De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:02

Ja maar voor sommige dienders ben je als 22 jarige nog een kind ;) en dan krijg je preken... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:05

xxappiexx schreef:
Alleen het verhaaltje over levensgevaarlijke dingen die ik uit zou spoken e.d. hoef ik niet te horen nee, zo gedraag ik me niet en zo heeft de agent me ook niet zien rijden. Dat is het enige waar ik een probleem mee had.

Je begrijpt er niets van of wílt er niets van begrijpen.
Stel je krijgt een aanrijding met een auo, bent nergens met dat opgevoerde ding van je en zal meer schade veroorzaken dan nodig is mocht je het ongeval uberhaupt overleven.

Waar wil jij dan de schade aan het overige voertuig van gaan betalen, heb jij zo'n enorm dikke bankrekening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:53

Met je opgevoerde brommertje ben je niet verzekerd. Verzekeringen kunnen heel moeilijk doen als je niet conform de regels je spullen verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:03

En ik geef de verzekeringen groot gelijk... regels zijn er niet voor niks, die brommers mogen niet voor niks maar een bepaalde snelheid, dat is zo bedacht voor de veiligheid van degene erop en de mensen rondom. Opvoeren is iemands eigen domme fout, kan je zelf vinden dat je dan veiliger kan rijden. Andere weggebruikers gaan er niet vanuit dat jij harder gaat en dus is de kans op brokken groter. Waarop de verzekering dus logischerwijs zegt dat ze dat dus niet gaan betalen allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:45

Het is zelfs zo erg, als je geen helm draagt, een ongeluk krijgt, hoofdletsel krijgt, de verzekering de medische kosten niet dekt, als ze besluiten dat niet te doen, omdat het verwijtbaar is..

Wat vaak mensen niet realiseren, als ze worden aangesproken op te hard rijden, geen gordel dragen, geen helm dragen, dat het voor eigen belang is. Dat hulpverleners zich geen biet kunnen schelen dat die persoon zich te barsten rijdt, maar dat er vaak ook een ander de dupe van wordt, dat er een hoop rotzooi van komt wat zij dan weer wel op moeten ruimen en dat mensen niet weten dat ze niet verzekerd zijn en dan pas de ellende komt.....
Om het dan onder de noemer zeiken en machtsmisbruik te zetten, is je als een kind op stellen die door zijn ouder terecht gewezen wordt. Als je dan een preek krijgt, nog boos worden, is eigenlijk niet willen weten wat de consequenties zijn, immers bij jouw gaat het altijd goed, bij de looser aan de overkant gaat dat soort dingen fout.

Maar als ze van de weg gereden worden door zo een aso, dan is het natuurlijk de schuld van die aso. Dat je zelf schuld hebt door te hard te rijden, een voertuig te hebben die niet conform regels is, dus niet verzekerd, bv geen helm draagt en daardoor gewoon zelf in de sh*it komt, dat willen ze dan even niet weten...

Om iemand te beschermen tegen zichzelf en de overheid tegen onnodige kosten zijn er sancties ingesteld en die krijg je omdat je er zelf voor kiest om de regels te overtreden. We doen het allemaal en we weten allemaal dat als we worden gesnapt dat we die keer pech hebben....en de preek hebben we dan ook verdiend!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:54

Ik snap jullie ook wel. Maar jullie probéren mij niet eens te snappen, sommigen van jullie hebben meteen in het begin al een beeld van mij gevormd en breien daar gezellig op verder terwijl dat beeld waarschijnlijk nog niet eens bij hoe ik echt ben in de buurt komt...
Stond toevallig gister nog een stukje in het Eindhovens Dagblad over een vrouw die met haar scooter werd afgesneden door een automobilist en daardoor in de sloot belande. Dus blijkbaar ben ik toch niet de enige die zulke dingen meemaakt.

Maakt me verder niet uit. Maar probeer je eens een beetje te verplaatsen in een ander i.p.v. met een aantal man iemand uit te maken voor onverstandig kind terwijl je diegene niet eens kent, is altijd makkelijk.

Ik laat het hierbij, heeft toch weinig zin zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:59

Ja ik snap het wel, jij vind dat jij niet te horen mag krijgen dat je onverantwoordelijk bezig bent. Als 22 jarige ben je natuurlijk volwassen genoeg om dat te beseffen, maar als politie agent heb je heel de dag mensen met onverantwoordelijk gedrag, ongeacht leeftijd. Jij vind dat jij niet door het gezag ter verantwoording geroepen mag worden en nu zijn zij ineens in jouw ogen loosers?...maar draai het eens om?

