Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:07

Bedankt Geerke, jij bevestigt mijn verhaal dat linkse stemmers net zo goed aangevallen worden. :+

Sannnn: Dus een discussie is pas geslaagd als je iemand van zijn/haar standpunt hebben kunnen laten afwijken? :? Als je dat zo ziet denk ik dat daar het probleem zit.

Zap: Waar zie jij dan dat argumenten niet geaccepteerd worden? Wat er imo gebeurd, is dat er gewoon veel tegenargumenten zijn en dat is toch prima?

Zoals gezegd; Wilders springt er natuurlijk wel behoorlijk bovenuit en dat is de reden dat mensen misschien net wat explicieter willen weten waarom er op hem gestemd wordt. Ik blijf erbij dat als jij vindt dat je goede argumenten hebt, er geen 'probleem' is. Wat dat betreft kun je aan Wilders een voorbeeld nemen. Die trekt zich ook nergens iets van aan. :D ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:10

sarabande schreef:
geerke schreef:
hij kweekt geen angst....benoemd enkel feiten

Kijk als je zoiets zegt heb je je echt niet in hem verdiept en ook niet in de gevolgen van zijn uitlatingen. Mensen hun geloof ontzeggen, een hoofddoekje dat een symboolfunctie voor de draagster heeft een vod noemen en haar hoofd een kop. Dat vindt je feiten????

Van dit soort reacties krijg ik gewoon de kriebels, dat zal ik eerlijk zeggen :j. Sarabande, Wilders zegt zooooveel meer :)*. Iemand 'afzeiken' is natuurlijk wel erg makkelijk als er niet verdiept wordt in zijn andere partij/standpunten...het is natuurlijk lekker makkelijk maar een heel klein deel uit een heel groot plan te pakken.... (overigens net zoals de media doet idd :Y) ).

In jouw partij zijn er vast ook dingen waar je het niet mee eens bent toch? Ik geloof namelijk niet dat je 100% achter een partij kan staan :).

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:13

Ik denk dat er op 't moment niemand van de top-politici een geschikte minister president zou zijn.

Ze hebben het in mijn ogen allemaal net niet. We hebben allemaal lekker op J-P lopen foeteren over het feit dat hij geen mening is en te besluitloos was, maar laten we niet vergeten dat hij minister president was en dus enigzins meningloos moest blijven.

Mochten we toch van vandaag op morgen een nieuwe minister president nodig hebben, doe mij dan maar Alexander Pechtold. Goed in het debat (misschien niet zo sterk als Halsema) en in mijn ogen ook wel wat goede punten op papier.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:14

Maar zap, Wilders kiest er zelf voor om niet met media in gesprek te gaan. Dat weigert hij. En hoe je het ook draait of keert, als hij iets van zich laat horen dan is het meestal over Moslims. Of nog erger: hij gooit er een term als kopvoddentax uit. Daarmee bereikt hij idd het nieuws en dat is precies wat hij wil. :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:16

Mocht Wilders al angst zaaien....de rest van de politiek zaait nog veeeeel minder en er zal dus ook weinig te oogsten overblijven denk ik zo.
Daarom stem ik PVV, en omdat ik het naast de standpunten mbt islamisering praktisch overal mee eens ben.

Daarnaast, alle tegenhangers van wilders zouden er goed aan doen eens wat minder de telegraaf te lezen en door de zinnen en kreten van GW heen te kijken.
Je hebt politiek en je hebt propaganda...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:20

Als je moet oogsten van gezaaide angst dan is het einde zoek...

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:20

Ik denk dat Geert Wilders op een aantal punten gelijk heeft. Hij verwoord wat zo'n beetje de gehele Nederlandse bevolking denkt, en voegt hier nog wat z'n eigen draai aan toe. Bij veel punten van Geert heb ik wel zoiets van: Misschien ga je hier wat te ver. Toch denk ik dat het goed is dat hij er is, aangezien hij de politiek weer wat menselijker en minder gerobotiseerd maakt. Als hij wat zegt, is iedereen op z'n hoede en staat menig politici op z'n achterste benen. Houdt Den Haag scherp ;)

sarabande

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:28

Het gaat Nederland veel beter dan verwacht, en veel beter dan heel veel Eu-landen.
De economie trekt aan, dat betekent dat er scherp is opgelet de laatste jaren.
Ik zie Wilders dat nog niet doen

En als je denkt dat Wilders verwoord wat zon beetje de gehele Nederlandse bevolking denkt dan heb je wel een vreemd beeld van de Nederlandse bevolking.
Gelukkig "denkt" tot op dit moment 20% zo

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:30

Toekie schreef:
Als je moet oogsten van gezaaide angst dan is het einde zoek...

dan oogst je iig wát lijkt me, ik zie in de pvda,sp,gl,cu en d66 niets gezaaid worden behalve loze woorden.
Ik ben nog niet uit over de pvv en vvd, momenteel neig ik naar beide maar dat mag helaas niet :D

