Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Vliegen is voor het overgrote deel van de mensen geen plicht, het is luxe. Daar mogen best eisen aan gesteld worden.
mick75 schreef:Er zijn verdorie al vliegtuigen neergestort wegens overbelasting!
MoriMann schreef:KLM wil dit niet instellen om mensen met overgewicht te pesten. Ik vermoed dat het voornamelijk om de eigen portemonee gaat, maar een voor het bedrijf leuke bijkomstigheid is wel, dan het het comfort voor alle passagiers (dus niet alleen voor de dunne mensen die worden gedwonen te delen, maar ook voor de zware mensen zelf) omhoog kan gaan.
MoriMann schreef:KLM wil dit niet instellen om mensen met overgewicht te pesten. Ik vermoed dat het voornamelijk om de eigen portemonee gaat, maar een voor het bedrijf leuke bijkomstigheid is wel, dan het het comfort voor alle passagiers (dus niet alleen voor de dunne mensen die worden gedwonen te delen, maar ook voor de zware mensen zelf) omhoog kan gaan. Of misschien zijn er wel daadwerkelijk klachten binnen gekomen van slanke mensen die met uitpuilende buren te maken hebben gehad, dat vertelt het verhaal niet, maar ik hoor hier het een en ander van 'ervaringsdeskundigen'.
Het punt is, dat somminge dingen niet passen en daar moet op ingespeeld worden. Je zet toch ook niet twee zware trekpaarden in een tailer die bedoeld is voor twee slanke sport pony's? Het past niet, dat heeft niets met discriminatie of geldklopperij te maken en staat volledig los van eigen schuld of onderliggende oorzaak.
russel schreef:Als je googled vind je wel wat.
Maar ik weet ook dat ze tanken om tot hun max te komen, dat betekend dat ze vaak maar net genoeg kerosine hebben, dan krijg je ook problemen als er wat gebeurd en ze moeten omvliegen, of laag blijven cirkelen omdat ze nog niet kunnen landen, een vliegveld verder pakken. Al dat soort dingen komen dan in gevaar.
Dat heeft vaker problemen gegeven, dat ze gewoon te weinig kerosine hadden om problemen op te lossen.