Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:45

Lante schreef:
Tallie_Ho schreef:
Op deze onconstructieve wijze zal het je niet lukken.. Niet bij mij in ieder geval.. :) Sterker nog, ik denk dat het je bij anderen ook niet zal lukken :) Het enige wat je er mee bereikt is dat mensen je irritant gaan vinden en je gaan negeren. :)

Mensen met gezond verstand hoef ik de ogen niet te openen en ik denk dat ik er maar op moet vertrouwen dat die er genoeg zijn in Nederland. Je mag me gerust negeren, als de rest van Nederland en de complete regeering Wilders maar blijft negeren. ;)

Ik vind het prima dat je een mening hebt, maar dat ik geen gezond verstand zou hebben vind ik nu wel wat ver gaan! Wie ben jij om dat te bepalen?

Als ik een discussie moest winnen door anderen aan te vallen, dan zou ik geen discussie aangaan ;)

Ik vind dat de discussie hier eigenlijk zeer soepel loopt en dat er ondanks verschillende meningen netjes word omgegaan met elkaar :) Ik hoop dat dat zo kan blijven :)

vuurneon

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:52

Open staan voor andermans meningen is juist zo belangrijk! Dus juist als die mening geheel anders is dan die van jou, is dat belangrijk om naar de luisteren. Respect krijg je niet, moet je ook verdienen :)
En ik vind het zeer respectvol verlopen over het algemeen :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:54

Kijk, mijn politieke keus kan dan wel anders zijn als die van WCF ( ik kort het even af :D ) maar ondertussen kunnen we ook een grapje maken met elkaar, kom op, niet alles is zo zwart wit! Ik begrijp heus wel wat jullie willen zeggen, mijn mening is echter nog steeds anders. Ik luister ( nou ja, lees :+ ) ieder woord wat jullie zeggen en zal absoluut de laatste zijn die zijn excuus niet maakt bij een misstap.

Discussie is leuk en leerzaam :) En ik vind jullie stuk voor stuk prima mensen, maar met een andere mening dan de mijne, dat respecteer ik ook :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:57

Tallie_Ho schreef:
Hoezo? De politieke vluchteling had toch ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden en er voor kunnen kiezen de regering niet pissig te maken? Of niet? :)

Dit soort uitspraken bedoel ik... Hierdoor weet ik dat je hier wel van alles verkondigt, maar helemaal niet weet waar je eigenlijk over praat, en dan ga je maar op Wilders stemmen? Ik zou me tòch iets beter verdiepen in hetgeen waar je op gaat stemmen.
Mensen zoals jij, die stemmen zonder de moeite te nemen zich in de materie te verdiepen vind ik heel gevaarlijk.

Als iemand op Wilders stemt die echt wéét wat de gevolgen zijn en die ècht kennis heeft en zich verdiept heeft in vluchtelingen, moslims en zijn partijprogramma, dáár kan ik wel enig respect voor opbrengen, maar in mijn ogen hoor jij daar (nog?) niet bij op dit moment. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:59

Lante schreef:
Tallie_Ho schreef:
Hoezo? De politieke vluchteling had toch ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden en er voor kunnen kiezen de regering niet pissig te maken? Of niet? :)

Dit soort uitspraken bedoel ik... Hierdoor weet ik dat je hier wel van alles verkondigt, maar helemaal niet weet waar je eigenlijk over praat, en dan ga je maar op Wilders stemmen? Ik zou me tòch iets beter verdiepen in hetgeen waar je op gaat stemmen.
Mensen zoals jij, die stemmen zonder de moeite te nemen zich in de materie te verdiepen vind ik heel gevaarlijk.

Als iemand op Wilders stemt die echt wéét wat de gevolgen zijn en die ècht kennis heeft en zich verdiept heeft in vluchtelingen, moslims en zijn partijprogramma, dáár kan ik wel enig respect voor opbrengen, maar in mijn ogen hoor jij daar (nog?) niet bij op dit moment. :)

Als je had opgelet, heb ik de vorige pagina mijn excuses daarvoor aangeboden ;) Ik zag op de vorige pagina al lang in dat het misplaatst was en over de scheef.. :(:)

Kunnen we nou stoppen met aanvallend discussieren en op een constructieve wijze voortzetten? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:01

Maar Lante, je kan toch niet verwachten dat iedereen in ons land zich maar perfect op de hoogte heeft weten te stellen van alles wat er speelt in andere landen? Ons eigen land is al moeilijk genoeg te overzien. Dan stellen dat deze mensen geen gezond verstand hebben vind ik niet eerlijk. Iedereen moet leren, je kan niet alles weten. Dat vind ik het fijne aan een discussie, daarmee leer je ook nog eens van elkaar als het op een respectvolle manier gebeurt.

