em_papillon schreef:Hoi!
Ik vind sex na het huwelijk ietsje overdreven, om zo lang te wachten.
@ LF_xx_D
Jij zegt dat je het nut ervan ziet om te wachten, wat is het nut die jij ziet dan ?

Als je allebei wacht tot na het huwelijk dan ben je elkaars eerste.
Seks is iets speciaals en ik vind dat je dat alleen met de persoon zou moeten hebben met wie je je leven deelt.
Omdat je wacht tot na het huwelijk komt het pas later in je leven kijken.
Meiden die nu al heel jong het bed delen met verschillende jongens terwijl er niet echt liefde bij komt kijken, zijn voordat ze ooit trouwen/samenwonen er misschien al weer op uitgekeken. (Natuurlijk zijn er een hoop meiden waar wel liefde in het spel is, maar een mens kan toch rare dingen doen in verliefdheid enzo).

Natuurlijk zal het in een huwelijk ook wel minder worden maar als je er pas aan begint als je trouwt heb je dan iets 'nieuws'.
Ook doe ik het omdat het in de Bijbel staat. Mensen denken vaak wel dat we ons aan onzinnige regels houden maar die regels zijn alleen om ons te beschermen. Als seks alléén in het huwelijk wordt gehouden zouden er nu wss geen SOA's geweest zijn. Ook wordt je niet vergeleken met anderen als je elkaars eerste bent.
Bijvoorbeeld: je bent een jong meisje (rond 15/16) en je krijgt een vriend die al seks heeft gehad.
Hij zal waarschijnlijk sneller verder willen gaan dan dat het meisje het zou doen, want heeft ervaring. Ook kan het meisje het idee hebben dat ze wordt vergeleken met zijn vorige sekspartners.
Al dat soort dingen bij elkaar zorgt ervoor dat ik het tot na het huwelijk probeer te bewaren.

(En wat ik typte is misschien niet zo goed verwoord, ik wil er ook niemand mee aanvallen ofzo, het zijn gewoon mijn redenen).