Tweede trainster gedood door orka in SWF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:55

Orka's horen niet in een dolfinarium, dan krijg je dit soort gedonder. Wat mij betreft sluiten alle dolfinaria ter wereld vandaag nog. Zodat er geen geld meer over de rug van deze dieren verdiend wordt. En dan mogen ze alle dieren waarbij dat nog mogelijk is, lekker vrijlaten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:58

Miska schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja, daarvoor moeten dieren in gevangenschap gehouden worden. Heel cru: zonder dierentuinen zouden er al diersoorten niet meer bestaan, zonder dierentuinen zouden we nogsteeds op olifanten jagen. Om mensen dingen te leren moet je ze dingen laten zien.

Dieren doodmaken om je brood mee te verdienen is heeeeeeeeeeeeeeeeel normaal in de westerse wereld. Men noemt het slager. Dieren dood maken om er zelf beter van te worden ook. Men noemt het vlees eten en bont dragen. Dieren houden om er zelf plezier aan te hebben is ook heel normaal. En ze op de verkeerde manier houden ook. Wat denk je van de goudvis in zijn eentje in een kommetje, het paard 20 uur per dag op 3x3, de hond in zijn eentje in huis etc.

Tuurlijk met SeaWorld zijn verantwoording nemen, maar ik geloof ook dat er nog nergens gezegd is dat ze dat niet zullen doen. Er is namelijk nog helemaal niet aangegeven wat er zal gebeuren, afgezien van dat ze verklaard hebben dat ze weten dat het het risico van het vak is en dat het dier dus niet afgemaakt zal worden.

Tja, er wat zijn we ermee opgeschoten behalve dat het jagen verminderd is en we over consumeren?
Geen flikker, want het is leuk al die info, maar je kunt ook op andere manieren aan die info komen.
Maar dat is dan te kostbaar, duurt te lang of te moeilijk.
Wat dat betreft is de wereld gewoon verrot en is er bijna nergens meer fairtrade, want alles wordt uitgebuit om er zelf beter van te worden.
Daarom worden de 'rijke' mensen rijker en de 'arme' mensen armer.
Maar hoeveel heb je in wezen nodig?

Je vond het niet genoeg dat het jagen verminderd is? En je denkt dat het houden van orka's goedkoop is? Goedkoper dan er een film over maken bijvoorbeeld? Dat het minder lang duurt en minder moeilijk is om een film te maken?#

Kom op zeg, zo naief kun je niet zijn. Het wordt gedaan omdat het nodig is. Het is nodig om mensen erover te vertellen, ze te leren.

En er komt meer en meer fairtrade, mensen worden zich steeds bewuster van de wereld om zich heen en dat er mensen zijn die hulp nodig hebben. Niet alleen geld maar structurele hulp. Er wordt meer en meer gedaan om de wereld als plaats te verbeteren voor iedereen.

Serieus, waarom ben jij zo verbitterd?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 26-02-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:59

stef schreef:
HorseyDude schreef:
Stef: we stonden ook foto's te maken zonder flitser (met rolletjes toen) maar ook dáárvoor werden we op aangesproken. Het was al gelijk: no sir, no photos.

Logisch toch? Er wordt aangegeven dat er geen foto's gemaakt mogen worden. Wat de reden daarvan is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat ze dit doen omdat veel mensen een flits gebruiken, en dat ze daarom hebben gezegt: helemaal niet. Dat is makkelijker te controleren, dan te controleren wie flitst er wel, en wie flitst er niet. Maar op dat moment heb jij daar kennelijk schijt aan (sorry voor mn bewoordingen, maar ik heb daar écht een hekel aan) en daarbij ben jij er op dat moment zo een die het verpest voor de rest.
regels zijn er niet voor niets.
Je had op dat moment ook kunnen vragen waarom er geen foto's gemaakt mogen worden.