Wie is er arrogant? Politie die jouw aanspreekt, jij noemt het preken, of jij zelf? Een jeugdige op een opgevoerde brommer die meent met het verkeer te moeten rijden, omdat die heeft bepaalt dat dat veiliger is? Als je valt, krijg je ook een preek, maar dan van de verzekering.....die doet meer zeer.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:05

russel schreef:
Ja ik snap het wel, jij vind dat jij niet te horen mag krijgen dat je onverantwoordelijk bezig bent. Als 22 jarige ben je natuurlijk volwassen genoeg om dat te beseffen, maar als politie agent heb je heel de dag mensen met onverantwoordelijk gedrag, ongeacht leeftijd. Jij vind dat jij niet door het gezag ter verantwoording geroepen mag worden en nu zijn zij ineens in jouw ogen loosers?...maar draai het eens om?

Wie is er arrogant? Politie die jouw aanspreekt, jij noemt het preken, of jij zelf? Een jeugdige op een opgevoerde brommer die meent met het verkeer te moeten rijden, omdat die heeft bepaalt dat dat veiliger is? Als je valt, krijg je ook een preek, maar dan van de verzekering.....die doet meer zeer.

Ik vind de politie geen losers, erg flauw dat je dat nu weer zegt. En weet je dat de anderen dat dan weer gaan overnemen dat ík dat zou hebben gezegd? Zo kan ik me de hele tijd tegen jullie gaan verdedigen.

Als ik iets doe wat onverantwoord is mag dat best verteld worden, ik sta open voor ieders mening en ook ík maak wel eens fouten die ik dan ook toegeef dat doen niet veel mensen.
Maar als je al (ja al, zal ook wel weer commentaar op komen) 6 jaar rondtoert op je inmiddels antieke brommer en je hebt al verschillende dingen meegemaakt die door fatsoenlijk mee te rijden in het verkeer niet meer zijn voorgekomen ga je zulke dingen doen ja. Ik heb ook nergens gezegd dat er iemand arrogant is. Met de verzekering heb ik nooit problemen gehad, ik heb geen schijt aan alle regels....

Maar goed, nou heb ik toch nog gereageerd. Dat was dan echt de laatste keer. Ik ga me hier niet laten afschilderen als een of ander schoffie.

Edit: Deze post zal wel weer als aanvallend worden opgevat, maar lees voor de lol jullie eigen posts eens terug. Misschien dat je dan begrijpt waarom ik zo reageer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:42

Ongeluk zit in een klein hoekje. Ik mag hopen dat je geen aanrijding veroorzaakt en je medeweggebruiker de dupe is van jou onverantwoordelijk gedrag op de weg, namelijk onverzekerd rondrijden op een onverantwoordelijk apparaat.
Onbegrijpelijk dat je nog iets te zeggen durft over je medeweggebruiker die zich wél aan de regels houdt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:01

Deze stond er geloof ik nog niet bij????

"Politieman in Nederland

Stel....je bent politieman.
Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.

Plots verschijnt er een gevaarlijk individu voor je met een gigantisch mes.
Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat hij je geld wil, terwijl hij jou en je gezin bedreigt met zijn gigantisch mes.
Jij hebt je dienstpistool bij je en je bent toevallig de beste schutter van je korps.
Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren voordat hij aanvalt.
Wat doe je?

In Australië:
BANG!

In Amerika:
BANG BANG BANG BANG BANG BANG BANG!!
Herladen
Click click click click!

In Nederland :
Vooraleer over te gaan tot actie eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:
- Is het mes toevallig geen plastic namaakmes?
- Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Turks, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
- Gaat dit incident invloed hebben op mijn kansen voor promotie?
- Gaat de media een profiel van hem maken en concluderen dat hij geliefd is door iedereen, zelfs door zijn hond?
- Is hij lid van een bende die goed geïntegreerd is in onze maatschappij?
- Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
- Is het een TBS'er op proefverlof die nog steeds slecht gereïntegreerd is in onze maatschappij?
- Gaat dit geval aangemerkt worden als een racistische actie en verlies ik mijn baan?
- Is dit een slachtoffer van alcohol en/of drugs en weet hij niet wat hij doet?

