Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:07

Heino schreef:
Onassa schreef:
Hij wil niet ALLE moslims weg hebben.
Als ik ook maar 1 seconde die gedachte zou hebben zou er geen haar op mijn hoofd zijn om hem een kans te geven.

'We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…’
Hoe moet ik dat dan interpreteren???

hij wil inderdaad een immigratiestop....eerst de problemen van nu maar eens oplossen....maar dat heeft de VVD ook in zijn program..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:08

geerke schreef:
ik denk dat de marokkanen zelf verantwoordelijk zijn voor de verdeeldheid waar jij op doelt...hij scheert niet alle moslims over kam,degene die zich gewoon aanpassen en werken of studeren daar kan niemand toch iets tegen hebben?

Misschien willen de mensen gewoon weer eens zonder problemen met het ov,of s'avonds veilig hun hond uitlaten?
Las vandaag ook dat bij een rechtzaak de getuigen appart verhoort werden...uit angst van represailles van de verdachten(marokkanen)....dat vindt ik dus zorgelijk...dat zorgt voor verdeeldheid niet geert wilders...

Heb je die quotes gelezen die ik post? Hij nuanceert zijn uitspraken niet tot nauwelijks.

Ik kán overigens prima zonder problemen in het OV, ik heb alleen geen hond maar die zou ik ook best uit durven te laten :+ Die angst is naar mijn idee enorm overdreven en opgeblazen door de media.

En ja ja, we hebben een nieuwe kalender, misschien hadden die Maya's toch gelijk :D

sarabande

geerke schreef:
goh...het is 32 maart...dit is wel heel vreemd

O jemig is bokt weer geestig :+

RoodZonnetje

geerke schreef:
hij wil inderdaad een immigratiestop....eerst de problemen van nu maar eens oplossen....maar dat heeft de VVD ook in zijn program..

Vind je dat niet ontzettend egoïstisch?

Electra63

1 april :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:09

Electra63 schreef:
1 april :D

Neehee, 32 maart! Wel opletten!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:10

sarabande schreef:
Onassa schreef:
Hij wil niet ALLE moslims weg hebben.
Als ik ook maar 1 seconde die gedachte zou hebben zou er geen haar op mijn hoofd zijn om hem een kans te geven.
Hij haalt vooral veel een bepaalde groep Marrokanen aan, daar doelt hij op.
Je hoort hem verder nooit "mopperen" over andere Medelanders die ook Islamitisch zijn maar zich wel weten te gedragen en dar zijn er echt heel veel.
Niet alleen Marokkanen zijn Islamitisch.

Waarom noemt hij het geloof van alle moslims dan een achterlijk geloof en vergelijkt de Koran met Mein Kampf wat dat gaat wel degelijk ALLE moslims aan.

omdat het islamitische geloof niet verlicht is...en inderdaad 500 jaar achter loopt.
Wat mein kampf betreft...dat boek is verboden...daar valt wilders over.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:11

Heino schreef:
'We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…’

Ik geloof niet dat ik me geheel duidelijk kan maken wbt mijn idee hierover en vind het ook lastig op een forum.
Grenzen dicht voor meer buitenlanders behalve politieke vluchtelingen vind ik niet verkeerd.
Nederland slibt al helemaal dicht, dus ergens moet je een keer nee kunnen en durven verkopen.
Daar hoeven we ons dan echt niet voor te schamen, want medunkt, we hebben echt heel wat mensen hier opgevangen.
Jonge mensen/stellen die aan hun toekomst willen beginnen , ze kunnen het nog amper.
Je kunt ook geen 2 paarden in een hok van 3 bij 3 zetten, daar zou men ook over struikelen.

RoodZonnetje

geerke schreef:
omdat het islamitische geloof niet verlicht is...en inderdaad 500 jaar achter loopt.

En dat geeft hem het recht een religie van mensen, waar ze ontzettend veel steun uithalen, achterlijk te noemen?

Electra63

Ik heb helemaal niets met het geloof, dus ook niet met de Islam.
Maar alleen kopvoddentax vind ik zo beledigend voor moslims.
Je moet gewoon respect hebben voor anderen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:13

Onassa schreef:
Ik geloof niet dat ik me geheel duidelijk kan maken wbt mijn idee hierover en vind het ook lastig op een forum.
Grenzen dicht voor meer buitenlanders behalve politieke vluchtelingen vind ik niet verkeerd.
Nederland slibt al helemaal dicht, dus ergens moet je een keer nee kunnen en durven verkopen.
Daar hoeven we ons dan echt niet voor te schamen, want medunkt, we hebben echt heel wat mensen hier opgevangen.
Jonge mensen/stellen die aan hun toekomst willen beginnen , ze kunnen het nog amper.
Je kunt ook geen 2 paarden in een hok van 3 bij 3 zetten, daar zou men ook over struikelen.

Het is ook een lastig onderwerp vind ik dus da's niet gek ;)

Ik snap je dat Nederland behoorlijk vol is en dat daar misschien wat aan gedaan moet worden. Maar waarom dan in vredesnaam alleen Moslims??? Of tenminste, niet-westerse allochtonen zegt hij geloof ik. Dat is toch je reinste discriminatie??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:16

Onassa schreef:
Heino schreef:

Als ik uit de Randstad ga, dan zie ik anders nog genoeg ruimte hoor.
En omdat Nederland vergrijsd, denk ik dat we straks nog genoeg buitenlanders nodig hebben om het werk te doen.
Al is het alleen maar in de zorg.

Moet je eens in een ziekenhuis(schoonmaak) gaan kijken of bij de Roteb, dan zie ik toch alleen maar buitenlanders die dat werk doen.

En vooral de turkse en marokkaanse meisjes doen het over het algemeen goed op school/universiteit.
Wilders moet niet alles ophangen aan die Marokkaanse rotjochies, die mogen van mij ook opgesloten worden, maar dat geld voor alle rotjochies (en criminelen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:20

Heino schreef:
geerke schreef:

Vind je dat niet ontzettend egoïstisch?

nee,ik denk niet dat het egoistisch is...zeker niet tegenover de mensen die nu de nieuwe nederlanders zijn en waarvan een deel nog niet echt ingeburgert is...die verdienen als eerste 'zorg'....om een plaatsje in de maatschappij te krijgen of zich in iedergeval gelukkig te voelen in nederland.
In hoeverre dat mogelijk is als je uit een warm land komt met volop ruimte...

Ik heb hier in frankrijk veel met marokkanen te maken gehad,ze kwamen iedere week schapen slachten bij ons....hele familie mee...vuurtje stoken,schapenkop roosteren.
Ze genoten daarvan!
En jatte mijn appels en vijgen..niet vragen neee,gewoon het geslachte schaap vullen met appels,die er dan uitrollen :D

Ach....ik ben vrij tolerant...al denkt iedereen van niet..

Een hand gaven ze mij niet...afrekenen ook niet,dat moest mijn ex doen...een vrouw heeft een 'andere' plaats dan de westerse vrouw...helemaal prima,heb ik geen last van.
Het lijk mij alleen heel lastig en moeilijk voor hun om zich dan te moeten aanpassen in een modern vrouwvriendelijk land als nederland...hun geloofsovertuiging/cultuur is soms totaal anders.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:29

Electra63 schreef:
Als ik uit de Randstad ga, dan zie ik anders nog genoeg ruimte hoor.
En omdat Nederland vergrijsd, denk ik dat we straks nog genoeg buitenlanders nodig hebben om het werk te doen.
Al is het alleen maar in de zorg.

Moet je eens in een ziekenhuis(schoonmaak) gaan kijken of bij de Roteb, dan zie ik toch alleen maar buitenlanders die dat werk doen.

En vooral de turkse en marokkaanse meisjes doen het over het algemeen goed op school/universiteit.
Wilders moet niet alles ophangen aan die Marokkaanse rotjochies, die mogen van mij ook opgesloten worden, maar dat geld voor alle rotjochies (en criminelen)

Ik heb zelf 10 jaar in Rotterdam gewoond.
Nu in een dorp en idd, daar is meer ruimte maar moeten we dan alle boeren bedrijven, natuurgebieden etc. maar gaan opofferen om er nog meer mensen in te proppen???
En uiteraard moet dan de melk , het vlees etc maar uit het buitenland komen omdat hier de boeren nog amper recht van bestaan hebben???
Tja...ook ieder heeft daar zo zijn eigen mening over blijkbaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:34

Ik vind het wel egoïstisch wanneer mensen die hier net zo lang wonen als jij en ik (misschien zelfs langer) minder rechten hebben dan wij, enkel en alleen omdat ze een bepaald geloof aanhangen en een ander land van herkomst hebben. Want Wilders wil allochtonen ook stimuleren (mooi eufemisme :P) Nederland te verlaten. En aan zijn uitspraken te zien wil hij het liefst helemaal geen Islam meer in Nederland.

Ik denk niet dat een immigratiestop de oplossing is voor de zogenaamde k*tmarrokanen. Daar spelen namelijk heel andere problemen dan de taal niet beheersen of cultuurshock.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:35

Onassa schreef:
Nu in een dorp en idd, daar is meer ruimte maar moeten we dan alle boeren bedrijven, natuurgebieden etc. maar gaan opofferen om er nog meer mensen in te proppen???

Maar waarom dan alleen niet-westerse allochtonen weren? Waarom dan niet consequent álle immigranten?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:45

Heino schreef:
Maar waarom dan alleen niet-westerse allochtonen weren? Waarom dan niet consequent álle immigranten?

Tja....nou moet ik effe voor Wilders spreken maar ik denk dat hij dit zo ziet omdat toch uit die hoek de meeste conflicten momenteel spelen.

Voor mij persoonlijk zou ik ook zeggen, dan alle immigranten.
Maar net als bij welke andere partij dan ook, je kan het nooit 100% eens zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:55

Je kan het idd nooit met alle punten eens zijn. Maar discrimineren vind ik echt not done en zal ik nooit begrijpen en dat weegt voor mij veel zwaarder dan andere goede punten van de PVV :)

Je zal maar net diegene zijn die door gekloot van een "groepsgenoot" (weet geen goed woord, maar iemand die bvb dezelfde religie heeft) de sjaak is en Nederland niet in komt. Terwijl je Nederland misschien ontzettend veel te bieden hebt. Bovendien heb ik begrepen dat het gros van de problemen niet door immigranten veroorzaakt wordt maar juist door mensen die hier geboren zijn. Dus of je met een immigratiestop de problemen rondom Marrokanen oplost betwijfel ik.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 01:03

Heino schreef:
Bovendien heb ik begrepen dat het gros van de problemen niet door immigranten veroorzaakt wordt maar juist door mensen die hier geboren zijn. Dus of je met een immigratiestop de problemen rondom Marrokanen oplost betwijfel ik.

Op langere termijn misschien? :D

Ik heb niet gestemd trouwens. Ik wil ze allebei niet. Ik wil Femke Halsema (fijn mens), maar dan wel Femke Halsema onder de vlag van de SP. ;)

Anoniem

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 06:51

Ik denk ook niet dat Wilders alle moslims het land uit wil hebben, maar het feit ligt er, dat er wel veel problemen zijn met met name de markkanen. Kijk naar Culemborg, Veenendaal. De mensen die daar wonen zijn het ook spuugzat. Links doet er niks aan alleen nog meer geld geven aan integratie. Er helpt hier maar één ding: een strakke hand want dat is het enige dat deze groep begrijpt.

En nee, ik zal nooit op Wilders stemmen, maar ook zeker nooit van mijn leven meer links!

Cohen vind ik helemaal geen charismatische man, ik vind het een slappe zak. Dus als ik dan MOET kiezen zeg ik Wilders, maar in relaiteit stem ik lekker VVD :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:34

Onassa schreef:
En uiteraard moet dan de melk , het vlees etc maar uit het buitenland komen omdat hier de boeren nog amper recht van bestaan hebben???
Tja...ook ieder heeft daar zo zijn eigen mening over blijkbaar.

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom iemand op een man stemt die racisme bepleit.
Maar dat mensen zich zo bang laten maken dat ze gaan denken dat bovenstaande zou kunnen gebeuren, daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Ik kan me niet voorstellen dat een zinnig mens ook maar op zon gedachte komt.

Ik zal maar denken het is 1 april, kan er anders geen zinnige voorstelling bij maken, boerenbedrijven, natuurgebieden :? :?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:42

Wilders

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:47

zolang het niet wilders is vind ik alles best

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:04

faye schreef:
Links doet er niks aan alleen nog meer geld geven aan integratie. Er helpt hier maar één ding: een strakke hand want dat is het enige dat deze groep begrijpt.

Maar je wilt toch ook dat die mensen integreren??
En van enkel repressie leert men toch niet wat voor gedrag men dan wél moet vertonen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 10:22

geerke schreef:
[modern vrouwvriendelijk land als nederland

hahaa 1 april kikker in je bil