En dat is wel een beetje de sfeer die dit topic helaas begint te krijgen. Een aantal hier zitten te praten alsof ze afgestudeerde biologen zijn die al jaren met orka's werken, hebben voor alles en iedereen een oordeel klaar, maar zien niet de andere kant. Meningen worden opgedrongen en als je het er niet mee eens bent krijg je gepikeerde antwoorden terug.
Jammer

Ik geef je helemaal gelijk!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:01

volgensmij komt het meestal uit sexuele frustratie net als met dolfijnen...zou je niet :S pff

dieren blijven dieren en tja een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje, leef je met een tijger samen kan t jaren goed gaan en opeens valt hij je aan..tja...dr is altijd een aanlijding waarom ze zo reageren! en ik vind dat het NOOIT het dier schuld is.... als het dier gefrustreerd is is het aan de trainer te zien dat hij/zij anders is en niet in te zetten met een show!

uiteraard toch tragisch natuurlijk...

PS overgins bedoel ik dat er een aanlijding is waarom een dier doet zoals hij doet ..tja dit hoeft niet perse de trainer te zijn.. er kijken honderde mensen
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 26-02-10 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:02

nikkigioa schreef:
Orka's horen niet in een dolfinarium, dan krijg je dit soort gedonder. Wat mij betreft sluiten alle dolfinaria ter wereld vandaag nog. Zodat er geen geld meer over de rug van deze dieren verdiend wordt. En dan mogen ze alle dieren waarbij dat nog mogelijk is, lekker vrijlaten.

Of je neemt de moeite om het topic te lezen en komt met een gefundeerde en onderbouwde mening 8)7

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

stef schreef:
nikkigioa schreef:

nou dan vind ik dat je tegen vanalles moet zijn! olifanten/tijgers en paarden horen ook niet in een circus... een paard hoord niet zo afgestomt te zijn dat het op de menege 300x hetzelfde moet doen met kinderen die aan teugels trekken... apen/vogels en andere dieren horen niet in hokjes in de dierentuin (ookal word er tegenwoordig aan gewerkt dat ze meer vrijheid hebben)

Echter vrees ik dat als je de orka's uit gaat zetten ze echt zo van de wereldbol verdwenen zijn..
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 26-02-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

AlexandraM schreef:
volgensmij komt het meestal uit sexuele frustratie net als met dolfijnen...zou je niet :S pff

dieren blijven dieren en tja een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje, leef je met een tijger samen kan t jaren goed gaan en opeens valt hij je aan..tja...dr is altijd een aanlijding waarom ze zo reageren! en ik vind dat het NOOIT het dier schuld is.... als het dier gefrustreerd is is het aan de trainer te zien dat hij/zij anders is en niet in te zetten met een show!

uiteraard toch tragisch natuurlijk...

Ook hier geef ik je gelijk. Een ongeluk schuilt idd in een klein hoekje. Maar de trainster is wel niet tijdens een show verongelukt (zie filmpje eerder getoond), de show ansich moest eigenlijk nog gaan beginnnen. En op dat filmpje zie je toch echt een gepassioneerde trainster bezig en een dier dat toch interactie toont. Tja wat was de aanleiding... dat zullen we nooit weten uiteraard, mss een per ongeluk (mis)grijpen, gezien ze vaak belonen met vis en haar haar los in een staart hing die bij het bukken voorover kwam. Mss een vorm van spelen voor de Orka, enkel kent dat beest uiteraard zijn kracht niet.

AlexandraM

Re: Tweede trainster gedood door orka in SWF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:10

idd zoon beest is vele malen sterker dan ons een speels gedrag is voor ons dodelijk, ons het water in trekken en langer onder blijven..dan verdrinken we..een orka niet.

ik denk persoonlijk dat de orka er een goede rede voor had (ze letten veeeeel meer op onze lichaamstaal dan wij mensen) dus wie weet wat er is, ze kunnen ons niet alles vertellen.

Ik denk iig niet dat het de bedoeling was de trainer bewust te doden

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:14

Vjestagirl schreef:
Je vond het niet genoeg dat het jagen verminderd is? En je denkt dat het houden van orka's goedkoop is? Goedkoper dan er een film over maken bijvoorbeeld? Dat het minder lang duurt en minder moeilijk is om een film te maken?#

Kom op zeg, zo naief kun je niet zijn. Het wordt gedaan omdat het nodig is. Het is nodig om mensen erover te vertellen, ze te leren.