Zoals ik al eerder zei: wanneer je ergens tegenaan schopt levert dat alleen maar negatieve reacties op. Bij Wilders, maar ook bij jou :)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:02

Lante, ik begrijp je standpunt, maar is het dan niet beter om iemand uit te leggen waarom diens uitspraak in jouw ogen niet juist is, i.p.v. te zeggen dat iemand geen gezond verstand heeft? Ik vind die uitspraak ook onverstandig en ben het er ook helemaal niet mee eens, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat iemand geen gezond verstand heeft. Wel kan het zijn dat iemand op dat gebied onvoldoende geïnformeerd is. Maar dan heeft het, wil je wat bereiken, alsnog meer nut om een uitleg te geven. Wie weet gaat iemand dan ook inzien dat zijn uitspraak niet klopt.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:03

Om even terug te keren en een reactie te plaatsen over hetgeen hier een aantal pagina's geleden is gezegd...

We hebben mensen nodig die werken voor de vergrijzing... Veel mensen! De vergrijzing en de daarbij rijzende kosten is een van de grootste problemen die nu spelen.
Maaaaar, in ons land is op dit moment een werkeloosheidspercentage van 5%. Oftewel in deze tijden van crisis heeft niet iedereen een baan, en is het moeilijk om een baan te krijgen..

Hoe zien jullie dan dit gegeven tegenover bijvoorbeeld allochtonen die hier baantjes in komen pikken om het maar even grof te zeggen?
En dan kan je zeggen dat Nederlanders zich te goed voelen voor bepaalde banen, maarja wat wil je als ze die verrekte uitkering net zo hoog maken als het minimum loon, belachelijk gewoon.
Iedereen die werkeloos is dient te solliciteren, en opzich zijn er genoeg banen... Maar ook genoeg allochtonen die moeten werken voor bijvoorbeeld een verblijsvergunning. Pikken zij dan onze baantjes niet in?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:03

Dat ik niet zelf achter Wilders sta, kan ik nog wel begrijpen waarom er mensen wel achter staan. Door deze discussie :) Kan het wel ergens niet mee eens zijn, maar kan het wel begrijpen als men het goed onderbouwd :)
Vind die drijfveren juist wel interessant!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:05

Lante, soms is het verstandig om gewoon even tot 100 te tellen en daarna te reageren. :) Nogmaals, ik snap je wel, maar mijn advies aan jou is om niet te proberen mij te veranderen, dat hebben vele, vele mensen voor je geprobeerd en iedereen kwam van een hele koude kermis thuis.

Probeer liever met gefundeerd commentaar mij iets te leren, dan trek je meer respect als wanneer je mij voor iemand uitmaakt zonder verstand. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:06

Ptries schreef:
Lante, ik begrijp je standpunt, maar is het dan niet beter om iemand uit te leggen waarom diens uitspraak in jouw ogen niet juist is, i.p.v. te zeggen dat iemand geen gezond verstand heeft? Ik vind die uitspraak ook onverstandig en ben het er ook helemaal niet mee eens, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat iemand geen gezond verstand heeft. Wel kan het zijn dat iemand op dat gebied onvoldoende geïnformeerd is. Maar dan heeft het, wil je wat bereiken, alsnog meer nut om een uitleg te geven. Wie weet gaat iemand dan ook inzien dat zijn uitspraak niet klopt.

Zoals in mijn geval dus ook gebeurd is door gefundeerd commentaar :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:07

faye1995 schreef:
Hoe zien jullie dan dit gegeven tegenover bijvoorbeeld allochtonen die hier baantjes in komen pikken om het maar even grof te zeggen?

Ik zie allochtonen (met verblijfsvergunning) als volwaardige medelanders die evenveel recht op een baan hebben dan mensen die hier geboren zijn en hun roots ook in Nederland hebben.
Overigens mag aan de hoogte van het minimumloon en de bijstand van mij ook heel wat veranderd worden ja :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:08

Misschien eerst denken voordat je het hier neerzet en als je het dan doet, dan ook de gevolgen dragen, namelijk dat ik denk dat je geen gezond verstand van politiek hebt (dat had ik er even bij moeten zetten misschien, daar hebben jullie gelijk in). :)
(over de eerder gequote tekst van T-H)

De rest van je verstand heb ik het niet over; we hebben het hier over politiek. ;)

Heino: het is misschien teveel gevraagd, maar ik vind wel dat als je hier in zo'n discussie post, dat men dan mag verwachten dat je staat voor wat je post en dat je ervanuit mag gaan dat de poster zich verdiept heeft in de materie, toch?
Natuurlijk moet iedereen de kans krijgen om te leren, maar als je in plaats daarvan 'grappige' opmerkingen over zo'n serieus onderwerp gaat posten, dan trek ik mijn conclusie, sorry. :)

Dat tot 100 tellen geldt dus ook in de eerste plaats voor jou T-H. ;)

Met alle respect (zoals je wilt); ik heb hier meer gefundeerd commentaar geleverd dan jij denk ik. :)
Laatst bijgewerkt door Lante op 18-09-09 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:08

