Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:27

Het zag er idd erg knullig uit. Altijd fijn als er oplettende lezertjes zijn. :D
Mijn eigen kinderen waren dus geen zielige gevallen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:29

patty, heb ik ook altijd gedaan.......... totdat de BV Nederland mij niet betaalde en de andere kant van de BV Nederland wel geld wilde hebben................

met mijn faillissement uitgesproken drie weken geleden, toen ik nog met twee armen moeilijk laf ( links pols gebroken en recht het sleutelbeen)

en dan kan je niks he....... je ziet je bedrijf gaan............. en je kan niks behalve failissement aanvragen.......

sta je dan als moeder alleen.............. nou heb ik een fijne vriend...... maar je bent er toch wel joh!

kan ook zomaar jou gebeuren........... en dan????

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:29

MamboBeach schreef:
Het krijgen en nemenverhaal is geen discussie hier?
Maar iemand zomaar veroordelen op dat zij 4 kinderen heeft wel?

Je kunt ook zwanger worden zonder dat je daar zelf voor kiest, niet bij iedereen werkt een pil of condoom. Helaas wordt het ook vaak geroepen om het op deze manier te 'verbergen' maar het gebeurt nog wel.

Dit even terzijde, het valt me op dat er mensen zijn die denken hun hele leven op de rit te hebben en dat dat altijd zo blijft. Laat ik het voor jullie hopen dat jullie nooit in een dergelijke situatie komen te zitten zoals een scheiding of overlijden partner...

Ik veroordeel niet dat ze vier kinderen heeft. Wel dat ze klaarblijkelijk het geld niet heeft om ze de opvoeding te geven die zij nodig acht.

Teveel kinderen voor te weinig geld is geen handige combinatie. En ja, dan moet je ploegen voor iedere cent en dat is zwaar. Dat hoort er dan bij, hoewel ik het niemand toewens.
Voor mij mag de staat haar zelf hier en daar wat bijspringen, maar fulltime werken is het minste wat je dan kan doen imo.

En ik ben het met je eens dat het iedereen een hele minimale kans heeft om ongewenst zwanger te geraken. Maar 4 keer? Dan is er ergens toch iets fout gegaan in het hele anti-conceptieverhaal ;) .

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:30

Heino schreef:
PattyOosten schreef:
Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

En stel nou dat je ontslagen wordt? Je zoon een dure studie wilt waarvoor de IBgroep van jou een bijdrage in de kosten vraagt? Je paard ernstig ziek wordt en allerlei dure operaties nodig heeft? Je man bij je weggaat en alimentatie weigert te betalen?

Je kan nooit in alles voorzien denk ik, dat is ook een risico dat je neemt.

Ik kan niet ontslagen worden, ik heb mijn eigen bedrijf. Mijn zoon klopt niet aan bij IB groep want ik betaal zijn studie. Als het paard ziek is, komt de dierenarts, als er een nieuw zadel moet komen, komt dat. Nogmaals, ik hou mijn eigen broek op.[/quote]

Dan is het te hopen dat je eigen bedrijfje nooit failliet gaat.

Fijn dat jij schijnbaar geld genoeg hebt om alles te kopen wat jij wilt.
Helaas is dat bij de meeste mensen niet zo.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:32

PattyOosten schreef:
Ik kan niet ontslagen worden, ik heb mijn eigen bedrijf. Mijn zoon klopt niet aan bij IB groep want ik betaal zijn studie. Als het paard ziek is, komt de dierenarts, als er een nieuw zadel moet komen, komt dat. Nogmaals, ik hou mijn eigen broek op.

En je man? Wat als die wegvalt?
En wat als je geen eigen bedrijf had gehad en aangewezen was op grillig werkgever Nederland? Of als je bedrijf failliet verklaard wordt?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:33

KiWiKo schreef:
patty, heb ik ook altijd gedaan.......... totdat de BV Nederland mij niet betaalde en de andere kant van de BV Nederland wel geld wilde hebben................

met mijn faillissement uitgesproken drie weken geleden, toen ik nog met twee armen moeilijk laf ( links pols gebroken en recht het sleutelbeen)

en dan kan je niks he....... je ziet je bedrijf gaan............. en je kan niks behalve failissement aanvragen.......

sta je dan als moeder alleen.............. nou heb ik een fijne vriend...... maar je bent er toch wel joh!

kan ook zomaar jou gebeuren........... en dan????

