niet ongepast om nu te feesten?
Die gast (iets in de strekking): ja ehhh wie gaat er dan ook midden in een massa staan? Ik heb een leuke avond gehad, ik ben wel zo snugger om niet in de massa terecht te komen.

Echt, als die gast ontnuchterd is en deze filmpjes terugziet, wat zou hij in hemelsnaam van zichzelf denken dan? :\

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:16

Dat vraag ik mezelf ook af...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:36

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:55

Nicolletje, ja, dat filmpje heb ik ook gezien := volgens mij stond ie idd behóóóóórlijk strak... Die moet zichzelf toch ook flink schamen als ie zich zo terug ziet of niet :+

Wat heeft de wereld er aan om te weten dat er 1 miljoen bezoekers waren terwijl het er in werkelijkheid maar 300.000 waren? Waarom die cijfers manipuleren? Dat snap ik dan weer niet hoor :?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:58

Alles draait om geld Nani...
Hoe meer bezoekers hoe meer sponsors je trekt. Alles maar om geld te verdienen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:58

Ik schrok best van de filmpjes eigenlijk. Ook dat schreeuwen, bah heel eng. Je zal er maar tussen staan.

Heb 1 keer wat drukte meegemaakt in de rij voor de Prodigy, dat vond ik al eng, omdat je bleef hangen als je je benen van de grond haalde. Maar dat valt vst niet te vergelijken bij dit...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:22

Joolien schreef:
Ik schrok best van de filmpjes eigenlijk. Ook dat schreeuwen, bah heel eng. Je zal er maar tussen staan.Heb 1 keer wat drukte meegemaakt in de rij voor de Prodigy, dat vond ik al eng, omdat je bleef hangen als je je benen van de grond haalde. Maar dat valt vst niet te vergelijken bij dit...

Nou, mijn vriend heeft dus tussen al die mensen gestaan. Eerst ging het eigenlijk wel heel goed met hem, maar elke keer als ie het op tv terugziet, komen de tranen toch weer, dan merk ik pas hoe erg het is geweest.

Vandaag stonden we bij de H&M in de rij, het was erg druk, en mijn vriend raakt in een keer uit het niets totaal in paniek. Mensen die daar zijn geweest, zijn echt wel getraumatiseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:24

Farfalla_ schreef:
Joolien schreef:
Ik schrok best van de filmpjes eigenlijk. Ook dat schreeuwen, bah heel eng. Je zal er maar tussen staan.Heb 1 keer wat drukte meegemaakt in de rij voor de Prodigy, dat vond ik al eng, omdat je bleef hangen als je je benen van de grond haalde. Maar dat valt vst niet te vergelijken bij dit...

Nou, mijn vriend heeft dus tussen al die mensen gestaan. Eerst ging het eigenlijk wel heel goed met hem, maar elke keer als ie het op tv terugziet, komen de tranen toch weer, dan merk ik pas hoe erg het is geweest.

Vandaag stonden we bij de H&M in de rij, het was erg druk, en mijn vriend raakt in een keer uit het niets totaal in paniek. Mensen die daar zijn geweest, zijn echt wel getraumatiseerd.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb er ruim 2 uur over gedaan om die filmpjes te verwerken, dat was echt niet normaal, ik was er echt door geschokt!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:27

Farfalla_ schreef:
Joolien schreef:

Sterkte voor je vriend, probeer hem veel te laten praten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:07

Farfallla ik kan me helemaal voorstellen dat je vriend het er moeilijk mee heeft. Het lijkt me ook verschrikkelijk. Als je eens in zo'n situatie bent geweest, blijf je doemdenken en verwacht je een paniekende mensenmassa in elke rij.
Heeft je vriend contact opgenomen met slachtorfferhulp? Het is echt belangrijk om te zorgen dat hij hulp krijgt, anders blijft hij er misschien wel jaren mee zitten.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:52

Brr ik was die zaterdag zelf op een dance event en vond het daar persoonlijk al slecht geregeld..
En dan kom je de volgende dag thuis en dan hoor je zoiets en dan schrik je toch behoorlijk hoor.. Ik heb zelf claustrofobie maar meestal gaat het wel goed in grote mensenmassa's maar alleen al bij de gedacht van dit krijg ik het al benauwd. Heb ook maar even niet naar de filmpjes gekeken.