Actie: Ik zal hem dan eindelijk maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen en als hij niet reageert op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek, dan schiet ik hem neer.

DE GEVOLGEN:

In Amerika: een verslagje door middel van een standaard invulformuliertje van één bladzijde, felicitaties en de zaak is gesloten.

In Australië: Eenvoudig proces-verbaal; een verdachte is namelijk áltijd fout.

In Nederland: - Proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties zoals waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was.
- Verslag aan de korpschef.
- Verslag aan de Burgemeester.
- Verslag aan de Rijksrecherche.
- Verslag aan de Algemene Inspectie.
- Inbeslagneming van je wapen.
- Tucht onderzoek.
- Verschijnen voor de onderzoeksrechter.
- Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.
- Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie
- Veroordeling wegens doodslag.
- Oneervol ontslag.
- Jarenlang trauma met zelfmoordneigingen.....

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:17

Chiqa schreef:
Begrijp dat het vervelend is dat er ingebroken is maar als ze aan elke inbraak een prioriteit 1 zouden moeten geven zou het wel erg druk worden op de weg met toeters en bellen.....Zouden ze mensen tekort hebben als er écht iets aan de de hand is van kwestie leven of dood.

En wat nou als je aangeeft dat je zelf bij de zaak bent en niet weet of die mafkezen nog binnen zijn?

Als dat het geval is dan kunnen ze wachten op een prioriteit 1 zaak, namelijk dat ik op zo'n moment een pistool op m'n kop krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:43

SpiedSkeet schreef:
Chiqa schreef:
Begrijp dat het vervelend is dat er ingebroken is maar als ze aan elke inbraak een prioriteit 1 zouden moeten geven zou het wel erg druk worden op de weg met toeters en bellen.....Zouden ze mensen tekort hebben als er écht iets aan de de hand is van kwestie leven of dood.

En wat nou als je aangeeft dat je zelf bij de zaak bent en niet weet of die mafkezen nog binnen zijn?

Als dat het geval is dan kunnen ze wachten op een prioriteit 1 zaak, namelijk dat ik op zo'n moment een pistool op m'n kop krijg.

Heterdaadjes worden via het hoofdbureau doorgespeeld en zijn altijd prioriteit 1...en meldkamers nemen alle spoedmeldingen als spoed. Kennelijk heb je dan zelf de melding niet duidelijk doorgegeven. Meldkamers worden de hele dag gebeld met nepmeldingen of meldingen die geen spoedmeldigen zijn en die worden dan gewoon doorgezet naar de wijkteams en dan kom je gewoon aan de beurt, zeker als er maar 1 auto voor een wijk rijdt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:45

Bravura schreef:
Deze stond er geloof ik nog niet bij????

"Politieman in Nederland

Stel....je bent politieman.
Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.

Plots verschijnt er een gevaarlijk individu voor je met een gigantisch mes.
Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat hij je geld wil, terwijl hij jou en je gezin bedreigt met zijn gigantisch mes.
Jij hebt je dienstpistool bij je en je bent toevallig de beste schutter van je korps.
Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren voordat hij aanvalt.
Wat doe je?

In Australië:
BANG!

In Amerika:
Herladen
Click click click click!

In Nederland :
Vooraleer over te gaan tot actie eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:
- Is het mes toevallig geen plastic namaakmes?
- Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Turks, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
- Gaat dit incident invloed hebben op mijn kansen voor promotie?
- Gaat de media een profiel van hem maken en concluderen dat hij geliefd is door iedereen, zelfs door zijn hond?
- Is hij lid van een bende die goed geïntegreerd is in onze maatschappij?
- Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
- Is het een TBS'er op proefverlof die nog steeds slecht gereïntegreerd is in onze maatschappij?
- Gaat dit geval aangemerkt worden als een racistische actie en verlies ik mijn baan?
- Is dit een slachtoffer van alcohol en/of drugs en weet hij niet wat hij doet?

Actie: Ik zal hem dan eindelijk maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen en als hij niet reageert op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek, dan schiet ik hem neer.

DE GEVOLGEN:

In Amerika: een verslagje door middel van een standaard invulformuliertje van één bladzijde, felicitaties en de zaak is gesloten.

In Australië: Eenvoudig proces-verbaal; een verdachte is namelijk áltijd fout.

