Chiqa schreef:gekvanfleur schreef:oke: ik hou jou aan, en vraag om je rijbewijs. jij begint vrolijk met je en jij, en ik vraag of je het op 'ú' wilt houden. zeg jij dan u?
want daa zit hem dus het respect. ik wil graag aangsproken worden met u en ga jij dat dan doen. of heb je vooral zelfrespect.
Ik moet de eerste beste agent nog tegenkomen die zoiets lachwekkends zou zeggen, maar goed stel dat....
Dan zou ik vragen naar het wetsartikel van het wetboek van strafrecht waar in exact staat dat het verboden zou zijn om het woord jij verboden is naar een ambt in functie.
Het staat volgens mij niet in een wet beschreven hoor.....Het gaat erom dat een agent VRAAGT of je hem/haar met u aan wil spreken. Als je dat dan niet doet zou het als belediging van ambtenaar in functie opgevat kunnen worden.
Los daarvan vind ik het ronduit respectloos om iemand(politie of niet) dan gewoon met je en jij aan te blijven spreken![/quote]
chiqa, ik denk dat als jij nu eens echt inhoudelijk reageert dat je vastzit. jouw respect heb je blijkbaar niet.
je kunt niet eens normaal op iemand vraag reageren, maar staat meteen te brullen om het wetboek van strafrecht.
als ij je zou tegenkomen zou je een vette prent van me krijgen.
ik vind dit echt triest. we hebben het over respect. en als iemand dan gewoon vraagt ( wat veel mensen vragen) of je iets wilt doen.
reageer je zo belachelijk?
weet je waarom agent zijn af en toe zo'n rotbaan is, door mensen als jij...