heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:52

ik heb hetzelfde gehad met een vriendin.. Er kwamen steeds meer vervelende opmerkingen over allochtonen, over geloof en constant opmerkingen dat Wilders zo geweldig is, ik ga dus ook inmiddels niet meer met haar om. Ik heb gelijkwaardigheid en gelijke kansen HOOG in het vaandel staan (is bovendien ook nog eens mijn werk) dus dit botste te erg. Iemand die op een persoon stemt die zo tegen een groep schopt en discrimineert daar kan -wil!- ik op persoonlijk vlak niet zo goed mee omgaan.. (zeker niet als diegene er zo mee te koop loopt) dus ik begrijp dat best!
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-06-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:52

Ayasha schreef:
mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan :n

Dit merk je op een heleboel plekken :j Mijn huis- en klasgenoten reageerden ook erg vreemd (behalve de PVV stemmers dan) en gedragen zich écht anders als ze weten dat je PVV stemt!

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:53

de PVV staat hier bovenaan.
Maurice de Hond denkt dat de PVV niet boven het CDA eindigd.
Al heb ik daar zo mijn twijfels over.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:53

Heino schreef:
Valt me op dat wel veel mensen hard schrikken in dit topic. Misschien een waarschuwing in de topictitel zetten? :+

_O- _O- _O-

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:54

Heino schreef:
Valt me op dat wel veel mensen hard schrikken in dit topic. Misschien een waarschuwing in de topictitel zetten? :+

:') :')

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:54

sanzon schreef:
dat zegt vvd niet. die zegt huur omhoog. en er word op salaris huursubsidie gegeven. dus als jij minder verdient krijg je gewoon meer huursubsidie. zo stimulleer je dat mensen huizen gaan kopen.
en ze hebben het maar over 2% verhoging per jaar. huizen prijzen worden ook duurder. dus waarom huurprijzen niet?

Huren gaan nu ook al ieder jaar omhoog hoor!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:55

Heino schreef:

Goed idee :D Mensen kinderen.... wat een ellende als dit landelijk ook zo is.....

Nou ja, 1 ding is dan heel positief.... Onze Bakellende zal geen 5e kabinet gaan lei(ij)den, en slechter kan volgens mij niet, zelfs niet met Wilders.

En met wilders hebben we over een paar maanden weer verkiezingen omdat die hele "partij" geen eenheid heeft!

2 positieve dingen dus, mijn dag is weer goed!! }:0

RoodZonnetje

Ja sorry wordt een beetje cynisch van sommige reacties hier :+ En dat als linkse stemmer. Dat kan ik eigelijk niet maken hè, ik hoor ze een kop thee aan te bieden om er over te praten :')

Rosaa

Ik lees hier nu net dat mensen vinden het het de vriendschap "schaad" als een vriend/vriendin op PVV stemt. Ik ben absoluut geen PVV fan, en zou er dus ook nooit op stemmen. Maar ik weet dat mijn vriendin dus wel PVV stemt. Ik deel haar mening niet, maar zal het haar niet kwalijk nemen. Iedereen heeft stemrecht en moet stemmen wat hij wil dus respecteer ik dat, zolang zij het ook respecteren dat ik niet op hun stem.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:56

__Laura schreef:
Ayasha schreef:
mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan :n

Dit merk je op een heleboel plekken :j Mijn huis- en klasgenoten reageerden ook erg vreemd (behalve de PVV stemmers dan) en gedragen zich écht anders als ze weten dat je PVV stemt!

Nou hier ook hoor.... het is te belachelijk voor woorden. En dan heb ik nog nieteens gestemd :+
Er wordt van alle kanten geroepen dat je gestoord bent als je PVV stemt, maar waarom roepen de mensen die tegen Wilders zijn juist die dingen terwijl zij vinden dat WIlders discrimineert en dus een groep buitensluit? Dat is toch echt de pot verwijt de ketel dattie zwart ziet.

take_one

Zelfs mijn vriend respecteert mijn keus om PVV te stemmen, en dat terwijl hij een hoop buitenlandse vrienden heeft.

CtjeLief

En knuffelen Heino..!! ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:57

take_one schreef:
Zelfs mijn vriend respecteert mijn keus om PVV te stemmen, en dat terwijl hij een hoop buitenlandse vrienden heeft.

