Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:32

Ik vind sowieso die belastingschrijven een lastig iets. Waarom met schijven werken, en niet naar percentages. Dus ipv die zoveel procent belasting over zoveel inkomsten zeggen "je betaalt allemaal ***% van je inkomsten". Want je zal maar net met €5 in een schijf hoger zitten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:34

verplichting binnen een bepaalde straal van je werk te gaan wonen
ik ken mensen die perse in het noorden willen wonen maar in amsterdam werken

veel banen kunnen thuis gedaan worden via internet ed
er word nu ook al vergaderd via internet

er zijn een hoop van dat soort ideeën om hoop kosten voor mensen en overheid te besparen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:35

Heino schreef:
Stimuleren van thuiswerken vind ik ook erg goed! Kan natuurlijk niet met elke baan maar je lost er wel een deel probleem rondom kinderopvang mee op.

Hoe zie jij dat voor je dan? Kinderopvang is wel iets heel anders dan je werk thuis doen en ondertussen nog ff op de kinderen passen. ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:36

Heino schreef:
Ik vind sowieso die belastingschrijven een lastig iets. Waarom met schijven werken, en niet naar percentages. Dus ipv die zoveel procent belasting over zoveel inkomsten zeggen "je betaalt allemaal ***% van je inkomsten". Want je zal maar net met €5 in een schijf hoger zitten.

Dat vind ik ook wel een goed idee! Maar of mensen met topsalarissen dat ook vinden? En dat mag van mij wel met meer dingen.

Veel mensen wonen wel in een dichte straal bij hun werk, maar moeten van de baas ergens anders heen. Denk bijvoorbeeld aan bouwvakkers.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:39

Meer geld bezuinigen op onderdelen die gebaseerd zijn op het imago van NL ten opzichte van de andere Westerse landen.....

Laat de overige landen maar zien dat we in zwaar weer zitten, da's banketstaaf, maar geen schande.... (Ws komen er dan meer over de brug) Dan hoeft bv nl niet langer te doen alsof ze geen binnenlandse problematiek hebben, en geld zat hebben om over de balk te smijten.
Eerder genoemde voorbeelden waarin ik me kan vinden:
* Laat een deel van het materieel in oorlogsgebieden staan (tbv landen die onze rol over gaan nemen), verkoop niet, maar transporteer deze niet terug naar nl. Dáárom zijn de kosten voor eerdere terugtrekking uit Uruzgan zo opgelopen, (weggeven is véél goedkoper dan mee terug nemen) Laat de jsf voor wat het is.....(hoewel het nu vast te laat is..)
* Kunst: ik ben gek om -sommige kunst- maar dit is een luxe /imago- product. Zo moet iedere gemeente 10% van zijn bouwbudget besteden aan kunst (vandaar die vreselijke roestige "kunstwerken" langs de (snel-)wegen; da's compensatie voor de natuur die ze ingenomen hebben. Nou, laat men dat maar eens een paar jaar afschaffen,
* Uiteraard de bonussen, dan allemaal om (althans binnen nl) oneerlijke concurrentie weg te nemen,
* Ontwikkelingsgeld; zorg eerst maar eens dat dit bij de juiste mensen aankomt voordat men erin investeert. En dan nog kan het best wat minder.
* Mensen die vies zijn van werken (de uitkeringstrekkers die best werken kunnen) verplichten om (enkele uren) te werken. Bij banentekort; vrijwilligerswerk met behoud van uitkering.
*Boetes ophogen mag van mij ook best; die maak je immers zelf. Daarom hierin géén onderscheid naar ratio.......
* Koningshuis; poespas eraf, rest zelf betalen. Enkel koningin en troonopvolgers (1e lijn, niet al die reserve-opvolgers) financieren. De rest van het hele huis van oranje heeft toch geen echte functie?
* Thuiswerken / onderweg middels een intranet -> zeker handig als je toch met de trein reist...
* Misleidende reclames (wat mij betreft reclames in het algemeen......) niet toestaan, ook niet tolereren omdat er héél klein onderin beeld staat dat het eigen risico of blabla.. is (bijv. tel. abonnement jongeren, leningen met groot risico,

More?

Zoiets.....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:39

Rommulus: best kl*te dan wanneer je op projectbasis werkt en continu moet verhuizen...

