Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Adil18 schreef:Waarom? Omdat ze net iets rijker zijn? Lekker is dat...Zoals Brainless al zei: Ze betalen al meer belasting, dus ook meer aan de kinderbijslag...En dan zouden ze zelf geen recht hebben op kinderbijslag? Das krom...
Mag je vinden. Heb ooit in een rijkere situatie gezeten en de kinderbijslag was fijn, maar zonder hadden we het prima gered, hoor. Nu kijk ik er echt naar uit, daar kan ik eerlijk in zijn.![]()
Overigens zit er een verschil in rijker en echt rijk zijn. Ik woon in een dorp met heel veel echt rijke mensen, ga ook met ze om, kinderen zitten bij mijn kind in de klas en geloof me, die lachen om dat schijntje kinderbijslag, hoor.
Adil18 schreef:Tja, ze hebben er alsnog recht op, klaar uit....
Mindim schreef:Twiggy2008 schreef:Mindim, ons sociale stelsel wordt helaas steeds asocialer.
Ik persoonlijk vind dat best erg, ik vind dat de maatschappij sowieso veel egocentrischer wordt, het is altijd maar ikke ikke ikke.
Mindim schreef:Kinderen maken later de maatschappij, paarden niet. Kinderen moeten later de kosten van de maatschappij dragen, paarden niet, paarden gaan meestal voor hun 30e dood, kinderen niet. Al met al heeft de maatschappij meer aan een kind dan aan een paard, dus ik snap je vergelijking niet.
Kinderen worden volwassenen die later met vergaarde kennis de economie draaiende houden, sommigen worden minister, dokter vuilnisman of bakker, andere worden koningin, het paard loopt hoogstens voor haar koets of onder haar zadel. Kinderen zijn in eerste instantie een verrijking, maar dragen als ze volwassen zijn de maatschappij. Waardoor oudere mensen een pensioen krijgen, de ww betaald kan blijven worden, het zorgstelsel en noem het maar. Hoe minder kinderen er geboren worden, hoe groter de financiele druk later op enkele schouders valt. Paarden hebben daar geen last van.
Twiggy2008 schreef:Je mag inderdaad niet zomaar een KDV beginnen (gelukkig niet, zeg!!!) en je moet er ook nog de ruimte voor hebben, he.
Adil18 schreef:Wat is daar mis mee? Kinderbijslag betalen zou ik niet doen om iemand anders een plezier te doen, maar veel meer om MIJN toekomst te waarborgen....Ikke ikke ikke....
Mindim schreef:Adil18 schreef:Wat is daar mis mee? Kinderbijslag betalen zou ik niet doen om iemand anders een plezier te doen, maar veel meer om MIJN toekomst te waarborgen....Ikke ikke ikke....
Ik doelde niet zo zeer op de kinderbijslag, maar in het algemeen. Topmensen die zich asociaal verrijken, terwijl ze ontslagen uitdelen. Topmensen uit de zorg die met veel geld naar huis gaan, terwijl mijn opa, die altijd zwaar arbeid heeft verricht zijn hele leven lang, zijn huis op kan eten en met pyamadagen in bed moet blijven, mensen die dagen soms weken lang dood in huis liggen, zonder dat iemand het door heeft. Mensen die andere mensen willens en wetens foute financiele produkten verkopen met valse beloftes, puur omdat ze er een hoge commisie voor krijgen. Zo bedoelde ik het, daarom zei ik ook maatschappij.
Mindim schreef:Adil18 schreef:Wat is daar mis mee? Kinderbijslag betalen zou ik niet doen om iemand anders een plezier te doen, maar veel meer om MIJN toekomst te waarborgen....Ikke ikke ikke....
Ik doelde niet zo zeer op de kinderbijslag, maar in het algemeen. Topmensen die zich asociaal verrijken, terwijl ze ontslagen uitdelen. Topmensen uit de zorg die met veel geld naar huis gaan, terwijl mijn opa, die altijd zwaar arbeid heeft verricht zijn hele leven lang, zijn huis op kan eten en met pyamadagen in bed moet blijven, mensen die dagen soms weken lang dood in huis liggen, zonder dat iemand het door heeft. Mensen die andere mensen willens en wetens foute financiele produkten verkopen met valse beloftes, puur omdat ze er een hoge commisie voor krijgen. Zo bedoelde ik het, daarom zei ik ook maatschappij.
Vjestagirl schreef:En daarom krijg jij korting op vanalles en nog wat als je dat met je kinderen wilt gaan doen,
krijgen ze gratis scholing, is de ziektenkosten verzekering een stuk lager voor kinderen, worden vruchtbaarheids onderzoeken en behandelingen betaald, wordt jouw gynacoloog en voedvrouw vergoed, krijg je kraamhulp, krijg je dagen vrij van je werk omdat je zwanger bent en omdat je ouder bent geworden, krijgt je partner vrij van het werk omdat hij/zij ouder is geworden, kun je dagen vrij krijgen als je kinderen ziek zijn of naar weet ik het wat moeten.
Maar jij wilt kinderen hebben, en je neemt ze voor jezelf en niet voor de staat. Diezelfde staat is al bezig met het omzetten van het stelsel van een omslag stelse (jong betaald voor oud) naar een stelsel waarin iedereen voor zich betaald, en daardoor komt onze aanwezigheid straks niet als financiele last op de schouders van de kindertjes. De zorglast wordt waarschijnlijk vanaf rond 2030 overgenomen door robots (Japan is druk bezig) waardoor je voor iedere 15 mensen die je nu in de zorg hebt, er straks nog maar 1 nodig hebt. Dus die last wordt ook aanzienlijk verkleind, terwijl de jonge bevolking ook minder hoofden telt. Komt goed uit!
Vjestagirl schreef:Is ook allemaal geregeld door kindertjes van mama's die vroeger kinderbijslag kregen...
Mindim schreef:Vjestagirl schreef:Is ook allemaal geregeld door kindertjes van mama's die vroeger kinderbijslag kregen...
Ga je nu de hele vervelende samenleving op de kinderbijslag gooien? Dit vind ik maar een domme reactie.
Een kennis heeft een operatie gehad, welke haar leven heeft gered, uitgevoers door een kindje van een mama die vroeger ook kinderbijslag kreeg. Ieders ouders van iedereen die nu in nederland leeft hebben kinderbijslag gehad.
rissa schreef:Tja, geheel geen kinderbijslag is denk ik geen haalbare kaart voornamelijk ook omdat je niet in de toekomst kan kijken op het moment dat je besluit om voor kinderen te kiezen.
Wel ben ik van mening dat ze het naar inkomen moeten gaan uitkeren. Mijn zus bijvoorbeeld heeft het echt absoluut niet nodig en geeft het, zonder met haar ogen te knipperen, in 1 dag uit aan kleding voor de kids.
Brainless schreef:Nederland heeft geregeld.... heb je een kind, dan krijg je kinderbijslag. Waarom? Dat zal mij een worst wezen.
Ik laat het niet liggen omdat een ander het vervelend vind daarvoor te moeten betalen.
Iedereen maakt gebruik van de regelingen in Nederland waar hij/zij recht op heeft.
De 1 betaald "maar" 33% belasting, de ander "maar" 52%.
Dus degene met de hoogste inkomens betalen al meer mee aan de kinderbijslag.
Vjestagirl schreef:rissa schreef:Tja, geheel geen kinderbijslag is denk ik geen haalbare kaart voornamelijk ook omdat je niet in de toekomst kan kijken op het moment dat je besluit om voor kinderen te kiezen.
Wel ben ik van mening dat ze het naar inkomen moeten gaan uitkeren. Mijn zus bijvoorbeeld heeft het echt absoluut niet nodig en geeft het, zonder met haar ogen te knipperen, in 1 dag uit aan kleding voor de kids.
Maar mensen die veel verdienen betalen ook al meer belasting (en bestalen dus ook meer aan de kinderbijslag mee), waarom zouden die dan minder recht hebben op kinderbijslag?
dipstaartje schreef:ach zo kunnen we wel even door gaan
mensen zonder kinderen kunnen buiten het seizoen op vakantie, is veel goedkoper.
wij betalen het 3 voudige als we op vakantie willen.
Stybba schreef:dipstaartje schreef:ach zo kunnen we wel even door gaan
mensen zonder kinderen kunnen buiten het seizoen op vakantie, is veel goedkoper.
wij betalen het 3 voudige als we op vakantie willen.
Als ik daarop nog even mag inspelen: Ik heb geen kinderen, laat staan dat ik daar plannen voor heb, maar los daarvan:
Mijn vriend werkt in de bouw. Wij zijn dus gebonden aan vakanties in de bouwvakantie, ook wel bekend als schoolvakantie. Tuurlijk kan hij buiten de bouw vrij krijgen, maar geen 3 weken. Ik ben vast niet de enige...