Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan
sanzon schreef:dat zegt vvd niet. die zegt huur omhoog. en er word op salaris huursubsidie gegeven. dus als jij minder verdient krijg je gewoon meer huursubsidie. zo stimulleer je dat mensen huizen gaan kopen.
en ze hebben het maar over 2% verhoging per jaar. huizen prijzen worden ook duurder. dus waarom huurprijzen niet?
Heino schreef:Valt me op dat wel veel mensen hard schrikken in dit topic. Misschien een waarschuwing in de topictitel zetten?
__Laura schreef:Ayasha schreef:mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan
Dit merk je op een heleboel plekkenMijn huis- en klasgenoten reageerden ook erg vreemd (behalve de PVV stemmers dan) en gedragen zich écht anders als ze weten dat je PVV stemt!
CtjeLief schreef:En knuffelen Heino..!!
jury schreef:Ayasha schreef:mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan
Niemand zegt dat je niet mag zeggen dat je PVV stemt.
Zoals ik al eerder aangaf vind ik de praktijken van Wilders gebaseerd op de beginjaren van Hitler.
Dat is mijn gevoel en interpetatie van zijn uitspraken he! En met dat in je achterhoof en je verplaatsend in mijn gevoel......
Om dan een vriendin die serieus zegt PVV te stemmen en achter zijn geloofgoed te staan nog met dezelfde ogen aan te kijken. Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt maar ik zou het er heel erg moeilijk mee hebben.
Ik heb verschillende moslims tot mijn kenissenkring, die kan ik en vooral zij volgens het Wilders principe dus niet meer recht in de ogen aankijken bijvoorbeeld. Wat als ik ze beide tegelijkertijd wil uitnodigen?
En daarmee zeg ik dus niet dat zij geen PVV mag stemmen.
__Laura schreef:Ayasha schreef:mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan
Dit merk je op een heleboel plekkenMijn huis- en klasgenoten reageerden ook erg vreemd (behalve de PVV stemmers dan) en gedragen zich écht anders als ze weten dat je PVV stemt!
CtjeLief schreef:ik heb hetzelfde gehad met een vriendin.. Er kwamen steeds meer vervelende opmerkingen over allochtonen, over geloof en constant opmerkingen dat Wilders zo geweldig is, ik ga dus ook inmiddels niet meer met haar om. Ik heb gelijkwaardigheid en gelijke kansen HOOG in het vaandel staan (is bovendien ook nog eens mijn werk) dus dit botste te erg. Iemand die op een persoon stemt die zo tegen een groep schopt en discrimineert daar kan -wil!- ik op persoonlijk vlak niet zo goed mee omgaan.. (zeker niet als diegene er zo mee te koop loopt) dus ik begrijp dat best!
x_Marr schreef:take_one schreef:Zelfs mijn vriend respecteert mijn keus om PVV te stemmen, en dat terwijl hij een hoop buitenlandse vrienden heeft.
Ja maar dat is toch niet raar? Als je PVV stemt zegt het echt niet dat je tegen buitenlanders bent, absoluut niet
Rosaa schreef:Ik lees hier nu net dat mensen vinden het het de vriendschap "schaad" als een vriend/vriendin op PVV stemt. Ik ben absoluut geen PVV fan, en zou er dus ook nooit op stemmen. Maar ik weet dat mijn vriendin dus wel PVV stemt. Ik deel haar mening niet, maar zal het haar niet kwalijk nemen. Iedereen heeft stemrecht en moet stemmen wat hij wil dus respecteer ik dat, zolang zij het ook respecteren dat ik niet op hun stem.
Ayasha schreef:mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan
Paarde_bloem schreef:Ik heb veel meegemaakt met 'allochtonen', en ik weet dat ze heel erg kunnen zijn. Ik ben mijn broer kwijt, vluchten voor zijn leven. Daar gaat het nu verder niet om... Maar nog denk ik dat er andere 'allochtonen' zijn, die wel een kans verdienen op een beter leven. En niet meteen het land uit moeten worden uitgezet.
x_Marr schreef:take_one schreef:Zelfs mijn vriend respecteert mijn keus om PVV te stemmen, en dat terwijl hij een hoop buitenlandse vrienden heeft.
Ja maar dat is toch niet raar? Als je PVV stemt zegt het echt niet dat je tegen buitenlanders bent, absoluut niet
Rosaa schreef:Ik lees hier nu net dat mensen vinden het het de vriendschap "schaad" als een vriend/vriendin op PVV stemt. Ik ben absoluut geen PVV fan, en zou er dus ook nooit op stemmen. Maar ik weet dat mijn vriendin dus wel PVV stemt. Ik deel haar mening niet, maar zal het haar niet kwalijk nemen. Iedereen heeft stemrecht en moet stemmen wat hij wil dus respecteer ik dat, zolang zij het ook respecteren dat ik niet op hun stem.
Leeuwnie schreef:Ayasha schreef:mag een PVV stemmer dan niet zeggen dat ie PVV stemt? Wat een bullshit zeg. Als jouw respect voor haar dan afbrokkelt denk ik dat je bij jezelf te rade moet gaan
Wat een ont-zet-tend bagger opmerking zeg![]()
Dat je PVV stemt is je eigen keuze. Maar dat je - in bijzijn van een buitenlander op gehoorafstand - roept dat je zulke dingen best mag zeggen omdat de man in kwestie toch geen nederlands spreekt is niets anders dan asociaal, respectloos en discriminerend. En vriendin of geen vriendin: Ik lik de r**t van mijn vriendin niet als ik het niet met haar eens ben. De vriendschap is niet over, maar op zo'n moment brokkelt er bij mij wat respect voor haar af.