Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:03

Blue_Eyes schreef:
Het kan zijn dat ik er langsaf gelezen heb hoor, maar ze zegt toch alleen maar dat het een afwijking is en zij het daarom niet normaal vindt? Dat is niet meer dan een feitelijke constatering (anders dan de norm DUS een afwijking en DUS niet normaal) - geen discriminatie. Ik vind het dan ook te ver gaan om haar verknipt te noemen omdat haar mening anders is.

Niet helemaal, in andere berichten plakte ze daar wel zeker ook een (negatief) waardeoordeel aan vast. Ik vind 'verknipt' ook veel te ver gaan overigens, dat is niet de manier om een fatsoenlijke discussie te voeren.

Sok

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:05

Was dit een discussie dan?
Dat had ik niet uit haar moddergooien gehaald. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:06

Wat denk jij dat jij aan het doen bent dan? Fatsoenlijk discussieren soms? ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:07

Sok: En dus verlaag je je tot hetzelde niveau? Daar win je niet veel respect of begrip mee...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:08

Ik snap dat het lastig is om in een discussie met een onderwerp wat je aan het hart gaat (letterlijk) netjes te blijven en ik ben het ook met Shadow0 eens, maar ik begrijp de reactie van Sok ook heel goed. ;) lisa_pluisje mag natuurlijk haar eigen mening hebben net als de mensen die wél voor het homohuwelijk zijn.

Enfin, het lijkt me verder niet relevant voor de discussie. En ja, imo was dit inderdaad een discussie. In een discussie kunnen de meningen verschillen, en omdat toevallig de mening van lisa_pluisje jou niet aanstaat Sok betekend dat nog niet dat ze niet deelneemt in de discussie. ;) En het wil al helemaal niet zeggen dat jij met dit soort opmerkingen hoeft te komen; 'moddergooien' vind ik hier nergens op slaan want ze verteld alleen wat zij ervan vindt.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:10

Haha nee zeker niet :D

Als mensen mij en een hoop van mijn vrienden discrimineren raak ik toch wel iets té geïrriteerd om nog te discussiëren. Met iemand met zo'n bekrompen mening valt niet eens te discussiëren.. Zulke mensen zien alleen wat ze willen zien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:13

Ik vraag me hier toch wel af wie van de twee er bekrompen is. ;)

Iemand die toevallig niet jouw mening heeft hoeft niet bekrompen te zijn. In feite reageer jij eigenlijk precies zoals je denkt dat zij reageert. :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:16

Iemand die niet mijn mening heeft is ook niet per definitie bekrompen. Dat hoor je mij nergens zeggen.

Maar mensen die discrimineren zijn in mijn ogen bekrompen ja. Puur en alleen omdat ze niet verder willen/kunnen kijken dan hun neus lang is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:18

Dat zeg je misschien nergens, maar zo handel je wel. Althans, zo komt het over.

Want wie zegt dat ze discrimineert? Ik lees alleen iemand die haar mening geeft.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:20

Alsof mensen kiezen om homoseksueel te zijn? :?
Zo praat zij er namelijk wel over.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 06-10-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:20

waarom zou het niet mogen ?

als je van elkaar houd, het enige wat er anders aan is is een man i.p.v. een vrouw.
dus ik vind dat het niet erg is.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:21

Fiffill schreef:
Dat zeg je misschien nergens, maar zo handel je wel. Althans, zo komt het over.

Want wie zegt dat ze discrimineert? Ik lees alleen iemand die haar mening geeft.

Een mening die bijzonder kwetsend is voor sommige mensen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:24

Sok schreef:

Ja dat kan. Maar is geen regel die zegt dat je mening nooit een ander mag kwetsen. Dus dat gaat wel degelijk om tolerantie aan beide zijden...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:25

het zal mij een zorg wezen wie er met wie trouwt.
Als de mensen er gelukkig van worden, waarom zou je er dan tegen zijn?
Heb je toch geen last van?
zijn ook gewoon mensen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:26

Wie weet kwets jij met jouw uitspraken haar wel, Sok. Dingen komen van beide kanten. ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:26

Shadow0 schreef:
Sok schreef:

Ja dat kan. Maar is geen regel die zegt dat je mening nooit een ander mag kwetsen. Dus dat gaat wel degelijk om tolerantie aan beide zijden...