En er komt meer en meer fairtrade, mensen worden zich steeds bewuster van de wereld om zich heen en dat er mensen zijn die hulp nodig hebben. Niet alleen geld maar structurele hulp. Er wordt meer en meer gedaan om de wereld als plaats te verbeteren voor iedereen.

Serieus, waarom ben jij zo verbitterd?

Als alles zo veel geld kost om die dieren te houden waarom spendeer je dat geld dan niet op een juiste manier?
Aangezien het nu een compleet omgekeerde wereld is.
Om iets begrijpelijk te maken wordt het namelijk vaak 1st gemolesteerd.

Eerst moet er gigantische leed zijn, voordat mensen bewust worden terwijl je de dingen ook gewoon kunt laten zoals het is door het met respect te benaderen.
Dat geldt zowel voor mens en dier.
Ik begrijp gewoon niet dat het van nut is, want alleswetend maakt echt niet gelukkig.
De mens denkt superieur te zijn boven alles, omdat het kan denken alleen gaat het mijn verstand te boven dat we allemaal zo egoïstisch ingesteld zijn.
Dat maakt me niet verbitterd, dat stemt mij verdrietig en het fokt me op, omdat ik er geen grip op heb.
We leven allemaal op deze planeet, maar we buiten de natuur zo extreem uit en dan staan we raar te kijken dat er dingen gebeuren die we zelf gecreëerd hebben.
En dat is dan sneu, maar ik vind het al veel eerder sneu.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:16

AlexandraM schreef:
idd zoon beest is vele malen sterker dan ons een speels gedrag is voor ons dodelijk, ons het water in trekken en langer onder blijven..dan verdrinken we..een orka niet.

ik denk persoonlijk dat de orka er een goede rede voor had (ze letten veeeeel meer op onze lichaamstaal dan wij mensen) dus wie weet wat er is, ze kunnen ons niet alles vertellen.

Die mening deel ik eveneens. Geen enkel van zijn eerder gemaakte slachtoffers is ooit echt als prooi terug gevonden zeg maar (enkel met verwondingen en vnl verdrinking als doodsoorzaak). Wat toch wel wat wil zeggen voor een roofdier als een Orka, en dus mij doet uitschijnen dat dit meer een spel voor hem was (met uiteraard een te betreuren fatale afloop), dan echt een agressieve daad

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:29

bulck schreef:
AlexandraM schreef:

Die mening deel ik eveneens. Geen enkel van zijn eerder gemaakte slachtoffers is ooit echt als prooi terug gevonden zeg maar (enkel met verwondingen en vnl verdrinking als doodsoorzaak). Wat toch wel wat wil zeggen voor een roofdier als een Orka, en dus mij doet uitschijnen dat dit meer een spel voor hem was (met uiteraard een te betreuren fatale afloop), dan echt een agressieve daad

ik ben het helemaal met je eens!!
ik denk dat als hij echt iets aggressiefs in de zin had hij haar makkelijk had kunnen doden/verscheuren,net als met die pelikaan,maar dat heeft hij schijnbaar niet gedaan!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:38

Ook al heeft hij het niet bewust gedaan, ze hebben het over zichzelf uitgeroepen dat het kan gebeuren, daarom heb ik totaal geen medelijden met de trainster, maar het maakt het niet minder erg voor het dier dat hij in gevangenschap gehouden wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:41

Dat het je opfokt is duidelijk Miska, maar dan kan je tegen ons nog wel op een normale toon praten toch?

Dat mensen zich superieur achten wordt gelukkig steeds minder, en er komt steeds meer besef mbt dierenwelzijn. Dit zie je overal terug.
Maar ik vind het niet fair om de huidige, in gevangenschap levende orka's hier nog een keer de dupe van te laten worden. Wat ze wel worden als we ze nu allemaal los laten.