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:32

sarabande schreef:
Het gaat Nederland veel beter dan verwacht, en veel beter dan heel veel Eu-landen.
De economie trekt aan, dat betekent dat er scherp is opgelet de laatste jaren.
Ik zie Wilders dat nog niet doen

En als je denkt dat Wilders verwoord wat zon beetje de gehele Nederlandse bevolking denkt dan heb je wel een vreemd beeld van de Nederlandse bevolking.
Gelukkig "denkt" tot op dit moment 20% zo

Ik doelde niet daadwerkelijk naar zijn politieke ideeën, maar meer naar de gang van zaken in de politiek. Het is inderdaad waar, de economie in Nederland doet het beter dan in de rest van de EU, maar is dat nou reden om te zeggen dat heel Den Haag zijn werk keurig netjes doet? Ik vind van niet. Het Paarse Kabinet was slecht? Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden nou ook niet echt van JP4 heb kunnen genieten.

Zeg wat je wilt, maar in mijn ogen is de Nederlandse politiek de laatste maanden/jaren gewoon slap. Tuurlijk, je moet met z'n allen tot een compromis komen, maar ik krijg het idee dat er niet meer nagedacht wordt vanuit de standpunten van partijen en beslissingen te makkelijk genomen worden.

Waar is de tijd dat het er nog heftig aan toe ging? Politiek Den Haag is te druk bezig haar Twitter pagina's up to date te houden. Stick to the basis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:34

Wie wind (angst) zaait zal storm (paniek) oogsten... en spijt krijgen van de gedachtes aan 'een frisse wind', vrees ik...

Edit: verduidelijkt

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:37

Toekie schreef:
Maar zap, Wilders kiest er zelf voor om niet met media in gesprek te gaan. Dat weigert hij. En hoe je het ook draait of keert, als hij iets van zich laat horen dan is het meestal over Moslims. Of nog erger: hij gooit er een term als kopvoddentax uit. Daarmee bereikt hij idd het nieuws en dat is precies wat hij wil. :)

Zou het iets te maken hebben met het feit dat hij nu vervolgd wordt wegens discriminatie en aanzetten tot discriminatie naar aanleiding van de uitspraken die hij in de media heeft gedaan? Nogal wiedes dat hij verder zijn mond dicht houdt want dat zou zijn proces natuurlijk niet echt ten goede komen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:39

Euh, Dromenlies.... het is met Wilders nooit anders geweest. Waarom denk je dat die man nooit in actualiteitenprogramma's verschijnt? Hij wenst niet met niet-politici in debat te gaan over zijn ideeen en al helemaaal niet met moslims! Al niet zo lang als hij ook maar enigszins een bekend hoofd heeft.... dus niet pas sinds hij vervolgd wordt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:50

Zomaar even wat quote's Toekie (uit verschillende topics, met overigens dezelfde mensen :))

Citaat:
geert heeft de kwaliteit om alles heeel sim,pel te schetsen en om de taal van het volk te spreken. maar zo simpel als hij situaties stelt zijn ze vaak niet. mensen die verder kijken dan hun neus lang is haken dan al snel af bij de pvv.

Stemmers die op Wilders stemmen, omdat ze een frisse wind willen:

Citaat:
wat ik bedoel, is dat ik het een belachelijke reden vind om geert als mp te kiezen omdat er dan weer wat sensatie is..

Citaat:
ja of dat men wel eens wat sensatie in de suffe politiek willen.. sorry, maar dat soort motivaties vind ik best gevaarlijk

Citaat:
Wel handig trouwens dan vallen er veel pvv stemmers af, daar heb ik nog nooit iemand een goede beargumentatie voor horen geven.

Citaat:
ik ben serieus hoor, ik ben al met heel veel mensen in discussie gegaan en ze kunnen nooit een ander antwoord geven dan: alle buitenlanders het land uit

Citaat:
Als ik alleen al die PVV-stemmers aan moet horen, dan zou ik zeggen, yesss, beperken maar met die handel.

Citaat:
Veel meer als hun doen het allemaal verkeerd in Den Haag en er moet eens wat nieuws komen, hoor ik zelden.

Citaat:
Ik vind het argument, ze doen maar niks in Den Haag een dom argument

Dus ja, ik vind dat de argumenten niet geaccepteerd worden die sommige stemmers van Wilders hebben. Wat voor de een geen argumentatie is, is voor de ander dat misschien wel :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:52

Zap, wat flauw. Ik kan er zo ook wat plaatsen hoor. Maar ik heb wel wat beters te doen. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:53

Toekie schreef:
Zap, wat flauw. Ik kan er zo ook wat plaatsen hoor. Maar ik heb wel wat beters te doen. :D

Je vraagt er toch om waar staat dat de argumenten niet geaccepteerd worden? Nou, hier zijn ze. Niks flauws aan :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:58

Laten we even eerlijk wezen... argumenten als 'sensatie brengen' zijn toch ook voor geen meter steekhoudend? Wat heeft een land in crisis nou aan iemand die sensatie brengt in de Ridderzaal?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:59

zap schreef:
sarabande schreef:
Kijk als je zoiets zegt heb je je echt niet in hem verdiept en ook niet in de gevolgen van zijn uitlatingen. Mensen hun geloof ontzeggen, een hoofddoekje dat een symboolfunctie voor de draagster heeft een vod noemen en haar hoofd een kop. Dat vindt je feiten????