True. :) Maar iemand die mij kwetst hoeft van mij echt geen tolerantie meer te verwachten.
Dat zal wel te maken hebben met mijn "afwijking" denk ik.. :')

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:28

Fiffill schreef:
Wie weet kwets jij met jouw uitspraken haar wel, Sok. Dingen komen van beide kanten. ;)

Doet me niks.
Net zoals het haar hoogstwaarschijnlijk niks deed toen ze zei dat homoseksualiteit een afwijking is.
Leuk om te horen dat iets wat zo'n groot deel van je leven maar een afwijking is..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:29

Sok, 'Net zoals het haar hoogstwaarschijnlijk niks deed toen ze zei dat homoseksualiteit een afwijking is.' dit is haar mening. Die mening mag ze hebben. Ze kan daar mensen mee kwetsen. Zij mag dat niet van jou.
Jij mag dat wel?

:?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:30

Fiffill schreef:
Sok, 'Net zoals het haar hoogstwaarschijnlijk niks deed toen ze zei dat homoseksualiteit een afwijking is.' dit is haar mening. Die mening mag ze hebben. Ze kan daar mensen mee kwetsen. Zij mag dat niet van jou.
Jij mag dat wel?

:?

Rot op Bente, je snapt best wat ik bedoel.

Ze mag me best kwetsen, krijgt ze 'm wel terug.
Dan ben ik ook geen lieverdje meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:32

En bedankt.
Ik snap zeker wat je bedoelt want dit is wat er staat.

En ja, ik ben hartstikke voor het homohuwelijk. Ik ben zelf niet eens hetero! En ja, ze kwetst mij misschien ook?
Maar dan nog, het is haar mening en ik kan het daar mee eens zijn of niet. Maar ga dan niet het balletje terugkaatsen op dezelfde manier. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:32

Sok schreef:
True. :) Maar iemand die mij kwetst hoeft van mij echt geen tolerantie meer te verwachten.

Ik vind het maken van dat soort flauwe opmerkingen gewoon erg zonde van de discussie... Maar meer: je benadeelt vooral jezelf ermee. Want het wekt hooguit irritatie en meer onbegrip bij het neutrale middengebied, die hier misschien niet reageren, ook hun mening nog niet vastomlijnd klaar hebben staan, maar nu wel een bevestiging krijgen dat "die homo's" zo overdreven zijn. Dus wat schiet je daarmee op? Lisa_pluisje krijg je niet meer overtuigd, dat is duidelijk. Die heeft haar hakken in het zand gestoken, wil verder niet teveel feiten weten die niet overeenkomen met haar mening en dat is het dan. Maar er is ook een grote groep waarbij dat veel minder absoluut is, maar die zich (niet door je seksuele voorkeur, maar door de manier van reageren!) hiervan afkeren, en dat vervolgens misschien algemeniseren naar homoseksualiteit in het algemeen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:34

Ik ga mee in wat Shadow0 zegt. Ik begrijp het volkomen dat je gefrustreerd bent want dit soort dingen kom je veel vaker tegen dan alleen in dit topic. Ik ben ook heus niet blij met de reactie van lisa_pluisje. Maar laten we het dan op zijn minst nog discussiewaardig houden. ;)
En ga zeker niet zo flauw doen met 'Rot op Bente'. Sorry hoor, maar laten we het even normaal houden aub?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-10-09 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:35

Shadow0 schreef:
Sok schreef:

Ik vind het maken van dat soort flauwe opmerkingen gewoon erg zonde van de discussie... Maar meer: je benadeelt vooral jezelf ermee. Want het wekt hooguit irritatie en meer onbegrip bij het neutrale middengebied, die hier misschien niet reageren, ook hun mening nog niet vastomlijnd klaar hebben staan, maar nu wel een bevestiging krijgen dat "die homo's" zo overdreven zijn. Dus wat schiet je daarmee op? Lisa_pluisje krijg je niet meer overtuigd, dat is duidelijk. Die heeft haar hakken in het zand gestoken, wil verder niet teveel feiten weten die niet overeenkomen met haar mening en dat is het dan. Maar er is ook een grote groep waarbij dat veel minder absoluut is, maar die zich (niet door je seksuele voorkeur, maar door de manier van reageren!) hiervan afkeren, en dat vervolgens misschien algemeniseren naar homoseksualiteit in het algemeen.

Ja daar heb je wel een punt :)
Ik denk dat ik me maar terugtrek uit dit topic, lijkt me beter voor beide partijen.
Het is nogal een gevoelig onderwerp, vandaar dat ik ook wat heftig reageer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:39

Ik begrijp je volkomen hoor Sok, ook ik moet me wel eens inhouden. ;) Maar zeker op internet komen dingen wat harder aan omdat het geschreven woord is en niet gesproken.

Ingmar_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:17

Citaat:
lisa_pluisje schreef:
Ik heb overigens dieren nog niet aan homoseksualiteit mee zien doen.

Homo-pinguins adopteren kuiken. ;)

Ik ben trouwens voor, misschien dat ik ooit zelf ook nog wel zou willen trouwen. :)