Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:18

Shadow0 schreef:
marrlinde schreef:
maar, als je geen seks hebt gehad voor het huwelijk, ga je het huwelijk dus in zonder dat je eerder seks hebt gehad.. kan het ook niet slecht zijn.. ;)

Da's echt logica van niks :P

Nee vind ik ook. Hoezo kan het dan niet slecht zijn volgens jou? Vergelijkmateriaal heb je niet nodig om iets fijn of onprettig te vinden.

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:22

Als je nog nooit seks hebt gehad, kan deze nog wel steeds slecht zijn.

marrlinde

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:24

tuurlijk, maar dan weet je het niet want je weet ook niet hoe het goed is :P

en dan maakt het ook niet uit :Y)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:30

marrlinde schreef:
tuurlijk, maar dan weet je het niet want je weet ook niet hoe het goed is :P

en dan maakt het ook niet uit :Y)

Bij seks is er toch niets goed of fout...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:32

nee, vind ik ook, maar zij heeft het over goed en fout. ik probeer alleen te zeggen, dat het echt niet uitmaakt.. :=

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:33

marrlinde schreef:
nee, vind ik ook, maar zij heeft het over goed en fout. ik probeer alleen te zeggen, dat het echt niet uitmaakt.. :=

Hoe weet je dat?

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:34

Ik denk dat slechte seks juist wel uitmaakt.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:35

Dat denk ik ook, en het kan ook je huwelijk ook echt breken als je slechte seks hebt, lijkt me zo.

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:39

Idd, lijkt me ook niet prettig als jou man je nooit kan bevredigen.
En praatjes vullen geen gaatjes ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:40

em_papillon schreef:
Hoi!
Ik vind sex na het huwelijk ietsje overdreven, om zo lang te wachten.
@ LF_xx_D
Jij zegt dat je het nut ervan ziet om te wachten, wat is het nut die jij ziet dan ? :)

Als je allebei wacht tot na het huwelijk dan ben je elkaars eerste.
Seks is iets speciaals en ik vind dat je dat alleen met de persoon zou moeten hebben met wie je je leven deelt.
Omdat je wacht tot na het huwelijk komt het pas later in je leven kijken. Meiden die nu al heel jong het bed delen met verschillende jongens terwijl er niet echt liefde bij komt kijken, zijn voordat ze ooit trouwen/samenwonen er misschien al weer op uitgekeken. (Natuurlijk zijn er een hoop meiden waar wel liefde in het spel is, maar een mens kan toch rare dingen doen in verliefdheid enzo). :P
Natuurlijk zal het in een huwelijk ook wel minder worden maar als je er pas aan begint als je trouwt heb je dan iets 'nieuws'.

Ook doe ik het omdat het in de Bijbel staat. Mensen denken vaak wel dat we ons aan onzinnige regels houden maar die regels zijn alleen om ons te beschermen. Als seks alléén in het huwelijk wordt gehouden zouden er nu wss geen SOA's geweest zijn. Ook wordt je niet vergeleken met anderen als je elkaars eerste bent.
Bijvoorbeeld: je bent een jong meisje (rond 15/16) en je krijgt een vriend die al seks heeft gehad. Hij zal waarschijnlijk sneller verder willen gaan dan dat het meisje het zou doen, want heeft ervaring. Ook kan het meisje het idee hebben dat ze wordt vergeleken met zijn vorige sekspartners.

Al dat soort dingen bij elkaar zorgt ervoor dat ik het tot na het huwelijk probeer te bewaren. :)
(En wat ik typte is misschien niet zo goed verwoord, ik wil er ook niemand mee aanvallen ofzo, het zijn gewoon mijn redenen). ;)
Laatst bijgewerkt door LF_xx_D op 12-11-09 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:40

Rooow schreef:
marrlinde schreef:

Hoe weet je dat?

dat is mijn mening..

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:41

LF_xx_D Dus voor jou moet de man ook maagd zijn?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:43

LF_xx_D schreef:
em_papillon schreef:
Hoi!
@ LF_xx_D
Jij zegt dat je het nut ervan ziet om te wachten, wat is het nut die jij ziet dan ? :)

Seks is iets speciaals en ik vind dat je dat alleen met de persoon zou moeten hebben met wie je je leven deelt.
Omdat je wacht tot na het huwelijk komt het pas later in je leven kijken. Meiden die nu al heel jong het bed delen met verschillende jongens terwijl er niet echt liefde bij komt kijken, zijn voordat ze ooit trouwen/samenwonen er misschien al weer op uitgekeken. (Natuurlijk zijn er een hoop meiden waar wel liefde in het spel is, maar een mens kan toch rare dingen doen in verliefdheid enzo). :P
Natuurlijk zal het in een huwelijk ook wel minder worden maar als je er pas aan begint als je trouwt heb je dan iets 'nieuws'.

