Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:53

als het voor de functie kan waarom niet......... alleen vind ik altijd dat je niet moet huilenbalken dat je lastiger aan een baan komt omdat een werkgever dit misschien niet wil in zijn/haar bedrijf...... of angst heeft, of, of, of........ misschien ook geen mensen met tattoo's , of mannen met lang haar, of vrouwen in tuinpak in zn bedrijf wil

Op het moment dat je je onderscheid van de massa, word je ook anders behandeld dan de massa......

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:37

KiWiKo schreef:
wilders ziet het als een bevrijding voor die vrouwen om de hoofddoek af te doen..........

en ergens snap ik dat wel, die hoofddoek belemmert hier in Nederland een hoop in je leven......... werk bijvoorbeeld :)

Dat is een gevoelig puntje. Want als je een hoofddoek draagt moet je ook de gevolgen dragen.
Als je belemmert wordt in het verkrijgen van werk zou je geen recht op een uitkering moeten hebben.

KiWiKo

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:38

als in verwijtbaar werkeloos?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:42

Ja. Dat vind ik ook als je allemaal piercings hebt of een gezicht vol tattoo's. Dan ben je in principe onplaatsbaar door schuld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:42

zit wat in :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:47

En als we doorgaan zou dat ook moeten gelden voor als je geen Nederlands spreekt. Ik weet zeker dat dan de drang om Nederlands te leren een stuk groter wordt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:21

janesmith schreef:
En als we doorgaan zou dat ook moeten gelden voor als je geen Nederlands spreekt. Ik weet zeker dat dan de drang om Nederlands te leren een stuk groter wordt.

Of als je besluit te gaan wonen in een deel van het land waar men je accent niet snapt: accuut uitkering intrekken!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:48

Ik vind persoonlijk dat je wel eisen mag stellen aan het krijgen van een uitkering indien iemand de taal onvoldoende beheerst. Dat maakt iemand namelijk veel moeilijker plaatsbaar qua arbeid. Iemand die het Nederlands niet of onvoldoende beheerst, moet je als land dan wel de mogelijkheid dit te leren door scholing en dit ook toetsen. Indien iemand hier met deze voorziening en zonder duidelijke reden onvoldoende in slaagt mag dat wat mij betreft best wel effect hebben op de uitkering.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:56

geen uitkering krijgen omdat je niet wordt aangenomen door het dragen van een hoofddoek? haha wat een klinklare onzin.. je mag niet worden afgewezen vanwege een hoofddoek, dus die schuld ligt dan toch ECHT bij de werkgever, en niet bij degene die een hoofddoek/keppel/kruisje draagt.. Als sta je nog zo hard op je hoofd, dat IS zo.. Zou dus wel heel krom zijn om dan een uitkering te weigeren terwijl de fout bij de werkgever ligt...
Nederlands spreken mag in veel gevallen wel geeist worden, dat is een ander verhaal..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:08

CtjeLief schreef:
geen uitkering krijgen omdat je niet wordt aangenomen door het dragen van een hoofddoek? haha wat een klinklare onzin.. je mag niet worden afgewezen vanwege een hoofddoek, dus die schuld ligt dan toch ECHT bij de werkgever, en niet bij degene die een hoofddoek/keppel/kruisje draagt.. Als sta je nog zo hard op je hoofd, dat IS zo.. Zou dus wel heel krom zijn om dan een uitkering te weigeren terwijl de fout bij de werkgever ligt...
Nederlands spreken mag in veel gevallen wel geeist worden, dat is een ander verhaal..

Natuurlijk mag je om die reden niet afgewezen worden. Dat zou discriminatie zijn. Daarom zal een werkgever dat ook niet als reden aanvoeren en zal deze zeggen dat het ergens anders om ging. Job Cohen (PVDA) heeft zelf gezegd dat een vrouw met een boerka voor hem geen recht op een uitkering heeft. Raar dat niemand ooit aangifte gedaan heeft tegen hem en de C.G.B. niet ingegrepen heeft. ;-)
Als men iets niet wil dan kun je regeltjes en wetten maken tot je een ons weegt, ze zullen altijd manieren verzinnen om het doel toch te bereiken. Dan maar via een omweg.
Neem de huwelijksimport. Rechtstreeks mag dat niet verboden worden, dan stelt de politiek zoveel aanvullende eisen dat defacto het eigenlijk neerkomt op een verbod. Inkomenseisen, geen neef-nicht huwelijk, taal beheersen, eerste 10 jaar geen recht op uitkering etc..etc.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:32

janesmith schreef:
Waarop de moderator met een bericht kwam;
Moderator ThePast03 schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: Voor de vraag waarom PVV stemmers zich aangevallen voelen kan je een ander topic openen.
Dit topic heeft als titel: Politiek, hoe nu verder dus graag posten die daar over gaan.

En toen werd dit topic geboren.

Dat je je aangevallen voelt is nu wel duidelijk.
Maar de WAAROM ontgaat me.
Dat vraag ik me nu al 13 pagina's af.

Is het de onmogelijkheid om te winnen, terwijl je wel de finale bereikt hebt?
De twee na beste in de klas zijn met 31 kinderen?
keek iemand je vuil aan en had je niet de bescherming van de groep?

Je hoeft niet te antwoorden, dat is het recht van on line zijn.
Maar dit loopt als een rode lijn door alle topics van jou en de jouwen.
Just observing

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:34

dit zou je op kunnen vatten als een persoonlijke aanval.......