Jongens, het is geen wedstrijd :+

Open staan voor elkaars mening, meer wordt er niet gevraagd :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:10

Maar wanneer heb je je genoeg verdiept? Ik vind dat je altijd een mening mag hebben, zolang je die maar kunt onderbouwen. Of dat nu een kloppende onderbouwing is of niet interesseert niet, wanneer je onderbouwing niet klopt kan je daar ook weer op aangesproken worden waardoor je je kennis verbreedt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:11

faye1995 schreef:
Iedereen die werkeloos is dient te solliciteren, en opzich zijn er genoeg banen... Maar ook genoeg allochtonen die moeten werken voor bijvoorbeeld een verblijsvergunning. Pikken zij dan onze baantjes niet in?

AH! Goede stelling!! :D

Nou, ik vind dat als je in Nederland wilt wonen, je er ook moet werken om je eigen broek op te houden :) Op het moment dat iemand voor een bepaalde baan wordt aangenomen zal hij of zij daar de juiste kwaliteiten voor hebben. Als een allochtoon werkt voor zijn knaken heb ik er geen probleem mee, ook niet als hij daarmee een verblijfsvergunning krijgt :) Zo lang hij maar aan de slag blijft zodra hij de verblijfsvergunning in de pocket heeft.. Daar zal je mij nooit over horen..

Ik heb juist respect voor de mensen die meewerken in de samenleving en zorgen voor hun eigen brood op de plank :)

vuurneon

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:12

Ik ga mee met TH :)
(hahaha het is mogelijk :P)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:12

Heino schreef:
faye1995 schreef:

Ik zie allochtonen (met verblijfsvergunning) als volwaardige medelanders die evenveel recht op een baan hebben dan mensen die hier geboren zijn en hun roots ook in Nederland hebben.
Overigens mag aan de hoogte van het minimumloon en de bijstand van mij ook heel wat veranderd worden ja :)

het is een beetje grof geformuleerd van mezelf, maar ik vroeg me enkel af hoe jullie daarover denken..
Ik vind dat zelf nl wel een discutabel puntje!
Tuurlijk, mensen met een verblijfsvergunning hebben net zo goed recht op een baan als eenieder in dit land.
Maar, waar ik meer op doel is of we de grenzen niet wat strakker moeten trekken naar buiten toe?
En ik heb het totaal niet over moslims maar gewoon in het algemeen met zicht op de werkeloosheid tegenover bijvoorbeeld aow.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:14

Welshcobfan schreef:
Ik ga mee met TH :)
(hahaha het is mogelijk :P)

IEW :') Hihi :D ( weer een grapje tussendoor :+ )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:14

Faye, was ook absoluut geen aanval richting jou hoor, don't worry :)
Ik weet niet of we de grenzen strakker aan moeten trekken, daar ben ik voor mezelf nog niet uit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:15

Alle Turken terug naar Marokko en we gaan zelf weer de wc's poeten, de asperges steken en we gaan zelf weer in de Bijlmer en andere kleine flatjes wonen.

:-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:16

Moeten de Turken niet naar Turkije? :P

Maar klopt, de Turken zijn destijds hierheen gehaald voor alle rotklusjes waar wij ons te goed voor voelden. Helaas zie je dat de allochtonen wel minder kans hebben op een betere baan. (net als wij vrouwen overigens :+). Vindt het wel jammer dat het glazen plafond nog steeds bestaat...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-09-09 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:16

faye1995 schreef:
Heino schreef:

het is een beetje grof geformuleerd van mezelf, maar ik vroeg me enkel af hoe jullie daarover denken..
Ik vind dat zelf nl wel een discutabel puntje!
Tuurlijk, mensen met een verblijfsvergunning hebben net zo goed recht op een baan als eenieder in dit land.
Maar, waar ik meer op doel is of we de grenzen niet wat strakker moeten trekken naar buiten toe?
En ik heb het totaal niet over moslims maar gewoon in het algemeen met zicht op de werkeloosheid tegenover bijvoorbeeld aow.

Aan de andere kant, als de allochtoon hier komt werken betaald hij toch ook premies? :) Hij heeft doordat hij hard werkt ook recht op AOW :)

De allochtoon die hier komt en uit gaat lopen vreten vind ik een ander verhaal..

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:17

Heino schreef:
Faye, was ook absoluut geen aanval richting jou hoor, don't worry :)
Ik weet niet of we de grenzen strakker aan moeten trekken, daar ben ik voor mezelf nog niet uit.

oooh nee maar dat voelde ik ook niet zo, maar vond het van mezelf een beetje krom geformuleerd vandaar even die nuance!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:19

Welshcobfan schreef:
Moeten de Turken niet naar Turkije? :P
..

Nee hoor en alle Marokkanen moeten terug naar Turkije :+

mijn niet zo snuggere buurman riep dat altijd _O-