Ook doe ik het omdat het in de Bijbel staat. Mensen denken vaak wel dat we ons aan onzinnige regels houden maar die regels zijn alleen om ons te beschermen. Als seks alléén in het huwelijk wordt gehouden zouden er nu wss geen SOA's geweest zijn. Ook wordt je niet vergeleken met anderen als je elkaars eerste bent.
Bijvoorbeeld: je bent een jong meisje (rond 15/16) en je krijgt een vriend die al seks heeft gehad. Hij zal waarschijnlijk sneller verder willen gaan dan dat het meisje het zou doen, want heeft ervaring. Ook kan het meisje het idee hebben dat ze wordt vergeleken met zijn vorige sekspartners.

Al dat soort dingen bij elkaar zorgt ervoor dat ik het tot na het huwelijk probeer te bewaren. :)
(En wat ik typte is misschien niet zo goed verwoord, ik wil er ook niemand mee aanvallen ofzo, het zijn gewoon mijn redenen). ;)

hier ben ik het ook helemaal mee eens :j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:43

anoouk schreef:

dat vind ik ook ja, ik zou ook graag een man willen die nog maagd is..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:46

Lijkt me gruwelijk, maar één persoon hebben gehad in je hele leven... Je wilt toch verschillende dingen proberen?

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:47

Dat vind ik dus ook, maarja dat zal dus wel het verschil zijn.

Maar marrlinde, je bent toch 15?
Denk je daar niet heel anders over als je 17 bent en je lichaam vol met hormonen zit en alles, als je daar nu nog geen last van hebt?

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:50

@ LF Geen Soa's? En alle mensen die vreemdgaan dan?
En ik heb nog nooit over iemand gehoord die op seks is uitgekeken?
Je kan ook elkaars eersten zijn, voordat je getrouwd bent en voor altijd samenblijven. Waarom moet je dan wachten tot het huwelijk als je weet dat het goed zit?

@ Marrlinde: ik vraag me dan af waarom je die mening hebt? Waarom vind jij dat het niets uitmaakt?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:57

Tsja, blijkbaar hebben zij het allemaal zo aangeleerd gekregen en denken ze dat je erop uitgekeken zult raken als je het te vaak doet :Y)
De meeste mensen die ik ken vinden het des te leuker naarmate ze meer ervaring krijgen :P
Sommige mensen vinden het idd niet leuk meer als ze eenmaal een tijdje getrouwd zijn, saai zo, altijd dezelfde. :Z

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:58

ja ik ben 15, maar wat zegt dat? dat is mijn mening onder andere vanuit mijn geloofsovertuiging. ik vind dat seks iets is wat je helemaal samen beleefd, vanuit de liefde. en bij mij hoort daar eerst trouwen bij. en seks, of het nou "goed of slecht" is, dat maakt niet uit naar mijn mening. dat vind ik weer een onderdeel van respect.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:58

anoouk schreef:

Moet niet persé, maar liever wel (omdat je dan echt op elkaar hebt gewacht, en je het van elkaar begrijpt).
Natuurlijk gebeurd het vaak dat christelijke jongeren seks voor het huwelijk hebben (soms omdat ze zelf niet willen wachten, of omdat ze de verleiding niet kunnen weerstaan).
Het is niet mijn verantwoordelijkheid al zou ik er misschien een beetje moeite mee hebben, samen kun je daar ook uitkomen.

Ik maak wel verschil tussen iemand die niet wilde wachten (dus daar echt het nut niet van inzag/inziet, veel bedpartners heeft gehad ook als hij er geen relatie mee had), en tussen iemand die een lange relatie had maar waar het wel is gebeurd.
Bij het eerste type krijg ik toch een beetje het idee dat het meer om lust of avontuur gaat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:01

