Vala schreef:Hij heeft in ieder geval al bereikt dat er 13 pagina's op Bokt aan gewijd worden inclusief beledigende reacties naar elkaar. Applaus!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber2202 schreef:Dat was een orthodox-Joods uitziende man, zo'n type met krullen
zoals ze m hierboven beschrijven in de tekst..
Fijne vent!
Citaat:Beatrix bezoekt gewonden incident
Update: dinsdag 4 mei 2010, 21:05
Koningin Beatrix heeft kort na het incident op de Dam de mensen bezocht die gewond zijn geraakt. Dat gebeurde op de plek waar ze werden opgevangen voor ze naar het ziekenhuis werden gebracht.
Volgens de Amsterdamse burgemeester Asscher wilde de koningin per se dat de herdenking na het incident doorging. Hij noemt het " vreselijk triest" dat de herdenking in de war is geschopt.
Ook premier Balkenende noemt het een triest incident, vooral omdat het tijdens de twee minuten stilte gebeurde. Volgens hem kan het haast niet anders dan dat de man die de paniek veroorzaakte, dat bewust deed.
bron nos.
kehdra schreef:Je ziet in dat filmpje ook dat zo'n man/jongen gelijk opkijkt als die man begint te schreeuwen.Op het eerste youtube filmpje wat werd gegeven in dit topic, is heel duidelijk een schreeuwende man te horen, daarna twee gillende meisjes, en daarna klappen. Ik moet eerijk zeggen dat ik die eerste schreeuw wat vreemd vind...
Citaat:Nou dat vind ik wel heel erg grof.. Ik zou eerst wel eens precies willen weten wat nou de reden was waarom hij zou schreeuwde.
Karin schreef:Even advocaat van de duivel spelen en een andere speculatie de wereld in helpen:
De man zag er Joods orthodox uit? Misschien werd hij wel zo aangegrepen door het hele gebeuren dat hij in een soort trance raakte en zijn verdriet of andere spanning op deze manier uitte. Een oerkreet die hij niet in de hand had. Ik noem maar wat.
Verder ga ik met Shadow mee. Laat ze eerst maar eens onderzoeken wat er nou precies is gebeurd en waarom het gebeurde. Het is zó ontzettend makkelijk om dingen te roepen als 'terug naar z'n eigen land'.
Zqw39 schreef:Gewoon in het filmpje dat hier in het topic staat.. http://www.youtube.com/watch?v=rNDpawdHR8wwelk filmpje is dat eigenlijk? Heb wel een filmpje in dit topic gezien, maar daar kon je het niet op zien.
Shadow0 schreef:Wist iemand trouwens nog hoe de kristalnacht is begonnen?direct na het vertrek van Hitler hield Goebbels rond 22 uur een toespraak. In deze toespraak meldde hij dat Vom Rath was bezweken en vervolgde: "Moet ik u vertellen tot welk ras het vuile zwijn behoorde dat deze lage misdaad heeft begaan? Een Jood!". Volgens Goebbels was het niet alleen de schuld van Grynszpan dat Vom Rath was omgekomen, het hele Jodendom was verantwoordelijk. Goebbels riep de aanwezigen op "Deze aanval van het internationale Jodendom niet onbeantwoord laten, we moeten wraak nemen! Gezamenlijk moeten we ons antwoord formuleren op deze Joodse moord en de dreiging die het internationale Jodendom voor ons roemrijke Duitse Rijk betekent!"[5] De aanwezigen kregen daarmee geen expliciet bevel om Joden aan te vallen maar werden wel aangemoedigd. Ook was inmiddels duidelijk dat de politie niet in zou grijpen. Goebbels schreef later in zijn dagboek dat hij en Hitler vonden dat "de Joden maar een keer de woede van het volk moesten voelen".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
Je hoopt dat mensen in meer dan 70 jaar geleerd hebben om iets verstandiger te handelen en zich niet aan te laten wakkeren tot vlugge conclusies en daaropvolgend geweld.
KoudbloedKim schreef:Zqw39 schreef:Gewoon in het filmpje dat hier in het topic staat.. http://www.youtube.com/watch?v=rNDpawdHR8wwelk filmpje is dat eigenlijk? Heb wel een filmpje in dit topic gezien, maar daar kon je het niet op zien.
Gelijk in het begin..
Sieltjuh schreef:Ahtnamas schreef:Meen je dat nou serieus? Dus jij lost geweld met geweld op?Jammer dat ze die gozer opgepakt hebben... had veel liever gehad dat 'iemand' hem even flink te grazen had genomen vanavond. Niet alles is nog bekend maar als deze gozer puur uit was op het verstoren van de dodenherdenking dan mag hij wat mij betreft alle schaafwonden, beurse plekken oplopen en alle botten breken van iedereen die vanavond door zijn smerige actie gewond is geraakt.
kehdra schreef:Hoe ziet een joods orthodoxe eruit dan?kom op zeg.