Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Nathalie__ schreef:dat hoeft ook niet daar is het een forum voor even goeie vrienden.
Jij vind dit en ik vind dat en weer iemand anders vind sus.
En als je een discussie als dit in het echt zou voeren zou het ook heel anders gaan denk ik
FZ_Lin schreef:Ja maar bv wij leven in Nederland.. Niet in Amerika.. Dus wie heeft het dan hier in NL bepaald..
Als het uit gewoonte is ontstaan, dan is het niet echt een regel dus
Want hier in NL wordt er volgens mij niet onderbetaald qua loon. Iig ik niet! Ik verdien met mijn huidige baan dan bij mijn vorige baan (winkel)
daisies schreef:FZ_Lin schreef:Ja maar bv wij leven in Nederland.. Niet in Amerika.. Dus wie heeft het dan hier in NL bepaald..
Als het uit gewoonte is ontstaan, dan is het niet echt een regel dus
Want hier in NL wordt er volgens mij niet onderbetaald qua loon. Iig ik niet! Ik verdien met mijn huidige baan dan bij mijn vorige baan (winkel)
Meestal verdient horeca onder gemiddeld, reken es na.. Iemand die normaal op za + zo werkt krijgt meer dan 100 % betaald. Horeca medewerkers niet.. (Nu mijn aub niet gaan aanvallen dat als je in de horeca werkt je daar om vraagt) Bijna elke baan betaalt om aparte uren meer en dat gebeurt bij de horeca zeker niet
daisies schreef:Het is niet een branche waar ik ooit voor zou kiezen
Ik doe het nu omdat het makkelijk te combineren is met paarden maar anders.. Mensen behandelen je vaak alsof je een dom wicht bent (en tuurlijk de uitzonderingen daargelaten) Ik kan wel een waslijst opnoemen.. Mensen die gewoon weglopen als ze de kaart zien. De kaart hangt toch ook aan de muur?? Had ik niet naar buiten hoeven lopen.. Ze denken dat wij hondjes zijn, het valt me mee dat ze niet fluiten als ze me nodig hebben, knippen met de vingers hebben mensen in ieder geval wel een handje naar..
daisies schreef:(Nu mijn aub niet gaan aanvallen dat als je in de horeca werkt je daar om vraagt) Bijna elke baan betaalt om aparte uren meer en dat gebeurt bij de horeca zeker niet
Caira schreef:Ik vraag altijd of ze hun hond kwijt zijn.
Ik kan me ook dood ergeren aan mensen die denken dat ik hun persoonlijke loopslaafje ben.
Diablo schreef:daisies schreef:(Nu mijn aub niet gaan aanvallen dat als je in de horeca werkt je daar om vraagt) Bijna elke baan betaalt om aparte uren meer en dat gebeurt bij de horeca zeker niet
En waarom niet? Het ís nl. gewoon zo. Als je ervan baalt dat je niet meer betaald krijgt op zon- en feestdagen, moet je dat werk gewoon niet doen. Maar verwacht niet dat de klant het verschil er even bij gaat leggen.
Als ik ergens wat ga eten, betaal ik voor het eten wat ik bestel, niet om het personeel van de baas te betalen.
FZ_Lin schreef:Haha fluiten doen ze bij mij wel eensDan loop ik erheen en vraag ik of ze mij de volgende keer aan willen lijnen voor het geval ik weer wegloop
En als ze uitgebreid gaan zwaaien, dan zwaai ik heel lief terug
Maar ze kunnen er altijd wel om lachen bij ons. Ze weten ondertussen wel hoe ik ben.)