Valt het kabinet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valt het kabinet voor de verkiezingen

nee
32 (20%)
ja
104 (67%)
weet niet
17 (11%)

Totaal aantal stemmen: 153

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:56

Karl66 schreef:
Het kabinet is niet gevallen over Uruzgan, de uitkomst van vrijdag was dat ze daar als partijen wel uit konden komen.

Dat lijkt mij makkelijk te zeggen als het niet zo is :) "Tsja, echt, we waren er bijna uit en toen deed de PvdA ineens..."
"Ja, nee, als zij... dan hadden we natuurlijk...!"

Onzin. Het is niet dat de hele situatie vrijdagmiddag ineens voor het eerst naar voren kwam - het hele kabinet heeft verzuimd dit eerder op te lossen - en het CDA heeft nadrukkelijk verzuimd zich fatsoenlijk te verantwoorden over deze situatie en waarom zij het nodig achten de afspraak uit het regeerakkoord niet na te komen. Het is niet een kwestie van 1 foutje en als dat foutje niet gebeurd was dan was alles prima geweest... het was een situatie die al tijden te belachelijk voor woorden was. En als iemand zegt dat ze er 'partij-inhoudelijk wel uit hadden kunnen komen', tsja... dat is makkelijk te beweren, want te controleren is het niet. Maar persoonlijk vond ik het niet echt in de lijn der verwachtingen liggen dat het anders prima verlopen was.

En ik vind de manier waarop alle argumentatie uit het publieke debat gehouden worden trouwens uberhaupt geen schoonheidsprijs verdienen. Het is misschien naar de letter van de wet, maar zeker niet naar de geest van de democratie zoals ermee omgegaan werd.