Daarbij ben ik nog niet ervan overtuigd dat élke orka in gevangenschap het verschrikkelijk slecht heeft. Onlangs is er in seaworld nog een kalf geboren, en een orka die niet gezond/verwaarloosd/mishandeld is, brengt geen kalf ter wereld.
Er zijn genoeg biologen bezig met onderzoek naar gedrag en gezondheid, zowel bij vrije als bij in gevangenschap levende orka's.
Wie zijn wij dan als eenvoudige bokkers om te suggereren dat wij alle wijsheid in pacht hebben op basis van wat we op internet lezen?

Dat er orka's, of wat voor dieren dan ook, zijn die onder erbarmelijke omstandigheden leven, zeker weten. Moet daar wat aan gebeuren? Zeer zeker. Hierbij denk ik aan bijv overbrengen aan een kundig park waar men wel geld in het welzijn van die dieren wil steken.

Het showen gaat over de rug van het dier, ja, misschien wel, maar vergeet niet dat een dier wat niet gezond is, niet showt. Dus om te zorgen dat je een goede show neer kan zetten, moet je zorgen dat je dieren in goede gezondheid zijn. Dus dierenwelzijn.

In een park kan je nooit de volledige natuurlijke habitat immiteren. Je kan wel je best doen om zoveel mogelijk te doen om aan de behoeften van een dier te voldoen.

Ik kan dergelijke parken (uitzonderingen daar gelaten) ook niet slecht vinden, en mocht ik een keer in de buurt zijn, ga ik zo naar seaworld toe.

Ondanks de mensen die hier allemaal roepen dat ze zo verschrikkelijk slecht bezig zijn, met alle huidige wetten mbt dierenbescherming, nee...
Lolita ja, die is zielig, in dr uppie. Maar de dieren in bijv seaworld, of het dolfinarium... Nee.

Vergeet niet dat het dolfinarium (voorbeeld) ook regelmatig dieren (met name bruinvissen) opvangt om ze vervolgens weer uit te zetten.

Tuurlijk zijn dergelijke parken commercieel, commercieel is ook niks mis mee, zolang het niet ten kosten van de dieren gaat.

vergelijk het dolfinarium uit de jaren 80 nu eens met het dolfinarium van nu, dan zie je dat er al een hele grote stap is gemaakt mbt dierenwelzijn, doordat mensen zich erin gaan verdiepen, en een dier niet meer zien als project om uit te buiten.

Miska: vind je laatste opmerking zeer respectloos en mijn inziens sla je nu compleet door

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:58

Denk ook dat het meer een spel was. Waarom ze niet opgegeten is? Haaien eten mensen ook bijna nooit op, ze doden ze wel omdat ze denken dat het een potentiele prooi is (vooraf surfers lijken op zeehonden). Heb weleens op animal planet gezien dat mensen voor haaien helemaal niet lekker zijn.
Vind sommige reacties een beetje overdreven. Ik geloof zeker in de educatieve bijdrage van dierentuinen en aquariums, en ik denk ook niet dat wilde dieren die in gevangenschap geboren zijn per definitie een slecht leven hebben. Alsof het in de natuur allemaal wel zo'n pretje is. Het houden van orca's vind ik persoonlijk op het randje maar ik denk dat ze het in Seaworld vrij goed hebben (met eigen ogen gezien hoe groot de bassins zijn in San Diego). Die kunstjes moeten heel veel dieren in gevangenschap leren omdat je anders simpelweg een probleem hebt als ze een keertje ziek zijn of extra zorg nodig hebben. En ongelukken/ aanvallen gebeuren overal en altijd, in iedere dierentuin met wilde dieren maar ook met gedomesticeerde dieren. Bekende parken liggen altijd heel snel onder vuur zodra er iets misgaat en worden constant onder een vergrootglas gelegd door critici. Voor de instellingen al een belangrijke reden om juist heel veel aan welzijn en veiligheid te doen, wat ook gebeurt.
Kan me veel meer druk maken om dieren in de bio-industrie of om zielige huisdieren (eenzame konijnen in hokjes etc.), dit is op een veel grotere schaal en wordt door heel veel mensen wél normaal gevonden en gesponsord, terwijl die dieren het veel slechter hebben.

Ik vind ook opmerkingen als laat hem maar vrij, misschien overleeft hij het niet maar dan is hij ten minste even vrij geweest, heel raar. Enig idee wat zo'n hele reis en vrijlating voor stress en ellende op kan leveren? Vrijlating kan alleen positief zijn als hij op lange termijn zich helemaal aanpast naar de natuurlijke omstandigheden en blijft leven, iets wat ik denk dat onmogelijk is. Over die nare opmerkingen naar de trainster toe laat ik me maar wijselijk niet uit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:02

Sluit me aan bij Stef en Fleurtje.

Ik ben een aantal keren in SW San Diego geweest en kan alleen oordelen over dit park.
Van mij mag dit park blijven bestaan. Ik heb genoten van de shows, ik heb geen moeite met de "kunstjes". Het zijn natuurlijke sprongen en deze dieren kun je niks onder dwang leren. Ik geloof echt dat ze plezier beleven aan het contact met de trainers. En als ze niet lekker in hun vel zitten, ook met rust gelaten worden. De trainers passen zich juist enorm aan het dier aan, je kunt niks afdwingen.
Ik kreeg ook geen vervelend gevoel bij het zien van deze dieren in hun bassins. Het mag van mij zeker groter!! maar vond het acceptabel als ik zag hoeveel vaart ze konden maken en gek konden doen.

Er zitten positieve educatieve aspecten aan deze parken. Ook ten bate van het behoud van deze dieren!

En het is commercieel en er zullen zeker aan de top mensen een goed leven van hebben. Helaas werkt dat nu eenmaal zo. Maar het merendeel verdiend echt niet veel met hun harde werken en vergeet niet hoe duur het is dit park en de dieren te onderhouden.
Maar er hoeven van mij geen parken bij te komen, breid dan liever bestaande parken uit met meer ruimte per dier.

Over de wildvang is iedereen het eens, dat moet niet meer mogen :n

Volgens mij is deze site al genoemd, maar kon het zo gauw niet meer vinden.
http://www.cnn.com/2010/US/02/24/killer ... =allsearch
Er staat ook een interview op met de overleden trainster en een terugblik op gisteren.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:08

@ stef
Wat is er respectloos aan?
Zoals ik eerder al zei is het sneu voor de nabestaanden die haar moeten missen, maar wanneer het dier niet in gevangenschap gehouden zou worden dan gebeuren zulke dingen niet.
Nu is er drama, vanwege het feit dat een dier iemand gedood heeft.
So what?
Eigen schuld dikke bult.
Alles blijft om het geld draaien en imo zijn de dieren er niet op vooruit gegaan, want het hoort niet in gevangenschap te leven, maar in de oceaan.
Jammer genoeg is het niet terug te draaien en ik ben blij dat de mensheid eindelijk wakker wordt, helaas zal ik niet oud genoeg worden om het werkelijk mee te maken dat de wereld weer draait zoals het ooit bedoeld is.

Wij mensen willen het allemaal bepalen, terwijl de natuur zichzelf wel redt.
Ik moet mee draaien in een verklote wereld waar ik eigenlijk niet aan mee wil doen, maar als ik met alles heel bewust om wil gaan dan maak ik mezelf compleet gestoord, want ik kan er in mijn uppie niks aan doen en het is al zover heen, aangezien de overheid regeert vanuit een compleet doorgedraaid regime en dan sla ik door?
Dus ik doe wat ik kan in mijn persoonlijke omgeving, maar zoals ik al zei het moet 1st allemaal gemolesteerd worden, alleen dan is het wel te laat, maar dat maakt niemand wat uit.
We blijven allemaal maar in onze comfort zone zitten en zijn liever lui dan moe.

Bijna nergens is iemand meer dankbaar voor hetgeen wat ze hebben, het is alleen maar meer meer meer.
Olifanten die dood gemaakt werden om hun ivoor dat is gekomen doordat mensen er handel in zagen, terwijl die dingen eerder uit afval gemaakt werden doordat ze gestorven waren aan een natuurlijke dood.
Wat je vind mag je gebruiken, maar we buiten het gewoon uit, gewoon voor de heb.
Gelukkig mag het niet meer, maar waarom zijn er nog steeds stropers?
Vanwege de armoede!
Waarom is er armoede, omdat het geld in de verkeerde dingen geïnvesteerd wordt.
Er is land genoeg op moeder aarde om iedereen van voedsel te voorzien, zonder elkaar uit te buiten.
Maar ach, wat maakt het uit?

Mensen die het minder hebben waarderen het leven meer dan degene die geld bij de vleet uitgeven.
Televisie programma's die aardse roem promoten vind ik ook om te kotsen, maar ik moet er wel aan mee betalen, terwijl ik vaker naar national geographic of animal planet kijk. :r
Zo doe ik toch mee aan die kolder 1e klas, maar ja ik sla door terwijl ik een uitgesproken mening heb. |o
De essentie van deze wereld gekte moet aangepakt worden, maar daar doe je als burger niet veel aan dan je stem te laten horen door mensen bewust wakker te schreeuwen aangezien fluisteren niet helpt.

Dat neemt niet weg dat ik geen respect voor mijn medemens heb, want iedereen doet er aan mee dus ik ook.
Alleen mensen voelen zich meteen persoonlijk aangevallen wanneer iemand iets harder schreeuwt, maar als niemand zich strijdlustig opstelt dan komt er ook niks van de grond.
Ik krijg het stempeltje doorgeslagen, maar ik ben het niet alleen, we zijn het allemaal.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:31

Ik vind ook dat je respecteloos reageert.
Als iemand van een paard valt en een nek breekt of op andere manier met dodelijk gevolg. Dan praat jij ook niet zo of wel? Terwijl dat ook risico van het vak is. Of mensen die ons paardenmens niet begrijpen zeggen dat idioot is om op rug te gaan zitten. Ergens hebben ze gelijk.
Sorry dat ik zeg, jij verpest dit topic alleen al op de toon die je praat.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:31

Er staat heel veel in jouw post waar ik me niet door aangesproken voelt Miska.
Harder schreeuwen is geen teken van meer strijdlust :n , het gaat om het resultaat wat je ermee bereikt of in dit geval er niet mee bereikt. Jouw post komt verbitterd over. Er is veel onrecht in de wereld, maar daar zou je beter aan apart topic over kunnen openen.

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:35

Grit schreef:
Er staat heel veel in jouw post waar ik me niet door aangesproken voelt Miska.
Harder schreeuwen is geen teken van meer strijdlust :n , het gaat om het resultaat wat je ermee bereikt of in dit geval er niet mee bereikt. Jouw post komt verbitterd over. Er is veel onrecht in de wereld, maar daar zou je beter aan apart topic over kunnen openen.

Ik sluit mij hierbij aan..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:55

Miska schreef:
Ja en?!

Daarom maar gewoon je ogen dicht doen en geen actie ondernemen?
Dat het gebeurt weet IEDEREEN! alleen heel veel mensen kunnen er niet wakker van liggen.
Terwijl de fout al ligt bij zulke dieren te vangen en in gevangenschap te laten voortplanten.
Ga dan observeren in hun natuurlijke habitat om dingen te weten te komen.
Leuk dat het imposante kunstjes kan, maar piep dan niet wanneer er een ongeluk gebeurt, neem dan de juiste verantwoording voor het dier en stop ermee geld te doneren aan zulke parken als Sea World etc.

Precies Berdien! :j

Ik doe er ook niet mijn ogen voor dicht, maar waarom zijn orka`s meer dan bijvoorbeeld goudvissen. Omdat ze een hogere aaibaarheidsfactor hebben? Even om te relativeren er zijn over de hele wereld 42 orka`s in 11 parken waar ze echt hun best doen voor hun welzijn. Ik heb geen idee hoeveel goudvissen er in een kom zitten over heel de wereld maar geloof mij dat zijn er veel meer. Elke orka is er 1 te veel maar ik maak mij er niet te druk om. Ik maak mij drukker om andere dieren die het veel slechter hebben. Ik snap je standpunt maar ik ben er zelf geweest en die mensen werken daar echt met liefde voor dieren. Ik vond het indrukwekkend om te zien met hoeveel liefde en respect die mensen werken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:01

Maar liefde en respect neemt de psychologische gevolgen die deze dieren ondervinden niet weg helaas

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:02

Nee dat begrijp ik lesilla maar ze hebben echt het beste voor met de orka`s.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:05

Ach het staat allemaal met elkaar in verbinding en wat jullie vinden zijn nog geen feiten, net zo min als mijn mening een feit is toch?
Alleen de wereld is verknipt en wij mensen hebben dat gedaan, maar niemand wil de verantwoording er voor nemen.
Het is al zover heen dat het amper terug te draaien is.
Schreeuwen is misschien niet het juiste woord, maar ik wil geen kuddedier zijn en meelopen, alleen daar word ik wel toe gedwongen, omdat ik er zelf weinig zeggenschap in heb.
Gezien de keuzemogelijkheden en dat spreek ik uit, maar jullie hebben amper respect voor mijn manier, omdat ik me er niet bij aansluiten wil.
Als ik namelijk helemaal fairtrade wil leven, moet ik klauwen met geld verdienen anders is het niet mogelijk. :(
En al dat geld wat -ik- er wel voor over heb en de rest niet, wordt dan maar geïnvesteerd in dingen die -ik- compleet nutteloos vind zoals het houden van dieren in een onnatuurlijke habitat waar geld voor gevraagd wordt om de 'mooie natuur' te mogen aanschouwen.
Als je er op uit trekt en je ogen open doet zie je veel meer dan in een vermaakt beeld van de realiteit door mensen nagemaakt.
Het enige wat wij als mensen nodig hebben is voedsel en onderdak om te kunnen overleven.
Dat klinkt misschien verbitterd, maar dat ben ik helemaal niet.
Ik verwonder me er elke keer weer over hoor. ;)
Ook over bijzondere natuurverschijnselen waarvan ik blij word. :D
Dan kun je heel liefdevol de dieren benaderen, maar het is gewoon een grote tentoonstelling van leugens en bedrog!
Een poppenkast 1e klas.

MiSz_sUnNy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:11

het is vreselijk wat daar gebeurt is, alleen ik begrijp de ophef van sommige mensen niet helemaal.
SW is een groot park waar ze echt aan het welzijn van de dieren denken, ik ben er al eens geweest, en dat is gewoon overduidelijk!
de meeste dieren die daar verblijven zijn al in gevangenschap geboren dus weten niet beter.
dat bassin op het plaatje waar hij nu in zal verblijven is een doorsluisbassin naar andere grotere bassins.
je denkt toch niet dat hij daar voor altijd zal zitten.
ze worden goed verzorgt en krijgen genoeg dingen onm zich niet te vervelen, als de orca's het niet leuk zouden vinden zouden ze nooit meedoen!
het is gewoon magie tussen mens en dier, alleen het blijven wilde dieren.

ik werk zelf al een tijdje bij het dolfinarium en dat is wel het risico van het vak maar ik vind het er niet minder leuk om!
het is geweldig als je dit werk kunt doen!
nogmaals ik vind het vreselijk voor Dawn dat dit heeft moeten gebeuren. |(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:14

Oh ik vlak het leed van de goudvis in kleine kom ook zeker niet uit!

Mensen stoppen een paard met heel veel liefde, respect, duurste voer en mooiste dekjes ook 24/7 in een box van 3x3. Maakt dat het beter? Rechtvaardigt dat het opsluiten van een dier in een te krappe leefomgeving?

Miska, ik snap wel wat je bedoelt :j gedeeltelijk voel ik het ook zo. Maar het is de toon die de muziek maakt, en door zo'n aanvallende toon zullen mensen je boodschap veel minder serieus nemen :)