Betteke: momenteel werkt mijn vriend voornamelijk in de avonden en studeer ik overdag. Maar wanneer wij kinderen zullen hebben zal ik overdag gaan werken (leent mijn studierichting zich erg voor) en hij waarschijnlijk nog steeds vooral in de avonden (hij werkt in het theater). Hierdoor kan hij overdag voor ons kind zorgen en ik 's avonds. Maar dat komt bij ons dus mooi uit omdat de banen zich daar toevallig voor lenen. Maar als er nu meer mogelijkheid komt om bvb 's avonds/'s weekends te werken kan je het zorgen voor je kinderen gemakkelijker op elkaar afstemmen en is er minder externe opvang nodig.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:40

Heino schreef:

Dan betaal je toch ook alleen maar een hoger tarief over die 5 euro die in die schijf hoger valt of ben ik nou gek?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:41

YankeeBoy schreef:
Dan betaal je toch ook alleen maar een hoger tarief over die 5 euro die in die schijf hoger valt of ben ik nou gek?

Kan hoor, ik ben geen held met belasting moet ik eerlijk zeggen :o
Maar bij diverse toeslagen is het zo dat je als je net boven die grens zit niets krijgt.
Oftewel: meer nuancering in schijven wat betreft belasting betalen/toeslagen krijgen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:42

* In grote(re) bedrijven efficientie promoten;kan zo de helft van de managers eruit....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:42

Citaat:
Bij banentekort
grenzen dicht. Ineens zijn er dan mensen te kort. Mensen die daar niet willen werken, uitkering stoppen.
Mensen die daar wel willen werken maar eerst meer verdiende, aanvullen. Maar niet thuis laten zitten omdat het minderwaardige banen zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:43

Irma_Maandag schreef:
* In grote(re) bedrijven efficientie promoten;kan zo de helft van de managers eruit....

Oh zo waar ja! Vooral bij bouwprojecten wordt werk drie keer opengebroken omdat men niet goed overlegd heeft met andere instanties en bedrijven...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:44

Heino schreef:
Kan hoor, ik ben geen held met belasting moet ik eerlijk zeggen :o
Maar bij diverse toeslagen is het zo dat je als je net boven die grens zit niets krijgt.
Oftewel: meer nuancering in schijven wat betreft belasting betalen/toeslagen krijgen

Ja, dat met die toeslagen is lastig.
Genoeg mensen die nu maar besluiten parttime te gaan werken omdat ze bij fulltime werk geen recht meer hebben op toeslag dit of toeslag dat.
Dat is ook zonde geld, die toeslagen zijn er voor mensen die niet zonder kunnen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:47

@ Heino: Juist.... en blijkt tijdens de bouw, twee managers later -wanneer men niet meer terug kan- dat de kosten toch -oeps....- twee- tot driemaal zo hoog zijn. Dan stellen we een duur onafhankelijk onderzoek in en komen wederom tot de conclusie dat we het de volgende keer beter moeten doen, want dit was niet zo goed gepland....

rommulus

het zelfde geld voor de mensen die ter plaatse cursusen geven

ik doe zo heel af en toe lotus werk maar dan moet ik ook naar amersfoort vanuit assen

er zijn natuurlijk wel de uitzonderingen op de regel
ik had het ook wat beter moeten formuleren
het zelfde geld voor aanemers ed

_sparta_

Dat hebben wij ook, we verdienen net te veel en vallen daardoor buiten elke toeslag. En sinds de euro kunnen ook wij het best gebruiken. (mag de gulden niet terug als bezuiniging optie?)
Eigenlijk moeten ze die toeslagen gewoon stoppen. En zoals Heino al aangaf, iedereen zoveel % van inkomen betalen. Daar kun je de toeslagen al in verwerken. (weer minder werk op de bureaus)

YankeeBoy

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:52

Ik vind het huidige belastingsysteem prima.
Hoe meer je verdient, hoe hoger het % belasting dat je over dat hoogste deel van je salaris verdient, dat is heel eerlijk.
Eerlijker dan iedereen zoveel % laten betalen, dat is oneerlijker hoor

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:53

Waarom is dat oneerlijker?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:53

_sparta_ schreef:
Dat hebben wij ook, we verdienen net te veel en vallen daardoor buiten elke toeslag. En sinds de euro kunnen ook wij het best gebruiken. (mag de gulden niet terug als bezuiniging optie?)

Ons huurhuis is net te duur voor de huurtoeslag... echt iets van €20 ofzo. Nu kunnen we het makkelijk redden (ook al zouden we bij €20 minder huur dus ineens wél recht hebben op toeslag) maar ik ben echt sterk voor de inkomensafhankelijke toeslagen en betaalgrenzen in percentages van je inkomsten ipv inkomstenschalen. Maar er zal vast een goede reden zijn waarom dat niet doorgevoerd kan worden (ook al zie ik hem niet ;))

Waarom is dat oneerlijker YankeeBoy? Nu valt iemand die 20.000 verdient in dezelfde schaal als iemand die 40.000 verdient (bij wijze van) en ze betalen evenveel belasting, hoewel er toch een enorm groot verschil tussen die twee zit.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:54

ThePast03 schreef:
Babsiej schreef:
Maar wat wil hier iedereen nou??

