Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Ik vind sowieso die belastingschrijven een lastig iets. Waarom met schijven werken, en niet naar percentages. Dus ipv die zoveel procent belasting over zoveel inkomsten zeggen "je betaalt allemaal ***% van je inkomsten". Want je zal maar net met €5 in een schijf hoger zitten.
Heino schreef:Ik vind sowieso die belastingschrijven een lastig iets. Waarom met schijven werken, en niet naar percentages. Dus ipv die zoveel procent belasting over zoveel inkomsten zeggen "je betaalt allemaal ***% van je inkomsten". Want je zal maar net met €5 in een schijf hoger zitten.
YankeeBoy schreef:Dan betaal je toch ook alleen maar een hoger tarief over die 5 euro die in die schijf hoger valt of ben ik nou gek?
Heino schreef:Kan hoor, ik ben geen held met belasting moet ik eerlijk zeggen
Maar bij diverse toeslagen is het zo dat je als je net boven die grens zit niets krijgt.
Oftewel: meer nuancering in schijven wat betreft belasting betalen/toeslagen krijgen
_sparta_ schreef:Dat hebben wij ook, we verdienen net te veel en vallen daardoor buiten elke toeslag. En sinds de euro kunnen ook wij het best gebruiken. (mag de gulden niet terug als bezuiniging optie?)
ThePast03 schreef:Babsiej schreef:Maar wat wil hier iedereen nou??
Dat we allemaal op bijstandsniveau gaan leven omdat er chronisch zieken zijn ?
Dat mensen die meer verdienen alles in moeten leveren voor zij die minder bedeeld zijn ?
Ooit vond de merendeel van de bevolking het niet meer dan normaal dat de sterkste schouders de zwaarste lasten droegen.
Nu vergelijk jij Nederland zelfs al met 3e wereldlanden.
Je hebt werkelijk geen idee waarover je praat aangezien je niet inziet dat een hoop mensen niet meer kunnen bezuinigen en gewoon op straat komen te staan als dit soort plannen doorgaan.
Je snap werkelijk niet hoe bevoorrecht je bent dat je kunt werken.
Ik vind het allemaal prima, maar sta niet raar te kijken als je straks je huis moet beveiligen als een bunker. Mensen gaan rare dingen doen als ze echt niets meer te verliezen hebben.
Sta ook niet raar te kijken als je steeds vaker in het nieuws hoort dat een compleet gezin zelfmoord heeft gepleegd.
Wat ik wil is dat de pil van Drion er gaat komen en voor iedereen beschikbaar is die daar om vraagt, maar dat had ik al eerder gemeld.
De zorg kan een heel stuk goedkoper, te beginnen met al die topmensen er eens uit gooien. Toen de zorg nog niet geprivatiseerd was waren er ook niet zoveel nodig.
Vreemd ook dat niemand zich richt op de veroorzakers van deze crisis en dat die veroorzakers het minste last gaan krijgen van de bezuinigingsmaatregelen. Dat mogen wij met zijn allen gaan betalen voor die mensen.