PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:01

geerke schreef:
ik denk dat het niet de taak van onze cultuur is om hun cultuur te moderniseren....dat moet met de jaren komen....en ik heb z'on idee dat dat z'on 200 jaar gaat duren

Dus wat wil Wilders nu eigenlijk bereiken. Door zijn manier van benaderen duurt het alleen maar langer.
Zelfs meiden die helemaal geen hoofddoek willen dragen gaan hem nu dragen om hun onafhankelijkheid te tonen.

Ik vind de Partij voor de VRIJHEID gezien het gebrek aan vrijheid dat Wilders aan anderen gunt, wel komisch

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:02

russel schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat er mis met de hoofddoek is? Als iemand dat wil, zeker als het buiten 30 graden is, moeten ze toch zelf weten?

ik kwam laatst bij de dokter... en daar zat ook een vrouw met een hoofd doek achter de computer de zaken te regelen en ik vindt het gewoon niet netjes dat ze zoiets dragen ik mag tenslotte ook geen piercings in,muts of pet...of hoed op tijdens dat soort werk en tatoeages zijn al helemaal not done.
het is of hoofd doek verbieden of toestaan dat mensen met tatoeages,hoed,pet,muts of wat dan ook mogen rondlopen.
iemand die lid is van de kkk... gaat tenslotte ook niet met zijn puntmuts achter de kassa zitten bij de ah of wel soms :P
en kom niet met dingen dat is voor hun geloof want dan kan ik ook wel zeggen ik geloof in mezelf en bij dat geloof hoort een muts of een hoed.

geerke

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:05

toch vind ik een hoofddoek niet passen in de nederlandse cultuur....of misschien ben ik te ouderwets en heb ik nog niet in de gaten dat er over een paar jaar geen nederlandse cultuur meer over is?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:05

ach, loop eens door Urk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:06

Chevano, is die informatie over de regelingen in Scandinavische landen ergens terug te vinden?
Een verbod op hoofddoeken is inderdaad weer een extra regel die alleen maar frustratie wekt bij de mensen om wie het gaat en hen inderdaad in hun vrijheid beperkt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:10

Waarom is dat niet netjes palingicw? Ik vind het niet zo netjes om de kkk in dit kader erbij te gaan halen.
Daarnaast vind ik het een beetje flauw om te gaan zeggen 'ik geloof in mezelf etcetera' daarmee doe je de mensen die vanuit hun geloof een hoofddoek, keppeltje, kruisje of weet ik veel wat dragen, te kort.

Het valt me vaak op dat veel Nederlanders roepen dat we zo ruimdenkend zijn, maar oh zo vaak blijkt maar weer dat het tegendeel waar is. Daar word ik toch een beetje verdrietig van.
Je moet naar een situatie an sich kijken en geen vergelijkingen willen maken met (in principe) vergelijkbare situaties, want dat kleurt je mening. Het wordt er niet erger of minder erg van.

Geerke, er zijn zoveel dingen die misschien niet bij iets passen, maar daarom is het niet verkeerd. Culturen veranderen nu eenmaal door de jaren heen. Zo zal dat overal ter wereld zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:11

palinglcw schreef:
ik kwam laatst bij de dokter... en daar zat ook een vrouw met een hoofd doek achter de computer de zaken te regelen en ik vindt het gewoon niet netjes dat ze zoiets dragen ik mag tenslotte ook geen piercings in,muts of pet...of hoed op tijdens dat soort werk en tatoeages zijn al helemaal not done.

Dat lijkt me aan die praktijk zelf om daar eisen aan te stellen. Het is de werkgever die beslist wat die verstaat onder 'representatief'. Bepaalde werkgevers bieden hoofddoekjes bij de bedrijfskleding aan :)

Bovendien klinkt het erg afgunstig... alsof je het vooral heel erg vindt dat een ander iets zou mogen dat jij niet mag (zelfs al wil je het niet eens.) Ik vind dat een vrij kinderachtige houding.

Citaat:
het is of hoofd doek verbieden of toestaan dat mensen met tatoeages,hoed,pet,muts of wat dan ook mogen rondlopen.

Misschien leef ik in een ander deel van Nederland dan jij, maar ik het bij het rondlopen geen commentaar op mijn muts gehad de laatste maanden :)

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:12

Lovely schreef:
Chevano, is die informatie over de regelingen in Scandinavische landen ergens terug te vinden?
Een verbod op hoofddoeken is inderdaad weer een extra regel die alleen maar frustratie wekt bij de mensen om wie het gaat en hen inderdaad in hun vrijheid beperkt.