In Nederland: - Proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties zoals waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was.
- Verslag aan de korpschef.
- Verslag aan de Burgemeester.
- Verslag aan de Rijksrecherche.
- Verslag aan de Algemene Inspectie.
- Inbeslagneming van je wapen.
- Tucht onderzoek.
- Verschijnen voor de onderzoeksrechter.
- Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.
- Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie
- Veroordeling wegens doodslag.
- Oneervol ontslag.
- Jarenlang trauma met zelfmoordneigingen.....

Tja, en zo is het maar net, dan nog te spreken over de eigen collega's die ook nog een mening hebben.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:48

Ik zal even duidelijker zijn. Ik wordt door de meldkamer gebeld als er iets mis is in de winkel. (alarm of iets anders met de verbinding.)

Ik moet dan gaan kijken of er iets loos is en kan daarbij kiezen om politie mee te nemen of niet. In dit geval heb ik dat niet gedaan, om dat het alarm niet afgegaan was.

Toen ik in de winkel was (en weer naar buiten was geweest omdat ik het vermoeden had dat er nog wel eens mensen binnen zouden kunnen zijn) heb ik direct de meldkamer terug gebeld om dit te melden. Zij zouden de politie sturen en die zou er binnen een kwartier zijn.

In die 70 minuten heb ik de meldkamer nog 3 keer aan de telefoon gehad (2 keer belden ze mij) en ook zij konden er met hun hoofd neit bij dat de politie er nog niet was.

Ter vergelijking:
In de winkel waar ik nu werk, provincie Drenthe, werd mijn collega uit bed gebeld vanwege het alarm. Toen hij aankwam bij de winkel werd hij tegengehouden door een agent, omdat er een politiehond in de winkel liep. Mijn collega was er in 10 minuten, dus de politie had in dit geval super adequaat gereageerd!

Zo kan het dus ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:54

Nou dan heeft de meldkamer het goed gedaan. Ze kregen een alarmmelding en dan gaan ze jouw bellen, jij neemt op, dus dan is er al een indicatie of er wel of geen overval gaande is. Dan geven ze de melding door aan het betreffende wijkteam. Jij moet wachten, zij weten niet waarom. De auto was wellicht ergens anders bezig en dan kan de oproep wel eens gemist worden.....in the heat of the night....

Dat is de consequentie van de verregaande bezuiniging van de overheid. Er rijden in sommige regio's al jaren geen surveillance auto's meer, alleen nog maar noodhulp en vroegah reden er wellicht wel 3 wagens, 1 bus en 1 burgerauto in 1 wijk rond en dan waren er 2 noodhulpauto's rijdende en dan kan zo een opdracht Altijd beantwoord worden.

Ik zal je het sterk vertellen de onderbezetting kan zo zijn, dat je noodhulp uit een andere wijk moet laten rijden....omdat je als wijkteam helemaal geen personeel hebt om die te laten rijden!!! En dat kwam, hoop niet komt! regelmatig voor! Dan werk je niet fijn, geloof mij maar.

het enige wat je dan kan doen als winkeleigenaar is de daders laten ontkomen...maar de klachten kunnen dan beter bij de burgemeester neergelegd worden...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:36

Jeetje als ik dit zo allemaal lees ........ dan snap ik soms die gefrustreerde pikkies bij de politie ook nog wel
Jezus wat loopt een agent tegen een bureaucratie aan

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:39

Niets dan respect voor de politie, op die paar vervelende agenten na. Maar vervelende mensen heb je ook in het gewone leven. ;)

Mers schreef:
Een vriend van mij is in de leer voor politieman. En hij wordt met de dag arroganter. Het was een nuchtere, gezellige jongen. Nu niet meer. Maar aan de andere kant, dat begrijp ik ook wel waarom hij zo is geworden. Zo'n beroep kost heel veel van je priveleven. Je kunt heel veel dingen niet meer doen. Overmatig drinken op een avond, geen drugs meer proberen, je moet overal jezelf aan de regels zien te houden en daar komen er alsmaar meer bij. Heb eens in een gesprek gezeten met hem, en toen heeft hij me uitgelegd wat het met hem deed op bepaalde momenten, maar dat het wel zijn droombaan is.

Ik heb niets tegen politiemannen, vind het knap dat ze gaan voor wat ze graag willen doen. Beter tien onaardige politiemannen dan helemaal geen.

