Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:58

Jose1985 schreef:
-:(- -:(- -:(-

Arke doet niet aan kosteloos annuleren, we moeten gewoon 100% betalen vanwege het late afzeggen en omdat we geen pakketreis geboekt hebben maar losse tickets en los hotel.
-:(- -:(- -:(-

WTF ?!?! :( :( :( :( :( :(

Dat kan toch niet zomaar ?!

Hoe lang zou je gaan ?!
En verzetten dan...

Of wil je perse annuleren ?

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:01

Nee nog niet, maar de kans dat ze om gaan boeken is nihil werd ons net over de telefoon gemeld. Ga nu maar de annuleringsverzekering bellen hoe of wat en de ANVR. *zucht*. Tickets heb ik nog wel hoop op dat we die om kunnen boeken of vergoed worden maar het hotel grrrrr

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:01

Jose, kun je niks verhalen op je annuleringsverzekering?

Hehe! Onze vlucht is omgeboekt! We gaan nu 21 april tot en met 2 mei. Moesten 46 pp bijbetalen..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:02

Jose1985 schreef:
Nee nog niet, maar de kans dat ze om gaan boeken is nihil werd ons net over de telefoon gemeld. Ga nu maar de annuleringsverzekering bellen hoe of wat en de ANVR. *zucht*. Tickets heb ik nog wel hoop op dat we die om kunnen boeken of vergoed worden maar het hotel grrrrr

Wou net zeggen, de Tickets is niet jullie schuld ?!?! Wat slecht zeg van Arke bah

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:02

oehh gelukkig mareska!!!!

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:03

Nee we willen juist heel graag! Als we om kunnen boeken ouden we dat meteen doen, ook als we een klein bedrag bij moeten betalen. We hebben nu alleen geinformeerd, er is nog niets definitief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:03

Jose1985 schreef:

Het punt is natuurlijk wel dat het hun ook maar overkomt en dat zij deze situatie niet kunnen veranderen. Misschien valt er later nog wel wat uit te slepen hoor, ik zou er nu niks over beslissen als ik jou was, niet terwijl je boos bent.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:04

Dan zou ik heel snel bellen en proberen om te boeken Jose, de dame die ik aan de telefoon had zag vliegtuigen met de minuut volgeboekt worden..

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:06

Lovely schreef:
Jose1985 schreef:

Het punt is natuurlijk wel dat het hun ook maar overkomt en dat zij deze situatie niet kunnen veranderen. Misschien valt er later nog wel wat uit te slepen hoor, ik zou er nu niks over beslissen als ik jou was, niet terwijl je boos bent.

Even tot 10 tellen ;) Het vervelende is dat we gisterenavond ook al gebeld hadden en toen werd ons gezegd dat we hetzelfde behandeld zouden worden als mensen met een pakketreis Nu wordt dus gezegd mensen met een pakketreis kunnen kosteloos annuleren en wij niet.

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:10

Mareska schreef:
Dan zou ik heel snel bellen en proberen om te boeken Jose, de dame die ik aan de telefoon had zag vliegtuigen met de minuut volgeboekt worden..

Maar hotel kan dus niet omgeboekt worden. Dat zouden we dus eerst moeten verhalen op de annuleringsverzekering. :(

Amber_

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:15

En probleem is.. dat er hier nog steeds niet opgenomen word!

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:16

Mijn ticket van vandaag heb ik gisteravond om weten te boeken naar morgen begin van de middag, maar ik geloof nooit dat het morgen al weer vliegt :\ Ik ben benieuwd wat nu. Ik kan niet later thuis komen ivm afspraken dus hoop dat ik het naar begin mei kan verzetten :(

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:17

Ik denk dat Arke en alle andere reisbureau's en buitengewoon druk hebben. Op een normale werkdag is de wachtijd bij Arke al meer dan een kwartier.. Daarnaast is het voor jullie maar ook voor Arke overmacht. Als je geen reis/annuleringsverzekering hebt.. kun jij en ook Arke er weinig aan doen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:18

Ze denken toch dat ze vandaag om 18.00 uur weer beginnen met vliegen???

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:21

Vlieg je met Arke Air of via een lijndienst?

Als het een lijndienst is en die lijndienst geeft wel restitutie dan moet je dat via Arke terugkrijgen.
Hotel is verder niets aan te doen inderdaad.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:22

Ga er maar niet te hard vanuit Laura1987.. Het is idd onmacht, gelukkig heb ik alleen nog maar hele behulpzame medewerkers aan de telefoon gehad. En gelukkig is mijn probleem voorlopig opgelost :D! Maar ik duim nog steeds dat de rest ook iets kan regelen.

