wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:48

PVV staat volgens die poll nog altijd 9% achter op de VVD :)

RoodZonnetje

Splinter schreef:
Misschien heb jij concrete voorbeelden voor me welke problemen ze hebben aangepakt?

Nog geen, omdat ze nog nooit de kans gekregen hebben zich te bewijzen (GroenLinks en SP dan, PvdA ben ik ook geen fan van)

Nessah

Specials schreef:
nessah: Vind jij iemand die in de schulden zit onder "normaal" vallen?
Ik denk namelijk dat zo iemand ok niet kan studeren , Die moeten namelijk veel werken om uit de schulden te komen, En hebben het geld niet..

Hoe kom je aan schulden nog voordat je een diploma hebt, denk ik dan.. Ik was 16 toen ik op kamers ging wonen. Ook niet ideaal.. Maar heb toch geen schulden.. ( wel een studieschuld nu, doordat ik moeite had met het halen van een diploma en geen stufi meer kreeg). Toen ik 16-20 was kon ik niet uitgaan,leuk shoppen etc als ik dat wel had gedaan had ik ook schulden gehad.. Ik ging naar school en werk en verzorgde een paard en that's it. Geen leuk leven voor een tiener, wel een diploma leuk voor later.
Maar misschien is er een reden dat iemand schulden heeft zonder dat je er wat aan kan doen? Dan kan je een opleiding BBL doen, verdien je ook geld :) Deed ik toen ik 17 was ( maar 1 jaar, daarna over gestapt naar BOL) omdat ik mijn huur niet kon betalen. Of bekijk ik het fout?

ladylay

sporter schreef:
:D goedzo

Ik vind dat je met bovenstaande wél een punt hebt :j

In het kader van dat hij alles mag zeggen over de Islam wat hij wilt, zouden anderen idd over hem ook mogen zeggen wat ze willen :j

Kijk en ik kan het misschien niet zo goed uitleggen :+
Maar dat is het enige maar dan ook het enige punt dat ik wou maken. :D

Euhm.....nee. Hij zegt dingen dat gebaseerd is op feiten.
Want betreft intregatie {hoe spel je dat ook alweer :+ } is veel gebaseerd op feiten, en niet geswans van de eerste plank.
Maar mensen stoppen dat vaak in de doofpot, want dat is niet zo, of willen het niet zien of is onzin, of shhhht....dat is discriminatie !

take_one

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:49

Nouja we zullen wel zien, er is niemand die het exact zal weten.
Ik laat me wel verassen, heb helaas andere dingen te doen nu. :(

:wave:

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:52

Dannnn zet ik hem op een katapult samen met zijn aanhangers
en schiet ik hun naar een onbewoond eiland, waar ze met elkaar
volstrekt nederlandse kinders kunnen broeden, die allemaal hetzelfde eruit zien en gedragen :+

Hahah sorry hoor, maar je hebt regeren en je hebt over lijken lopen regeren...
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 09-06-10 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:52

Het feit dat er problemen zijn met de Islam ontkent geen enkele politieke partij. Dat vrouwen worden onderdrukt bijvoorbeeld, dat keurt niemand goed.

Het doel is hetzelfde. Van alle partijen. Een samenleving waarin iedereen zich thuis voelt en er geen fundamentalisme bestaat. Waar de vrouw gelijk is aan de man enz enz. Het verschil zit hem alleen in de manier waarop de partijen dit doel willen bereiken.
Ik pleit voor positieve in plaats van negatieve bekrachtiging. Van respect en samenhorigheid in plaats van uitsluiting en generalisering. Ik pleit ervoor om goed gedrag te belonen en te zorgen dat er voor iedereen dezelfde kansen zijn, in plaats van het afschilderen van een hele bevolkingsgroep als crimineel en een kloof creeeren.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:53

ladylay schreef:
sporter schreef:
:D goedzo

In het kader van dat hij alles mag zeggen over de Islam wat hij wilt, zouden anderen idd over hem ook mogen zeggen wat ze willen :j

Want betreft intregatie {hoe spel je dat ook alweer :+ } is veel gebaseerd op feiten, en niet geswans van de eerste plank.
Maar mensen stoppen dat vaak in de doofpot, want dat is niet zo, of willen het niet zien of is onzin, of shhhht....dat is discriminatie !

Sorry maar laten we wel even reeel blijven Wilders zegt niet alleen dingen die gebaseerd zijn op statistieken. Maar als jij dat wil geloven prima.
Veder blijft hij voor vrijheid van meningsuiting. Dan krijg je ook dingen te horen die minder prettig zijn. waar het omgaat is dat hij vind dat hij alles mag zeggen. Maar dat hij niet vind dat iedereen alles over hem mag zeggen en dat is krom.

Verder klopt je quote ook niet.
Laatst bijgewerkt door sporter op 09-06-10 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:54

Je hebt helemaal gelijk Krips! Ik ga ook graag uit van het positieve, daar bereik je volgens mij veel meer mee dan met het negatieve.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:56

sporter schreef:

Sorry maar laten we wel even reeel blijven Wilders zegt niet alleen dingen die gebaseerd zijn op statistieken. Maar als jij dat wil geloven prima.
Veder blijft hij voor vrijheid van meningsuiting. Dan krijg je ook dingen te horen die minder prettig zijn. waar het omgaat is dat hij vind dat hij alles mag zeggen. Maar dat hij niet vind dat iedereen alles over hem mag zeggen en dat is krom.