Mwoh, een kennis van me zit ook in de leer voor politieman en geloof me, die zuipen wat af. :D Als je die verhalen hoort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:46

Politie...tja... Soms zijn ze goed, soms zijn ze vreselijk. :D Soms duidelijk andere prioriteiten, soms goeie acties, soms zo stupide als maar kan! Zoals om half 11 's ochtends op een landweggetje laten blazen... je vragen bij een controle waar je koelvloeistof zit en het vervolgens zelf niet eens weten... en zo nog wat dingetjes.

Heb laatst iig een flitser weggejaagd...tja ik kon niet helpen dat ik daar had afgesproken met iemand en dus moest wachten en ik wist van te voren niet dat hij daar stond. Toen ik aan kwam rijden zag ik hem, maar ja...ik moest toch echt daar wachten...dus netjes met knipperlichtjes achter de flitser op een haventje gaan staan... Na pakweg 2 min. reed ie weg! :D

En wel een keer een inbreker betrapt die er vandoor ging, toen met 3 agenten en een vriendin in een golf door t park gescheurd...dat was leuk! En daar deden ze ook echt hun best! Was ik zeer over te spreken! :j

Wat ik wel echt belachelijk vond, was een actie van ze zo'n 5 jaar geleden. Vriendlief en ik reden 's avonds rond half 12 naar huis van een avondje bios. Reed er plisie achter ons. Wij slaan af, 100m van ons huis...politie ook en floep...STOP POLITIE aan.
Bleek een achterlicht van de Polo t niet te doen. Tja...dat kan. Gelukkig lampesetje in de auto. Maar ja, 100m van huis en daar véél beter licht. Maar op de vraag of we dan nog 100m mochten rijden, kwam een nee... :roll:
Tja okee, nou dan maar ter plekke. Kreeg vriendlief iets niet los. Vroeg aan de agenten of zij dat wisten...nee hoor meneer, moet u zelf doen, wij doen niets... :roll:
Na veel hangen en wurgen en geklungel in t donker zat t lampje er eindelijk in... En wat zegt een van de herenagent:
Ja vervelend he meneer, is echt een kwaaltje van VW ik heb het zelf ook vaak met mijn Golf... :roll: :roll: Het behoeft denk ik geen uitleg dat ik toen maar even kokend in de auto ben gaan zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:39

skippy1 schreef:
Wat ik wel echt belachelijk vond, was een actie van ze zo'n 5 jaar geleden. Vriendlief en ik reden 's avonds rond half 12 naar huis van een avondje bios. Reed er plisie achter ons. Wij slaan af, 100m van ons huis...politie ook en floep...STOP POLITIE aan.
Bleek een achterlicht van de Polo t niet te doen. Tja...dat kan. Gelukkig lampesetje in de auto. Maar ja, 100m van huis en daar véél beter licht. Maar op de vraag of we dan nog 100m mochten rijden, kwam een nee... :roll:
Tja okee, nou dan maar ter plekke. Kreeg vriendlief iets niet los. Vroeg aan de agenten of zij dat wisten...nee hoor meneer, moet u zelf doen, wij doen niets... :roll:
Na veel hangen en wurgen en geklungel in t donker zat t lampje er eindelijk in... En wat zegt een van de herenagent:
Ja vervelend he meneer, is echt een kwaaltje van VW ik heb het zelf ook vaak met mijn Golf... :roll: :roll: Het behoeft denk ik geen uitleg dat ik toen maar even kokend in de auto ben gaan zitten!

betej nuance, feit is dat je uit respect gewoon ter plekke dat lampje moet vervangen, hier moeten ze gewoon een lijn in trekken en terecht toch?
Net zoiets als copyen van je rijbewijs en kenteken, dat is gewoon niet toegestaan.
Ook de laatste opmerking sja......Niet echt relevant vind ik, zijn net echte mensen die politieagenten.
En of het nu een kwaaltje is of niet dat is geen reden om extra vrijheid te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:03

Zie je mij iets zeggen over het geven van extra vrijheid? :? Ik heb het meer over de opstelling van deze heren!

