Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 14:32

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Dat heb ik dus juist niet. Statistieken zeggen mij niet altijd zoveel, in hoeverre zijn die geloofwaardig.

Gelukkig voor mijzelf dat ik mijn mening en ervaring daar wel op baseer en zo hoort het ook in mijn ogen.

Wat is niet mogelijk niet geloofwaardig aan statistieken? Je weet hoe die verzameld worden?
En waarom hoort dat ook zo volgens jou? Onderbouw het eens?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:17

Krips schreef:
Totaal is toegenomen maar niet westers is volgens mij afgenomen.

idd totaal is toegenomen en dat is dus al teveel
we zijn VOL
wachtrijen overal van hier naar tokio, in de zorg, in de woningmarkt, enz enz
moet nou maar eens afgelopen zijn en eerst de mensen helpen die hier al wonen

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:20

Wat is toegenomen zijn dus geen mensen die nu worden aangevallen. Zoals mensen met een achtergrond in Marokko en in Turkije maar bijvoorbeeld uit Duitsland en Frankrijk. Westerse allochtonen.
Laatst bijgewerkt door Krips op 18-05-10 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:23

Krips schreef:
Wat is toegenomen zijn dus geen mensen die nu worden aangevallen. Zoals mensen met een achtergrond in Marokko en in Turkije maar bijvoorbeeld uit Duitsland en Frankrijk. Westerse allochtonen. Maar als ik goed keek, moet ik even weer de link erbij pakken was er een migratie tekort. Er emigreren meer mensen dan dat er immigreren. Maar dan moet ik weer even in de tabel kijken.

nou in mijn ogen geen tekort hoor.......alles wat er uitgaat maakt tenslotte weer ruimte voor ons wachtende!
eerst eigen sjit oplossen,dan pas de rest weer binnenhalen

en wat betreft de mensen die nu worden aangevallen......ik ben ook van mening dat er genoeg uitschot tussen zit
maargoed allemaal over 1 kam scheren kan niet dus dan gewoon harder aanpakken die handel
straffen zoals ze in land van voorouders zouden straffen, nou moet je zien hoe snel ze indimmen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:23

Hoezo zijn wij vol? Waar baseer je dat op?
Hoeveel immigranten staan dan op de "overvolle" wachtlijsten?

Hier mogen ze (bijna) geen huizen meer bouwen omdat ze anders leeg komen te staan (ook de goedkopere).

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:25

Nee dat van dat tekort heb ik al gewist. want dat was enkel in een paar jaar en in een bepaalde leeftijdsklasse zo. En tekort dat is gewoon de term die je voor migratie gebruikt wanneer emigratie en immigratie niet gelijk zijn.

Krips

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:26

Bovendien met de vergrijzing kunnen wij immigranten in de leeftijdsklasse beroepsbevolking heel goed gebruiken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:28

Brainless schreef:
Hoezo zijn wij vol? Waar baseer je dat op?
Hoeveel immigranten staan dan op de "overvolle" wachtlijsten?

Hier mogen ze (bijna) geen huizen meer bouwen omdat ze anders leeg komen te staan (ook de goedkopere).

en hier sta ik al 7,5 jaar op de wachtlijst voor een gewone woning!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:30

Dat betekend dus dat de mensen niet goed verdeeld wonen in Nederland.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:31

dat komt omdat het werk ook niet goed verdeeld ligt
laat ze daar maar mee bezig houden in plaats van mensen binnen laten,dat is latere zorg
en eerst die gladjakkers hier harder aanpakken zodat ze het wel laten om nog iets uit te halen

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:34

Dat denk ik ook Brainless. En ik elke grote stad heb je dezelfde problematiek wat dat betreft. En dat heeft niets te maken met immigratie. En bij vol is vol krijg ik altijd nog een ander gevoel. Maar dat is misschien een andere discussie. Maar waarom hebben wij recht op welvaart e.d. en een ander 'volk' niet? Is dit stukje aarde alleen van de blonde Nederlander? Daar krijg ik altijd een beetje nare gevoelens van. Iedereen heeft toch recht op een toekomst?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:36

ikdoemaarwat schreef:
dat komt omdat het werk ook niet goed verdeeld ligt
laat ze daar maar mee bezig houden in plaats van mensen binnen laten,dat is latere zorg
en eerst die gladjakkers hier harder aanpakken zodat ze het wel laten om nog iets uit te halen