Een vriendin van mij woont in Noorwegen vandaar dat ik het weet. Maar is vast wel terug te vinden via google. En ik werk zelf bij de overheid en we hebben deze regelingen wel eens in handen gehad.

Verder vind ik dat er verschil is te zien bij iemand die de hoofddoek vrijwillig om heeft dan iemand die hem om moet. De hoofddoek zit anders meer haar te zien en doen het uit respect van hun geloof.Niet omdat ze dus anders onderdrukt worden door hun man , familie enzoverder. Maar toch ik vind het geen gezicht zeker niet als bepaalde voorbeeld functies. Net zoals iemand les in de klas gaat geven met een handekam en toetages op zijn lichaam. (dit zegt verder niks over hoe de persoon zelf is)
Laatst bijgewerkt door Chevano op 27-02-10 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:13

Chevano schreef:
lovely in Engeland staat er op bijna elke hoek een Bobby(soort stadswacht met iets meer bevoegdheid dan de stadswachten bij ons) en is echt geen oostblok land.Ik vind het wel belangrijk er is te weinig respect voor de politie en stadswachten parkeer beheer en noem maar op.

En in publieke functies vind ik een hoofddoek/petje/keppeltje/tatoeages/op vallende piersingen en zo echt niet kunnen hoor. Ook niet bij de overheid/gemeentes enzo. Bij de kassa van een supermarkt prima! En ook na een flut inburgerings cursus kunnen ze nog steeds geen Nederlands. Zelfs de mensen die hier al 20 jaar wonen.( sommig versta ik echt niet en weet ook niet wat ze bedoelen)De in- burgeringscursus moet beter veel beter daar is Wilders zijn partij ook voor. En zo wie zo niemand meer toe laten van wel land dan ook behalve politieke vluchtelingen. Weten jullie ook dat in de scandinavische landen dit veel beter geregeld is? Niet te veel mensen uit een bepaald land bij elkaar zodat ze makkelijker moeten intrigeren met de bevolking(denk aan buren waar ze iets aan moeten vragen de taal zullen ze ook veel sneller kunnen). Na 1 vergrijp moeten ze het land uit. Ze zijn verplicht om binnen 6 maanden aan het werk te zijn (hierbij worden ze ook geholpen). zo niet weer terug naar eigen land. Ik vind dit veel beter geregelt en niet meer dan logisch.

Dan kan jij wel niet vinden kunnen en dat kan Wilders ook niet vinden kunnen, maar het is nog altijd aan de gemeenten of andere openbare bedrijven om te beslissen of zij dat niet vinden kunnen.
Wie zijn wij, of Wilders om te bepalen wat er wel of niet kan?
Ze werken toch niet voor ons?????????

En door te klagen is nog nooit iemand beter Nederlands gaan spreken. Een helpende hand uitreiken zou wellicht meer goed doen.
Ik woon nu in Duitsland, ik kan me redelijk redden in het Duits, maar foutloos is het nog altijd niet.
Ik weet dat het moeilijk is om een taal te leren die niet je eigen is. Gelukkig heb ik fijne buren en kennissen die me daarbij helpen.
Maar hoe zal het zijn als je in een wildvreemd land komt en iedereen klaag steen en been dat je taal niet kent, en niemand wil je daarmee helpen.
Je krijgt alleen geirriteerde reacties. Ik kan me voorstellen dat dat niet bepaald motiverend werkt.
Een klein beetje inlevingsvermogen, begrip en vriendelijkheid zouden wellicht meer vooruitgang brengen.

En de Nederlandse cultuur???? Nederland staat toch voor een sociaal beleid? Dat is de enige cultuur naast, tulpen, molens, klompen en paling die we hebben.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:17

Ik zou dat niet erg vinden, leraren met hanekam, juffen met gepiercede wenkbrauwen, juffen met hoofddoekjes, meesters met keppeltjes, zo is de maatschappij, daar mogen kinderen wel wat van meekrijgen. Want inderdaad, het zegt niets over wie je bent.
(Als je maar netjes en schoon bent :) )

Precies HBVisser: niet klagen en zeuren, maar help eens een ander. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Daar word ik weer blij van!!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:19

HBvisser ik geef zelfs les aan mensen die Nederlands beter willen leren omdat ze de Inburgeringscursus niet genoeg vinden. En ja dit doe ik vrijwillig omdat ik het belangrijk vind. Dus ga eerst eens bij je eigen beraden wat jij doet voor deze mensen. En ik werk bij de overheid daar worden geen hoofdoeken/petjes/keppeltjes/zichtbare tatoeges/overdreven piercingen toegestaan. Ben ik het helemaal mee eens. Supermarkt prima, zelfs dokterassistente prima. Maar gewoon niet voor bepaalde functies .