Dat ze lijnen trekken OK. En dát we niet die 100m door mochten (ja letterlijk 100m! en dan veilig op een parkeerplaats en niet onveilig langs een drukke weg!), ook okee... Zij hebben ook hun regels. Maar dan ook met de handjes op de rug toekijken (ook nog okee), bij een vraagje even een beetje bij te schijnen met de grote zaklamp die ze in hun handen hadden een nee, bij een vraagje of zij weten hoe we iets los krijgen een nee (niet eens even willen kijken)... en dan als t eindelijk lukt te zeggen dat t toch wel vervelend is en hij zelf ook t probleem zeer regelmatig heeft (en hij dus best even had kunnen aanwijzen wélk dingetje we dus los hadden moeten draaien)... Nou sorry! Dat vond ík iig érg onsympatiek! Regels is tot daar aan toe, maar die opstelling die zij hadden... :n

Enne uit respect een lampje vervangen? Kom nou!!! Uit veiligheid, já! dat is ook de reden dat wij áltijd lampjes bij ons hebben en ook zonder morren het lampje vervingen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:02

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... tml?p=11,1
Toevallig lees ik net vandaag dit.

Ik heb niks tegen de politieagent zelf (hoewel ik ook types ken die prototype agentje zijn: thuis niks te vertellen, sukkeltje en bij de politie stoer gaan doen) maar tegen het orgaan Politie in Nederland.

We houden het zelf in stand hoor, zoals hierboven al een voorbeeld voorbij kwam, als je in Nederland als agent zijnde wel een keer schiet ofzo, heb je meteen een rechtszaak aan je broek.
Politie is doodsbang voor bepaalde bevolkingsgroepen (waar komt anders de agressie tegen hulpverleners enzo vandaan??) dus lijkt het op mij over te komen dat ze denken: dan maar iets doen waar we goed in zijn: boetes uitschrijven en snelheidscontroles.
Da's minder risicovol.

Daar kunnen de agenten zelf niets aan doen, Nederland houdt dit ook zelf in stand.

Het voorbeeld van de openingspost, tja ik begrijp het niet goed, maar het is een beetje mens-eigen om dat te doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:05

Kan me wel voorstellen dat het werk van een politieagent soms behoorlijk frustrerend kan zijn als ik jou reactie zo lees hier Skippy. Jij zegt dat hij geen licht wou bijschijnen, wat is dit nu voor moeite, bij mij hebben ze dat altijd keurig gedaan. Als ik aan werd gehouden met een defect lampje werd ik eerst naar een veilige plek gebracht (Moet je toch al heen als je een stopteken krijgt) is mij keurig zonder vragen bijgeschenen, ze hielpen zelfs met montage.......
En idd een lampje vervangen doe je uit respect voor het werk van de agent, en uiteindelijk voor de veiligheid.
Agent vraagt of jij je lampje wil vervangen ter plekke, dat is een order. Ik ga dr van uit dat hij dit niet doet om wie dan ook te 'pesten' ga je daar tegen in heb je niet veel respect, op dat moment, voor de agent.
Maar dat is mijn mening.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:11

Nicolletje schreef:

Meer spierballen tonen? Dus daarom mag oom agent geen koltrui meer aan, dat staat te stoer. Dus daarom krijgt oom agent geen thermo-ondergoed meer, ze kunnen prima tegen de kou (soms uren lang bij een aanrijding bij -18). Dus daarom mag oom agent geen échte worker zoals de ME dragen, dat is te militairistisch. Dus daarom kan oom agent zich van alles en nog wat laten noemen, want dat hoort nou eenmaal bij het vak....... :+

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:17

Nicolletje schreef:
De Politie is doodsbang voor bepaalde bevolkingsgroepen (waar komt anders de agressie tegen hulpverleners enzo vandaan??) dus lijkt het op mij over te komen dat ze denken: dan maar iets doen waar we goed in zijn: boetes uitschrijven en snelheidscontroles. Da's minder risicovol.

Pure onzin. En waarom "bepaalde" bevolkingsgroepen? Dan wordt er ook nog gediscrimineerd. Nee, de opvoeding begint thuis al. Vrije opvoeding....ge-wél-dig! Ouders nooit meer thuis voor de kinders, die voeden elkaar op straat wel op, pa en ma moeten werken. Op school domineren ze leraren en in vrije tijd slaan ze mensen spontaan het licht uit de ogen. Dan moeten de hulpverleningstroepen het maar even opknappen. Die worden op hun beurt weer aangevallen door dit soort fijne opgegroeide jeugdigen zonder deugdelijke waarden en normen. Vandaar dat oom agent spierballen nodig heeft, maar dat gaat niet zonder wetswijzigingen én het aanleren van juist gedrag door ouders.