Hoe? Nogmaals. Alleen criminaliteit en kwajongens aanpakken? Of ook kijken waar het vandaan komt en ook daar wat aan doen? En wat voor criminaliteit bedoel je dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:37

Ik ben opzich wel voor een immigratiestop. Maar dan voor álle immigranten en niet alleen de niet-westerse allochtonen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:39

Krips schreef:
Dat denk ik ook Brainless. En ik elke grote stad heb je dezelfde problematiek wat dat betreft. En dat heeft niets te maken met immigratie. En bij vol is vol krijg ik altijd nog een ander gevoel. Maar dat is misschien een andere discussie. Maar waarom hebben wij recht op welvaart e.d. en een ander 'volk' niet? Is dit stukje aarde alleen van de blonde Nederlander? Daar krijg ik altijd een beetje nare gevoelens van. Iedereen heeft toch recht op een toekomst?

uh wat heeft blonde nederlander er nou mee te maken :? :7
je kan ook gewoon nederlander zeggen, zijn er tevens genoeg met bruin haar,of zwart, of grijs >;)
nederlanders hebben idd recht op welvaart, en mensen van buitenaf komen alleen maar hier vanwege de welvaart
gezellig joh laten we alles in dat kleine waterlandje proppen!
of begin eens met een verbetering in eigen land (zoals ik daar dan over denk)

eerst de mensen hier en dan pas mensen van buitenaf
zo moeilijk is dat niet te snappen toch

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:41

Daar denken wij dus verschillend over.
Hoeveel mensen houd je over als iedereen terug moet naar het land van zijn voorouders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:41

Allemaal leuk die polariserende praat om buitenlanders te weren (en als stap 2 het land uit te jagen), maar wie moet er dan het vuilnis ophalen? Laat die Nederlanders eens van hun voetstuk afdalen en zelf het vuile werk opknappen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:43

Brainless schreef:
Hoeveel mensen houd je over als iedereen terug moet naar het land van zijn voorouders?

daar heb ik het toch niet over! :?

ik heb het over mensen van buitenaf weren.....
ik heb het niet over mensen wegjagen zoals hier gesproken wordt

lovely: sorry maar dat is in mijn ogen echt koeienpoep! mijn oom is zo nederlander als maar kan en is toevallig al 20 jaar werkzaam als vuilnisman!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:45

@ Ikdoemaarwat
Snap je helemaal niet wat ik bedoel?
Je zegt het al met je een na laatste zin.
Eigen volk eerst?
Dat is waar ik moeite mee heb. En ik snap ook wel dat mijn redenatie snel spaak loopt omdat indd niet de hele derde wereld in Nederland kan gaan wonen. Maar aan de andere kant. Wij mogen ons in onze handjes knijpen dat we in zo een welvarend land wonen als in Nederland en al die rijkdom en welvaart kunnen wij ook best wat meer delen. De mensen die nu in Nederland wonen en allochtoon zijn hebben iig recht op die welvaart want zij zijn Nederlander. Ik ben dus niet voor een gehele immigratiestop. Sowieso nu met het grote Europa waar ik groot voorstander van ben zal er een wisseling gaan plaatsvinden, vind al plaatst. Zowel emigratie als immigratie zal tussen landen plaatsvinden. En ik vind dat politieke vluchtelingen sowieso welkom moeten zijn en onderdak en veiligheid moeten kunnen genieten in ons land. En toch blijf ik het moeilijk vinden met economische vluchtelingen. Als een moeder haar kinderen niet meer te eten kan geven en hele gezinnen sterven van de honger.. Dat kunnen we toch niet zomaar negeren?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:47

ikdoemaarwat schreef:
Brainless schreef:

daar heb ik het toch niet over! :?

ik heb het over mensen van buitenaf weren.....
ik heb het niet over mensen wegjagen zoals hier gesproken wordt

lovely: sorry maar dat is in mijn ogen echt koeienpoep! mijn oom is zo nederlander als maar kan en is toevallig al 20 jaar werkzaam als vuilnisman!

