Wie doneert er aan giro555?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:10

Spirit schreef:
Ik heb niet veel geld (arme student :')) maar wilde toch iets doen, heb dus maar een smsje gestuurd naar dat nummer van giro 555. Dat is dan drie euro, niet veel, maarja, het is iig iets.

Heel veel kleine beetjes maken een heel groot bedrag.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:12

cube schreef:
Toekie:Nou goed, ik geloof dat we van mening verschillen en dat geeft ook niet.
flyaway:we hebben idd de middelen maar die worden soms alleen niet gebruikt omdat de financien bij de regering op zijn..
Op? Het is nooit op. De Nederlandse staatschuld is namelijk een schuld aan het volk. Dus het is pas op als wij zeggen dat het op is!

Maar om jouw zorgen even in perspectief te zetten; stel dat er nu weer net zoveel opgehaald wordt als met de tsunami, dat was 117 miljoen. Het Bruto Binnenlands Product van Nederland is door het CPB geschaald op 583 miljard. Dan is die 117, dus welgeteld 0,02% van het BBP. En als je dan even meeneemt dat de staatsschuld in 2010 geraamd wordt op 67,4% is, dan maakt die 0,02% helemaal niets uit kan ik je verzekeren.

De blamage die "noord-zuid lijn" heet kost nog meer! Liever geld aan Haïti dan aan nog een noord-zuid lijn!

Dus ja, de overheid verdubbeld het. Kost geld, dat klopt, maar het is echt een fooitje hoor, vergeleken bij de totale staatsschuld!
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 21-01-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:13

Ik probeer op internet te doneren, maar die site werkt niet echt mee.
Ben nu al een kwartier bezig en hij geeft nog steeds storing aan..

Toekie

Re: Wie doneert er aan giro555?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:14

Pff FlyAway, ben blij dat je even met de cijfers komt. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:14

Inderdaad FlyAway, ze sturen echt niet de helft van al ons belastinggeld erheen hoor. Zo werkt het gelukkig ook weer niet hier in Nederland. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:15

ik doneer helemaal niks....ik weet toch niet waar me geld heen gaat en in wat t gestoken word ik bedoel al dat geld van die tsunami is ook niet gebruikt...ja om zakke van poopie joopies te vullen daarzo...

nee doneer op dit moment wel aan uhm mijn paard mijn auto mijn rekeningen dat vind ik een hele mooi donatie :+ :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:15

Angelita schreef:
de helft van al ons belastinggeld

Het zal vast de helft niet zijn, maar het is wel belastinggeld :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:16

Ik doneer wel.. Doneer je niet weet je zeker dat je niet helpt.. Doneer je wel is er een grote kans dat je wel helpt.

En het idee dat ik ook een steentje bijdraag doet mij goed :)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:16

Ik doneer niet aan Haiti, het is heel erg wat er daar gebeurd is, maar helaas ben je er niet zeker van of je geld wel op de juiste bestemming aankomt.

Ik steun al verschillende projecten, waaronder een project van onze eigen familie in Sri Lanka voor schooltjes e.d.daarvan zie ik met eigen ogen dat mijn geld goed besteed wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:17

Peche_ schreef:
Ik probeer op internet te doneren, maar die site werkt niet echt mee.
Ben nu al een kwartier bezig en hij geeft nog steeds storing aan..

Nee hier doet hij het ook niet inderdaad..

Ik doneer ook, niet veel, maar zoals werd gezegd elk beetje helpt..
En ik koop dan liever wat minder kleding deze maand, dan dat ik niks geef..

Ze hebben daar gewoon helemaal niks meer..

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:18

FlyAway schreef:
cube schreef:
Toekie:Nou goed, ik geloof dat we van mening verschillen en dat geeft ook niet.
flyaway:we hebben idd de middelen maar die worden soms alleen niet gebruikt omdat de financien bij de regering op zijn..
Op? Het is nooit op. De Nederlandse staatschuld is namelijk een schuld aan het volk. Dus het is pas op als wij zeggen dat het op is!

Maar om jouw zorgen even in perspectief te zetten; stel dat er nu weer net zoveel opgehaald wordt als met de tsunami, dat was 117 miljoen. Het Bruto Binnenlands Product van Nederland is door het CPB geschaald op 583 miljard. Dan is die 117, dus welgeteld 0,02% van het BBP. En als je dan even meeneemt dat de staatsschuld in 2010 geraamd wordt op 67,4% is, dan maakt die 0,02% helemaal niets uit kan ik je verzekeren.

De blamage die "noord-zuid lijn" heet kost nog meer! Liever geld aan Haïti dan aan nog een noord-zuid lijn!

Dus ja, de overheid verdubbeld het. Kost geld, dat klopt, maar het is echt een fooitje hoor, vergeleken bij de totale staatsschuld!

Nou amen, dan begrijp ik niet dat dat kleine stukje voor de problemen in ons eigen land er ook niet vanaf kan :o Alle problemen opgelost, minder ziekte door te hoge werkdruk, tevreden bewoners die de zorg krijgen die ze nodig hebben etc.
Maar goed, dit is natuurlijk een eindeloze discussie. Ik ga er dan ook mee stoppen nu. Bedankt voor het mee discusieren :D

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:19

Ik heb 5 euro gestort :)
heb iedergeval wat gegeven..

Cyntje

Ik heb 2 smsjes gestuurd vanochtend,... weet alleen niet of ze uitgezonden zijn :P

Lotus83

Ik ga wel doneren denk ik, al zei ik eerst van niet...

Maar dan wel aan Artsen Zonder Grenzen...

Die zitten ook in Haïti

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:20

buster4ever schreef:
ik doneer helemaal niks....ik weet toch niet waar me geld heen gaat en in wat t gestoken word ik bedoel al dat geld van die tsunami is ook niet gebruikt...ja om zakke van poopie joopies te vullen daarzo...

nee doneer op dit moment wel aan uhm mijn paard mijn auto mijn rekeningen dat vind ik een hele mooi donatie :+ :o
Ja precies, jij hebt het toch veel harder nodig, nietwaar?

Kom op zeg. Als je niet wilt geven dan is dat je goed recht, maar om met zulke flauwekul argumenten te komen is wel heel erg een duidelijk teken dat je eigenlijk zelf ook wel weet dat je je als rijke westerling met je paard en je auto eigenlijk moet schamen als je niets geeft. Maar goed, dat is dan weer mijn mening.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 21-01-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:20

Sammie schreef:
Angelita schreef:
de helft van al ons belastinggeld

Het zal vast de helft niet zijn, maar het is wel belastinggeld :)

Hè even vergeten dat ik in Nederland woon, amper 0,5% belastinggeld is natuurlijk ontzettend veel. Stom van me. :(:)

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:23

Wat een topic zeg.... de meeste doneren niet zie ik . In eerste instantie wilde ik ook een bedragje gaan doneren. Na het lezen van de reacties hier op bokt heb ik mij bedacht.
Ik begrijp dat die mensen geholpen moeten worden, maar of het de juiste manier is om veel geld te storten naar die verschillende doelen ... ik weet het niet. Ik ben ook niet van plan om de dikke auto van de directie te moeten betalen.
Ik geef ook niet aan andere doelen, alleen aan de collectes aan de deur. ( ja de buurvrouw komt dan, kan je ook niet weigeren).
De "bedelaars" bij de winkel loop ik voorbij, mijn euro in de zak en ze stappen in een dure auto om weg te rijden naar huis. Zo arm zijn ze niet hoor. Het is jammer, maar veel goede doelen verpesten hun eigen geloofwaardigheid door verhalen naar buiten te laten lekken dat het geld op een verkeerde manier terecht komt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:24

Ja en ik ben niet de enige in het gezin.