KIm, ik ken je situatie, want ik zie je vaak zat langschuiven hier op Bokt. Jou situatie met je bedrijf is enorm klote, maar je staat wel meteen weer in de baan als instructeur toch? Enorm respect, maar zo hoort het toch ook? En als je niet kan door die oliebol met je armen, heb je tijdelijk recht op die uitkering, maar daarna niet. Ik kan ook wel een uitkering vragen en dan lekker paardrijden en niet werken, maar daar is dat vangnet niet voor bedoelt! Die is voor de sneue en TIJDELIJKE gevallen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:34

Deze vrouw is toch ook een sneu geval of heb ik iets gemist?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:34

PattyOosten schreef:
PattyOosten schreef:
Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

Ik kan niet ontslagen worden, ik heb mijn eigen bedrijf. Mijn zoon klopt niet aan bij IB groep want ik betaal zijn studie. Als het paard ziek is, komt de dierenarts, als er een nieuw zadel moet komen, komt dat. Nogmaals, ik hou mijn eigen broek op.

Je bent slim bezig geweest maar hebt ook veel geluk gehad dat dingen uitpakken zoals je in gedachten had, niet iedereen heeft dat geluk. Vaak genoeg komen er dingen op je pad waar je niet op hebt gerekend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:35

als DGA ga je de bijstand in..............

en daar ben ik nou net effe te trots voor, dat wil ik niet :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:38

Heino schreef:
PattyOosten schreef:

En je man? Wat als die wegvalt?
En wat als je geen eigen bedrijf had gehad en aangewezen was op grillig werkgever Nederland? Of als je bedrijf failliet verklaard wordt?

Mijn man verdient heel lekker, laat ik dat voorop stellen. Maar ik verdien zelf ook een prima salaris, ik heb hem dus niet nodig. Als zijn inkomen wegvalt, kan ik niet meer drie keer in de week uit eten enzo, of een zadel op maat laten maken of de instructeur drie keer per week langs laten komen, maar ik hoef ook mijn huis niet uit. Kwestie van broekriem aanhalen. En ik ben echt geen wonderkindje, het is een kwestie van hard werken, en goed zijn in je werk. Mijn bedrijf gaat ook niet failliet, ik heb een administratiekantoor, en die sector is altijd redelijk safe.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:42

pizza64 schreef:
Je bent slim bezig geweest maar hebt ook veel geluk gehad dat dingen uitpakken zoals je in gedachten had, niet iedereen heeft dat geluk. Vaak genoeg komen er dingen op je pad waar je niet op hebt gerekend.

Ik was toegelaten op de European School of Business, maar dat ging niet door omdat ik zwanger was. De dingen gingen dus niet helemaal zoals ik ze had gepland hoor :D Maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen. Geluk heeft er niet zoveel mee te maken gehad, hard werken wel. Overigens ben ik heeeel blij met mijn zoon hoor!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:43

Patty ik ben blij voor jou dat jij je leven zo goed voor elkaar hebt.

Heb ik je profiel gespiekt en zie een vrolijke meid.
Ik hoop voor jou dat alles zo goed blijft gaan.

En nee dit bedoel ik echt niet cynisch.

Ik snap alleen niet dat jij zo hard oordeelt over andere.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:43

Ik hoop voor je dat je die zekerheid altijd houdt Patty, maar besef alsjeblieft dat "alles kapot" kan en dat tijden kunnen veranderen. Jij baseert je keuzes nu op wat je nu hebt. Dat deed de vrouw uit Nicole's verhaal misschien ook wel. Misschien had die het net zo goed voor elkaar bij wijze van. Tot ze haar baan wél verloor, haar bedrijf wél failliet ging, haar man bij haar weg ging etc. etc. Ook jij bent niet onschendbaar, hoewel je positie nu waarschijnlijk wat zekerder is dan die van de vrouw uit Nicole's verhaal.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:49

BraveSpots schreef:
MamboBeach schreef:
Het krijgen en nemenverhaal is geen discussie hier?
Maar iemand zomaar veroordelen op dat zij 4 kinderen heeft wel?

Je kunt ook zwanger worden zonder dat je daar zelf voor kiest, niet bij iedereen werkt een pil of condoom. Helaas wordt het ook vaak geroepen om het op deze manier te 'verbergen' maar het gebeurt nog wel.