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:20

Ik geloof gewoon absoluut niet dat meneer Wilders met zijn ''vrijheids'' partij de huidige situatie kan verbeteren met deze extreme maatregelen. Sterker nog, meneer Wilders is goed op weg om de kloof tussen de culteren alleen maar groter te maken.
Chevano, misschien heb je gelijk en staat de PVV voor vele ''goede'' standpunten, maar bij veel Wilders stemmers blijven alleen dit soort standpunten hangen........
Ik vind het nogal beangstigend waar deze man mee bezig is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:21

Chevano schreef:
En ik werk bij de overheid daar worden geen hoofdoeken/petjes/keppeltjes/zichtbare tatoeges/overdreven piercingen toegestaan.

Dus daar mag het al niet. Wat is dan het probleem?

Citaat:
Supermarkt prima, zelfs dokterassistente prima. Maar gewoon niet voor bepaalde functies .

Welke functies blijven er dan nog over waar zo'n drama over is?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:23

Umpiedumpie schreef:
Ik geloof gewoon absoluut niet dat meneer Wilders met zijn ''vrijheids'' partij de huidige situatie kan verbeteren met deze extreme maatregelen. Sterker nog, meneer Wilders is goed op weg om de kloof tussen de culteren alleen maar groter te maken.
Chevano, misschien heb je gelijk en staat de PVV voor vele ''goede'' standpunten, maar bij veel Wilders stemmers blijven alleen dit soort standpunten hangen........
Ik vind het nogal beangstigend waar deze man mee bezig is.

Ja idd en dit is zeer betreurend te noemen. En sommige dingen ben ik het helemaal niet met de pvv eens.En je zegt bij veel Wilder stemmen blijft dit hangen . Niet alleen daar kijke maar in dit topic is het enigste wat ze weten de hoofddoekjes de islam over de pvv. Vind ik ronduit slecht. Weet ook genoeg van de andere partijen. Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:23

Leanee schreef:
:n Je bent het toch ook niet verplicht om die taal te leren? Hun zitten hier in NL dus zij passen zich maar aan. Als jij in Turkije oid zwemles zou geven was het heel anders geweest..

_O- Jij beheerst je moedertaal niet eens...!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:25

Chevano schreef:
HBvisser ik geef zelfs les aan mensen die Nederlands beter willen leren omdat ze de Inburgeringscursus niet genoeg vinden. En ja dit doe ik vrijwillig omdat ik het belangrijk vind. Dus ga eerst eens bij je eigen beraden wat jij doet voor deze mensen. En ik werk bij de overheid daar worden geen hoofdoeken/petjes/keppeltjes/zichtbare tatoeges/overdreven piercingen toegestaan. Ben ik het helemaal mee eens. Supermarkt prima, zelfs dokterassistente prima. Maar gewoon niet voor bepaalde functies .

Pardon? Ik woon niet eens meer in NL. Maar toen ik er wel woonde, heb ik genoeg voor mijn medelanders gedaan.
En wie ben jij om te bepalen wat iemand wel of niet aan mag??????? Je kan ergens een mening over hebben, prima. Niets mis mee, dat heeft Wilders ook.
Maar om die mening zo te gebruiken dat de wet veranderd moeten en mensen niet meer kunnen aantrekken wat ze willen vind ik ronduit onderdrukkend.
Ik hoef helemaal niets bij " mijn eigen" (moet trouwens bij mezelf zijn, maar dat zal jij ook wel weten als je in een openbare functie werkt) te beraden (moet ten rade zijn), heel goed dat je vrijwillig bijles geeft, maar dan wel even in goed ABN.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:25

Misschien zijn dit weer van die Wilders-kreten die dus vrij 'loos' zijn.

@Chevano: ik denk dat veel mensen na dit soort standpunten de rest al niet meer willen weten. Dit valt niet te compenseren.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:27

Shadow0 schreef:
Chevano schreef:
En ik werk bij de overheid daar worden geen hoofdoeken/petjes/keppeltjes/zichtbare tatoeges/overdreven piercingen toegestaan.

Citaat:
Supermarkt prima, zelfs dokterassistente prima. Maar gewoon niet voor bepaalde functies .

