Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:31

Jasmine
[/quote]
Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?[/quote]

Jij kan goed appels met peren vergelijken

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:31

Als een bivak muts mag, dan een burka ook, mag de bivak muts niet, dan de burka ook niet.
Het5 bedekt beiden je gezicht en ik wil niet discrimeneren dus. :Y)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:32

Citaat:
En dat je in dat land vermoord wordt, of je sterft van de honger, dat maakt niet uit... Denk je echt dat mensen voor de lol hierheen komen, waar we een rot klimaat hebben, mensen onverdraagzaam zijn, en de media nog onverdraagzamer, waar mensen onvriendelijk doen als je uitkomt voor je geloof, waar ze niemand kennen en niets hebben, waar ze maanden of jaren moeten wachten tot ze horen of ze mogen blijven, waar mensen die in hun eigen land proffessor op een universiteit waren vaak baantjes als congierge of als schoonmaker krijgen, waar ze de taal niet spreken...

Ja, ze komen hierheen voor het geld en de verdraagzaamheid. Geen marrokaan van de 2e of 3e generatie die terugwil.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:33

Binckydenice schreef:
jasminex schreef:
Een burka dragen de vrouwen meestal omdat ze het zelf willen,
niemand heeft mij gedwongen maar ik draag toch een hoofddoek.
In de koran staat dat je je lichaam niet mag laten zien aan de man, haar valt haar ook onder want daar kan je mannen mee verleiden.
De reden van een burka is omdat sommige mesnen vinden dat je met je gezicht ook kan verleiden daarom dragen ze een burka, sommigen met een gaasje voor de ogen omdat ze vinden dat je met de ogen ook kunt verleiden.
Ik draag alleen een hoofddoek en gewone nederlandse kleding (wet t-oliebol met lange mouwen en geen mini-rokje ofzo).
Maar in de koran word niks verplicht en als je dat niet doet ben je geen moslim meer, je kan gewoon alles doen en toch ben je een moslim als je dat zelf vind.

Ik vind dat iedereen mag dragen wat hij/zij wil.
Als je die mensen met een burka dwingt om hem af te doen zeggen ze zeker nee wat zou jij doen als iemand zei doe je broek uit of doe je shirtje uit?
Zij voellen zich bloot zonder burka, ik voel me ook niet zo lekker zonder hoofddoek.

Nou dit was mijn verhaal.
Jasmine

Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?

Omdat dat niet meer met folie mag, je mag wel gewoon laten spuiten, het glas zelf tinten, dus deze opmerking is overbodig.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:33

Nies_ schreef:
Als een bivak muts mag, dan een burka ook, mag de bivak muts niet, dan de burka ook niet.

Toont weer eens aan dat er ongelofelijk veel mensen bitter weinig respect hebben voor de medemens.
Een bivakmuts wordt niet gekoppeld aan eeuwenoud geloof waarin pakweg 1/3de van de wereldbevolking geloofd.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:34

Nies_ schreef:

een bivakmuts draag je niet voor je geloof en een burka wel..

alyel

Citaat:
Ja, ze komen hierheen voor het geld en de verdraagzaamheid. Geen marrokaan van de 2e of 3e generatie die terugwil.

Je vergist je. Die mensen zijn hier geboren en zijn dus gewoon Belg of Nederlander :-)

Vjestagirl

Teddy321 schreef:
Citaat:
En dat je in dat land vermoord wordt, of je sterft van de honger, dat maakt niet uit... Denk je echt dat mensen voor de lol hierheen komen, waar we een rot klimaat hebben, mensen onverdraagzaam zijn, en de media nog onverdraagzamer, waar mensen onvriendelijk doen als je uitkomt voor je geloof, waar ze niemand kennen en niets hebben, waar ze maanden of jaren moeten wachten tot ze horen of ze mogen blijven, waar mensen die in hun eigen land proffessor op een universiteit waren vaak baantjes als congierge of als schoonmaker krijgen, waar ze de taal niet spreken...

Nee, logisch, die zijn hier geboren, en net zo Nederlander als wij. Die hebben hier hun vrienden, spreken de taal, hebben een goede opleiding en dus kans op werk. Alleen een ander geloof, en dus andere gebruiken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:35

jasminex schreef:
Nies_ schreef:

Oh, dus als mijn geloof zegt dat ik anderen moet slaan, dan mag dat ook?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:36

Nies_ schreef:
jasminex schreef:

Appels en peren

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:37

[/quote]
een bivakmuts draag je niet voor je geloof en een burka wel..[/quote]
Oh, dus als mijn geloof zegt dat ik anderen moet slaan, dan mag dat ook?[/quote]
ik zal je zeggen dat geen enkel geloof zal zeggen dat je je medemens onnodig moet slaan ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:39

Citaat:
Nee, logisch, die zijn hier geboren, en net zo Nederlander als wij. Die hebben hier hun vrienden, spreken de taal, hebben een goede opleiding en dus kans op werk. Alleen een ander geloof, en dus andere gebruiken.

Als ze zo Nederlands zijn, waarom zetten ze zich dan zo af. Niet allemaal, maar een grote groep wel.
Als ze zo Nederlands zijn gedragen ze zich ook zo en dat schort er nogal eens aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:40

Teddy321 schreef:
Citaat:

Als ze zo Nederlands zijn, waarom zetten ze zich dan zo af. Niet allemaal, maar een grote groep wel.
Als ze zo Nederlands zijn gedragen ze zich ook zo en dat schort er nogal eens aan.

