Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:58

Ik had laatst nog, op een show.. Ruzie met zo een stoer gastje, die wilde zijn hond wel ff laten vechten met de mijne (Ka-Boom) omdat ie kwaad op mij was en ik m geen strobreed toegaf. Kon ie niet hebben. Was echt zo een stereotyp wat dus NIET met een AB, Pit of whatever van dat kaliber hond moet lopen.

Jammer voor hem ken ik veel mensen en is ie netjes verwijderd (had het graag zelf gedaan maar dat staat dan weer zo 'aso' :P )

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn puppie te laten vechten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:13

Snoevie schreef:
heb jij niet gelezen ofzo?het waren geen pitbulls

Heb nu 5 rassen voorbij zien komen (Of waren het er 4) maar is nog steeds niet duidelijk wat het nu voor honden waren.

xxMACYYY schreef:
Maar ze krijgt ook altijd flink op haar donder als we het zover moet komen dat ik haar moet halen.

Dit vooral niet doen, ik het geleerd, bij het baasje is het altijd leuk. Ongeacht of je dr achter het behang wilt trappen, als ze bij je komen moet je altidj blij reageren, helemaal bij jonge honden.
Mijn hond komt gráág, heb ook een amerikaanse bulldog, hoe spannend iets ook is ze komt als ik haar roep, of blijft wachten als ik het commando wacht geef. Altijd handig als er iets spannends in de verte is en ik wil dr niet op af laten denderen.

Kost wel wat tijd en moeite, maar ze is nu bijna 2 en ik ben dr bijna :)

Snoevie

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:24

chiqa: het ging mij erom dat het iemand is die de helft leest en direct denkt te weten hoe het zit.

knap trouwens dat je je hond zo goed opgevoed hebt,zie je nogal eens anders!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:33

Ik bedoelde dat als ze na 10 keer roepen echt niet reageerd ze een uitbrander krijgt. Die dag erna kwam ze toch mooi wel :') Maar ze is gewoon lui, en als ze wat leuks ziet is ze van de wereld.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:15

Als mijn hond besluit dat het leuke daar toch al weer voorbij is en dan maar komt gaat ik hem echt niet prijzen. Ik geef hem dan geen uitbrander over het algemeen (alleen als hij gesnaaid heeft en dan niet komt, pas als hij het op heeft) maar hij gaat dan wel direct aan de riem en wordt enige tijd genegeerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:24

ik heb ook nooit een hond gestraft voor het niet komen.........

wel als ik ze ging halen :D :D maar dat ging altijd vooraf aan de waarschuwing "moet ik je komen halen???" maken ze wel benen om bij me te komen........ want halen past in de categorie NIET LEUK!! :D

Naar mijn mening kan je een hond niet straffen omdat die uiteindelijk doet wat je vraagt :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:27

Nee inderdaad, hoewel je vingers jeuken als dat komen uiterst traag gebeurd :D

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:08

Ik heb altijd lekkers bij me en mijn pup komt altijd heel enthousiast :D :D
Onze vorige hond kwam altijd wel maar moest onderweg nog even snuffelen, piesen, krabben, rond koekeloeren, nog een keer piesen En ik stond me dan op te vreten }> }>

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:21

Nou dat heb je goed opgelost tari
Ik laat die van mij ook niet vechten hoor je hebt hier in de buurt ook afentoe van de types rondlopen die die honden een beetje tegen elkaar willen opjutten. Ongelooflijk dat ze nu ook al op de hondenshows lopen pff :(

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:29

Pff dat is schrikken, 3 van die beesten op je af zien rennen :=

Als dit de eerste keer is dat zoiets gebeurd dan zeg ik nee niet afmaken, maar wel maatregelingen nemen doormiddel van muilkorf ofzo? enige nadeel worden ze zelf eens gegrepen kunnen ze niks terug doen.
Of appart uitlaten, 3 stuks aan de lijn, samen zijn ze echt ontzettend sterk, en kun je problemen verwachten.

Zelf heb ik een tijd lang 3 honden gehad, van groot naar klein, de grote valt nogal uit buiten naar andere honden, en de kleinste deed altijd mee, ze fokken elkaar op, zal me niks verbazen dat het hier ook is gebeurd.

Gebeurd dit vaker tja dan ben ik voor afmaken, en dit heeft niks met het ras te maken, ken zelf wel staffords en die zijn allemaal erg lief, ok niet allemaal voor andere honden, maar wel ontzettende knuffelkonten.

Zelf ben ik bang voor ze, niet persee door de verhalen vind ze er gewoon eng uitzien :o

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:16

Vanochtend toe ik met mijn honden liep (aangelijnd), kwam ik weer twee honden tegen die ook bijna altijd op mijn honden afstormen.

Beide los, 1 met baas 1 zonder baas.