Welke functies blijven er dan nog over waar zo'n drama over is?

Als je goed gelezen hebt gaat het niet over voorbeeld functies maar over vrouwen onderdrukking. Degene die ze vrijwillig dragen heb ik bewondering voor staan voor hun geloof. Maar degene (waar ik de meeste van ken) die moeten het dragen terwijl ze dit niet willen. Dus moet je een standpunt maken iedereen niet dragen. Want ik kan niet zien wie wel en wie niet het vrijwillig draagt. Vrouwen onderdrukking is gewoon niet meer de 21 eeuw. a

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:28

Shadow0 schreef:
Chevano schreef:

Dit is gewoon niet waar. Bij sommige onderdelen van de overheid zal het misschien niet toegestaan zijn, maar ik werk bij een overheid waar het gewoon is toegestaan. Dat is aan de organisatie zelf om te bepalen, niet aan het Rijk. Daarom hebben we ook verschillende (lokale) overheden: zodat de dienstverlening aangepast kan worden aan de lokale situatie, en geen dirigerende maatregelen vanuit het rijk over het personeelsbeleid ( m.u.v. beëdiging van ambtenaren dan ).
Diversiteit gaat namelijk een stuk verder dan niet-westerse allochtonen of islam ;)

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:30

Ja maar Chevano, zie je dan niet in dat heer Wilders dit soort situaties ook over zich en zijn partij afroept?????
Hij gooit er weer een kreet in: hoofddoekjes verbieden...
Heb je wel een s nagedacht waarom hij dit doet???? Juist ja om een groot deeel van de bevolking mee te krijgen die zich niet eens verdiept in de standpunten van diverse partijen.
Maar wat hij er ook mee in de hand werkt is dat ''tegenstanders'' zich niet eens meer willen verdiepen in deze partij.
En inderdaad, ik heb een aantal jaar geleden ook op hem gestemd, juist omdat ik me best kon vinden in zijn standpunten, maar nu hij op deze, laten we het even extremistische manier noemen, bezig is ben ik nu echt anti Wilders.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:31

Die man is volstrekt gestoord. Maar het zal niet voor het eerst zijn dat een heel volk achter een extremistische eencellige aanloopt.
Toen was mijn volk de l*l, Joden, wie zullen er straks gekielhaald worden zodat het zijne 'raarharigheid' mag behagen?
Sure, er zijn problemen... die worden echter niet veroorzaakt door mensen met een hoofddoek.
Kappen met die 'non-issues', dit kun je toch niet serieus nemen?

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:32

Ninx schreef:
Die man is volstrekt gestoord. Maar het zal niet voor het eerst zijn dat een heel volk achter een extremistische eencellige aanloopt.
Toen was mijn volk de l*l, Joden, wie zullen er straks gekielhaald worden zodat het zijne 'raarharigheid' mag behagen?
Sure, er zijn problemen... die worden echter niet veroorzaakt door mensen met een hoofddoek.

Jij niet, ik niet, maar helaas een heel groot deel van de Nederlandse bevolking wel.....

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:33

Dus HB visser heb je er geen problemen mee dat sommige van die vrouwen gedwongen worden om met zon hoofddoekje om te lopen. Dat is mijn standpunt dus. En ja gelukkig zijn er meningverschillen in het land anders werd het zo saai. En als je maar 1 partij hebt om te kiezen (denk aan dictatuur) dan blijft er geen democratie meer over. Wees blij dat wij kunnen en mogen kiezen op welke partij dan ook. En ach abn ik vind bij iedereen fouten ook bij jouw. Beter Nederlands kunnen schrijven/lezen/praten met fouten dan helemaal niet!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:35

Ninx schreef:

en weer word wilders vergeleken met hitler....wie is er nu gevaarlijk en maakt stemming?
jij vermoed ik....

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:35

Citaat:
Dit is gewoon niet waar. Bij sommige onderdelen van de overheid zal het misschien niet toegestaan zijn, maar ik werk bij een overheid waar het gewoon is toegestaan. Dat is aan de organisatie zelf om te bepalen, niet aan het Rijk. Daarom hebben we ook verschillende (lokale) overheden: zodat de dienstverlening aangepast kan worden aan de lokale situatie, en geen dirigerende maatregelen vanuit het rijk over het personeelsbeleid ( m.u.v. beëdiging van ambtenaren dan ).
Diversiteit gaat namelijk een stuk verder dan niet-westerse allochtonen of islam ;)

Dat is fijn voor jouw organistatie dus jij mag ook je petje op houden!