Dit even terzijde, het valt me op dat er mensen zijn die denken hun hele leven op de rit te hebben en dat dat altijd zo blijft. Laat ik het voor jullie hopen dat jullie nooit in een dergelijke situatie komen te zitten zoals een scheiding of overlijden partner...

Ik veroordeel niet dat ze vier kinderen heeft. Wel dat ze klaarblijkelijk het geld niet heeft om ze de opvoeding te geven die zij nodig acht.

Teveel kinderen voor te weinig geld is geen handige combinatie. En ja, dan moet je ploegen voor iedere cent en dat is zwaar. Dat hoort er dan bij, hoewel ik het niemand toewens.
Voor mij mag de staat haar zelf hier en daar wat bijspringen, maar fulltime werken is het minste wat je dan kan doen imo.

En ik ben het met je eens dat het iedereen een hele minimale kans heeft om ongewenst zwanger te geraken. Maar 4 keer? Dan is er ergens toch iets fout gegaan in het hele anti-conceptieverhaal ;) .

Ik vertel dat anti-conceptieverhaal ook niet dat dat voor deze vrouw van toepassing is. Het is een voorbeeld. :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:50

PattyOosten schreef:
En dat hoeft niet, want zelfs met mijn sneue inkomen, kan ik het nog betalen. Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

Dat probeer je natuurlijk maar soms lopen dingen nu eenmaal anders........

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:59

pizza64 schreef:
PattyOosten schreef:
En dat hoeft niet, want zelfs met mijn sneue inkomen, kan ik het nog betalen. Ik heb dat namelijk voor de aanschaf al bedacht dat het ook wel eens minder zou kunnen gaan. En dat zouden anderen ook moeten doen. Niet aan iets beginnen als je het niet af kunt maken, vol kunt houden of kunt betalen.

Dat probeer je natuurlijk maar soms lopen dingen nu eenmaal anders........

Ja, en ik heb bijna drie jaar geleden mijn been gebroken, en heb daar dystrofie in. Dat verzin je ook niet. Onvoorzien. Ik ben zelfstandig, dus niet werken = geen geld. Enorm balen, en dus ook niet paardrijden, of dansen, of weet ik veel wat voor leuke dingen doen, want = te veel pijn dus niet kunnen werken. Maar nog steeds kan ik in al mijn kosten voorzien, zonder de hulp van de staat.

MamboBeach

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:03

Patty, in alle eerlijkheid, balen dat je dystrofie hebt, daar kies je ook niet voor maar jouw situatie is natuurlijk nu niet te vergelijken met die van deze moeder waar wij het over hebben.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:04

PattyOosten schreef:
Ja, en ik heb bijna drie jaar geleden mijn been gebroken, en heb daar dystrofie in. Dat verzin je ook niet. Onvoorzien. Ik ben zelfstandig, dus niet werken = geen geld. Enorm balen, en dus ook niet paardrijden, of dansen, of weet ik veel wat voor leuke dingen doen, want = te veel pijn dus niet kunnen werken. Maar nog steeds kan ik in al mijn kosten voorzien, zonder de hulp van de staat.

Vind ik heel goed van je ! maar wat jij kunt kan niet iedereen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:13

MamboBeach schreef:
Patty, in alle eerlijkheid, balen dat je dystrofie hebt, daar kies je ook niet voor maar jouw situatie is natuurlijk nu niet te vergelijken met die van deze moeder waar wij het over hebben.

Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen? Moeten wij daar nu voor opdraaien? Ik vind dus van niet. Net zoals jullie nu niet mijn stalgeld willen (of zouden moeten willen) betalen. Hoe klote ook, mijn been, en haar kinderen zijn toch niet jullie probleem? Ze hoeft maar 24 uur te werken om bijstandsniveau te halen, dat kan heus wel. Ze kan ook thuisweken, zij moet ook (proberen) om haar eigen broek op te houden. Ik zie het echt niet hoor.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:18

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:

Nou, zij heeft toch voor vier kinders (of een paar toch) gekozen? Moeten wij daar nu voor opdraaien? Ik vind dus van niet. Net zoals jullie nu niet mijn stalgeld willen (of zouden moeten willen) betalen. Hoe klote ook, mijn been, en haar kinderen zijn toch niet jullie probleem? Ze hoeft maar 24 uur te werken om bijstandsniveau te halen, dat kan heus wel. Ze kan ook thuisweken, zij moet ook (proberen) om haar eigen broek op te houden. Ik zie het echt niet hoor.

