Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxappiexx schreef:Alleen het verhaaltje over levensgevaarlijke dingen die ik uit zou spoken e.d. hoef ik niet te horen nee, zo gedraag ik me niet en zo heeft de agent me ook niet zien rijden. Dat is het enige waar ik een probleem mee had.
russel schreef:Ja ik snap het wel, jij vind dat jij niet te horen mag krijgen dat je onverantwoordelijk bezig bent. Als 22 jarige ben je natuurlijk volwassen genoeg om dat te beseffen, maar als politie agent heb je heel de dag mensen met onverantwoordelijk gedrag, ongeacht leeftijd. Jij vind dat jij niet door het gezag ter verantwoording geroepen mag worden en nu zijn zij ineens in jouw ogen loosers?...maar draai het eens om?
Wie is er arrogant? Politie die jouw aanspreekt, jij noemt het preken, of jij zelf? Een jeugdige op een opgevoerde brommer die meent met het verkeer te moeten rijden, omdat die heeft bepaalt dat dat veiliger is? Als je valt, krijg je ook een preek, maar dan van de verzekering.....die doet meer zeer.
Chiqa schreef:Begrijp dat het vervelend is dat er ingebroken is maar als ze aan elke inbraak een prioriteit 1 zouden moeten geven zou het wel erg druk worden op de weg met toeters en bellen.....Zouden ze mensen tekort hebben als er écht iets aan de de hand is van kwestie leven of dood.
SpiedSkeet schreef:Chiqa schreef:Begrijp dat het vervelend is dat er ingebroken is maar als ze aan elke inbraak een prioriteit 1 zouden moeten geven zou het wel erg druk worden op de weg met toeters en bellen.....Zouden ze mensen tekort hebben als er écht iets aan de de hand is van kwestie leven of dood.
En wat nou als je aangeeft dat je zelf bij de zaak bent en niet weet of die mafkezen nog binnen zijn?
Als dat het geval is dan kunnen ze wachten op een prioriteit 1 zaak, namelijk dat ik op zo'n moment een pistool op m'n kop krijg.
Bravura schreef:Deze stond er geloof ik nog niet bij????
"Politieman in Nederland
Stel....je bent politieman.
Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.
Plots verschijnt er een gevaarlijk individu voor je met een gigantisch mes.
Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat hij je geld wil, terwijl hij jou en je gezin bedreigt met zijn gigantisch mes.
Jij hebt je dienstpistool bij je en je bent toevallig de beste schutter van je korps.
Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren voordat hij aanvalt.
Wat doe je?
In Australië:
BANG!
In Amerika:
BANG BANG BANG BANG BANG BANG BANG!!
Herladen
BANG BANG BANG BANG BANG BANG BANG!!
Click click click click!
In Nederland :
Vooraleer over te gaan tot actie eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:
- Is het mes toevallig geen plastic namaakmes?
- Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Turks, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
- Gaat dit incident invloed hebben op mijn kansen voor promotie?
- Gaat de media een profiel van hem maken en concluderen dat hij geliefd is door iedereen, zelfs door zijn hond?
- Is hij lid van een bende die goed geïntegreerd is in onze maatschappij?
- Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
- Is het een TBS'er op proefverlof die nog steeds slecht gereïntegreerd is in onze maatschappij?
- Gaat dit geval aangemerkt worden als een racistische actie en verlies ik mijn baan?
- Is dit een slachtoffer van alcohol en/of drugs en weet hij niet wat hij doet?
Actie: Ik zal hem dan eindelijk maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen en als hij niet reageert op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek, dan schiet ik hem neer.
DE GEVOLGEN:
In Amerika: een verslagje door middel van een standaard invulformuliertje van één bladzijde, felicitaties en de zaak is gesloten.
In Australië: Eenvoudig proces-verbaal; een verdachte is namelijk áltijd fout.
In Nederland: - Proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties zoals waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was.
- Verslag aan de korpschef.
- Verslag aan de Burgemeester.
- Verslag aan de Rijksrecherche.
- Verslag aan de Algemene Inspectie.
- Inbeslagneming van je wapen.
- Tucht onderzoek.
- Verschijnen voor de onderzoeksrechter.
- Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.
- Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie
- Veroordeling wegens doodslag.
- Oneervol ontslag.
- Jarenlang trauma met zelfmoordneigingen.....
