Mindim schreef:Ik ben ook niet tegen de Islam Krips en ik ben het ook niet eens met kopvoddentax.
Ik vind wel dat het probleem met de excessen met marokkanen moet worden opgelost. De marokkaanse bevolking doet het niet, die wijzen met de vinger naar de nederlanders. En de staat knikt vaak ja, dat is de nederlandse burger zat.
Dat je artsen niet moet bedreigen als ze je familie niet meer kunnen helpen, dat kan niet. Dat ze buurten terroriseren kan niet.
Misschien zitten we bovenop de marokkanen met ons heftige oordeel, maar wat doet de marokkaanse gemeenschap er zelf aan om dit te ontkrachten? Wat doen ze er zelf aan om hun 'rotte appels' tot een halt te roepen??
Ik vind als je vreedzaamheid wilt, je ook iedereen de zelfde regels moet laten volgen. Mogen christelijke geloofsuitingen zoals een kerstboom en een kruis niet inhet openbaar? Prima, dan ook geen hoofddoeken, keppeltjes en burka's of een islamitisch gebed door luidsprekers, zodat de hele wijk daar naar moet luisteren. Moeten we allemaal met het haar achter onze oren op de pasfoto? Prima, dan moet de burka ook af tijdens de pasfoto.
In nederland is het een vorm van fatsoen elkaar een hand te geven, als dat zo prominent wordt geweigerd, wie toont dan geen wil om vreedzaam samen te leven. Ik doe braaf mijn schoenen uit in een moskee, prinses maxima bedekt zich met de plaatselijke kledij als ze een moslimland bezoekt, ik kleed me in een coltrui en een lange broek bij 25 graden, omdat dat wordt gewenst. We leggen arabische folders neer, zodat ook de oude generatie zich wegwijs kan maken. Wat doen de marokkanen om respect aan nederland te betonen? Respect moet je verdienen, die krijg niet zo maar bij de grens.
Dat ben ik niet met je oneens hoor. Maar van mij hoeft geloof niet uit de publieke ruimte geweerd te worden, niet het Joodse geloof, niet het Christelijke geloof en ook niet de Islam. Ik vind overigens wel het aanpassen tijdens een vakantie iets anders dan wanneer je hier geboren bent maar Islamitische 'roots' hebt. Als ik naar een moslimstaat zou verhuizen dan ga ik ook niet met een hoofddoek lopen bijvoorbeeld. Wanneer ik daar ben op vakantie heb ik daar geen probleem mee. Er zijn genoeg Islamieten die meedragen aan onze maatschappij. Dat er jonge jongens zijn in de puberteit met een achterstandpositie enz enz, die er een zooitje van maken, dat veranderd niets voor de rest van de islamitische allochtonen. En ik voel me eerlijk gezegd ook niet verantwoordelijk voor hooligans bijvoorbeeld waarom zou elke islamiet zich verantwoordelijk moeten voelen voor en wangedrag van een andere islamiet?