Nou dat is helemaal geen onzin hoor. Wat lovely zegt. Tuurlijk zijn er ook Nederlanders die laag geschoold werk doen, maar toch zijn er een hoop immigranten die juist dat soort werk doen. Kijk maar naar de Polen die in de tuinderijen komen werken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:50

Krips schreef:
Maar dat cultuurverschil vervaagt toch binnen een generatie? Ik ben het er overigens niet echt mee eens. Er is misschien wel een cultuurverschil maar ik denk niet dat dat betekend dat men de kinderen niet goed opvoed. Maar als dat wel zo is dan is de enige oplossing toch jongeren goed ondersteunen door middel van goed en persoonlijk onderwijs. Jongeren wegwijs en welkom maken binnen de maatschappij. Ouders alle handvaten aanbieden om kennis te nemen van onze maatschappij. Positief benaderen in plaats van negatief. En bovendien de nieuwe generatie stimuleren en de tijd geven.

Ik weet dat het gebeurt binnen die gezinnen dat de ouders van niets weten of het probleem niet belangrijk vinden. Of dat vervaagt binnen een generatie weet ik niet, ben ik niet zo zeker van.

Bedoel je dat deze kinderen niet goed genoeg worden begeleid, ze worden net zo behandeld als de nederlandse kinderen op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:51

Niet alleen in de tuinderijen, maar ook in de fabrieken waar de boterhammetjes en de hagelslag wordt gemaakt, enzovoort, enzovoort. Overal op plekken waar Nederlanders zich al sinds jaar en dag te goed voor voelen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:53

MamboBeach schreef:
Krips schreef:
Maar dat cultuurverschil vervaagt toch binnen een generatie? Ik ben het er overigens niet echt mee eens. Er is misschien wel een cultuurverschil maar ik denk niet dat dat betekend dat men de kinderen niet goed opvoed. Maar als dat wel zo is dan is de enige oplossing toch jongeren goed ondersteunen door middel van goed en persoonlijk onderwijs. Jongeren wegwijs en welkom maken binnen de maatschappij. Ouders alle handvaten aanbieden om kennis te nemen van onze maatschappij. Positief benaderen in plaats van negatief. En bovendien de nieuwe generatie stimuleren en de tijd geven.

Ik weet dat het gebeurt binnen die gezinnen dat de ouders van niets weten of het probleem niet belangrijk vinden. Of dat vervaagt binnen een generatie weet ik niet, ben ik niet zo zeker van.

Bedoel je dat deze kinderen niet goed genoeg worden begeleid, ze worden net zo behandeld als de nederlandse kinderen op school.

Ik vind ook dat Nederlandse kinderen niet voldoende begeleid worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:58

Krips schreef:

Jij stelt het heel anders, dan kun je wel zeggen dat heel Afrika in NL mag wonen, dat gaat natuurlijk niet, dat begrijp je zelf ook wel. Als nederlander doen we toch ook ons best om die landen te helpen?

Het gaat erom dat je in NL de nederlandse cultuur, wetten enz. hebt en in andere landen andere culturen en daar behoor je je gewoon aan aan te passen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:59

Lovely schreef:
Niet alleen in de tuinderijen, maar ook in de fabrieken waar de boterhammetjes en de hagelslag wordt gemaakt, enzovoort, enzovoort. Overal op plekken waar Nederlanders zich al sinds jaar en dag te goed voor voelen.

Ach joh, schei uit, ik ken zat NL die dat doen hoor, ik vind het echt bull wat je zegt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:00

Krips, die scholing is voor mij een heel ander discussiepunt.