Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miska schreef:Vjestagirl schreef:Ja, daarvoor moeten dieren in gevangenschap gehouden worden. Heel cru: zonder dierentuinen zouden er al diersoorten niet meer bestaan, zonder dierentuinen zouden we nogsteeds op olifanten jagen. Om mensen dingen te leren moet je ze dingen laten zien.
Dieren doodmaken om je brood mee te verdienen is heeeeeeeeeeeeeeeeel normaal in de westerse wereld. Men noemt het slager. Dieren dood maken om er zelf beter van te worden ook. Men noemt het vlees eten en bont dragen. Dieren houden om er zelf plezier aan te hebben is ook heel normaal. En ze op de verkeerde manier houden ook. Wat denk je van de goudvis in zijn eentje in een kommetje, het paard 20 uur per dag op 3x3, de hond in zijn eentje in huis etc.
Tuurlijk met SeaWorld zijn verantwoording nemen, maar ik geloof ook dat er nog nergens gezegd is dat ze dat niet zullen doen. Er is namelijk nog helemaal niet aangegeven wat er zal gebeuren, afgezien van dat ze verklaard hebben dat ze weten dat het het risico van het vak is en dat het dier dus niet afgemaakt zal worden.
Tja, er wat zijn we ermee opgeschoten behalve dat het jagen verminderd is en we over consumeren?
Geen flikker, want het is leuk al die info, maar je kunt ook op andere manieren aan die info komen.
Maar dat is dan te kostbaar, duurt te lang of te moeilijk.
Wat dat betreft is de wereld gewoon verrot en is er bijna nergens meer fairtrade, want alles wordt uitgebuit om er zelf beter van te worden.
Daarom worden de 'rijke' mensen rijker en de 'arme' mensen armer.
Maar hoeveel heb je in wezen nodig?
stef schreef:HorseyDude schreef:Stef: we stonden ook foto's te maken zonder flitser (met rolletjes toen) maar ook dáárvoor werden we op aangesproken. Het was al gelijk: no sir, no photos.
Logisch toch? Er wordt aangegeven dat er geen foto's gemaakt mogen worden. Wat de reden daarvan is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat ze dit doen omdat veel mensen een flits gebruiken, en dat ze daarom hebben gezegt: helemaal niet. Dat is makkelijker te controleren, dan te controleren wie flitst er wel, en wie flitst er niet. Maar op dat moment heb jij daar kennelijk schijt aan (sorry voor mn bewoordingen, maar ik heb daar écht een hekel aan) en daarbij ben jij er op dat moment zo een die het verpest voor de rest.
regels zijn er niet voor niets.
Je had op dat moment ook kunnen vragen waarom er geen foto's gemaakt mogen worden.
En dat is wel een beetje de sfeer die dit topic helaas begint te krijgen. Een aantal hier zitten te praten alsof ze afgestudeerde biologen zijn die al jaren met orka's werken, hebben voor alles en iedereen een oordeel klaar, maar zien niet de andere kant. Meningen worden opgedrongen en als je het er niet mee eens bent krijg je gepikeerde antwoorden terug.
Jammer
nikkigioa schreef:Orka's horen niet in een dolfinarium, dan krijg je dit soort gedonder. Wat mij betreft sluiten alle dolfinaria ter wereld vandaag nog. Zodat er geen geld meer over de rug van deze dieren verdiend wordt. En dan mogen ze alle dieren waarbij dat nog mogelijk is, lekker vrijlaten.
stef schreef:nikkigioa schreef:Orka's horen niet in een dolfinarium, dan krijg je dit soort gedonder. Wat mij betreft sluiten alle dolfinaria ter wereld vandaag nog. Zodat er geen geld meer over de rug van deze dieren verdiend wordt. En dan mogen ze alle dieren waarbij dat nog mogelijk is, lekker vrijlaten.
AlexandraM schreef:volgensmij komt het meestal uit sexuele frustratie net als met dolfijnen...zou je niet :S pff
dieren blijven dieren en tja een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje, leef je met een tijger samen kan t jaren goed gaan en opeens valt hij je aan..tja...dr is altijd een aanlijding waarom ze zo reageren! en ik vind dat het NOOIT het dier schuld is.... als het dier gefrustreerd is is het aan de trainer te zien dat hij/zij anders is en niet in te zetten met een show!
uiteraard toch tragisch natuurlijk...
Vjestagirl schreef:Je vond het niet genoeg dat het jagen verminderd is? En je denkt dat het houden van orka's goedkoop is? Goedkoper dan er een film over maken bijvoorbeeld? Dat het minder lang duurt en minder moeilijk is om een film te maken?#
Kom op zeg, zo naief kun je niet zijn. Het wordt gedaan omdat het nodig is. Het is nodig om mensen erover te vertellen, ze te leren.
En er komt meer en meer fairtrade, mensen worden zich steeds bewuster van de wereld om zich heen en dat er mensen zijn die hulp nodig hebben. Niet alleen geld maar structurele hulp. Er wordt meer en meer gedaan om de wereld als plaats te verbeteren voor iedereen.
Serieus, waarom ben jij zo verbitterd?
AlexandraM schreef:idd zoon beest is vele malen sterker dan ons een speels gedrag is voor ons dodelijk, ons het water in trekken en langer onder blijven..dan verdrinken we..een orka niet.
ik denk persoonlijk dat de orka er een goede rede voor had (ze letten veeeeel meer op onze lichaamstaal dan wij mensen) dus wie weet wat er is, ze kunnen ons niet alles vertellen.
Ik denk iig niet dat het de bedoeling was de trainer bewust te doden
bulck schreef:AlexandraM schreef:idd zoon beest is vele malen sterker dan ons een speels gedrag is voor ons dodelijk, ons het water in trekken en langer onder blijven..dan verdrinken we..een orka niet.
ik denk persoonlijk dat de orka er een goede rede voor had (ze letten veeeeel meer op onze lichaamstaal dan wij mensen) dus wie weet wat er is, ze kunnen ons niet alles vertellen.
Ik denk iig niet dat het de bedoeling was de trainer bewust te doden
Die mening deel ik eveneens. Geen enkel van zijn eerder gemaakte slachtoffers is ooit echt als prooi terug gevonden zeg maar (enkel met verwondingen en vnl verdrinking als doodsoorzaak). Wat toch wel wat wil zeggen voor een roofdier als een Orka, en dus mij doet uitschijnen dat dit meer een spel voor hem was (met uiteraard een te betreuren fatale afloop), dan echt een agressieve daad
Grit schreef:Er staat heel veel in jouw post waar ik me niet door aangesproken voelt Miska.
Harder schreeuwen is geen teken van meer strijdlust, het gaat om het resultaat wat je ermee bereikt of in dit geval er niet mee bereikt. Jouw post komt verbitterd over. Er is veel onrecht in de wereld, maar daar zou je beter aan apart topic over kunnen openen.
Miska schreef:Ja en?!
Daarom maar gewoon je ogen dicht doen en geen actie ondernemen?
Dat het gebeurt weet IEDEREEN! alleen heel veel mensen kunnen er niet wakker van liggen.
Terwijl de fout al ligt bij zulke dieren te vangen en in gevangenschap te laten voortplanten.
Ga dan observeren in hun natuurlijke habitat om dingen te weten te komen.
Leuk dat het imposante kunstjes kan, maar piep dan niet wanneer er een ongeluk gebeurt, neem dan de juiste verantwoording voor het dier en stop ermee geld te doneren aan zulke parken als Sea World etc.
Precies Berdien!