70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:30

Zonnetje81 schreef:
C: waarom hebben we niet in NL een database met DNA van iedereen?

Omdat daar heel veel bezwaren aan kleven die in veel gevallen de voordelen niet overtreffen.
Ook in deze situatie kan er een match gevonden worden zonder een centraal archief. Daar zitten nog veel te veel beveiligingsrisico's aan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:33

Pim Donders is de zoon van de burgemeester van Geldrop. Precies wat je zegt; zo ver weg maar ook zo dichtbij. ;(

Net een walgelijk walgelijk item van SBS6 Hart van Nederland. Een stel wat ook met Stip naar Zuid-Afrika was geweest, precies dezelfde reis met zelfde maatschappij enzo. Maar waren twee weken eerder gegaan. ''Nou, we hadden ook dood kunnen zijn''. Een dramatisch item over twee mensen die ook in dat vliegtuig hadden kunnen zitten. Gatver, wat een zielige sensatie. Bah. :r

Zonnetje81

Re: 62 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:34

Ja gaat nergens over!!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:39

Echt vreselijk die vliegramp!
Drie dorpsgenoten van mij zijn overleden, kende ze niet maar het verhaal..;
Moeder(44 jaar) met twee kindjes (14 en 12) gingen naar Zuid-Afrika, op bezoek bij hun echte vader die daar woont. De huidige echtgenoot (ook 44 jaar) is thuis gebleven.
Nu is hij de enigste van dat gezin over ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:39

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:41

Jeroennn schreef:
Echt vreselijk die vliegramp!
Drie dorpsgenoten van mij zijn overleden, kende ze niet maar het verhaal..;
Moeder(44 jaar) met twee kindjes (14 en 12) gingen naar Zuid-Afrika, op bezoek bij hun echte vader die daar woont. De huidige echtgenoot (ook 44 jaar) is thuis gebleven.
Nu is hij de enigste van dat gezin over ;(

Uit Groesbeek? Een van die kinderen (van 14 jaar) zat dus blijkbaar bij mij op school..

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:43

Jup, idd veel te dicht bij :\
Afgrijselijk wat er gebeurd is..
Maar hierdoor niet meer durven te vliegen? Nee, in de auto heb je meer kans op 'n ongeluk.. Maar dan alsnog, 't is tragisch wat er gebeurd is :\

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:44

Met een vliegtuig is het dat als het mis gaat, het ook goed mis gaat..

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:57

Tante van vriendin van mij is overleden bij dit ongeluk..
Vind het echt erg wat er is gebeurd!

Bij mij eigen denk ik ook; als er 1 iemand achterblijft die niet mee is gegaan van het gezin; zou je dan toch niet "willen" dat je ook in dat vliegtuig zat?? (misschien raar idee, maar dit spookt toch in mij rond..)

Ook vind ik het raar dat er maar 1 overlevende is. Dit hoor je eigenlijk nooit.. Altijd ongeveer de helft of iedereen die is omgekomen of de overlevende zijn..

Veel sterkte voor de nabestaanden
Laatst bijgewerkt door Jade91 op 13-05-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:59

Jaro_Lover schreef:
Tante (vlissingen, ex zangeres) van vriendin van mij is overleden bij dit ongeluk..

Bij mij eigen denk ik ook; als er 1 iemand achterblijft die niet mee is gegaan van het gezin; zou je dan toch niet "willen" dat je ook in dat vliegtuig zat?? (misschien raar idee, maar dit spookt toch in mij rond..)

Ook vind ik het raar dat er maar 1 overlevende is. Dit hoor je eigenlijk nooit.. Altijd ongeveer de helft of iedereen die is omgekomen..

Vorig jaar is het zelfs nog voorgekomen dat één meisje een vliegramp heeft overleefd.

*zoekt link.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6710 ... tml?p=13,1

Een overzicht.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:51

_Judith schreef:
Met een vliegtuig is het dat als het mis gaat, het ook goed mis gaat..

Juist, dat vind ik ook het "enge" aan vliegen. Als er iets misgaat dan heb je daar zelf geen controle over en dan gaat het ook goed fout meteen, of nou ja, vaak. We moeten die hele knappe piloten in Amerika die dat vliegtuig toen op die rivier geparkeerd hebben niet vergeten ( die hadden het zelf toch niet overleefd of herinner me ik nu iets anders? Lijkt me ook knap "banketstaaf", dan red je zoveel mensen en dan overleef je het zelf niet :n )

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:05

Ik hoop dat de media zich een beetje in kan houden en luistert naar het verzoek van de nabestaanden..

