Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:22

Vala schreef:
Hij heeft in ieder geval al bereikt dat er 13 pagina's op Bokt aan gewijd worden inclusief beledigende reacties naar elkaar. Applaus! :+

_O- _O- _O-

MaaikeMo

Pfff, ik schrok me helemaal rot met de dodenherdenking.. Enige wat ik kon uitbrengen was: het kan toch niet waar zijn???

Toen ik hoorde dat het kwam doordat iemand onwel was geworden, was ik redelijk opgelucht. Maar nu komt het verhaal weer dat het met opzet is gedaan.. Vreselijk! Waar haalt die man het lef vandaan...

Sieltjuh

Vala schreef:
Hij heeft in ieder geval al bereikt dat er 13 pagina's op Bokt aan gewijd worden inclusief beledigende reacties naar elkaar. Applaus! :+

Daar is toch geen gillende man met een koffer voor nodig ;)

kehdra

amber2202 schreef:
Dat was een orthodox-Joods uitziende man, zo'n type met krullen

zoals ze m hierboven beschrijven in de tekst.. :P
Fijne vent!

Hoe ziet een joods orthodoxe eruit dan? :+ kom op zeg.

ik dacht dat er dubbele beveiliging was vandaag.....

Op het eerste youtube filmpje wat werd gegeven in dit topic, is heel duidelijk een schreeuwende man te horen, daarna twee gillende meisjes, en daarna klappen. Ik moet eerijk zeggen dat ik die eerste schreeuw wat vreemd vind...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:23

Even advocaat van de duivel spelen en een andere speculatie de wereld in helpen:

De man zag er Joods orthodox uit? Misschien werd hij wel zo aangegrepen door het hele gebeuren dat hij in een soort trance raakte en zijn verdriet of andere spanning op deze manier uitte. Een oerkreet die hij niet in de hand had. Ik noem maar wat.

Verder ga ik met Shadow mee. Laat ze eerst maar eens onderzoeken wat er nou precies is gebeurd en waarom het gebeurde. Het is zó ontzettend makkelijk om dingen te roepen als 'terug naar z'n eigen land'. :roll:
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-05-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zqw39

Citaat:
Beatrix bezoekt gewonden incident
Update: dinsdag 4 mei 2010, 21:05

Koningin Beatrix heeft kort na het incident op de Dam de mensen bezocht die gewond zijn geraakt. Dat gebeurde op de plek waar ze werden opgevangen voor ze naar het ziekenhuis werden gebracht.

Volgens de Amsterdamse burgemeester Asscher wilde de koningin per se dat de herdenking na het incident doorging. Hij noemt het " vreselijk triest" dat de herdenking in de war is geschopt.

Ook premier Balkenende noemt het een triest incident, vooral omdat het tijdens de twee minuten stilte gebeurde. Volgens hem kan het haast niet anders dan dat de man die de paniek veroorzaakte, dat bewust deed.
bron nos.

Top vind ik dat van Beatrix. :)

iirrssjjee

Ik had het zelf niet eens gezien.
Mensen op msn vroegen of ik het gezien had.
Gelijk op youtube zoeken ofcourse...
Echt erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:24

kehdra schreef:
Op het eerste youtube filmpje wat werd gegeven in dit topic, is heel duidelijk een schreeuwende man te horen, daarna twee gillende meisjes, en daarna klappen. Ik moet eerijk zeggen dat ik die eerste schreeuw wat vreemd vind...
Je ziet in dat filmpje ook dat zo'n man/jongen gelijk opkijkt als die man begint te schreeuwen. :j

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:25

Citaat:
Nou dat vind ik wel heel erg grof.. Ik zou eerst wel eens precies willen weten wat nou de reden was waarom hij zou schreeuwde. :j

Hij staat daar niet voor niks een belangrijk iets te verstoren en dat doet zo'n man niet om een verjaardagsliedje of wat dan ook te gaan schreeuwen hoor, je bent te goedgelovig voor deze wereld!

kehdra

Karin schreef:
Even advocaat van de duivel spelen en een andere speculatie de wereld in helpen:

De man zag er Joods orthodox uit? Misschien werd hij wel zo aangegrepen door het hele gebeuren dat hij in een soort trance raakte en zijn verdriet of andere spanning op deze manier uitte. Een oerkreet die hij niet in de hand had. Ik noem maar wat.

Verder ga ik met Shadow mee. Laat ze eerst maar eens onderzoeken wat er nou precies is gebeurd en waarom het gebeurde. Het is zó ontzettend makkelijk om dingen te roepen als 'terug naar z'n eigen land'. :roll:

In een post boven jou, meldde ik dat ik die eerste schreeuw wat raar vond klinken, maar vond dat té speculerend, ik wilde er een Tarzan schreeuw van maken in mijn post :+

Zqw39

welk filmpje is dat eigenlijk? Heb wel een filmpje in dit topic gezien, maar daar kon je het niet op zien. ;)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:26

eeens even op youtube kijken :') Ik hoorde alleen die gil van dat meisje maar volgens mij is het allemaal wel goed afgelopen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:26

Wist iemand trouwens nog hoe de kristalnacht is begonnen?

direct na het vertrek van Hitler hield Goebbels rond 22 uur een toespraak. In deze toespraak meldde hij dat Vom Rath was bezweken en vervolgde: "Moet ik u vertellen tot welk ras het vuile zwijn behoorde dat deze lage misdaad heeft begaan? Een Jood!". Volgens Goebbels was het niet alleen de schuld van Grynszpan dat Vom Rath was omgekomen, het hele Jodendom was verantwoordelijk. Goebbels riep de aanwezigen op "Deze aanval van het internationale Jodendom niet onbeantwoord laten, we moeten wraak nemen! Gezamenlijk moeten we ons antwoord formuleren op deze Joodse moord en de dreiging die het internationale Jodendom voor ons roemrijke Duitse Rijk betekent!"[5] De aanwezigen kregen daarmee geen expliciet bevel om Joden aan te vallen maar werden wel aangemoedigd. Ook was inmiddels duidelijk dat de politie niet in zou grijpen. Goebbels schreef later in zijn dagboek dat hij en Hitler vonden dat "de Joden maar een keer de woede van het volk moesten voelen".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht

Je hoopt dat mensen in meer dan 70 jaar geleerd hebben om iets verstandiger te handelen en zich niet aan te laten wakkeren tot vlugge conclusies en daaropvolgend geweld.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:27

dynamiek schreef:
Hij staat daar niet voor niks een belangrijk iets te verstoren en dat doet zo'n man niet om een verjaardagsliedje of wat dan ook te gaan schreeuwen hoor, je bent te goedgelovig voor deze wereld!

Natuurlijk, meteen uitgaan van boze opzet. :j

Isabelliej

Dit is toch verschrikkelijk! :n
Zelfs de dodendeking wordt verstoord, een moment waarop we juist stil moeten staan.
Laten we hopen dat hier een goede reden voor was..

kehdra

Anoniem

Zqw39 schreef:
welk filmpje is dat eigenlijk? Heb wel een filmpje in dit topic gezien, maar daar kon je het niet op zien. ;)
Gewoon in het filmpje dat hier in het topic staat.. http://www.youtube.com/watch?v=rNDpawdHR8w
Gelijk in het begin..

Exit13

Goed gezegd Shadow!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:28

Shadow0 schreef:
Wist iemand trouwens nog hoe de kristalnacht is begonnen?

direct na het vertrek van Hitler hield Goebbels rond 22 uur een toespraak. In deze toespraak meldde hij dat Vom Rath was bezweken en vervolgde: "Moet ik u vertellen tot welk ras het vuile zwijn behoorde dat deze lage misdaad heeft begaan? Een Jood!". Volgens Goebbels was het niet alleen de schuld van Grynszpan dat Vom Rath was omgekomen, het hele Jodendom was verantwoordelijk. Goebbels riep de aanwezigen op "Deze aanval van het internationale Jodendom niet onbeantwoord laten, we moeten wraak nemen! Gezamenlijk moeten we ons antwoord formuleren op deze Joodse moord en de dreiging die het internationale Jodendom voor ons roemrijke Duitse Rijk betekent!"[5] De aanwezigen kregen daarmee geen expliciet bevel om Joden aan te vallen maar werden wel aangemoedigd. Ook was inmiddels duidelijk dat de politie niet in zou grijpen. Goebbels schreef later in zijn dagboek dat hij en Hitler vonden dat "de Joden maar een keer de woede van het volk moesten voelen".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht

Je hoopt dat mensen in meer dan 70 jaar geleerd hebben om iets verstandiger te handelen en zich niet aan te laten wakkeren tot vlugge conclusies en daaropvolgend geweld.

Helemaal op zijn plaats; dit stuk geschiedenis!
Bedankt!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:29

Karin

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:29

Dank je wel Shadow. :j

furious

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:30

Echt respectloos :n
Ben benieuwd wat hiermee gaat gebeuren.

Ahtnamas

Sieltjuh schreef:
Ahtnamas schreef:
Jammer dat ze die gozer opgepakt hebben... had veel liever gehad dat 'iemand' hem even flink te grazen had genomen vanavond. Niet alles is nog bekend maar als deze gozer puur uit was op het verstoren van de dodenherdenking dan mag hij wat mij betreft alle schaafwonden, beurse plekken oplopen en alle botten breken van iedereen die vanavond door zijn smerige actie gewond is geraakt.
Meen je dat nou serieus? Dus jij lost geweld met geweld op?

Ik ben helemaal geen geweldadig persoon... echt niet. Heb zelf nog nooit een klap uitgedeeld of zelf gekregen. En nee... geweld met geweld oplossen is niet een goede oplossing, maar....

De dodenherdenking is voor mij enorm belangrijk en ook voor vele andere landgenoten. Je merkt het steeds vaker dat er minder respect is voor de dodenherdenking. Zo lees ik berichten van kennissen over buren die extra veel lawaai maken tijdens de twee minuten stilte, heb het zelf meegemaakt met feestende buren tijdens de twee minuten stilte. Heb ik op mijn werk een keer twintig keer moeten vragen of ik mijn werk neer kon leggen voor de dodenherdenking (was toen paar jaar jonger, nu zou ik gewoon weglopen en na 5 minuten weer terug komen).

Ik voel me gewoon ontzettend gekwetst en verdrietig door wat er gebeurd is.... En ja, dan ben ik van mening dat deze persoon minstens de pijn mag voelen die hij veroorzaakt heeft. En nee.. ik geloof niet in het Nederlandse rechtssysteem en ben er ook niet van overtuigd dat deze man de straf krijgt die hij verdient.

abdcefblabla

kehdra schreef:
Hoe ziet een joods orthodoxe eruit dan? :+ kom op zeg.

nou, die zien er nogal herkenbaar uit. ;) Ik ben zelf een tijd in Israel geweest en je herkend ze uit duizenden. Pijpekrul achter de oor, in pak, vier touwtjes onder het shirt vandaan, om maar een paar dingen te noemen. Vind jouw reactie ook nogal kort door de bocht. Als ze nou had gezegd "Het was vast een belg!" dan had ik je reactie kunnen begrijpen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:31

Belachelijk dat het weer door 1 iemand verprutst word, gelukkig geen doden gevallen.