Staat dat dan in mijn post ? Nee, als ik A zeg, gaan mensen direct ervan uit dat ik ook B zeg.
En dat is een fout, wat voor veel gedoe zorgt. En dus ook ziet, dit is een mooi voorbeeld ervan.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:57

Alet74 schreef:
Je hebt helemaal gelijk Krips! Ik ga ook graag uit van het positieve, daar bereik je volgens mij veel meer mee dan met het negatieve.

Precies, en je kan wel oogkleppen opzetten en alleen kijken naar het deel
van de bevolking wat je 'weg' wilt hebben, maar daar verbeter je de samenleving
niet mee, daar krijg je alleen nog maar meer vijanden van..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:58

Kirsten_S schreef:
volstrekt nederlandse kinders kunnen broeden, die allemaal hetzelfde eruit zien en gedragen :+

En over wie hebben we het hier dan? Niet over Wilders lijkt mij?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:59

LADPR schreef:
Kirsten_S schreef:

En over wie hebben we het hier dan? Niet over Wilders lijkt mij?

uhh het is toch een topic over wilders?? Dan lijkt het me
logisch dat ik het over hem heb? :7

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:01

ladylay schreef:
sporter schreef:

Staat dat dan in mijn post ? Nee, als ik A zeg, gaan mensen direct ervan uit dat ik ook B zeg.
En dat is een fout, wat voor veel gedoe zorgt. En dus ook ziet, dit is een mooi voorbeeld ervan.

Ik kan jou niet meer volgen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:02

Kirsten_S Dan heb je dus geen idee waar je over praat. Hoe kom je dan op die rare gedachten dat Wilders wil dat iedereen hetzelfde eruit ziet en 100 % Nederlands geboren en getogen moet zijn?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:04

Dat was duidelijk, sporter.

Wat jij vermeld, staat niet in mijn post.
Jij ging ervan uit dat ik dat dan ook maar zou denken, dat alles wat Wilders zegt gebaseerd is op feiten, maar zoals ik al vermelde dat staat niet in mijn post.
Als ik A zeg, houdt niet in dat ik ook B zeg.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:04

LADPR schreef:
Kirsten_S Dan heb je dus geen idee waar je over praat. Hoe kom je dan op die rare gedachten dat Wilders wil dat iedereen hetzelfde eruit ziet en 100 % Nederlands geboren en getogen moet zijn?

Nouu dat idee en gevoel krijg ik van hem. Zker als je hem hoort praten over
de integratie en de aanpak van de moslimcultuur..

Het is niet letterlijk genomen maar gedachte achter zijn praatjes..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:05

Nessah schreef:
Ik denk niet dat Wilders "wint" wat je inderdaad ziet is dat veel mensen op de PVV stemmen zonder zich verdiept te hebben in de standpunten. Alleen maar luisteren naar het woord: Moslim.
Sorry, ik zeg dit even heel zwart wit.

In de andere topics heb ik dingen aangehaald met bron, waar vervolgens niemand echt op in gaat.. Want waarschijnlijk wisten ze niet dat PVV gaat bezuinigen op het milieu en het eens is met het bouwen van mega stallen,het fokken van pelsdieren en het oneens is om de bio-industrie op korte termijn te verbeteren en ook nog eens een extra kerncentrale wil bouwen.

Jammer vind ik dat.. Maar ik denk dat vooral jongeren stemmen op de PVV en mensen die het debat van gister gevolgd hebben en zich er echt even in hebben verdiept,zullen niet zo gauw op PVV stemmen, zeker niet als dierenliefhebber. ( of ze hebben alleen het woordje dierenpolitie gehoord).

Ik stem voor de zekerheid dit jaar heel links, SP.. Omdat ik het een eng idee vind om met rechtse partijen te zitten die zo groot worden.

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen....

Mag ik vragen hoe je hierbij komt?
Hier staat het namelijk anders: http://www.wspa.nl/latestnews/2010/stem ... elijk.aspx

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:05

Kirsten_S: En toch is hij echt niet zo anders zou hij ook geen buitenlandse vrouw hebben.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:09

@LADPR: maar ze komt niet uit een 'buitenland' waar Wilders veel problemen mee heeft. Dat maakt nog wel wat verschil denk ik :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:10

@marlinH: productie wordt verboden maar het fokken mag wel.. Er mag gefokt worden voor circus dieren, Internethandel hebben ze geen mening over en ze willen geen wetten voor het welzijn van vee...

Dus wat klopt er niet aan mijn verhaal?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:12

Ik heb nooit beweerd dat er iets niet klopt aan je verhaal.
Ik vraag alleen hoe je er aan komt. Ik kreeg die link doorgestuurd en zag het daar anders staan, en niet gelet op fokken-productie.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:13

marlinH schreef:
Ik vraag alleen hoe je er aan komt. Ik kreeg die link doorgestuurd en zag het daar anders staan, en niet gelet op fokken-productie.

Gewoon via de stemwijzer.. Daar staat bij elk punt hoe een partij er over denkt :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:19

Internethandel is logisch dat ze daar geen mening over hebben vind ik. Je paard via bokt verkopen of via MP is tenslotte ook internet handel in dieren toch? Er staat niet bij wat er mee bedoeld wordt?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:20

Nessah schreef:
marlinH schreef:

Gewoon via de stemwijzer.. Daar staat bij elk punt hoe een partij er over denkt :)

Oke! :)