Dat we allemaal op bijstandsniveau gaan leven omdat er chronisch zieken zijn ?
Dat mensen die meer verdienen alles in moeten leveren voor zij die minder bedeeld zijn ?

Ooit vond de merendeel van de bevolking het niet meer dan normaal dat de sterkste schouders de zwaarste lasten droegen.
Nu vergelijk jij Nederland zelfs al met 3e wereldlanden.

Je hebt werkelijk geen idee waarover je praat aangezien je niet inziet dat een hoop mensen niet meer kunnen bezuinigen en gewoon op straat komen te staan als dit soort plannen doorgaan.
Je snap werkelijk niet hoe bevoorrecht je bent dat je kunt werken.

Ik vind het allemaal prima, maar sta niet raar te kijken als je straks je huis moet beveiligen als een bunker. Mensen gaan rare dingen doen als ze echt niets meer te verliezen hebben.
Sta ook niet raar te kijken als je steeds vaker in het nieuws hoort dat een compleet gezin zelfmoord heeft gepleegd.

Wat ik wil is dat de pil van Drion er gaat komen en voor iedereen beschikbaar is die daar om vraagt, maar dat had ik al eerder gemeld.

De zorg kan een heel stuk goedkoper, te beginnen met al die topmensen er eens uit gooien. Toen de zorg nog niet geprivatiseerd was waren er ook niet zoveel nodig.

Vreemd ook dat niemand zich richt op de veroorzakers van deze crisis en dat die veroorzakers het minste last gaan krijgen van de bezuinigingsmaatregelen. Dat mogen wij met zijn allen gaan betalen voor die mensen.

Nee nee, ik vergelijk ons niet met derde wereldlanden .. Mensen vinden dat ze het hier zo slecht hebben, er zijn genoeg mensen die niet maandelijks een paar honderd euro voor niks doen bijgeschreven krijgen hoor. Zorg is nu eenmaal ontzettend duur.

Ik ben idd blij dat ik kan werken, maar geloof me als de financiele situatie het toeliet zou ik ook Echt wel minder willen werken. Maar ik krijg geen zorgtoeslag, ik krijg geen koopsubsidie, ik krijg geen enkele toeslag. Omdat we Net meer verdienen .... Ja ik kan heus wel bezuinigen hoor, de hond kan eruit, de katten kunnen eruit, de kachel niet meer aan, de auto de deur uit ( wordt werk wel heeuwl lastig, maar wie weet wordt dat dan opgelost door meer thuiswerken :+ ). En nogmaals heb jij dan statisitieken waaruit blijkt dat deze gezinsdrama's uit financiele situaties ontstaan ? Veelal is jeugdzorg etc ook ingeschakeld en da zijn er toch wel meer problemen..Neemt niet weg dat het minder erg wordt..

Ik denk dat mensen gewoon geen zorgtoeslag meer moeten krijgen ,maar dit gewoon rechtstreeks naar de verzekering storten welke het in mindering brengt. duizenden mensen betalen nu de premie al niet maar strijken wel de zorgtoeslag op. Kost ontzettend veel geld. En scheelt dus ook op het moment dat je dit direct naar de verzekering stort.

En Nederland kennende sta je echt niet zomaar op straat .....

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:54

_sparta_ schreef:
Waarom is dat oneerlijker?

Nu is het zo, hoe meer je verdient, hoe hoger het % dat je daarover af moet dragen.
Dat is toch eerlijker dan iedereen maar 35% laten betalen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:55

bedenk me ineens dat dat km bedrijf's matig zou zijn hier dus een regeling op treffen
de rest zijn allemaal prive km zijn

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:57

Ik heb ook geen enkele toeslag Babsiej, toch schrijf ik de dingen die ik schrijf. En wij wonen in een koophuis, als het bij ons mis gaat krijgen we niets hoor. Ook al hebben we er heel hard voor gewerkt. Al 20 jaar.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:01

Nu snap ik je laatste post denk ik niet..

Wat bedoel je en toch schrijf je de dingen die je schrijft?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:02

Ik geloof dat ik heel andere dingen schrijf dan jij (of ik verwar je met iemand, kan ook best) en dat terwijl wij ook geen toeslagen krijgen, ik geen uitkering heb enz, net als jij.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:04

Het zou kunnen , ik weet niet wat je bedoeld....

En ieder mag er gelukkig over denken zoals hij/zij wil ;)