Maar kun je niet de vlucht alvast omboeken of het hotel bellen Jose? Van afwachten word je ook niets wijzer. (Maar soms is dat wel het verstandigst..)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:22

Citaat:
Reizigers recht op compensatie vliegticket
Uitgegeven: 16 april 2010 10:15
Laatst gewijzigd: 16 april 2010 10:16

BRUSSEL - Gestrande reizigers uit de Europese Unie hebben recht op compensatie. Zelfs bij ''uitzonderlijke omstandigheden'', zoals nu het geval is met de aswolk die het vliegverkeer heeft platgelegd. Dat zei EU-commissaris Siim Kallas van Transport.
© AFPEU-burgers kunnen hun ticket omboeken naar een andere datum of hun ticket vergoed krijgen door de luchtvaartmaatschappij.

Ook wees Kallas op het 'recht van verzorging'. Gestrande reizigers hebben recht op zorg in de vorm van een drankje, eten en onderdak.

Daarnaast hebben passagiers op grond van de Europese regels recht op informatie van de luchtvaartmaatschappijen, voor zover die voorhanden is, zei Kallas. Zij moeten op de hoogte worden gesteld van annuleringen en de duur van vertragingen.

Hotel
Gedupeerde reizigers hebben echter geen recht op vergoeding van bijkomende schade. Als mensen hun vliegticket naar een zonnige vakantiebestemming terugvorderen bij de luchtvaartmaatschappij, krijgen zij bijvoorbeeld de reserveringskosten van hun hotel niet terugbetaald.

Dat is alleen aan de orde als een langdurige vertraging de schuld zou zijn van de luchtvaartmaatschappij
bron: nu.nl

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:24

laura1987 schreef:
Ze denken toch dat ze vandaag om 18.00 uur weer beginnen met vliegen???

Dat zeiden ze gister ook ;)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:28

zucht, dan wacht ik maar gewoon af en anders gaan wij inderdaad ook omboeken.

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:29

Ja ik heb het gelezen, ze staan in hun recht. Desalniettemin proberen we toch omboeken voor elkaar te krijgen. Annuleringsverzekering vergoed in dit geval 75%, zouden we 1 overnachting moeten betalen. Is te overzien, maar toch een domper.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:32

Hier ook nog even flink afwachten. Ik ga zondag naar Barcelona en daar kunnen ze nog niks over zeggen. Gelukkig wel een pakketreis anders werd het een duur tripje. Had in oktober al geboekt maar verstek laten gaan ivm het overlijden van een vriend. Dat krijg je dus niet terug, maar ik wilde wel graag naar de begrafenis. Nu misschien weer niet. Er rust een vloek op Barcelona. Hou nog maar even hoop dat ik zondag gewoon weer vlieg...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:45

Ja er is weer veel gecancelled e.d., dus heb weer alternatief transport geregeld :)
Ze hebben het onofficieel over 24 uur dicht, dit was rond 11:00 vanmorgen..
Maar goed, op de site staat idd alles tot 18:00 ..

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:46

Hey.. hier nog een wachter. ZOu vanmiddag om 18.35 naar FR moeten vliegen...
Alles is al gecanceled... mijn vlucht staat nog gepland. Hoop stiekem dat ik (desnoods met enige vertraging) nog wel kan. Het is voor een korte vakantie bij vrienden, dus anders annuleer ik en ga ik een paar weken later.
Gelukkig woon ik 10 min van het vliegveld, dus ik kan rustig afwachten.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:49

Amber_ schreef:
LuckySil schreef:
Weet iemand toevallig of er al bekend is hoelang dit gaat duren? Ik hoorde gister dat het dagen tot weken kan duren voordat het allemaal uit de lucht is,, maar dat het aan de wind ligt wanneer er weer gevlogen kan worden. Alleen waait het nu helaas amper :(

Dat is echt onbekend.. ;(

Ze hebben het erover dat de wolk wel verder gaat (dacht zuiden of noorden) maar in het weekend weer terug kan komen waaien..

En dan nog, wanneer alles weer vliegt, zit je met gigantische capaciteits problemen..

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:51

bij ons hetzelfde!!

Vlucht om 18.35 vanuit charleroi (dicht tot 18u) met ryanair (alles gecancelled tot 17u) naar rome!
Hoop zo dat er dan weer gevlogen kan worden..