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:38

Ja sorry hoor,maar zo kun je álles wel opvatten als een persoonlijke aanval?
Ik vind het niet echt een persoonlijke aanval maar een persoonlijke vraag.Toch?
Aanval en vraag,het lijkt op elkaar maar is toch duidelijk verschillend?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:43

@ Slokkie: Ik vind het nogal krom dat de schuld van het zich aangevallen voelen ligt bij de PVV stemmers. In dit topic en ook in andere topics is meermaals te lezen dat men over PVV'ers onaardige dingen zegt. Ook zijn er in dit topic een aantal mensen die het in de wereld buiten Bokt hebben meegemaakt. Om nu te zeggen dat het in de beleving van deze mensen plaatsvindt gaat me veel te ver. Als ik door iemand onheus bejegend wordt is het niet mijn fout dat ik er last van heb, dan heb ik niet ineens een slechte jeugd gehad 8)7 Nee dat ligt in de benadering door anderen. Jij draait nu de dingen wel erg om.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:43

nee hoor het is kinderachtig, belerend geschreven en er word nog met nadruk jou en de jouwen geschreven......... Dit zou echt als een persoonlijke aanval kunnen worden gezien.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:44

Ben ik met Kiwiko eens, vind het een denigrerende opmerking.

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:48

Vind ik ook en het lijkt wel of zij en de hare een afspraakje hebben om persoonlijk iemand aan te vallen. :j

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:03

KiWiKo schreef:
dit zou je op kunnen vatten als een persoonlijke aanval.......

Kan, maar wanneer ik algemeen alle pvvers aanspreek en er één zich niet aangevallen voelt valt er nooit te discussiëren.
Dan wordt steenvast het antwoord "Waar staat dat alle pvvers zich aangevallen voelen?"
Dat heet op zijn Amsterdams verzanden in een rondje cirkelrukken tot in het oneindig.
Als dat het geval is, trek ik me terug.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:04

Nikka schreef:
@ Slokkie: Ik vind het nogal krom dat de schuld van het zich aangevallen voelen ligt bij de PVV stemmers. In dit topic en ook in andere topics is meermaals te lezen dat men over PVV'ers onaardige dingen zegt. Ook zijn er in dit topic een aantal mensen die het in de wereld buiten Bokt hebben meegemaakt. Om nu te zeggen dat het in de beleving van deze mensen plaatsvindt gaat me veel te ver. Als ik door iemand onheus bejegend wordt is het niet mijn fout dat ik er last van heb, dan heb ik niet ineens een slechte jeugd gehad 8)7 Nee dat ligt in de benadering door anderen. Jij draait nu de dingen wel erg om.

En nu openen we de discussie.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:08

CtjeLief schreef:

Das niet helemaal waar Ctje, er zijn werkgevers die duidelijk in functie-omschrijvingen hebben staan dat je geen hooffddoek mag dragen.
Zulke functieomschrijvingen vindt je oa in de zorg (verplegend personeel) en in de luchtvaart (vliegend personeel)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:21

Slokkie
snap je echt niet waarom ?
Omdat je het over jou en 'de jouwe "hebt zal ik uit leggen wat ik ervaar.

Als je vind dat criminele marokanen het land uit moeten , ben je een racist ,
over het criminele gedrag zegt niemand wat .

Als je in Nederland liever molens dan moskeeen ziet , ben je een racist.

Als je het niet fijn vind dat er in het zwembad in boerkini wordt gezwommen , ben je racist
maar als de oma van Jaap in haar kleding het zwembad in wil om aan de kant naar Japie te kijken ,is dat verboden ,is heel gewoon . oma moet in de badpak , de oma van Mohammed mag wel gekleed met hoofddoek en al aan de kant zitten , want, dat is hun cultuur , Allah verbied dat de oma van Mohammed zich uitkleed , Oma van Jaap heeft pech , die heeft trouwens zowiezo geen cultuur .

Ik hoef geen reacties van dat is onzin , want dit is in zwembad Den Hommel in Utrecht, jaren terug gebeurd waar ik bij was , nu weet ik het niet want ik kom daar niet meer omdat ik me er niet veilig voel met al die marokanen
maar ook dat is racisme volgens links en aanstellerij

Als je zoals ik denk , ben je dom , racist , aansteller en heb je geen respect voor je medemens
kan nog wel ff doorgaan , maar hoop dat je nu snapt dat veel mensen niet zeggen dat ze PVV stemmen omdat
ze dan door de stront worden gehaald , en niet serieus genomen worden .

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:57

Dit had ik al in de gaten, en vind ik erg triest. Bewijst maar weer hoeveel verstand de mensen hebben die tegen de PVV zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Siets op 12-07-10 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:59

Teddy321 schreef:
CtjeLief schreef:

Das niet helemaal waar Ctje, er zijn werkgevers die duidelijk in functie-omschrijvingen hebben staan dat je geen hooffddoek mag dragen.
Zulke functieomschrijvingen vindt je oa in de zorg (verplegend personeel) en in de luchtvaart (vliegend personeel)

Je begrijpt vast dat ik het over 'het algemeen' heb.. uitzonderingen -zoals jij ze noemt- daar gelaten. ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:01

Siets schreef:
Dit had ik al in de gaten, en vind ik erg triest. Bewijst maar weer hoeveel verstand de mensen hebben die tegen de PVV zijn ;)

Blijkt dat de P.V.V. kiezer niet het alleenrecht op domheid heeft. _O-

Jane kreeg een mailtje vanmorgen met een kopie van een bepaald PB dat bepaalde personen naar elkaar gestuurd hadden om hier te gaan stemmen op 'ja' bij de poll-vraag of Wilders een racist is. Zelfs met die oproep is de stand nog 'nee' geworden. :P
Wie is de mol? :D
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 12-07-10 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:04

Nou pvv'ers laten we ons eigen gezellige topic maken
waarin onze stem niet word beoordeelt :)