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:20

er zijn 70 nederlanders, dat jongetje is zijn ouders en broer verloren.. (weet niet of dat al gezegd is..)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:20

heb je een bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:21

Welke bron niet bedoel je Jolliegirl ;) Staat werkelijk op alle sites!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:22

Ik las verkeerd, sorry :=

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:59

Muzefee schreef:
Jaro_Lover schreef:
Tante (vlissingen, ex zangeres) van vriendin van mij is overleden bij dit ongeluk..

Ook vind ik het raar dat er maar 1 overlevende is. Dit hoor je eigenlijk nooit.. Altijd ongeveer de helft of iedereen die is omgekomen..

Vorig jaar is het zelfs nog voorgekomen dat één meisje een vliegramp heeft overleefd.

*zoekt link.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6710 ... tml?p=13,1

Een overzicht.

Het valt me op dat er veel kinderen zijn die het overleven.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:01

Echt dat stel op sbs6....er zijn zoveel mensen die eerder gevlogen hebben, wat een onzin!!! Dat over de rug van zoveel slachtoffers bah :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:02

Vreselijk, arme kind, die is de ouders en broer kwijt, en ook nog eens zwaargewond, dan denk ik die is ook beter af geweest als die ook niet had overleefd, nu heeft hij het heel zwaar.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:05

Echt verschrikkelijk, al die mensen die zijn omgekomen. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.

Ik heb overigens twee jaar geleden met afriqiyah gevlogen. Toen verliep alles soepel en kwam de maatschappij mij niet als onprofessioneel over.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:43

Wat walgelijk, de Telegraaf heeft gister een telefoongesprek met Ruben gehad. De arts drukte blijkbaar zo de mobiel in z'n handen. Ook al die camera's toelaten had ik al zo m'n vraagtekens bij, maar hier heb ik helemaal geen woorden voor. Absurd gewoon!! Volgens de Telegraaf weet hij nog niet dat z'n ouders en broertje overleden zijn. |(

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:07

Toekie schreef:
Net een walgelijk walgelijk item van SBS6 Hart van Nederland. Een stel wat ook met Stip naar Zuid-Afrika was geweest, precies dezelfde reis met zelfde maatschappij enzo. Maar waren twee weken eerder gegaan. ''Nou, we hadden ook dood kunnen zijn''. Een dramatisch item over twee mensen die ook in dat vliegtuig hadden kunnen zitten. Gatver, wat een zielige sensatie. Bah. :r

Ja, idd. Zo kan ik het ook. Kennisje van mij komt volgende week terug uit Z.Afrika. Vliegtuig had een week later kunnen vallen, was ze ook dood geweest. Ben ik nu eigenlijk ook wel zielig. Not dus :roll:
Misschien dat het voor sommige nabestaanden hun manier van verwerken is (maar ja, hoe verwerk je zoiets?!?) om het zo op tv te vertellen, maar ik blijf het sensatiezucht vinden. Een foto van een stukgewaaide Donald Duck op de rampplek zou ik even veelzeggend en misschien nog wel pakkender vinden...ook sensatie natuurlijk, maar daar tref je de achterblijvende mensen niet mee. Ook dat arme ventje dat vast nog geen flauw idee heeft wat hem is overkomen. Vind het zo triest...

Voor iedereen die iemand is verloren, een veel te kort schietende :(:) en vooral héél, héél veel sterkte de komende tijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:53

De grijnsjes op hun gezicht vond ik walchelijk. Zoiets wil je toch niet zien en horen als je net bekenden/familie kwijt bent?

Gentlegiant

Re: 70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:09

Verschrikkelijk vooral voor het jongetje

En dan ook nog die stomme media derbij daar word die nog ongelukkiger van hij word telkens weer met het feit geconfronteerd dat zijn ouders overleden zijn....

Ik heb er geen woorden voor

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:42

russel schreef:
De grijnsjes op hun gezicht vond ik walchelijk. Zoiets wil je toch niet zien en horen als je net bekenden/familie kwijt bent?

Jahhh ik ging naar bed vraagt mijn vriend, en nog wat nieuws? Ik dus over dat echtpaar vertellen en ik zei: en die grijns op hun gezicht!!! BAHHHHH