Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:11

Rebeccatjuh schreef:
Waarom blijft men dan ontkennen dat er een probleemgroep is.....

Wie doet dat dan?
En nogmaals, lees dat verslag gewoon, zij kunnen het beter uitleggen dan ik..
Enne, waar blijven die quotes nou?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:11

janesmith schreef:
Hoe kom je daar bij dat mensen uit de grote steden minder op PVV stemmen, Sarabande? Het is toch compleet logisch dat in de gebieden waar de meeste allochtonen zitten, het percentage PVV stemmers omlaag gaat! Is net zo'n opmerking als dat je in huis lang niet zo nat wordt van de regen als buiten!

Dat was simpel. Gewoon de verkiezingsuitslagen erop naslaan.

Verreweg de meeste PVV stemmers kwamen uit Limburg. In Limburg zijn niet de meeste grote steden.
Die bevinden zich immers in de randstad. (Amsterdam-Den Haag-Rotterdam-Utrecht)

Dat het precentage PVV stemmers omhoog gaat naar mate er minder allochtonen wonen(want dat zeg je zo ongeveer) klopt van geen kanten. In het Noord-Oosten is ook niet massaal PVV gestemd. Daar heeft men(zoals rondom Groningen haast gebruikelijk) gewoon links gestemd.

Over het algemeen wordt in de grote steden en de gebieden daarom heen liberaal-progessief gestemd en dat heeft niet zo zeer met de allochtonen te maken. In die gebieden zitten veel meer studenten en hoger opgeleiden. Die stemmen als ze rechts willen stemmen gewoon op de VVD of ze stemmen links of D66.

Iedereen die een beetje na kan denken stemt namenlijk niet op een partij die niet waar kan maken wat ze beloven.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:14

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Jij weet heus wel dat het slim is wat hij doet. Hij moet wel zeggen dat het een schande is dat hij niet mee mag regeren. Als hij zou zeggen dat het hem goed uitkomt dan stemt geen hond meer op hem. Nu geeft hij zwevers het gevoel dat alles geod komt als hij maar nog groter wordt. Strategisch heel logisch en slim. Maar dat weet jij wel, want je bent weliswaar van de PVDA maar niet achterlijk. ;-)

Punt is dat niet alleen ik niet achterlijk ben, maar meer mensen zich af gaan vragen waarom hij zich alleen maar afzet, dat heeft meestal een metaal moeheid, kijk in de geschiedenis

Dat is zo, en zou ook in dit geval zo zijn, ware het niet dat er een grote groep is die iedere dag weer het nieuws halen. Als het niet is omdat ze criminaliteit bedrijven dan vallen ze wel weer homo's lastig en als ze dat niet doen dan belagen ze wel joden. Kun jij één persoon ter wereld opnoemen die beschermd moet worden omdat hij God, Jezus, de Paus, de kerk of wie dan ook beledigd heeft? Hoeveel moet ik er opnoemen voor je die die constante bescherming nodig hebben omdat zij de profeet of Islam beledigd hebben? Of het nu politici, columnisten, cartoonisten of activisten zijn.

RoodZonnetje

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:16

Hey Jane, wat vind je van die nuancering van dat verhaal van je?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:16

Rebeccatjuh schreef:
Nogmaals; waarom worden Marrokanen steeds genoemd en heeft niemand het over chinezen of indonesiers?

Dat vind ik ook een hele mooie. Omdat misschien de marrokanen etc echt crimineel zijn en de chinezen en indo's en andere buitenlanders keihard werken? en daar dus geen "slechte" tussen zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:19

vibabu schreef:
Dat vind ik ook een hele mooie. Omdat misschien de marrokanen etc echt crimineel zijn en de chinezen en indo's en andere buitenlanders keihard werken? en daar dus geen "slechte" tussen zitten.

Ik kan me anders nog heel goed herrineneren dat de Ambonezen weldegelijk een probleem vormden.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:21

vibabu schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Nogmaals; waarom worden Marrokanen steeds genoemd en heeft niemand het over chinezen of indonesiers?

Er zitten ook hoogopgeleide Marrokanen tussen, en in deze tijd zou ik geen hardwerkende Marrokaan willen zijn.
Zij worden aangekeken op gedragingen van de rest.