Wie staat er tegenwoordig in de bus of in een wachtruimte nog op voor een ouder persoon? Ik denk heel wat van ons al lang niet meer. Dat is ze nooit bijgebracht of ze schatten in dat die oudere persoon wel gezond genoeg is om te kunnen blijven staan. Nou, in mijn jeugd werd je van je stoel "gezet" aan je arm, door je pa of ma, als je niet direct op stond. Zo leerde je dat wel, respect te hebben voor ouderen. Ik zie trouwens tegenwoordig nooit meer een 16 jarige opstaan voor een ouder persoon. Dat is mij wel geleerd en ik zal dat ook altijd blijven doen, waar het ook is en welke leeftijd ik zelf ook heb.

Een grote b*k geven aan mensen omdat het gezicht je niet aan staat of als ze je aan kijken. Dat hoefden we vroeger toch echt niet in ons hoofd te halen, dan kreeg je wel een klap in je gezicht van het opvoedende kader.
Tegenwoordig noemen ze dat een slechte opvoeding (of mishandeling - zelfs bij een corrigerende tik). Ik heb nooit geklaagd en ben blij dat mij echte waarden en normen zijn bijgebracht, en geen vrijblijvende.
Voor oom agent had je heilig respect. Je haalde het niet in je hoofd om hen iets toe te roepen. Dat hoorde niet, zo was je niet opgevoed.

En zo kan ik nog meer voorbeelden noemen van waarden en normen vervaging.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 29-01-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:31

skippy1 schreef:
Politie...tja... Soms zijn ze goed, soms zijn ze vreselijk. :D Soms duidelijk andere prioriteiten, soms goeie acties, soms zo stupide als maar kan!

Knap vind ik het altijd weer dat de simpele burger weet wat er in de meldkamer gaande is en welke prioriteiten de agent moet stellen...Echt geweldig! :D

skippy1 schreef:
Zoals om half 11 's ochtends op een landweggetje laten blazen...

Wat is hier mis mee? Lijkt me wel dat het algemeen bekend is dat mensen die een avond van te voren diep in het glaasje hebben gekeken en de volgende dag met de auto wegmoeten, officieel waarschijnlijk nog niet mogen rijden, weggetjes opzoeken waar je de politie niet zo snel aan zult treffen. Bovendien worden dat soort weggetjes ook al sluiproute gebruikt. Doe ik ook :j Daar rijden ze echt nog erger dan op de provinciale weg, dus af en toe controle kan niet zo erg zijn, toch?

skippy1 schreef:
je vragen bij een controle waar je koelvloeistof zit en het vervolgens zelf niet eens weten... en zo nog wat dingetjes.

Oke, das ook wel echt een beetje knuppelig :D

skippy1 schreef:
Heb laatst iig een flitser weggejaagd...tja ik kon niet helpen dat ik daar had afgesproken met iemand en dus moest wachten en ik wist van te voren niet dat hij daar stond. Toen ik aan kwam rijden zag ik hem, maar ja...ik moest toch echt daar wachten...dus netjes met knipperlichtjes achter de flitser op een haventje gaan staan... Na pakweg 2 min. reed ie weg! :D

Wees maar trots erop... :? Dit snap ik dan weer niet, hier zijn ze trots op, maar wanneer mensen als idioten over dezelfde weg rijden vraagt iedereen zich af: Waarom staat hier nou geen politie? Waarom wordt hier niet regelmatig geflitst? Oef...waar zijn we mee bezig... :n

skippy1 schreef:
En wel een keer een inbreker betrapt die er vandoor ging, toen met 3 agenten en een vriendin in een golf door t park gescheurd...dat was leuk! En daar deden ze ook echt hun best! Was ik zeer over te spreken! :j

Tja....Zo kan het ok :j

skippy1 schreef:

Eh....Weet je wel hoe vaak de politie dat te horen krijgt? "Oh, maar ik woon hier heel dicht bij, kan ik dat laatste stukje niet even.....". NEE, kan niet. Ik vind dat altijd zo'n büllshit dat mensen denken dat de wet voor hun maar een uitzondering moet maken....Grootheidswaan...
Laatst bijgewerkt door Adil op 29-01-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt