zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:54

breezy302 schreef:
Vreemd jehova's gaan hier gewoon weg als ik geen interesse heb en moslims hebben wel tegen mij zitten zeiken dat ik ook moslim moet worden want allah is zoooo goed.

De nigeriaan (christen) tegenover mij vraagt me elke keer als ik hem zie of ik wel gebeden heb en wel juiste dingen heb gedaan en dat ik in God moet geloven en dat ongelovigen naar de hel gaan. Ondanks herhaaldelijk aangeven dat ik dat niet op prijs stel en dat ik blij ben met waar ik sta in mijn geloof.

Ik vind het nogal een non-argument. Het hele "je moet de andere niet lastig vallen met" want dat heeft al HELEMAAAAL niks met de problemen en integratie te maken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:59

Shiloh schreef:
Je aanpassen naar de wetten van een samenleving en blijven geloven in een godsdienst gaat anders prima en dat staat volledig los van elkaar.

Anders kun je het Christendom ook wel afschaffen in Nederland.

Overigens is GODSDIENSTVRIJHEID (niet om te schreeuwen maar om het extra duidelijk te maken) notabene de BASIS van het ontstaan van NEDERLAND.

Dat is waar de hele oorlog met de spanjaarden om draaide, dat is alles waar Nederland onafhankelijkheid van heeft gevochten.

Ik ga hier niet eens over verder in discussie met je Bunga. Ik vind dat mensen die op een dergelijke manier als jij, zich moeten schamen! Dit is de absolute basis van alles waar ik in geloof! Iedereen heeft het recht te geloven in wat hij wil. Uiteraard binnen de wetten van een land, maar dat kan MAKKELIJK. Het is niet voor niets dat een hele grote groep moslims geen enkel probleem veroorzaakt!

Helaas staan er in de Koran wel dingen die tegen de grondwet zijn... dus dat valt moeilijk te rijmen. Wsl net hoe je het op wil vatten, maar duidelijk is dat de radicale moslims hier wel gebruik van maken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:01

Shiloh schreef:
Het niveau van intollerantie ligt me veel te hoog om er fatsoenlijk een punt over te kunnen maken.

Maar hoe zou dat komen volgens jou?
Om ook maar weer op het onderwerp van de ts terug te komen.

Shiloh

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:03

Omdat er mensen zijn die nu eenmaal behoorlijk intolerant zijn en niet geloven in een goed leven voor iedereen. Die niet het beste voor hebben met alle mensen op aarde. Die niet geloven in vrijheid.

Dat is al eeuwen het probleem en daar valt weinig aan te veranderen, alleen diep te betreuren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:09

Shiloh schreef:
Omdat er mensen zijn die nu eenmaal behoorlijk intolerant zijn en niet geloven in een goed leven voor iedereen. Die niet het beste voor hebben met alle mensen op aarde. Die niet geloven in vrijheid.

Dat is al eeuwen het probleem en daar valt weinig aan te veranderen, alleen diep te betreuren.

Is dat ook niet iets wat dooor omstandigheden is gegroeid ?
We hebben het hier voornamelijk over de moslim-marrokanen die zich niet gedragen.
Valt op dat op de andere "buitenlanders" niet zo wordt gereageerd.
Is het niet een logische reactie dat het geduld en het goedpraten een keer ophoudt?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:11

breezy302 schreef:
[Vreemd jehova's gaan hier gewoon weg als ik geen interesse heb en moslims hebben wel tegen mij zitten zeiken dat ik ook moslim moet worden want allah is zoooo goed.

Komen die dan bij je aan de deur en dringen ze je ongwild hun geloof op, of zit je in een theologische discussie? Want nogmaals, buiten de Jehova's (die ik ook vriendelijk afwijs), probeert niemand mijn zijn geloof op te dringen. En af en toe zit ik wel in een geloofsdicussie, maar dan is dat alleen maar interresant natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:14

Nee hoor geen discussie. Ze komen hier idd wel eens aan de deur maar ik zeg vriendelijk dat ik geen interesse heb en dan gaan ze naar de volgende.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:17

PattyOosten schreef:
probeert niemand mijn zijn geloof op te dringen.

Niet? Ik vind een grote moskee met oproep tot gebed behoorlijk opdringerig.
Kerkklokken op zondagochtend ook trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:25

Krips schreef:
Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Iedereen die een moslim een buitenlander vind, prima. Maar door iemand een buitenlander te noemen laat je iemand zich niet echt welkom voelen in de maatschappij en zullen zij zich buitenlander blijven voelen. Is dat waar we naar streven? Dit land is inderdaad in crisis, en daar hebben de allochtonen helemaal niets en ook maar niets mee te maken. En jongens. Alsjeblieft zeg, zo slecht hebben wij het hier in Nederland niet hoor. De rest van de wereld verhongerd maar wij hebben hier last van een iets neergaande conjuctuur. En dan nog komen wij als een van de economisch stabielste landen uit de bus. We zijn een van de welvarendste landen ter wereld. Dus dat pessimisme lijkt me helemaal niet gepast. En als iedereen maar door wil gaan als de Islam zien als een verschrikkelijke godsdienst en alle allochtonen als criminelen. Be my guest. Maar verwacht dan ook niet dat ze zich zullen aanpassen aan de bekrompen intolerante Nederlander die zo naar ze kijkt. Dat zou ik ook niet doen. Alle partijen willen hetzelfde. Een land waarin mensen vreedzaam samenleven en iedereen in respect samenleeft. De manier waarop sommige tot die situatie willen komen vind ik uiterst vreemd. Wat schiet je nou op met het tot zondebok maken van een hele bevolkingsgroep. Maargoed, het beeld is geschets. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Prima, het respect en vreedzaamheid moet wel van 2 kanten komen. Dus van hoe je het zo fijn vertaald, de intolerante bekrompen nederlander, maar evengoed van de allochtonen. Van de laatste groep kan een heel deel daar nog wel eens een cursusje fatsoen volgen.

We zijn misschien een van de welvarendste landen, ja, maar de voedselbank heeft nog nooit zoveel klanten gehad en ouderen die hard voor dit land hebben gewerkt, worden met pyamadagen en een banketstaaf bedragje afgescheept. Zeer wrang als je ziet wat er dan voor de allochtone criminele jeugd en hun familie wordt gedaan. opvoedkundige coaches en in Tilburg de onzinnige subsiedies. Kom nou, jij bekijt het ook maar van 1 kant hoor.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:28

Mindim, je snapt het niet. Dat is een ander geldpotje - sarcastische mode uit ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:29

Nicolletje schreef:
PattyOosten schreef:
probeert niemand mijn zijn geloof op te dringen.

Niet? Ik vind een grote moskee met oproep tot gebed behoorlijk opdringerig.
Kerkklokken op zondagochtend ook trouwens.

Je kunt ze beide vervelend vinden (ik niet), maar je kunt niet de ene klok verbieden en de gebedsoproep van de moskee wel toestaan, of andersom. Ik heb bijvoorbeeld meer last van mij enorm arische tokkie buren. Ook vervelend, leven en laten leven is toch een beetje waar je je maar aan moet houden denk ik dan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:39

PattyOosten schreef:
maar je kunt niet de ene klok verbieden en de gebedsoproep van de moskee wel toestaan, of andersom.

Vind dat toch wel discutabel.
Kerken horen bij onze cultuur. Daarbij zijn er in de afgelopen jaren een heleboel moskeeen gebouwd - iets wat de buurtbewoners maar moeten accepteren... Vind dat toch anders dan wanneer je zelf kiest om in de buurt van een moskee of kerk te gaan wonen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:40

Shiloh schreef:

Jij stelt je anders ook niet bijster tolerant op en open voor andersmans mening. Jij probeert het ook niet van een andere kant te zien of wel dan? Als iemand het niet met je eens is, zeg je dat diegene zich moet schamen.

Ik heb geen pvv gestemd, maar de debatten die ik met Wilders heb gezien, gaan niet over alle moslims het land uit, had je er genoeg gevolgd, had je dat ook gezien.

Hitler met Wilders vergelijken is imo belachelijk, puur op tekst of zeggen gebaseerd.
Dat het jou weinig kan schelen hoe dat op een ander overkomt (pfffttt stel je niet aan, zeg je zelfs), zegt weer genoeg over je tolerantie, maar je wijst wel met de vinger naar een ander. Wie moet zich nu schamen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:42

Ach voor Jehova's etc heb je zo'n mooi stickertje voor op je deur...Geen geloofsovertuigingen.

Denk alleen dat zo'n soort stickertje niet werkt voor al het buitenlandse tuig.....gelieve niet mijn autoradio te stelen etc etc
Natuurlijk gebeurd dit niet alleen door allochtonen, maar als we de rotte appels eruit gooien kunnen we de aandacht vollop richten op onze eigen probleem jeugd/gezinnen.

Nederland is een welvarend land maar ondertussen stikt het van de werklozen en heerst er een ernstig woningen te kort.Hoe zou dat nou komen?? We zijn gewoon met te veel in dit kleine overvolle landje.

De oude garde mag van mij blijven net als allen die zich gedragen, voor de rotte appels :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:43

Hier is al 20 jaar, langer zelfs, een moskee. Daar hadden de buurtbewoners niets over te zeggen hoor. Elke vrijdagmiddag galmt het islamitische gebed via speakers over de hele wijk.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:49

Mindim schreef:
Krips schreef:
Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Iedereen die een moslim een buitenlander vind, prima. Maar door iemand een buitenlander te noemen laat je iemand zich niet echt welkom voelen in de maatschappij en zullen zij zich buitenlander blijven voelen. Is dat waar we naar streven? Dit land is inderdaad in crisis, en daar hebben de allochtonen helemaal niets en ook maar niets mee te maken. En jongens. Alsjeblieft zeg, zo slecht hebben wij het hier in Nederland niet hoor. De rest van de wereld verhongerd maar wij hebben hier last van een iets neergaande conjuctuur. En dan nog komen wij als een van de economisch stabielste landen uit de bus. We zijn een van de welvarendste landen ter wereld. Dus dat pessimisme lijkt me helemaal niet gepast. En als iedereen maar door wil gaan als de Islam zien als een verschrikkelijke godsdienst en alle allochtonen als criminelen. Be my guest. Maar verwacht dan ook niet dat ze zich zullen aanpassen aan de bekrompen intolerante Nederlander die zo naar ze kijkt. Dat zou ik ook niet doen. Alle partijen willen hetzelfde. Een land waarin mensen vreedzaam samenleven en iedereen in respect samenleeft. De manier waarop sommige tot die situatie willen komen vind ik uiterst vreemd. Wat schiet je nou op met het tot zondebok maken van een hele bevolkingsgroep. Maargoed, het beeld is geschets. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Prima, het respect en vreedzaamheid moet wel van 2 kanten komen. Dus van hoe je het zo fijn vertaald, de intolerante bekrompen nederlander, maar evengoed van de allochtonen. Van de laatste groep kan een heel deel daar nog wel eens een cursusje fatsoen volgen.

We zijn misschien een van de welvarendste landen, ja, maar de voedselbank heeft nog nooit zoveel klanten gehad en ouderen die hard voor dit land hebben gewerkt, worden met pyamadagen en een banketstaaf bedragje afgescheept. Zeer wrang als je ziet wat er dan voor de allochtone criminele jeugd en hun familie wordt gedaan. opvoedkundige coaches en in Tilburg de onzinnige subsiedies. Kom nou, jij bekijt het ook maar van 1 kant hoor.