Feit blijft echter dat dit een probleemgroep is en de overige 'buitenlanders' niet, en ik vind het kwalijk dat sommigen hun ogen hiervoor sluiten.

Vaak genoeg hoor ik Marrokanen(jawel!) zeggen dat ze graag zouden willen dat de 'slechte' gestraft zouden worden zodat zij er niet meer op aangekeken zullen worden. Maar in plaats daarvan hebben we het erover dat de oorzaak van de hoge criminaliteit ligt bij het feit dat zij zich niet thuisvoelen.. uhu.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:21

Heino schreef:
vibabu schreef:
Zou het schandalig vinden om de grootste winnaar er uit te laten.

Wie zie je als grootste winnaar dan? Want da's D'66, die is zowat verdriedubbeld :)

PVV niet? ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:22

Ik heb toch zo genoeg van dat verongelijkte gezeur over die anderhalf miljoen PVV stemmers die genegeerd worden, dit eindeloze gezeur is echt het grootste gezwel in onze samenleving.

Ik stel de volgende Wilderiaanse oplossing voor:
1 PVV stemmer erbij, 2 eraf. ;)

Eigenlijk had ik toch stiekem nog wel een beetje gehoopt op een regering met PVV. Heb net de koranvertaling van Kader Abdolah in huis gehaald en volgens mij is het toch spannender om een verboden boek te lezen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:22

Rebeccatjuh schreef:
en ik vind het kwalijk dat sommigen hun ogen hiervoor sluiten.

Wie doen dat dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:23

vibabu schreef:
PVV niet? ;)

Er kan er maar een de grootste winnaar zijn... En da's niet de PVV nee..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:25

Rebeccatjuh schreef:

Dat vind ik ook een hele mooie. Omdat misschien de marrokanen etc echt crimineel zijn en de chinezen en indo's en andere buitenlanders keihard werken? en daar dus geen "slechte" tussen zitten.[/quote]

Er zitten ook hoogopgeleide Marrokanen tussen, en in deze tijd zou ik geen hardwerkende Marrokaan willen zijn.
Zij worden aangekeken op gedragingen van de rest.

Feit blijft echter dat dit een probleemgroep is en de overige 'buitenlanders' niet, en ik vind het kwalijk dat sommigen hun ogen hiervoor sluiten.

Vaak genoeg hoor ik Marrokanen(jawel!) zeggen dat ze graag zouden willen dat de 'slechte' gestraft zouden worden zodat zij er niet meer op aangekeken zullen worden. Maar in plaats daarvan hebben we het erover dat de oorzaak van de hoge criminaliteit ligt bij het feit dat zij zich niet thuisvoelen.. uhu.[/quote]

Ik heb het ook niet over de groenteboer om de hoek. Misschien moeten ze zelf eens wat aan het gedrag dan gaan doen van de mensen die zich niet gedragen? Niet wij maar zijzelf hebben er voor gezorgt dat ze zich niet meer thuis voelen door de rotte appels.

Dat er naar de andere groepen minder gekeken wordt komt denk ik eerder omdat dit een kleinere groep is. Ik zit zelf tussen de antillianen die voor heel veel overlast zorgen. die groep word ook steeds groter en gewelddadiger.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:25

Heino schreef:
Hey Jane, wat vind je van die nuancering van dat verhaal van je?

Jij leest nuancering, ik lees alleen dat meer dan de helft van die jongens 1 of meerdere malen met justitie in aanraking is geweest. Dan kun je met een telefoonboek aan nuances aan komen zetten, het blijft meer dan de helft. Als we dat onder autochtone jeugd zouden hebben dan was het een anarchie hier. Zo simpel is het. Meer dan de helft is meer dan de helft.

Nu moeten we weer 'lokjoden' in gaan zetten, het houdt maar niet op. Iedere keer verzinnen ze weer iets nieuws om de maatschappij te ontwrichten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:26

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Wie doet dat dan?
En nogmaals, lees dat verslag gewoon, zij kunnen het beter uitleggen dan ik..
Enne, waar blijven die quotes nou?

als je niet anti die 'groep' bent dan ben je automatisch vóór.
ookal herken je een probleem, als je er niet tegenaanschopt dan ben je automatisch een thee-drinker.
snap dat nu eens.
je kan 100x typen dat je het probleem wél herkent, net zoals ik... maar men zal dit nooit van je willen lezen, want je bent een knuffellaar, niet objectief, links, theedrinker, je staat open voor iedereen en denkt oprecht na over oorzaken én oplossingen.. dat kan niet iedereen volgen. klagen en afzetten is makkelijker
zwart of wit.
toon je maar enig begrip of hoop of sympatie, ondanks je kritische houding en dialoog dat je aangaat met beide doelgroepen, dan val je gewoon buiten de boot.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:26

Heino schreef:
vibabu schreef:
PVV niet? ;)

Er kan er maar een de grootste winnaar zijn... En da's niet de PVV nee..