Mers schreef:Een vriend van mij is in de leer voor politieman. En hij wordt met de dag arroganter. Het was een nuchtere, gezellige jongen. Nu niet meer. Maar aan de andere kant, dat begrijp ik ook wel waarom hij zo is geworden. Zo'n beroep kost heel veel van je priveleven. Je kunt heel veel dingen niet meer doen. Overmatig drinken op een avond, geen drugs meer proberen, je moet overal jezelf aan de regels zien te houden en daar komen er alsmaar meer bij. Heb eens in een gesprek gezeten met hem, en toen heeft hij me uitgelegd wat het met hem deed op bepaalde momenten, maar dat het wel zijn droombaan is.
Ik heb niets tegen politiemannen, vind het knap dat ze gaan voor wat ze graag willen doen. Beter tien onaardige politiemannen dan helemaal geen.
skippy1 schreef:Wat ik wel echt belachelijk vond, was een actie van ze zo'n 5 jaar geleden. Vriendlief en ik reden 's avonds rond half 12 naar huis van een avondje bios. Reed er plisie achter ons. Wij slaan af, 100m van ons huis...politie ook en floep...STOP POLITIE aan.
Bleek een achterlicht van de Polo t niet te doen. Tja...dat kan. Gelukkig lampesetje in de auto. Maar ja, 100m van huis en daar véél beter licht. Maar op de vraag of we dan nog 100m mochten rijden, kwam een nee...![]()
Tja okee, nou dan maar ter plekke. Kreeg vriendlief iets niet los. Vroeg aan de agenten of zij dat wisten...nee hoor meneer, moet u zelf doen, wij doen niets...![]()
Na veel hangen en wurgen en geklungel in t donker zat t lampje er eindelijk in... En wat zegt een van de herenagent:
Ja vervelend he meneer, is echt een kwaaltje van VW ik heb het zelf ook vaak met mijn Golf...![]()
Het behoeft denk ik geen uitleg dat ik toen maar even kokend in de auto ben gaan zitten!
Nicolletje schreef:
Nicolletje schreef:De Politie is doodsbang voor bepaalde bevolkingsgroepen (waar komt anders de agressie tegen hulpverleners enzo vandaan??) dus lijkt het op mij over te komen dat ze denken: dan maar iets doen waar we goed in zijn: boetes uitschrijven en snelheidscontroles. Da's minder risicovol.
skippy1 schreef:Politie...tja... Soms zijn ze goed, soms zijn ze vreselijk.Soms duidelijk andere prioriteiten, soms goeie acties, soms zo stupide als maar kan!
skippy1 schreef:Zoals om half 11 's ochtends op een landweggetje laten blazen...
skippy1 schreef:je vragen bij een controle waar je koelvloeistof zit en het vervolgens zelf niet eens weten... en zo nog wat dingetjes.
skippy1 schreef:Heb laatst iig een flitser weggejaagd...tja ik kon niet helpen dat ik daar had afgesproken met iemand en dus moest wachten en ik wist van te voren niet dat hij daar stond. Toen ik aan kwam rijden zag ik hem, maar ja...ik moest toch echt daar wachten...dus netjes met knipperlichtjes achter de flitser op een haventje gaan staan... Na pakweg 2 min. reed ie weg!
skippy1 schreef:En wel een keer een inbreker betrapt die er vandoor ging, toen met 3 agenten en een vriendin in een golf door t park gescheurd...dat was leuk! En daar deden ze ook echt hun best! Was ik zeer over te spreken!
skippy1 schreef:Wat ik wel echt belachelijk vond, was een actie van ze zo'n 5 jaar geleden. Vriendlief en ik reden 's avonds rond half 12 naar huis van een avondje bios. Reed er plisie achter ons. Wij slaan af, 100m van ons huis...politie ook en floep...STOP POLITIE aan.
Bleek een achterlicht van de Polo t niet te doen. Tja...dat kan. Gelukkig lampesetje in de auto. Maar ja, 100m van huis en daar véél beter licht. Maar op de vraag of we dan nog 100m mochten rijden, kwam een nee...![]()
Tja okee, nou dan maar ter plekke. Kreeg vriendlief iets niet los. Vroeg aan de agenten of zij dat wisten...nee hoor meneer, moet u zelf doen, wij doen niets...![]()
Na veel hangen en wurgen en geklungel in t donker zat t lampje er eindelijk in... En wat zegt een van de herenagent:
Ja vervelend he meneer, is echt een kwaaltje van VW ik heb het zelf ook vaak met mijn Golf...![]()
Het behoeft denk ik geen uitleg dat ik toen maar even kokend in de auto ben gaan zitten!