We moeten ook niet alleen aan de moeder denken maar ook aan de kinderen, die kiezen ook niet voor deze situatie en hebben hun moeder misschien hard nodig nu.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:21

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:

Pfffff voor de laatste keer Patty:ZIJ WERKT WEL, ROND DE 30 UUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En nee zij verdient daar niks extra's mee!!!!!!!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:24

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:

Makkelijk praten achteraf.
Beetje meer invoelingsvermogen wordt niemand slechter van, dat kom ik steeds minder tegen.

Ik heb respect voor hoe jij hebt gehandeld maar daar komt ook nog een dosis geluk en op de juiste tijd op de juiste plaats zijn bij kijken buiten doorzettingsvermogen. En wanneer jou gelukt is je situatie te verbeteren door doorzettingsvermogen en die dosis geluk die er ongetwijfeld bij zit ,doordat je in de gelegenheid werd gesteld om te studeren bijvoorbeeld, is dat natuurlijk geweldig. Feit blijft dat veel mensen geen enkele kans op verbetering hebben door de situatie waarin ze zitten. En die situatie is heel moeilijk te doorbreken zonder een beetje hulp van buitenaf. Probeer nu geen oogkleppen op te zetten en alleen jezelf op je borst te slaan en denigrerend te doen over anderen die het (nog) niet is gelukt.
Dat vind ik een beetje storend aan jouw posts en dat is helemaal niet nodig op die toon denk ik.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:38

Tuurlijk moet je aan de kinderen denken, maar die gaan van +/- half negen tot drie naar school. Gedurende die tijd kan ze heel best een baantje nemen. En Nicole, als ze al 30 uur werkt, en ze moet meer werken om haar schulden af te lossen, dan weet ik echt niet wat je nog van mij verwacht, buiten, schulden maken is dom, niet doen. Geen goed voorbeeld voor je kids ook niet...

Mambo: geluk heb ik volgens mij niet gehad. Doorzettingsvermogen wel. Ik vind dat de mevrouw in kwestie die nu al een aantal jaar bijstand geniet, en schulden maakt, ook wel een echte baan mag zoeken. Ik zeg niet dat ze haar kinderen 24 uur per dag in de BSO moet plaatsen. Mevrouw heeft vier kinderen gekregen, werkt al (blijkbaar) maar maakt zoveel schulden dat de schuldsanering wil dat ze meer gaat werken. Ik snap dat schulden maken heel wat makkelijker is tegenwoordig, maar het is toch van de zotte als de gemeente een moeder van vier kinderen fulltime aan het werk stuurt om die schuld af te betalen, en wij hier op een forum zeggen dat die mevrouw vooral zo door zou moeten gaan? Heeft ze dadelijk nog een dikkere schuld.

Brainless

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:42

@Patty
En de (vele) schoolvakanties en studiedagen van de leraren dan??

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:47

maikeltje schreef:
Ik heb respect voor hoe jij hebt gehandeld maar daar komt ook nog een dosis geluk en op de juiste tijd op de juiste plaats zijn bij kijken buiten doorzettingsvermogen. En wanneer jou gelukt is je situatie te verbeteren door doorzettingsvermogen en die dosis geluk die er ongetwijfeld bij zit ,doordat je in de gelegenheid werd gesteld om te studeren bijvoorbeeld, is dat natuurlijk geweldig. Feit blijft dat veel mensen geen enkele kans op verbetering hebben door de situatie waarin ze zitten. En die situatie is heel moeilijk te doorbreken zonder een beetje hulp van buitenaf. Probeer nu geen oogkleppen op te zetten en alleen jezelf op je borst te slaan en denigrerend te doen over anderen die het (nog) niet is gelukt.
Dat vind ik een beetje storend aan jouw posts en dat is helemaal niet nodig op die toon denk ik.

Ik wil niet denigrerend overkomen, en het sociale vangnet is er ook voor moeders met jonge kinderen. Maar als de kinders naar school gaan, kunnen de moeders ook (partime zeker) aan de slag.