Ik bekijk het helemaal niet van een kant. Dankjwel. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik ook een problematiek zie. En die problematiek moet worden opgelost. En daar zie ik een heel andere methode voor dan het steeds maar benadrukken, generaliseren enz. Ik ben er van overtuigd dat door het tot zondebok maken van alle moslims enkel voor nog grotere problemen zorgt. Denkje echt dat ik het niet erg vind als vrouwen worden onderdrukt? Natuurlijk vind ik dat verschrikkelijk. Maar met een kopvoddentax los je dat probleem niet op. Dat los je op door emancipatie te bevorden. Ik geloof in positieve bekrachtiging in plaats van negatieve. Ik geloof in oplossingen zoeken in plaats van door jongens buitenlander te noemen. Door de koran af te nemen enz. Ik geloof dat je op die manier een grote groep in de bevolking gewoon buitenspel zet. En dat vind ik een kwalijke zaak. Een Nederlander met een Marrokaanse oma is voor mij een gelijk Nederlands burger als iemand met een Nederlandse oma. En nogmaals. In Nederland is ook armoede. Maar laten we het alsjeblieft wel in perspectief blijven zien. En dat perspectief mis ik af en toe.

Abiola

superwoman schreef:
PattyOosten schreef:
maar je kunt niet de ene klok verbieden en de gebedsoproep van de moskee wel toestaan, of andersom.

Vind dat toch wel discutabel.
Kerken horen bij onze cultuur. Daarbij zijn er in de afgelopen jaren een heleboel moskeeen gebouwd - iets wat de buurtbewoners maar moeten accepteren... Vind dat toch anders dan wanneer je zelf kiest om in de buurt van een moskee of kerk te gaan wonen...

Wat is "onze cutuur" dan precies? We zijn toch al jaaaaren een multiculturele samenleving. Ik zie niet wat daar mis mee is. En tuig van de richel moet imo ook keihard aangepakt worden, maar allemaal, niet alleen die met bruine ogen en zwart haar.

neres

pfff kan uiteindelijk maar 1 conclusie trekken er wordt alleen maar geblaat door de moslims en door de anti moslims.

Mensen die een neutrale visie hebben worden niet gehoord/ serieus genomen.
Omdat de moslims alleen kunnen roepen maar wij worden gediscrimineerd omdat we moslim zijn.
En de anti moslims alleen maar kunnen roepen eigen volk eerst.

Ik zeg laat de moslims en anti moslims samen lekker blaten dan komen ze er wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:01

Ik ben ook niet tegen de Islam Krips en ik ben het ook niet eens met kopvoddentax.

Ik vind wel dat het probleem met de excessen met marokkanen moet worden opgelost. De marokkaanse bevolking doet het niet, die wijzen met de vinger naar de nederlanders. En de staat knikt vaak ja, dat is de nederlandse burger zat.
Dat je artsen niet moet bedreigen als ze je familie niet meer kunnen helpen, dat kan niet. Dat ze buurten terroriseren kan niet.

Misschien zitten we bovenop de marokkanen met ons heftige oordeel, maar wat doet de marokkaanse gemeenschap er zelf aan om dit te ontkrachten? Wat doen ze er zelf aan om hun 'rotte appels' tot een halt te roepen??

Ik vind als je vreedzaamheid wilt, je ook iedereen de zelfde regels moet laten volgen. Mogen christelijke geloofsuitingen zoals een kerstboom en een kruis niet inhet openbaar? Prima, dan ook geen hoofddoeken, keppeltjes en burka's of een islamitisch gebed door luidsprekers, zodat de hele wijk daar naar moet luisteren. Moeten we allemaal met het haar achter onze oren op de pasfoto? Prima, dan moet de burka ook af tijdens de pasfoto.
In nederland is het een vorm van fatsoen elkaar een hand te geven, als dat zo prominent wordt geweigerd, wie toont dan geen wil om vreedzaam samen te leven. Ik doe braaf mijn schoenen uit in een moskee, prinses maxima bedekt zich met de plaatselijke kledij als ze een moslimland bezoekt, ik kleed me in een coltrui en een lange broek bij 25 graden, omdat dat wordt gewenst. We leggen arabische folders neer, zodat ook de oude generatie zich wegwijs kan maken. Wat doen de marokkanen om respect aan nederland te betonen? Respect moet je verdienen, die krijg niet zo maar bij de grens.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:03

Nou denk ik niet dat Geert heel snel met een keppeltjes verbod of taks gaat komen, maar wie weet ;) . Nogmaals pak tuig aan, ongeacht geloof/ras/inkomen/afkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:07

