Daarom probeer ik mijn agrumenten te geven, maar ja de meeste zijn het niet eens met mijn mening dus zal mijn mond houden en stilletjes meelezen. Ajuh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wouterpaard schreef:Ik geef steeds redenen omdat ik het gevoel heb dat MIJN mening niet wordt geaccepteerd zodra iemand hier zegt dat diegene 83 mil. teveel vindt worden we voor gek en egoistich verklaard. En dan heb je heel bokt over je heen![]()
Daarom probeer ik mijn agrumenten te geven, maar ja de meeste zijn het niet eens met mijn mening dus zal mijn mond houden en stilletjes meelezen. Ajuh![]()
russel schreef:wouterpaard schreef:Ik geef steeds redenen omdat ik het gevoel heb dat MIJN mening niet wordt geaccepteerd zodra iemand hier zegt dat diegene 83 mil. teveel vindt worden we voor gek en egoistich verklaard. En dan heb je heel bokt over je heen![]()
Daarom probeer ik mijn agrumenten te geven, maar ja de meeste zijn het niet eens met mijn mening dus zal mijn mond houden en stilletjes meelezen. Ajuh![]()
ik snap de redenatie ook niet waarom het te veel zou zijn, als er al een statje gegeven is aan welke organisatie het geld is verdeeld. Ook dat het gewoon een inzameling is geweest op giro 555 en dat de benaming dit keer Help de slachtoffers van Haïti. Potjes raken leeg en moeten gevuld worden, vandaar dat er bij elke ramp ingezameld wordt. Het is nooit te veel.
Zolang het koningshuis nog miljarden kost en we trouw zwaaien met onze vlaggetjes, snap ik niet dat mensen die op het randje van de dood hangen, met een paar euro's te veel worden bestempeld.![]()
Ik moet er gewoon om lachen....het is de sop de kool niet waard. Een paar euro heeft bij ons al decennia lang geen waarde meer......we verliezen het als we niet opletten omdat we ze zo in onze jaszak stoppen....zoveel waarde heeft het....
Zinzi_jewel schreef:Ik vindt zolang er hier in NL ook nog mensen op straat slapen , en in de vuilnisbak kijken of er wat te eten valt , dat de regering niet zomaar het opgehaalde geld uit vrijwillige donatie moet verdubbelen ..
Zinzi_jewel schreef:Nou geloof dat moreill alleen maar wil zeggen , dat ze die 10 euro best aan haitti wil geven , omdat ze hier toch niet veel kan met de 10 euro ....
Ik heb niks gegeven , en ik ga ook niks geven . Dat heeft de regering al gedaan !!
odetteke schreef:Zinzi_jewel schreef:Ik vindt zolang er hier in NL ook nog mensen op straat slapen , en in de vuilnisbak kijken of er wat te eten valt , dat de regering niet zomaar het opgehaalde geld uit vrijwillige donatie moet verdubbelen ..
De mensen die in nederland op straat leven kiezen hier zelf voor. Financien hoeft voor niemand een reden te zijn om op straat te slapen... het probleem is verslaving en psychische problemen.
Zinzi_jewel schreef:DAT klopt niet !!! Mensen die met -15 op straat slapen omdat de plekken in de daklozen huizen vol zijn , kiezen hier niet zelf voor .
KiWiKo schreef:naaa is niet helemaal waar Odetteke
als de BV Nederland een gratis huis voor hun ter beschikking stelt, dan gaan ze daar echt wel in wonen hoor![]()
Elke gemeente moet eigenlijk verpicht worden 0,1% van de huizen beschikbaar te stellen voor daklozen....... is dat hele probleem opgelost
Zinzi_jewel schreef:Als je met bovenstaande op mij doelt ? Ik heb genoeg voor mijn kiezen gehad !!!
Gelukkig geen aardbevingen of overstromingen of andere natuurrampen !
Ze willen hier verklaringen waarom ik de verdubbeling van de regering niet zie zitten , nou dat zijn mijn redenen ....
KiWiKo schreef:als de BV Nederland een gratis huis voor hun ter beschikking stelt, dan gaan ze daar echt wel in wonen hoor![]()
Elke gemeente moet eigenlijk verpicht worden 0,1% van de huizen beschikbaar te stellen voor daklozen....... is dat hele probleem opgelost
Charlie_P schreef:Zinzi_jewel schreef:Als je met bovenstaande op mij doelt ? Ik heb genoeg voor mijn kiezen gehad !!!
Gelukkig geen aardbevingen of overstromingen of andere natuurrampen !
Ze willen hier verklaringen waarom ik de verdubbeling van de regering niet zie zitten , nou dat zijn mijn redenen ....
Maar dat potje waarmee de regering heeft verdubbeld was sowieso bedoelt voor ontwikkelingshulp. En niet voor zaken die in nl nog verbeterd kunnen worden. Of vindt jij dat NL helemaal geen hulp moet bieden aan andere landen, zolang alles hier nog niet helemaal perfect is?
Toekie schreef:Er gaat:
- 67,1 miljard naar Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- 63,8 miljard naar Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- 36,5 miljard naar Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
- ...
Dit dus tegenover de 800 miljoen (= 0,8 miljard) voor Veiligheid, humanitaire hulpverlening en bestuur van Buitenlandse Zaken.
Kaja schreef:KiWiKo schreef:als de BV Nederland een gratis huis voor hun ter beschikking stelt, dan gaan ze daar echt wel in wonen hoor![]()
IK ben geschokt
Zeg je dit nou omdat je dan nog een kans hebt wanneer schuldeisers je hele hebben en houwen weg komen halen of is dit nou jou ideaal zoals Nederland zou moeten zijn???
Of snap jij het nou gewoon echt niet?
KiWiKo schreef:toekiede regering verdubbeld helemaal niks, de regering doneert ook helemaal niks
de regering heeft geen geld, de regering is slechts bewaarder van ons geld![]()
nogmaals het gaat me er niet om of ze wel of niet ons geld naar haiti sturen, het gaat me er wel om dat een minister zich op de borst gaat kloppen omdat hij gewoon ons geld uitgeeft
zou hetzelfde zijn als ik inbreek op jouw bankrekening en dan alles wat er op jouw bankrekening staat overmaak op 555 en vervolgens keihard roep.......... kijk eens hoe goed ik ben, ik heb zoveel geld over gemaakt op 555.......
Toekie schreef:Maar goed, zinzi_jewel: zet dan dit er nou eens tegenover:Toekie schreef:Er gaat:
- 67,1 miljard naar Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- 63,8 miljard naar Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- 36,5 miljard naar Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
- ...
Dit dus tegenover de 800 miljoen (= 0,8 miljard) voor Veiligheid, humanitaire hulpverlening en bestuur van Buitenlandse Zaken.
Jij vindt dus de 0,041 miljard euro die de regering doneert aan Haïti te veel? En jij vindt dat we dat geld beter eerst in eigen land kunnen investeren? Dus dat bijvoorbeeld het bedrag voor Volksgezondheid e.d. wordt verhoogd van 63,8 miljard naar 63,841 miljard?
Toekie schreef:Als je het hier niet mee eens bent, dan stem je op bijv. PVV. Die willen ontwikkelingshulp afschaffen. En als je vindt dat dat geen zin heeft omdat meerdere partijen het toch nooit eens worden. Kun je misschien beter in Noord-Korea of op een onbewoond eilandje gaan wonen.![]()