Waarom zijn er in Nederland zoveel goths? Of punkers? Of kakkers? Of Emo's? Ze zijn gewoon een groep...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:40

jasminex schreef:

een bivakmuts draag je niet voor je geloof en een burka wel..[/quote]
Oh, dus als mijn geloof zegt dat ik anderen moet slaan, dan mag dat ook?[/quote]
ik zal je zeggen dat geen enkel geloof zal zeggen dat je je medemens onnodig moet slaan ;)[/quote]
Wat is onnodig? In Saoudie-Arabie worden meisjes verdronken door hun eigen vader omdat ze met een vreemde man hebben gepraat!
In Somalie is pas een vrouw gestenigd omdat ze was verkracht!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:41

Ik denk dat dit een oneindige discussie is,en een oneindige discussie zal blijven.

Ik wil nogmaals duiden op het gebrek aan respect dat hier getoond wordt. Veel mensen zijn heel kortzichtig en nogal snel met veralgemeningen.

Nies_

Vjestagirl schreef:
Nies_ schreef:

Appels en peren

Vind ik niet.

Ik dacht dat discrimineren niet mocht, maar als je gelooft ben je blijkbaar uitzondering? Dat heet discriminatie volgens mij!

MamboBeach

jasminex schreef:
Een burka dragen de vrouwen meestal omdat ze het zelf willen,
niemand heeft mij gedwongen maar ik draag toch een hoofddoek.
In de koran staat dat je je lichaam niet mag laten zien aan de man, haar valt haar ook onder want daar kan je mannen mee verleiden.
De reden van een burka is omdat sommige mesnen vinden dat je met je gezicht ook kan verleiden daarom dragen ze een burka, sommigen met een gaasje voor de ogen omdat ze vinden dat je met de ogen ook kunt verleiden.
Ik draag alleen een hoofddoek en gewone nederlandse kleding (wet t-oliebol met lange mouwen en geen mini-rokje ofzo).
Maar in de koran word niks verplicht en als je dat niet doet ben je geen moslim meer, je kan gewoon alles doen en toch ben je een moslim als je dat zelf vind.

Ik vind dat iedereen mag dragen wat hij/zij wil.
Als je die mensen met een burka dwingt om hem af te doen zeggen ze zeker nee wat zou jij doen als iemand zei doe je broek uit of doe je shirtje uit?
Zij voellen zich bloot zonder burka, ik voel me ook niet zo lekker zonder hoofddoek.

Nou dit was mijn verhaal.
Jasmine

Dank je voor je verhaal!

Toch ben ik het niet met je eens, want als er soms dingen plaats vinden of moslims houden zich ergens niet aan volgens de koran worden ze buitengesloten. Dan strookt het niet helemaal met wat je zegt...

Teddy321

Citaat:
Waarom zijn er in Nederland zoveel goths? Of punkers? Of kakkers? Of Emo's? Ze zijn gewoon een groep...

Ja dus......ook groepen dienen zich aan te passen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:42

Teddy321 schreef:
jasminex schreef:

ik zal je zeggen dat geen enkel geloof zal zeggen dat je je medemens onnodig moet slaan ;)[/quote]
Wat is onnodig? In Saoudie-Arabie worden meisjes verdronken door hun eigen vader omdat ze met een vreemde man hebben gepraat!
In Somalie is pas een vrouw gestenigd omdat ze was verkracht![/quote]

En het verdrinken van een meisje in een land heeeeeeeel ver weg, met een compleet andere cultuur, andere normen en waarden en een ander systeem dan het onze heeft te maken met het dragen van een burka in Nederland op precies welke manier?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:43

Teddy321 schreef:
jasminex schreef:

In Somalie is pas een vrouw gestenigd omdat ze was verkracht![/quote]

Er staat nergens geschreven dat een vrouw op die manier om het leven moet komen.

Dit is vaak uit de CULTUUR om de eer van de man/familie te "redden".

En ja, dit is schandalig!

Dit doen dieren nog niet eens..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:43

Gleyla schreef:
Ik denk dat dit een oneindige discussie is,en een oneindige discussie zal blijven.

Ik wil nogmaals duiden op het gebrek aan respect dat hier getoond wordt. Veel mensen zijn heel kortzichtig en nogal snel met veralgemeningen.

O Ja, dus zodra de Nederlanders HUN mening verkondigen discrimineren ze??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:44

Gleyla schreef:
Jasmine

Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?[/quote]

Jij kan goed appels met peren vergelijken[/quote]
Gothics mogen wel worden vergeleken... :?

Teddy321

Citaat:
En het verdrinken van een meisje in een land heeeeeeeel ver weg, met een compleet andere cultuur, andere normen en waarden en een ander systeem dan het onze heeft te maken met het dragen van een burka in Nederland op precies welke manier?

Omdat dat verdronken meisje nou juist uit de cultuur komt waar ook de bhurka wordt voorgeschreven.

alyel

Citaat:
O Ja, dus zodra de Nederlanders HUN mening verkondigen discrimineren ze??

??????????
Laatst bijgewerkt door alyel op 15-01-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:45

MamboBeach schreef:
Gleyla schreef:
Jasmine

Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?

Jij kan goed appels met peren vergelijken[/quote]
Gothics mogen wel worden vergeleken... :?[/quote]

Gothics dragen ook een symbool dat een geloofsovertuiging weergeeft. Heb dat ook als voorbeeld gebruikt.