Antilianen zitten heel verkeerde tussen, tenminste hier hebben ze een aantal jaren terug een koppeltje criminelen gedropt. De politie was er schijtensbenauwd van, gelukkig zijn ze weer opgehoepeld.
Hier wonen ook veel molukkers, hebben zich prima aangepast, hebben hun eigen kerk, sommigen spreken zelfs plat gronings. Ook de chinezen en japanners, indiase mensen hoor je niet zo veel van hoor. Surinamers ook niet. Tenminste hier niet, zelfs de asielzoekers hoor je niet veel van, op een paar incidenten na.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:09

En de kaaskoppen?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:10

Mindim schreef:
Ik ben ook niet tegen de Islam Krips en ik ben het ook niet eens met kopvoddentax.

Ik vind wel dat het probleem met de excessen met marokkanen moet worden opgelost. De marokkaanse bevolking doet het niet, die wijzen met de vinger naar de nederlanders. En de staat knikt vaak ja, dat is de nederlandse burger zat.
Dat je artsen niet moet bedreigen als ze je familie niet meer kunnen helpen, dat kan niet. Dat ze buurten terroriseren kan niet.

Misschien zitten we bovenop de marokkanen met ons heftige oordeel, maar wat doet de marokkaanse gemeenschap er zelf aan om dit te ontkrachten? Wat doen ze er zelf aan om hun 'rotte appels' tot een halt te roepen??

Ik vind als je vreedzaamheid wilt, je ook iedereen de zelfde regels moet laten volgen. Mogen christelijke geloofsuitingen zoals een kerstboom en een kruis niet inhet openbaar? Prima, dan ook geen hoofddoeken, keppeltjes en burka's of een islamitisch gebed door luidsprekers, zodat de hele wijk daar naar moet luisteren. Moeten we allemaal met het haar achter onze oren op de pasfoto? Prima, dan moet de burka ook af tijdens de pasfoto.
In nederland is het een vorm van fatsoen elkaar een hand te geven, als dat zo prominent wordt geweigerd, wie toont dan geen wil om vreedzaam samen te leven. Ik doe braaf mijn schoenen uit in een moskee, prinses maxima bedekt zich met de plaatselijke kledij als ze een moslimland bezoekt, ik kleed me in een coltrui en een lange broek bij 25 graden, omdat dat wordt gewenst. We leggen arabische folders neer, zodat ook de oude generatie zich wegwijs kan maken. Wat doen de marokkanen om respect aan nederland te betonen? Respect moet je verdienen, die krijg niet zo maar bij de grens.

Dat ben ik niet met je oneens hoor. Maar van mij hoeft geloof niet uit de publieke ruimte geweerd te worden, niet het Joodse geloof, niet het Christelijke geloof en ook niet de Islam. Ik vind overigens wel het aanpassen tijdens een vakantie iets anders dan wanneer je hier geboren bent maar Islamitische 'roots' hebt. Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld. Wanneer ik daar ben op vakantie heb ik daar geen probleem mee. Er zijn genoeg Islamieten die meedragen aan onze maatschappij. Dat er jonge jongens zijn in de puberteit met een achterstandpositie enz enz, die er een zooitje van maken, dat veranderd niets voor de rest van de islamitische allochtonen. En ik voel me eerlijk gezegd ook niet verantwoordelijk voor hooligans bijvoorbeeld waarom zou elke islamiet zich verantwoordelijk moeten voelen voor en wangedrag van een andere islamiet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:12

Mindim schreef:
Antilianen zitten heel verkeerde tussen

Antillianen zijn geen Moslims

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:17

Shiloh schreef:
Mindim schreef:
Antilianen zitten heel verkeerde tussen

Antillianen zijn geen Moslims

Goh, meen je dat nou?? ;(
Lees even een stukje terug wil je?
Citaat:
Is dat ook niet iets wat dooor omstandigheden is gegroeid ?
We hebben het hier voornamelijk over de moslim-marrokanen die zich niet gedragen. Valt op dat op de andere "buitenlanders" niet zo wordt gereageerd. Is het niet een logische reactie dat het geduld en het goedpraten een keer ophoudt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt