Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:'Ontslag voor zorgpersoneel dat griepprik weigert'
Novum) - Zorgmedewerkers die weigeren zich te laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep moeten op staande voet ontslagen worden. Dat zei het oud-hoofd voorlichting van het Nederlands Vaccin Instituut Rudy Burgmeijer woensdag in Nova.
"Medisch personeel zou beter moeten weten", stelt Burgmeijer. In Nederland zou een deel van de zorgmedewerkers zich niet willen laten vaccineren, terwijl zij wel tot een risicogroep behoren. In New York is zorgpersoneel volgens het tv-programma te verstaan gegeven dat ze kunnen vertrekken als zij de vaccinatie weigeren.
De overheid zegt in berichtgeving over de Mexicaanse griep aan de ene kant dat de epidemie mild verloopt en aan de andere kant wordt er soms buitenproportioneel gereageerd, zegt Burgmeijer. Dit geeft volgens hem geen helder signaal.
Bovendien zeggen deskundigen niet altijd hetzelfde, waardoor 'de mensen op straat' niet altijd goed weten waar zij aan toe zijn. Directeur van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) Roel Coutinho erkent dat er wat de Mexicaanse griep betreft 'een groot wantrouwen heerst ten opzichte van mensen die daar goed over nagedacht hebben.'
Prrrr schreef:Was wat mij betreft niet nodig geweest...
Ik vraag me namelijk af of je mensen in de zorg echt niet kunt verplichten. Per slot van rekening: stel je voor dat je onverhoopt naar een ziekenhuis moet, wat toch al een broeinest van ziektes is - mag je er dan niet van uit gaan dat de mensen die voor je moeten zorgen er alles aan doen dat ze zelf geen verspreidingsbron worden? Of helpt inenten daar niet tegen?
miss_lizje schreef:Wat ik net op msn nieuws vond.Citaat:'Ontslag voor zorgpersoneel dat griepprik weigert'
Novum) - Zorgmedewerkers die weigeren zich te laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep moeten op staande voet ontslagen worden. Dat zei het oud-hoofd voorlichting van het Nederlands Vaccin Instituut Rudy Burgmeijer woensdag in Nova.
"Medisch personeel zou beter moeten weten", stelt Burgmeijer. In Nederland zou een deel van de zorgmedewerkers zich niet willen laten vaccineren, terwijl zij wel tot een risicogroep behoren. In New York is zorgpersoneel volgens het tv-programma te verstaan gegeven dat ze kunnen vertrekken als zij de vaccinatie weigeren.
De overheid zegt in berichtgeving over de Mexicaanse griep aan de ene kant dat de epidemie mild verloopt en aan de andere kant wordt er soms buitenproportioneel gereageerd, zegt Burgmeijer. Dit geeft volgens hem geen helder signaal.
Bovendien zeggen deskundigen niet altijd hetzelfde, waardoor 'de mensen op straat' niet altijd goed weten waar zij aan toe zijn. Directeur van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) Roel Coutinho erkent dat er wat de Mexicaanse griep betreft 'een groot wantrouwen heerst ten opzichte van mensen die daar goed over nagedacht hebben.'
Bron: http://nieuws.nl.msn.com/foto/reactie.a ... =148287087
Hoe willen ze dan na ontslagen die tekorten aan personeel gaan aanvullen??
Ik vraag me namelijk af of je mensen in de zorg echt niet kunt verplichten. Per slot van rekening: stel je voor dat je onverhoopt naar een ziekenhuis moet, wat toch al een broeinest van ziektes is - mag je er dan niet van uit gaan dat de mensen die voor je moeten zorgen er alles aan doen dat ze zelf geen verspreidingsbron worden? Of helpt inenten daar niet tegen?
Mindim schreef:Als het niet ter bescherming van patienten dient, kan ik me voorstellen dat men zich niet wil laten vaccineren. Je kunt het virus alsnog bij je dragen en verspreiden.
shera schreef:Zorginstellingen die mensen gaan schorsen omdat personeel niet wil laten enten? Lijkt me niet, dan worden de tekorten nog groter![]()
De normale bezetting is al een dusdanig krap dat er al een probleem is als 1 collega zich 's morgens ziek meldt. Kun je nagaan wat er gebeurt als veel personeel tegelijk ziek wordt. Inderdaad vang je dat als collega's op.
Ík zou echter niet met een vingertje gaan wijzen naar de collega's die zich niet hebben laten enten en dus ziek zijn geworden.
Misschien is dit een goed moment om de belachelijke bezuinigingen in de zorg eens onder de loep te nemen? Structureel voldoende mensen aan het bed. Fijner voor de patienten, het werk wordt (weer) leuk en dan heb je niet meteen een probleem als er een paar uitvallen
Ik heb na lang twijfelen besloten om me wel te laten enten. En nee, niet omdat ik me zorgen maak om de bezetting tijdens de pandemie.
manie schreef:De grootste motivatie om zorgpersoneel te vaccineren is puur het op de been houden om zorg te kunnen blijven verlenen.
Citaat:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
FitzChivalry schreef:ik heb hem vandaag ook gehad.. en mijn arm doet pijn..
Bij ons krijg je een gesprek met je hoofd, en moet je een reden opgeven.. dat heeft imo toch nog veel
mensen over gehaald..