LF_xx_D schreef:
em_papillon schreef:
Hoi!
@ LF_xx_D

1. Waarom is er pas sprake van echte liefde als je getrouwd bent? Ik ben nu bijna drie jaar samen met mijn vriend en dit is voor mijn gevoel echte liefde, ik ben dan ook nog 'maar' 19, en was 17 toen ik voor het eerst seks met hem had.
Bovendien denk ik
2. Uiteindelijk ben jezelf nog altijd degene die beslist of je seks hebt of niet, i
Bovendien denk ik dat je liefde ook kan groeien en dat het zeker een toegevoegde waarde is aan je relatie. Je bent zo intiem op zulke momenten.
Tot slot denk ik niet dat een relatie goed kan werken wanneer de seks slecht is. Zelf heb ik niet het gevoel dat ik elke dag seks wil ;) maar zo op zijn tijd is die intimiteit echt heel fijn en belangrijk, dat gevoel kun jee naar mijn mening niet vergelijken met een knuffel, kus en liefde zonder seks :) Bovendien denk ik dat mannen sowiso niet zonder goede seks kunnen.. :)
Iverigens ben ik wel van mening dat je niet met jan en allemaal op 14/15 jarige lefetijd het bed in moet duiken. Het blijft wel iets bijzonders :)

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:06

Ja en er is al meerdere malen naar voren gekomen, ik heb het ook al gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord gegeven; waarom is het huwelijk dan de gebeurtenis waarna je wel seks zou mogen hebben?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:08

Rooow schreef:
@ LF Geen Soa's? En alle mensen die vreemdgaan dan?
En ik heb nog nooit over iemand gehoord die op seks is uitgekeken?
Je kan ook elkaars eersten zijn, voordat je getrouwd bent en voor altijd samenblijven. Waarom moet je dan wachten tot het huwelijk als je weet dat het goed zit?

@ Marrlinde: ik vraag me dan af waarom je die mening hebt? Waarom vind jij dat het niets uitmaakt?

Nee geen SOA's idd. Ik zei ook: als alle mensen seks binnen het huwelijk zouden houden. Vreemdgaan is geen seks binnen het huwelijk houden. ;)
Al snap ik goed dat vreemdgaan sowieso wel gebeurd bij mensen (niet iedereen maar ik bedoel over de wereld, dat het echt wel voorkomt).
In de Bijbel lees je ook over mensen die vreemdgingen (overspel pleegden). Alleen stond er toen een zwaardere straf op dan nu: vrouwen werden gestenigd.

Je hebt gelijk dat je elkaars eerste kan zijn en altijd kan samenblijven. Daarom kijk ik ook anders tegen samenwonen aan (daar kan je de regel 'seks pas na trouwen' niet toepassen natuurlijk).
Maar in de Bijbel staat duidelijk dat mensen moeten trouwen. Ik zeg niet dat samenwonen vekeerd is (ik vind het zelf ook niet verkeerd), ik heb alleen het idee dat bij sommige mensen meer risico aanzit. Als de ander vreemdgaat of je vind zelf een ander leuker word de één buiten de deur gezet en de volgende komt een paar maanden (of dezelfde week al) in dat huis wonen. Bij trouwen leg je een belofte af en ik weet dat er mensen makkelijk kunnen scheiden, alleen denk ik persoonlijk dat er minder snel wordt gescheiden dan dat mensen uit elkaar gaan bij samenwonen.

Daarmee wil ik dus zeggen dat het voor mijn idee prima kan als je samenwoont en je hele leven bij elkaar bent, maar in het huwelijk heb je meer zekerheid.
(en persoonlijk vind ik trouwen ook gewoon een leuk idee :D ).

En dat over uitgekeken zijn op seks was een beetje fout verwoord. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het minder speciaal is als iemand al veel bedpartners heeft gehad, dat het meer voor het avontuur is. (hierbij denk ik dan aan 'sl*tjes', dus niet mensen die een lange relatie hebben en daarin seks hebben.) ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:09

Rooow schreef:
Ja en er is al meerdere malen naar voren gekomen, ik heb het ook al gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord gegeven; waarom is het huwelijk dan de gebeurtenis waarna je wel seks zou mogen hebben?

Ik zie het huwelijk als een verbintenis met elkaar, waarbij God je huwelijk zegent. Verder zie ik het huwelijk ook als een bevestiging dat je voor
altijd bij elkaar wilt blijven, voor elkaar wilt zorgen etc. Door deze verbintenis zou ik mijzelf ook lichamelijk aan iemand willen geven.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:11

Rooow schreef:

Omdat je dan een belofte hebt afgelegd en bij elkaar bent 'tot de dood je scheidt'. :)
Zoals ik net heb getypt heb ik het idee dat een huwelijk minder snel stuk gaat dan de relatie van mensen die samenwonen.
Als zich een ernstige situatie voordoet denk ik dat je er in een huwelijk langer stand houdt, misschien omdat je je aan de huwelijksbelofte wilt houden of omdat je scheiden best een 'gedoe' vind.. (beetje cru gezegd, sorry, weet niet hoe ik het moet uitleggen).
Dit is natuurlijk niet altijd zo. :)