Van dit soort reacties krijg ik gewoon de kriebels, dat zal ik eerlijk zeggen :j. Sarabande, Wilders zegt zooooveel meer :)*. Iemand 'afzeiken' is natuurlijk wel erg makkelijk als er niet verdiept wordt in zijn andere partij/standpunten...het is natuurlijk lekker makkelijk maar een heel klein deel uit een heel groot plan te pakken.... (overigens net zoals de media doet idd :Y) ).

In jouw partij zijn er vast ook dingen waar je het niet mee eens bent toch? Ik geloof namelijk niet dat je 100% achter een partij kan staan :).

Volgens mij heb jij je ook niet in Wilders verdiept Sarabande, alleen hetgeen wat er in de media gezegd wordt over hem. Daar had je al genoeg van.. Dus dan kan jij niet tegen een ander gaan zeggen dat diegene zich er niet in verdiept heeft.

Jurjen schreef:
Ik denk dat Geert Wilders op een aantal punten gelijk heeft. Hij verwoord wat zo'n beetje de gehele Nederlandse bevolking denkt, en voegt hier nog wat z'n eigen draai aan toe. Bij veel punten van Geert heb ik wel zoiets van: Misschien ga je hier wat te ver. Toch denk ik dat het goed is dat hij er is, aangezien hij de politiek weer wat menselijker en minder gerobotiseerd maakt. Als hij wat zegt, is iedereen op z'n hoede en staat menig politici op z'n achterste benen. Houdt Den Haag scherp ;)

Heb je volledig gelijk in. :j Ik vind de poltiek de afgelopen jaren ook niet echt denderend. Echt hard om hard gaat het al jaren niet meer.

Vind het niet flauw wat Zap post. Dat zijn verschillende redenen die allemaal 1 voor 1 de grond in worden gestampt. Wat willen de mensen dan horen waarom mensen op Wilders stemmen? Niets is blijkbaar goed.. Prima. Maar laat dan de stemmers die op Wilders stemmen in hun waarde. Zij laten ook de stemmers die op D66/ PvdA/ GroenLinks stemmen in hun waarden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:01

Blue_Eyes schreef:
Laten we even eerlijk wezen... argumenten als 'sensatie brengen' zijn toch ook voor geen meter steekhoudend? Wat heeft een land in crisis nou aan iemand die sensatie brengt in de Ridderzaal?

Wat heeft een land in crisis nou aan iemand die niet bij zijn eigen meningen blijft, een draaikont zoals vaak genoemd?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:01

Zap: Ik bedoelde het eigenlijk niet zo, maar een concrete situatie. Als je op deze manier quotes achter elkaar plakt dan is de context zoek. Ik zie er ook wel 'aanvallen' tussen staan, maar niet meer of erger dan die op linkse stemmers. En ik zie ook redelijke opmerkingen. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:02

@Sannnn: Als diegene een goede reden heeft om zijn mening te herzien, zie ik daar niet zo'n probleem in. Het is een teken van kracht en zelfverzekerdheid om het lef te hebben je mening te herzien als de omstandigheden daar aanleiding toe geven. Maar alleen maar relschoppen, daar is volgens mij helemaal niemand mee geholpen...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:03

Sannnn schreef:
Wat heeft een land in crisis nou aan iemand die niet bij zijn eigen meningen blijft, een draaikont zoals vaak genoemd?

Wie bedoel je nu?
Want als er iemand nu eens wél bij zijn eigen menig is gebleven, dan is het de PvdA.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:03

Sannnn schreef:

Je bedoelt de door Verhagen verzonnen naam voor Bos. Mede dankzij Bos is de economie in Nederland beter dan in menig EU land. Ik kan me niet voorstellen dat de stemmers op Wilders er financieel op achteruit willen gaan.
Dankzij Bos is dat niet nodig, de economie trekt aan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:05

Sannnn schreef:
Blue_Eyes schreef:

En daarbij wordt er veelal gesproken door sensatie (door tegen-wildersmensen), terwijl diegene die voor Wilders zijn het hebben over een frisse wind (niet allemaal, maar wel veel ; ) )

En dat is nu het probleem Toekie, wat jij redelijke opmerkingen (als tegen-Wildersstemmer neem ik aan dan?) vindt, is voor een ander gewoon zijn/haar argumentatie. Laat dat nou en accepteer het. Niet iedereen vind het leuk om zich helemaal te verdiepen in allerlei mogelijke standpunten van alle partijen (want wil je het echt goed doen, dan moet men ook alle standpunten van de partijen doorzien om een goede keuze te kunnen maken.....) en dus kiezen zij met andere argumentatie. Nou en? Dat is niet slechter of beter :n , maar gewoon met een andere benadering

Context is heel duidelijk hoor! Gaat allemaal over Wilders stemmers, geen context bij nodig :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:06

In elk geval niet balkenende en ZEKER niet Wil (kuch) ders