Hij zit anders wel bij de grootste partijen en D66 niet. en hoe lang bestaat d66 al niet?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:27

NatasjavE schreef:
vibabu schreef:

Ik kan me anders nog heel goed herrineneren dat de Ambonezen weldegelijk een probleem vormden.

Maar niet jaar na jaar na jaar! En er is geen groep zo vaak besproken in de Tweede Kamer als die straatterroristen.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:28

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Wie doen dat dan?

Blijkbaar een heleboel politici.

Ik snap het wel; als je dit namelijk uitspreekt dat moet je met beveiliging over straat, met een kogelvrijvest.

Je moet vooral zeggen dat de oorzaak van de criminaliteit niet bij de Marrokanen zelf ligt, maar aan de rest van Nederland.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:29

Rebeccatjuh schreef:

Wie doen dat dan?[/quote]
Blijkbaar een heleboel politici.

Ik snap het wel; als je dit namelijk uitspreekt dat moet je met beveiliging over straat, met een kogelvrijvest.

Je moet vooral zeggen dat de oorzaak van de criminaliteit niet bij de Marrokanen zelf ligt, maar aan de rest van Nederland.[/quote]

Dat zou helemaal mooi zijn :) stond laatst een heel leuk stukje in de elsevier over een gesprek tussen pa en zoon marrokaan. hierin stond letterlijk: vroeger waren de nederlanders heel aardig voor ons maar dat hebben jullie zelf verpest. toch best hard als je vader dat tegen je zegt.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:30

jameyskatje schreef:
als je niet anti die 'groep' bent dan ben je automatisch vóór.
ookal herken je een probleem, als je er niet tegenaanschopt
dan ben je automatisch een thee-drinker.
snap dat nu eens.
je kan 100x typen dat je het probleem wél herkent, net zoals ik... maar men zal dit nooit van je willen lezen, want je bent een knuffellaar, niet objectief, links, theedrinker, je staat open voor iedereen en denkt oprecht na over oorzaken én oplossingen.. dat kan niet iedereen volgen. klagen en afzetten is makkelijker
zwart of wit.
toon je maar enig begrip of hoop of sympatie, ondanks je kritische houding en dialoog dat je aangaat met beide doelgroepen, dan val je gewoon buiten de boot.

Het gaat niet om anti-buitenlander / marrokaan/turk/surinamer, het gaat om anti belachelijk hoge overlast van een bepaalde groep.
En DAAR moet wat aan gedaan worden.

En behalve probleemherkennend zou ik graag porbleemoplossend denken zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:30

janesmith schreef:
Maar niet jaar na jaar na jaar! En er is geen groep zo vaak besproken in de Tweede Kamer als die straatterroristen.

Jawel, jaar na jaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:31

janesmith schreef:
Jij leest nuancering

Jup, ik ben niet zo zwartwit, want de wereld is niet zwartwit. Ben overigens nog steeds benieuwd naar een reactie. Lost uitzetten dit probleem op denk je? Met dat onderzoek in je achterhoofd...?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:32

ik vond dat er een mooie oplossing voor was. Mensen die in NL willen wonen moeten de nederlandse taal beheersen en moeten hun eigen opleiding betalen. Zo laat je dus aan de bevolking van dat land zien dat je graag hier wilt wonen en er ook wat voor over heb.

RoodZonnetje

vibabu schreef:
Hij zit anders wel bij de grootste partijen en D66 niet. en hoe lang bestaat d66 al niet?

Dus? Feit blijft dat zíj verdriedubbeld zijn en dus feitelijk de grootste winnaar zijn.

NatasjavE

Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 25-06-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

NatasjavE schreef:
janesmith schreef:

Jawel, jaar na jaar.

heb je daar ook cijfers van? aangezien alles onderbouwt moet worden :)