Ik ben beide keren gauw de andere kant op gegaan, maar zat me vresselijk op te fokken, wat een achterlijke domme mensen zeg, hoe dom kan je zijn, hoe vaak moet het nog fout gaan?
Ben nog vresselijk kwaad erom.
Het is al de zoveelste keer.
En nee, voor mij hoeven die honden niet afgemaakt te worden, wel overgeplaats bij een goed passend thuis en die bazen.....ja, dat mag je in Nederland niet hartop zeggen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:31

ik snap niet dat je bang bent alleen door het uiterlijk van iets?

en R.X ik vind wel dat je het mag zeggen hoor,dan onverantwoordelijke bazen bij kun kladden gepakt moeten worden.......of je nu een grote of kleine hond hebt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:33

Zoiets heet discriminatie!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:34

ik kan goed begrijpen dat je bang bent voor iets of iemand als je een slechte ervaring hebt.........maar ik begrijp alleen niet dat je op uiterlijk beoordeeld.

als je nou zegt dat je ze niet mooi vind is dat weer een ander verhaal,ieder zn smaak gelukkig

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:59

Ik kan héél goed begrijpen dat iemand bang is van het uiterlijk van een hond. De AB is nu eenmaal niet de knapste en een Golden Retriever oogt gewoon 100% meer aaibaar.... en dat heeft totaal niets met discriminatie te maken als je ergens bang voor bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:56

slimmerik schreef:
De AB is nu eenmaal niet de knapste en een Golden Retriever oogt gewoon 100% meer aaibaar....

Nee jij víndt......even een wereld van verschil.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:54

Kuggur schreef:
Deze honden waren niet alleen onderweg, degene die ze uitliet had ze niet voldoende onder controle dit te voorkomen, dat is genoeg. Deze honden worden niet in een kwaad daglicht gezet, ze staan erin door eigen wangedrag (waar dan ook door veroorzaakt). Daarbij moet je niet vergeten, ze vilen niet alleen die andere hond aan maar ook de mens die dit hondje wilde beschermen, dat is vér over de schreef, mijns insziens (en die van de ijslandse regelgeving) meer dan genoeg een terminaal einde de maken aan dit gedrag.

Mee eens!

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 06:57

shilady schreef:
Nou dat heb je goed opgelost tari
Ik laat die van mij ook niet vechten hoor je hebt hier in de buurt ook afentoe van de types rondlopen die die honden een beetje tegen elkaar willen opjutten. Ongelooflijk dat ze nu ook al op de hondenshows lopen pff :(

Op shows zijn dat soort types ook echt niet gewenst, worden direct aangesproken en als het nodig is (zoals toen was) worden ze van het terrein gezet.
Maar idd, mijn honden mogen echt niet vechten, het leed is niet te overzien als dat gebeurd... ;(

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 06:58

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
De AB is nu eenmaal niet de knapste en een Golden Retriever oogt gewoon 100% meer aaibaar....

Nee jij víndt......even een wereld van verschil.

Mee eens, ik persoonlijk vind de AB 100x knapper dan een Golden. Het is maar net wat de media je wil doen geloven. Als ze nu ineens gaan roepen dat een Golden gevaarlijk is aait niemand m meer ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 07:35

dat is idd nog altijd persoonlijke smaak.

en gelukkig,zoveel mensen,zoveel verschillende meningen ;)

en waarom ben je bang voor iets als je er geen ervaring mee hebt?
ik begrijp wel als je slechte ervaringen hebt gehad dat je dan bang bent,dat heb ik zelf ook met een ander ras

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 07:53

@ snoevie, geen idee waarom mensen bang zijn maar ik begrijp het wel. Ik ben bang voor spinnen, nog nooit een slechte ervaring mee gehad. Zit gewoon in mij.
Sommige mensen zijn bang voor alle dieren of voor enkele dieren hoeft niet perse door een slechte ervaring te zijn. Tel daarbij de negatieve media bij op en je hebt het plaatje, voor wat betreft de honden, compleet.

Uiteraard zijn er ook mensen net als jij die daadwerkelijk een slechte ervaring met een bepaald ras hebben maar ook dan wil dat niet zeggen dat alle honden van dat ras zo zijn. Angst is nou eenmaal een raar ding ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 07:56

ok daar heb je ook weer gelijk in ja!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 07:59

Ik vind het toch altijd wel zeer apart. Pitbulls worden met dit soort berichten meteen afgeschilderd als agressieve, valse honden. Ja ze kunnen gevaarlijk zijn, en ze kunnen verkeerd uit de hoek komen. Maar als jij je pitbull normaal opvoed zoals elke andere hond zou er toch niks aan de hand moeten zijn? Jammer hoor :n

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:02

weet je negerzoen,het negatieve imago word vooral veroorzaakt door aso's die denken dat een hond hun imago versterkt.
tel daarbij op dat mensen die een hond om verkeerde redenen aanschaffen ook niet goed ermee omgaan.

het zijn qua karakter geweldige dieren,en niet agressiever dan een ander,maar als er dan wel iets misgaat is de schade groot.

en dat word natuurlijk graag breed uitgemeten in de media.

tel daarbij ook nog eens op dat het uiterlijk sommige mensen bangmaakt,en voila

het is ook niet erg dat de ene persoon een hond wel aanstaat,en de andere niet,smaken verschillen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:54

Het is ook altijd zo moeilijk wat je het beste kan doen als je naast de weg loopt met jouw aangelijnde honden en er komen 1 of 2 loslopende honden op je afgestormd, voor de 10 1000ste keer.
Wat dan, Los laten (gaat het het vaakste goed met de honden onderling) met de kans dat ze voor de auto komen of helemaal in paniek wegvluchten en en ook voor de auto komen??????????

En hoe dan ook ze hebben er wéér een negatieve ervaring bij!!