Ja maar dat is toch niet raar? Als je PVV stemt zegt het echt niet dat je tegen buitenlanders bent, absoluut niet :n

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:57

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:58

CtjeLief schreef:
En knuffelen Heino..!! ;)

Ohja sh*t, ook dat nog :P Nou geschrokken mensen, grouphug? :P

x_Marr: ligt maar net in welke kringen je bent denk ik. Een deel van mijn familie vind het belachelijk dat ik op GroenLinks gestemd heb en nemen me daardoor op bepaalde vlakken niet serieus. Zou heel anders zijn als ze zelf ook links zouden stemmen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:58

jury schreef:
Ayasha schreef:

Niemand zegt dat je niet mag zeggen dat je PVV stemt.

Zoals ik al eerder aangaf vind ik de praktijken van Wilders gebaseerd op de beginjaren van Hitler.
Dat is mijn gevoel en interpetatie van zijn uitspraken he! En met dat in je achterhoof en je verplaatsend in mijn gevoel......
Om dan een vriendin die serieus zegt PVV te stemmen en achter zijn geloofgoed te staan nog met dezelfde ogen aan te kijken. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar ik zou het er heel erg moeilijk mee hebben.

Ik heb verschillende moslims tot mijn kenissenkring, die kan ik en vooral zij volgens het Wilders principe dus niet meer recht in de ogen aankijken bijvoorbeeld. Wat als ik ze beide tegelijkertijd wil uitnodigen?

En daarmee zeg ik dus niet dat zij geen PVV mag stemmen.

De reactie was dan ook niet op jou dus snap niet zo goed dat je je aangesproken voelt. Ik ben een vlaams belang stemmer (vergelijkbaar met de PVV, niet helemaal maar dus ook rechts) en een van mijn beste vrienden is moslim en stemt net zo hard op vlaams belang :') Het is een partij als een ander, denk dat de niet moslims zich er drukker om maken dan de moslims zelf eerlijk gezegd. :D Dat dat jouw gevoel is, is je goed recht, ik ben het daar echter niet mee eens. :)

__Laura schreef:
Ayasha schreef:

Is in België net het zelfde met vlaams belang. Ik moet dan altijd lachen eerlijk gezegd. :')

CtjeLief schreef:
ik heb hetzelfde gehad met een vriendin.. Er kwamen steeds meer vervelende opmerkingen over allochtonen, over geloof en constant opmerkingen dat Wilders zo geweldig is, ik ga dus ook inmiddels niet meer met haar om. Ik heb gelijkwaardigheid en gelijke kansen HOOG in het vaandel staan (is bovendien ook nog eens mijn werk) dus dit botste te erg. Iemand die op een persoon stemt die zo tegen een groep schopt en discrimineert daar kan -wil!- ik op persoonlijk vlak niet zo goed mee omgaan.. (zeker niet als diegene er zo mee te koop loopt) dus ik begrijp dat best!

dat is 1 Wilders-stemmer. Dat betekent niet dat ze allemaal zo zijn. ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:59

x_Marr schreef:
take_one schreef:

Ja maar dat is toch niet raar? Als je PVV stemt zegt het echt niet dat je tegen buitenlanders bent, absoluut niet :n

Nee dat ben ik ook totaal niet, als zijn vrienden komen zet ik ze altijd iets lekkers neer met een groot glas drinken. :D
Maar in het begin vond hij het ook totaal niet prettig, omdat ik meerendeels toch eigenlijk ook daarom stem.
En dan nog wil het niet zeggen dat je tegen buitenlanders ben, vind gewoon dat het hier beter moet worden. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:59

Rosaa schreef:
Ik lees hier nu net dat mensen vinden het het de vriendschap "schaad" als een vriend/vriendin op PVV stemt. Ik ben absoluut geen PVV fan, en zou er dus ook nooit op stemmen. Maar ik weet dat mijn vriendin dus wel PVV stemt. Ik deel haar mening niet, maar zal het haar niet kwalijk nemen. Iedereen heeft stemrecht en moet stemmen wat hij wil dus respecteer ik dat, zolang zij het ook respecteren dat ik niet op hun stem.