Ik doneer € 25,-
Mijn broertje doneert € 27,-
Mijn ouders doneren € 50,-

Dan kom je op een totaal van € 102,-
Ik vind dat die mensen het daar harder nodig hebben dan wij en als mijn kleine beetje helpt, dan ben ik tevreden. Mijn neefjes zijn geadopteerd uit Haïti, maar al waren ze dat niet, had ik alsnog geld gestord.

En als ik bij een supermarkt wat dingetjes koop, mijn overgebleven geld gaat naar de daklozen die kranten staat te verkopen, ik geef altijd alleen geld, de krant hoef ik niet, dan kunnen ze die gewoon verkopen en hebben ze meer. Ik zou die krant niet eens lezen dus dat vind ik zonde.

Ik ben zeker voor de goede doelen, mijn moeder spaart Airmailes voor Stichting Aap, en ik wil later donateur worden van de WSPA en/of het WNF.

Die mensen doen hartstikke goed werk, dikke respect daarvoor.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:24

shamyrah schreef:
Wat een topic zeg.... de meeste doneren niet zie ik . In eerste instantie wilde ik ook een bedragje gaan doneren. Na het lezen van de reacties hier op bokt heb ik mij bedacht.
Ik begrijp dat die mensen geholpen moeten worden, maar of het de juiste manier is om veel geld te storten naar die verschillende doelen ... ik weet het niet. Ik ben ook niet van plan om de dikke auto van de directie te moeten betalen.
Ik geef ook niet aan andere doelen, alleen aan de collectes aan de deur. ( ja de buurvrouw komt dan, kan je ook niet weigeren).
De "bedelaars" bij de winkel loop ik voorbij, mijn euro in de zak en ze stappen in een dure auto om weg te rijden naar huis. Zo arm zijn ze niet hoor. Het is jammer, maar veel goede doelen verpesten hun eigen geloofwaardigheid door verhalen naar buiten te laten lekken dat het geld op een verkeerde manier terecht komt.

Hoe weet jij dat die ''bedelaars'' niet zo arm zijn?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:26

Ik heb respect voor ieders standpunt, maar ik erger me kapot aan het argument over "die dikke auto". Er is nu al zó vaak, op de radio, op tv, op internet, door betrokken mensen uitgelegd hóé het geld besteed wordt en dit doet men juist om die gedachte over dikke auto's en zakkenvullers te ontzenuwen. Als je niet wilt storten, prima, helemaal je goed recht. Maar doe dan niet of de mensen die dat wel doen directies van hulpverlenende instanties spekken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:26

shamyrah schreef:

Als je goed hebt/had gelezen, had je ook kunnen lezen dat het allemaal wel meevalt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:27

Mee eens chevax! Heel irritant. En dat bevestigd voor mij dat het gewoon een excuus is. Wie wil doneren doneert. Dikke auto of niet, zal ik maar zeggen.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 21-01-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:28

chevax schreef:
Ik heb respect voor ieders standpunt, maar ik erger me kapot aan het argument over "die dikke auto". Er is nu al zó vaak, op de radio, op tv, op internet, door betrokken mensen uitgelegd hóé het geld besteed wordt en dit doet men juist om die gedachte over dikke auto's en zakkenvullers te ontzenuwen. Als je niet wilt storten, prima, helemaal je goed recht. Maar doe dan niet of de mensen die dat wel doen directies van hulpverlenende instanties spekken.

_/-\o_

Ik vind het ook wel erg om te lezen dat mensen zich bedenken doordat andere het zo negatief zien..

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:28

Omdat hier in de buurt "deze" mensen wonen. Ze wonen in een gewoon huis, en hebben het echt niet zo slecht dan dat ze over laten komen. Er zullen misschien best wel mensen zijn die het echt niet zo breed hebben, maar geloof me maar hier zitten veel "bedriegers" tussen. Helaas maar niet de hele wereld is eerlijk.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:29

Maar dat is nog steeds geen reden om de mensen in Haïti niet te steunen. Of hebben die het soms ook best wel goed en zijn het bedriegers?