+:)+ Heerlijke reactie vind ik dit! Echt fantastisch dat jij er zo mee om kan gaan! Daar kan menig mens van leren. :) Zowel rechts als links stemmers! :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:00

x_marr.. je hebt gelijk hoor.. maar toch is het niet vreemd dat mensen Pvv stemmers toch als 'racist' kunnen zien, omdat ze iemand aanhangen die een film als Fitna maakte, kopvoddentax voorstelde en riep de Koran te willen verbranden.. Tja en als je dan toch zo iemad aanhangt dan zet je toch een bepaald beeld neer.. (lees: ik zeg dus NIET dat pvv stemmer racisten zijn, ik zeg alleen waarom dit beeld ontstaat)

Coconut

Re: heb jij al gestemd? met poll

CDA :)

Leeuwnie

Ayasha schreef:

Wat een ont-zet-tend bagger opmerking zeg |o
Dat je PVV stemt is je eigen keuze. Maar dat je - in bijzijn van een buitenlander op gehoorafstand - roept dat je zulke dingen best mag zeggen omdat de man in kwestie toch geen nederlands spreekt is niets anders dan asociaal, respectloos en discriminerend. En vriendin of geen vriendin: Ik lik de r**t van mijn vriendin niet als ik het niet met haar eens ben. De vriendschap is niet over, maar op zo'n moment brokkelt er bij mij wat respect voor haar af.

Air

Paarde_bloem schreef:
Ik heb veel meegemaakt met 'allochtonen', en ik weet dat ze heel erg kunnen zijn. Ik ben mijn broer kwijt, vluchten voor zijn leven. Daar gaat het nu verder niet om... Maar nog denk ik dat er andere 'allochtonen' zijn, die wel een kans verdienen op een beter leven. En niet meteen het land uit moeten worden uitgezet.

Die worden het land ook niet uitgezet.

Maar het is nu zo krom dat er wel mensen teruggestuurd worden terwijl ze hier een goed leven hebben opgebouwd en de mensen die er niks aan doen hier mogen blijven... daar mag toch echt beter naar gekeken worden want dat klopt gewoon niet.

m1992

x_Marr schreef:
take_one schreef:

Dat denken mensen idd, maar ook een moslim heeft niets te vrezen. Gedraag je normaal, dan heb je nergens last van! Waarom dan toch die woede-schrik reactie als je zegt dat je pvv kiest..

Sommige mensen verdiepen zich niet goed genoeg waardoor ze een beeld van een partij krijgen die niet juist is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:01

Rosaa schreef:

Tja en door dat respect en hang naar tolerantie zou ik dus wellicht ook neigen om de vriendschap niet om haar gedachtegoed te willen verbreken.
Maar juist dat ontbreekt in het Wildersprogramma.
Dus dan is het eigenlijk de vraag of ik me ga verlagen tot het nivo Wilders, door haar persoonlijk mening niet te kunnen accepteren.

Nogmaal, ik ben blij dat ik nog niet voor de keuze ben komen te staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:03

Leeuwnie schreef:
Ayasha schreef:

Wat een ont-zet-tend bagger opmerking zeg |o
Dat je PVV stemt is je eigen keuze. Maar dat je - in bijzijn van een buitenlander op gehoorafstand - roept dat je zulke dingen best mag zeggen omdat de man in kwestie toch geen nederlands spreekt is niets anders dan asociaal, respectloos en discriminerend. En vriendin of geen vriendin: Ik lik de r**t van mijn vriendin niet als ik het niet met haar eens ben. De vriendschap is niet over, maar op zo'n moment brokkelt er bij mij wat respect voor haar af.

Dus je mag niet zeggen dat je PVV stemt omdat er een buitenlander (die waarschijnlijk niet eens buitenlander maar gewoon Nederlander is maar goed) zit? :') Kom op zeg, links stemmers gillen allemaal om gelijke behandeling maar als het om een buitenlander gaat, moet je ze niet gelijk behandelen maar aanpakken met wollen handschoentjes. :') Besef je dat zelf wel dat je ze op deze manier absoluut niet gelijk behandeld?
Eigenlijk onderdruk je op zo'n moment je vriendin haar recht van vrije meningsuiting omdat jij denkt dat die buitenlander het een r**t kan schelen of iemand PVV stemt. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt